Vad tycker ni om s05?

Här pratas det om Angel Säsong 5

Inläggav noike » sön sep 12, 2004 1:57

Öppenheten är en del av storheten. Personligen vill jag hellre ha en miniserie med sex långfilmslånga delar hellre än en Spike-film. För damnit: Illyria! Och en drake!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » sön sep 12, 2004 16:29

Buffy slutade med förhoppningen att Angel och Buffy skulle bli ihop?! Jag måste få säga att jag inte tänkte på det alls i slutet av Buffy. För mig hade Buffy blivit en fri kvinna där på slutet och jag tror inte att det var Angel hon stod och tänkte på där vid stupet. Fast det är väl B/A-shippers som vill se det på det viset... :D Tyckte inte alls att det hintades på nåt sånt i sista avsnittet/avsnitten av Buffy. Eller med förhoppningen så menade du kanske att eftersom de båda lever så finns det en chans? I så fall kan jag hålla med om det. Men det känns som mycket långt inne i en framtid som jag inte ens vill tänka på (är inte alls en B/A-shipper, som synes). Kan också säga att jag inte är en speciell B/S-shipper heller och inte heller en C/A-shipper. Är mest less på alla dessa förhållanden i båda serierna. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » sön sep 12, 2004 17:02

AKS: du låter som om du tillhör de av oss som ibland bara vill skrika "Move on people!" Dessutom tyckte jag att avsnittet "The Girl In Question" visade tydligt att Buffy inte är intresserad av vare sig Spike eller Angel på det viset längre.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » sön sep 12, 2004 17:10

Jepp, det är den gruppen jag tillhör. Tack gode gud att jag inte är ensam! Håller med dig om The Girl in Question. Det sägs ganska tydligt där.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Matt » sön sep 12, 2004 18:35

AKS: Får jag vara med i din grupp?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav AKS » sön sep 12, 2004 19:17

Visst får du det! The more the merrier... :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav sharatec » sön sep 12, 2004 21:11

AKS skrev:Tyckte inte alls att det hintades på nåt sånt i sista avsnittet/avsnitten av Buffy.


Okej, inte i slutet av avsnittet, kanske, men nog måste man väl ändå räkna med det Buffy sade till Angel i början av avsnittet - utbytet som slutar med "I'm not getting any older." Visst, jag vet att många hatar Angels uppdykande här (jag har inte sett Angel s4, så jag tycker själv att han typ aldrig har varit bättre... :) ), men jag tolkar i alla fall det som att det i grund och botten alltid är han som gäller.

Har inte sett The Girl in Question, så jag har tyvärr inga kommentarer på vad som sägs eller inte sägs där...
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav AKS » sön sep 12, 2004 21:17

Jag tillhör ju dem som hatar Angels regression i det avsnittet, men kommer just nu inte ihåg allt de sa. Jag är inne i en Buffyfasteperiod och de avsnitt jag ser ser jag på min och min kompis Buffykväll. Kommer nog inte att se sista avsnittet förrän i november eller december och har inte sett det på ganska länge. Så, enlighten me...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav sharatec » sön sep 12, 2004 21:43

AKS skrev:Jag tillhör ju dem som hatar Angels regression i det avsnittet, men kommer just nu inte ihåg allt de sa. Jag är inne i en Buffyfasteperiod och de avsnitt jag ser ser jag på min och min kompis Buffykväll. Kommer nog inte att se sista avsnittet förrän i november eller december och har inte sett det på ganska länge. Så, enlighten me...


Tja, först håller hon sitt kaktal som ju handlar om att hon inte vet vem som ska få äta henne (sorry, kunde inte låta bli! ;) ), och konstaterar att själva poängen är att hon inte tänker så långt framåt. När han sedan går erkänner hon att hon trots allt tänker framåt, emellanåt:

"Angel. I do... sometimes think that far ahead."

"Sometimes is something."

"Be a long time coming. Years, if ever."

"I ain't getting any older."


Jag har svårt att läsa det på något annat sätt än att hon fortfarande har känslor för honom; om det sedan kan bli något, är en annan sak.
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav Willowtree » sön sep 12, 2004 21:48

Jag tolkade iallafall The girl in..... slutet med att både Angel och spike sa att de skulle gå vidare, men så blev de helt tysta så självklart kommer hon alltid finnas där i bakgrunden för de båda så som Angel alltid kommer att vara där för Buffy. Angel hade ju t.o.m en kille i Rom för att stalka henne.
-One of these days I´m gonna put you two in a room and let you wrestle in out.
-No problem at this end.
- Hmm... There could be oil of some kind involved...
Användarvisningsbild
Willowtree
Big Bad
 
Inlägg: 1093
Blev medlem: 18 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » sön sep 12, 2004 22:12

Men det beror på att Angel har svårt att släppa saker och ting. Jag menar, han är lite småpsycho på det viset. Om Buffy hade vetat om det hade hon nog åkt till LA och sparkat skiten ur honom.

Eh? Givetvis blev de tysta, det är lite svårare än så att lämna något bakom sig. Men jag tycker borde det vara mycket svårare för Spike. Angel har ju flickvän och hela köret så han är inte riktigt den rätta att vara svartsjuk. Vilket gör att jag tycker att avsnittet borde ha placerats lite tidigare i säsongen.

Däremot klargörs det mycket tydligt av Andrew och vad Buffy har haft för sig att hon verkligen har redan lämnat dem bakom sig. Det enda sättet de kan bli ihop är ifall någon av dem låser in henne i en källare och det är inte riktigt att vara ett par.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav VelocityBoy » sön sep 12, 2004 22:24

AKS skrev:Jepp, det är den gruppen jag tillhör. Tack gode gud att jag inte är ensam! Håller med dig om The Girl in Question. Det sägs ganska tydligt där.


Jag tycker att det är så vansinnigt klart att ingen utav dem har kommit över henne hela sista scenen i avsnittet driver ju med att de sitter och säger det för att övertyga varandra...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav VelocityBoy » sön sep 12, 2004 22:28

noike skrev:Däremot klargörs det mycket tydligt av Andrew och vad Buffy har haft för sig att hon verkligen har redan lämnat dem bakom sig. Det enda sättet de kan bli ihop är ifall någon av dem låser in henne i en källare och det är inte riktigt att vara ett par.


Visst Buffy har gått vidare i sitt liv... men hon vet ju (vad vi vet) inte om att Spike är tillbaka och man har ingen aning om hur hon skulle reagera om hon fick veta det.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Matt » sön sep 12, 2004 22:29

Fan vad jag skulle vilja vara The Immortal :)
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav noike » sön sep 12, 2004 22:30

VB: Tror du inte att Andrew skulle ha berättat det? Det tror jag. The A-Man må ha många fel, men han är en bra henchman.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav VelocityBoy » sön sep 12, 2004 22:35

noike skrev:VB: Tror du inte att Andrew skulle ha berättat det? Det tror jag. The A-Man må ha många fel, men han är en bra henchman.


Nix jag tror inte det i det ganska förtroliga samtal som Spike och Andrew har med varandra i "Damage" så ber Spike Andrew att inte berätta för Buffy och jag tror inte att den nya seriösa (nåväl) Andrew skulle svika Spikes förtroende...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Matt » sön sep 12, 2004 22:37

noike skrev:VB: Tror du inte att Andrew skulle ha berättat det? Det tror jag. The A-Man må ha många fel, men han är en bra henchman.


Jag tror inte Andrew skulle kunna hålla nåt hemligt. Hans mun går ju i ett.

Edit: Å andra sidan ser jag det som helt omöjligt att Buffy inte hade åkt till LA om hon vetat, för att se hur det var med Spike efter vad som hände i sunnydale.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav VelocityBoy » sön sep 12, 2004 22:55

Matt skrev:Jag tror inte Andrew skulle kunna hålla nåt hemligt. Hans mun går ju i ett.


Han lyckades iaf hålla sig ifrån att skryta inför Spike, som han beundrar så, om sitt nya uppdrag som hemlig chef för en skvadron slayers... den gamla Andrew hade aldrig kunnat hålla sig medans den nya lyckades vara extremt hemlighetsfull.

Matt skrev:Edit: Å andra sidan ser jag det som helt omöjligt att Buffy inte hade åkt till LA om hon vetat, för att se hur det var med Spike efter vad som hände i sunnydale.


Word!
Senast redigerad av VelocityBoy sön sep 12, 2004 22:59, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav latarmig » sön sep 12, 2004 22:57

Matt skrev:Jag tror inte Andrew skulle kunna hålla nåt hemligt. Hans mun går ju i ett.

Haha, riktigt kul, och nog också sant. :-)

Jag tycker hela upplägget har dålig trovärdighet. Hur är det exempelvis möjligt att Giles som ledare för en ny världsomspännande slayer-organisation inte har koll på Wolfram & Hart, särskilt som han personligen känner de flesta i ledningen? Att Giles inte skulle ha sagt något till Buffy är i och för sig i samklang med hans karaktär (om han skulle se hemlighållandet som viktigt), men som situationen ser ut nu kan jag inte tro att han skulle hålla inne med den informationen.

Men jag måste erkänna att alla tecken talar för att ingen vet någonting. Bandet mellan Sunnydale och Los Angeles ser ut att vara helt avklippt.

Jag lägger skulden på avsnittsförfattarna och i sista hand på Joss.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav noike » mån sep 13, 2004 1:04

Andrew vet att Spike mår bra och lever och om han berättar detta för Buffy så vet hon att han mår bättre än senast de sågs.

Buffy vill helst inte alls bli indragen i LA-världen. Både Spike och Angel håller till i W&H och som de påpekar: de jobbar för fienden. Buffy må inte alltid vara the sharpest spoon in the shed, men hon vet att om hon åkte dit skulle hon få det svårt att lämna stället. Både av emotinella anledningar som jobb. Det finns inte många på rätt sida kvar i den staden längre.

Ytterligare saker: i the Girl in Question tyckte jag det var tydligt att Buffy vet att Spike lever igen i och med saker som Andrew nämnde och ordval.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » mån sep 13, 2004 19:43

Ang, The Girl in Question så tänker jag mer på Buffy än på grabbarna. Min poäng med Girl hade alltså inget med Angel eller Spike att göra. Men jag tycker att det är uppenbart att de har en hangup. Tror inte att, i alla fall inte Angel, bara skulle lämna en ev. flickvän (kanske lykantropen) bara för att Buffy skulle säga: Jag är färdigbakad, kom och ät mig! (Tihi!) Spike är jag mer osäker på.

Som sagt, tycker inte att det finns så mycket förhoppning om Buffy coh Angel i framtiden, men to each his own. Tanken gör mig extremt irriterad, alltså inte de som tycker att det är så... själva tanken bara.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » mån sep 13, 2004 20:03

AKS: ge upp. Jag har använt Buffy och hennes åsikter sedan början av argumentationen men det är som om alla sticker tummarna i ögonen och sjunger "lalala, jag kan inte höra vad du skriver". Det verkar som om Angel och Spike är de enda som betyder något i den här frågan.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » mån sep 13, 2004 20:04

noike: Oki, då lägger jag ner nu.

:)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Matt » mån sep 13, 2004 21:26

Förslag på spinoff: The Immortal och Vampyrerna ;)
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav VelocityBoy » mån sep 13, 2004 23:24

noike skrev:AKS: ge upp. Jag har använt Buffy och hennes åsikter sedan början av argumentationen men det är som om alla sticker tummarna i ögonen och sjunger "lalala, jag kan inte höra vad du skriver". Det verkar som om Angel och Spike är de enda som betyder något i den här frågan.


:rolleyes: jag ger också upp...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Willowtree » ons sep 15, 2004 17:06

Men hur tror ni att det slutade då? Tror ni att alla dog? Finns det nån chans med Angels själ om han överlever?
-One of these days I´m gonna put you two in a room and let you wrestle in out.
-No problem at this end.
- Hmm... There could be oil of some kind involved...
Användarvisningsbild
Willowtree
Big Bad
 
Inlägg: 1093
Blev medlem: 18 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » ons sep 15, 2004 17:13

Jag har valt att se det som att alla dog. Den åsikten ändras nog bara ifall det blir några tv-filmer :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Willowtree » ons sep 15, 2004 17:18

Oj så negativt.
-One of these days I´m gonna put you two in a room and let you wrestle in out.
-No problem at this end.
- Hmm... There could be oil of some kind involved...
Användarvisningsbild
Willowtree
Big Bad
 
Inlägg: 1093
Blev medlem: 18 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » ons sep 15, 2004 17:21

Vad kan jag säga. Sekunden efter att Wes fick kniven i magen kändes det som att "nu dör resten också" och jag tycker inte sista scenen ändrade så mycket av den uppfattningen.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Willowtree » tor sep 16, 2004 0:19

Tyvärr så känner nog jag detsamma. Men jag lever på hoppet.
-One of these days I´m gonna put you two in a room and let you wrestle in out.
-No problem at this end.
- Hmm... There could be oil of some kind involved...
Användarvisningsbild
Willowtree
Big Bad
 
Inlägg: 1093
Blev medlem: 18 feb 2004
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron