1x09 The Puppet Show

Här pratar vi mest om Säsong 1

Levande dockor?

1
3
7%
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
1
2%
5
3
7%
6
11
26%
7
5
12%
8
13
30%
9
2
5%
10
5
12%
 
Antal röster : 43

Inläggav Spuffy » lör nov 17, 2007 16:48

Puppet Show, jag har tyckt väldigt illa om de thär avsnittet. Men jag ändrar mig kanske, åtminstone lite. Och Snyder är fantastisk.

(Ok, det här är redan citerat. Men jag gör det ändå igen.)

Snyder: My predecessor, Mr. Flutie, may have gone in for all that touchy-feely relating nonsense, but he was eaten. You're in *my* world now. And Sunnydale has touched and felt for the last time.

Snyder: Kids today need discipline. That's an unpopular word these days, 'discipline'. I know Principal Flutie would have said, 'Kids need understanding. Kids are human beings.' That's the kind of woolly-headed, liberal thinking that leads to being eaten.
Giles: I, I think perhaps it was a little more complex than, um...
Snyder: This place has quite a reputation. Suicide, missing persons, spontaneous cheerleader combustion... You can't put up with that. You've gotta keep an eye on the bad element. Like those three. Kids. I don't like them. From now on you're gonna see a very different Sunnydale High. Tight ship, clean, orderly, and quiet.

Snyder: There are things I will not tolerate: students loitering on campus after school, horrible murders with hearts being removed. And also smoking.
Buffy: Well, I don't do any of those things. Not... ever.
Snyder: There's something going on with you. I'll figure it out sooner or later.


Jag ska skriva ordentligt om varje avsnitt någon gång. Men inte den här omtitten.

edit:
Och jag tycker verkligen att Sid är obehaglig. Fy fan. Brr.

edit 2: la till i ett av citaten
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav gaspode » lör jan 10, 2009 2:32

sjukt många roliga repliker i det här avsnittet. Inte jättebra story ärligt talat, men väldigt mycket kul, och Snyder! <3
Giles som får Cordelia att gå och kolla sitt hår när han inte orkar prata mer med henne! :D
Slutscenen är fantastisk!

och att ridån går upp när de precis dödat demonen och buffy står med Sid i famnen är underbart.

I don't get it. What is it? Avant-garde?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Echolls » lör okt 10, 2009 23:49

Jag gillar det här avsnittet, men storyn är ganska tråkig. Snyder är fantastisk, jag älskar hans första scen! Fast slutscenen är min favorit. :D

Favoritcitat:
Willow skrev:It could be anyone. It could be me! It's not, though.

Betyg: 6
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » mån jun 24, 2013 18:10

AKS skrev:Hm, detta var inte alls så bra som jag kom ihåg det! Jag vet inte varför jag inte gillade avsnittet så mycket som jag brukar, men så är det.

Avsnittet har många bra enskilda scener som t ex Giles och Cordelias hår och en del andra Giles-scener + Snyder-scenerna. Men avsnittet i övrigt? Lite väl tempolöst för mig.

Däremot höjer slutscenen det hela rejält. Snyder: "I don't get it." :D Klassiskt!


Detta var jag 2007... Men jag måste få säga att vid denna omtitt så var jag riktigt nöjd med avsnittet och tänkte inte på tempot. Vad jag går fram och tillbaka med detta avsnitt!! :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav herdware » tis jun 25, 2013 16:59

Puppet Show är en av mina favoriter i S1. Kan bara inte riktigt sätta fingret på varför.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav noike » tis jun 25, 2013 17:59

herdware skrev:Puppet Show är en av mina favoriter i S1. Kan bara inte riktigt sätta fingret på varför.

Det är det första avsnitt IMO som blandar humorn och mörker på ett sätt som blir genomgående för serien. Och Snyder som gör att skolan känns mindre Beverly Hills But Poor.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Nattlinnen » tis jun 25, 2013 21:21

herdware skrev:Puppet Show är en av mina favoriter i S1. Kan bara inte riktigt sätta fingret på varför.

instämmer. nog min favorit efter säsongsavslutningen. annars är jag pinsamt svag för I robot, you Jane för Calendar <3 och internet <3
Nattlinnen
Minion
 
Inlägg: 243
Blev medlem: 01 dec 2011

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron