3x14 - Bad Girls

Här pratar vi mest om Säsong 3

Vad tycker du om detta avsnitt?

1
1
3%
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
4
11%
7
7
19%
8
14
39%
9
7
19%
10
3
8%
 
Antal röster : 36

Inläggav fripp21 » mån mar 13, 2006 0:44

Nyx skrev:
fripp21 skrev:
Nyx skrev:
Ai skrev:Yup. Sorry. Kaka? :lovebunny:

Du kan få en av Teds kakor! De är inte alls spoilermarkerade!! :D


Jag tar gärna Teds kakor. Vem får jag älska?

Det är hugs and puppies all around här på BF! :lovebunny:


:)

Gonatt. Sov sött.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav gollum » mån okt 30, 2006 13:42

Tempot är högt och nu kränger det rejält i svängarna! (men var är alla omtittare?)

Det här är skitbra! Den sida Buffy visar här, där hon tar tag i ett shälvförtroende hon kanske inte är riktigt "mogen" att ta tag i utan projicerar Faiths dito på sig själv tyckte jag ändå om på något sätt. Att se mer än hunögonen i det söta flickansiktet tilltalade mig mycket.

Guldmedal i ignorerandet av den nye väktaren till alla inblandade, men även till honom som på ett snyggt brittiskt sätt glider undan kommentarerna och tar kommandot. Sen blir han lite mesig, men det är ju till Giles fördel så jag klagar inte.

Demonen som förvuxen brylépudding är väl från samma bok som ormnisse i 2x05 och övertygar inte direkt. Övertygar gör dock borgmästaren och Mr Trick! Checklistan "Becoming invicible" är så bra så det finns inte! :D Och kommentaren efteråt:
Who's for a root beer?

följt av Mr Tricks skratt ger en så paradoxal bild så man bara häpnar. Vart ska den här knäppgöken ta vägen?
Användarvisningsbild
gollum
Minion
 
Inlägg: 124
Blev medlem: 10 aug 2006
Ort: Lilla Edet...

Inläggav A bear » mån okt 30, 2006 14:41

Aaaaah, Faith. Wesley. Mr Trick.

Bästa replik:
GILES: If you want to criticize my methods, fine. But you can keep your snide remarks to yourself. And while you're at it, don't criticize my methods.


Bästa popkulturreferens:
BUFFY: The count of three isn't a plan. It's Sesame Street.


Detalj jag inte lade märke till första gången jag såg det: Herregud, Wesley är verkligen en riktig mes, inte sant? (Klassisk karaktärbeskrivning i manuset: "He thinks he’s Sean Connery but he’s actually George Lazenby." Dessutom (smått Angel s1) Redan här ser vi prov på att Faith inte är helt främmande för tanken att ta kål på sig själv. "If you don't come in after me, I might die!" En Slayer som fokuserar sin destruktivitet på sig själv är ingen bra idé.

Hej Joss Whedon: Faiths story förs framåt. Att hon har en del problem och har en tendens att vägra acceptera dem har ju redan hintats - i "Revelations" inte minst - men här spricker allt. Scenen där Faith går tillbaka till Finchs lik är en sån där underbar ordlös scen som säger mycket utan repliker. Dessutom är det hela grejen med paralleller Faith/Buffy: Faith ÄR Buffys mörka sida, den som frestar henne att använda sin styrka för sina egna skäl, Nietzsche/den starkes rätt, hela den biten.

Awww: Giles och Wesley som putsar glasögonen samtidigt. Och Giles som ser riktigt skamsen ut när han upptäcker det. Överhuvudtaget får ju Giles stora möjligheter att spela ut när han slipper bära Watchertweed hela tiden. "I know. I feel just sick about it."

Höh? Vilket geni var det som inbillade sig att Wesley skulle kunna hantera två slayers - som dessutom båda har fått varsin Watcher dödad redan?

Wow, detta är en bra serie: Parallellt karaktärsdrama, Willows undanträngande från Buffy, Faiths kliv ut i mörkret, Wesley... "Bad Girls" är en höjdare.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » ons jun 06, 2007 18:09

Detta avsnitt gillar jag. Visst, ingen höjdar-Buffy, men en riktigt bra setup på alla vis inför det som komma skall.

(spoiler hela BtVS och AtS) Jag har inte sett Wesley i BtVS sedan *innan* jag såg Angel S5 för första gången och det är himla intressant att se honom här trots att jag får bekräftat varför jag inte började gilla karaktären förrän S2 av Angel. Visst är han smårolig, men mer irriterande än rolig. I min hjärna dök dock glimtar av Angel S5 upp -- Wes i mörkret med Illyria i skuggorna -- och jag slogs återigen av det som antagligen är den bästa karaktärsutvecklingen i Buffyverse: Wesleys helt trovärdiga vandring från Wes här till den Wes som sörjer Fred i Angel S5. Applåder till Joss Whedon et al!

Jag gillar Faith i detta avsnitt. Ja, kanske inte hela avsnittet igenom, men hennes energi är smittande. Hennes jävlaranamma då hon bara vill hoppa ner i den där brunnen är coolt, men samtidigt lite väl självdestruktivt. Vi får se hur det går liksom. Whatever. (spoiler BtVS S7) Ett minne från BtVS S7 dök upp under den scenen. I första avsnittet gör ju Buffy en liknande grej då hon hoppar rakt ner i hålet på toan utan att tänka, iofs var ju Dawn där nere och i dödlig fara så inte så mycket att tänka på egentligen.

Jag tycker också synd om Faith i avsnittet. Mannen dödas av misstag, men också pga att hon är så himla på. Det är dock inte ett lika farligt dråp som om Buffy verkligen dödat en människa i Ted. Hon slåss ju medvetet med någon hon antar är en vanlig man och som hon själv säger så har hon ingen rätt att gå på på det viset. Faiths dråp är ju ännu mer en olycka, men den beror ändå på hennes ovilja att stanna och tänka till för en enda halvsekund.

Så, bra avsnitt av Buffy och en sjua på Buffyskalan.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav fripp21 » ons mar 12, 2008 16:19

Ai skrev:Jag vill bara uttrycka min stora glädje över dina avsnittskritiker! Dom är suveräna!

Sen vet jag hur taskigt det här är - men jag kan inte låta bli:

[Spoiler för hela Angel the Series]Jag vet inte hur Mr. Wyndam-Pryce kommer försvinna ut ur serien, men jag hoppas att han kommer gå en hemsk död till mötes. Oh. My. God. Ibland önskar jag att folk hade elefantminne. Jag vill att fripp ska komma ihåg just det här ordvalet han hade efter att ha sett Not Fade Away...

När du sett allt så är du välkommen tillbaka till tråden och läsa under spoilermarkeringen! ;)


Tack, nu är jag tillbaka.

Herrejösses vilken vansinning kommentar! :oops:
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav AKS » ons mar 12, 2008 17:30

Verkligen! :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Rombat » ons mar 12, 2008 19:52

Haha! :D Men det är kul att se sin egen åsikt efter att man har ändrat den.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Echolls » tis nov 17, 2009 0:49

Det här är väl inget jättebra avsnitt. Jag stör mig på Faith och hur Buffy beter sig, även om det är förståeligt att hon dras med. Det är lite synd om Faith att hon råkade döda en människa, men jag har svårt att känna för henne när hon är så dryg.

Balthazar är tråkig och borgmästaren är inte heller särskilt rolig här.

Det som höjer avsnittet är Wesley som jag gillar redan från början. Jag älskar när han lutar sig mot Buffy och säger "A good Slayer is a cautious Slayer." :D Giles är väldigt rolig i scenerna med Wesley också.

Favoritcitat:
Buffy: Is he evil?
Wesley: Evil?
Buffy: The last one was evil.
Wesley: Oh, yes. Gwendolyn Post. We all heard. No. Mr Giles has checked my credentials rather thoroughly and phoned the Council, but I'm glad to see you're on the ball as well. A good Slayer is a cautious Slayer.
Buffy: Is he evil?
Giles: Not in the strictest sense.

Betyg: 6
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav wyndham » sön sep 22, 2013 21:10

Det är jättekul att det finns en vampyr som heter Vincent och ser ut som Vince Vaughn.

Och borgmästaren, ni talar bra latin! Klart bästa uttalet i hela buffyverse.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Re: 3x14 - Bad Girls

Inläggav Spuffy » lör mar 05, 2016 18:30

Hur tänkte the Counsil? Wesley som watcher för både Faith och Buffy? Inte bara det att de är två, men att det är DE två han ska vakta/lära upp... Ingen toppenbra idé.

Avsnittet som sådant? Bra när jag såg det, inte så minnesvärt 2 veckor senare.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 3



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron