Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » lör sep 19, 2009 11:59

Poor CW. They try so [desperately] hard but it never pays off. Ha! "Cup of tea, cup of tea - almost got shagged - cup of tea." :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav brat » lör sep 19, 2009 12:33

Great. Nu blev jag Buffy-sugen. :P

Jag somnade igår framför datorn 23:45, ni som vet vad SPN-kvällar innebär för mig och Glory förstår hur peppad det betyder att jag var. Hahahaha
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav MissKittyFantastico » lör sep 19, 2009 23:44

5x02

När Deans halsband visade sig vara en gudletarmulett så hördes ett högt "Men lägg av!" i hela min lägenhetslänga. Det var jag. Sedan när avsnittet väl kom igång så var det väl ok. Inte jättebra, men ett hyfsat mellanavsnitt. Saknar dock humorn som Supernatural brukade ha, nu är det bara gnäll, gnäll och gnäll. Jag blir så provocerad när något har med religion att göra så hela änglar vs demoner funkar inte alls för mig. Hoppas nästa avsnitt blir bättre. Jag får helt enkelt försöka hålla ut ett tag till.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav brat » sön sep 20, 2009 1:50

502
Jag är glad att det finns de som gillar det här. Men det är inte min smak. Skaparna är inte fega i alla fall, det är det mest positiva jag kan säga. Mig förlorade de förra säsongen med änglar vs. demoner. Gud vs. djävulen den här säsongen är inte ens något jag vill se och störa mig på, det är något jag vill slippa helt. Avsnittet i sig var inte dåligt, men jag är inte intresserad. Hoppas på några bra fristående avsnitt så att jag överlever säsongen. De tar fel beslut hela tiden just nu. Bara en sådan sak som att göra Deans amulett till en Gudletaramulett och därmed förstöra hela "den är viktig för att Dean fick den av Sam när de var barn"-grejen. Värdelöst. Och Sams hår är äckligt. :D

Nästa gång jag kommenterar ett avsnitt ska jag ha något positivt att säga.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav adolvsson » sön sep 20, 2009 12:54

lite mer om 5x02
Änglar mot demoner och gud mot djävulen fungerar skitbra för mig, inte för att jag är speciellt positivt inställd till religion (hey, jag tenderar också känna mig provocerad mot dess dumheter), utan för att jag har svårt att se vart i Supernatural (eller Preacher, egentligen, som jag direkt kopplade till när Castiel började snacka om att leta upp gud) det har med religion att göra. Jag ser det som ännu ett i raden av övernaturliga väsen grabbarna har att göra med, fast mäktigare och starkare, vilket i sin tur gör det mer intressant eftersom jag kan tycka dom behöver lite tuffare problem att bita i efter flera säsonger av möten med underhuggare.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav brat » mån sep 21, 2009 17:41

lite mer om 5x02 (allmänt om säsongen egentligen)
Jag bryr mig inte om de har en religionskopplad handling eller inte. Det som stör mig är främst två saker:
1) De lyckas aldrig göra hoten tillräckligt mäktiga för att motivera all uppbyggnad. Lucifer springer omkring i en människokropp... ska Gud också göra det strax? En av de fyra ryttarna kan man hålla fast och hugga fingrarna av för att ta hans ring. Änglarna... ja, de slåss med knytnävar.
2) De skapar en så stor handling att Dean och Sam inte har någon poäng. Ängeln Castiel springer runt och letar Gud för att stoppa Djävulen. Okidoke. Tur att Castiel blivit regular då, så är det motiverat att handlingen inte handlar om Dean och Sam.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav HeY » tis sep 22, 2009 1:59

Jag är nog ganska med brat när det gäller valen de gör just nu. (spoiler 5x02) När Deans halsband visade sig vara en Gud-gps kände jag mig nog såhär: :angry:
Jag är fortfarande måttligt underhållen - men jag känner mig inte alls lika uppspelt över SPN på fredagar längre. Många har klagat på s1 i tråden - jag saknar säsong 1.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » tis sep 22, 2009 12:44

Saknar säsong 1? Det har jag gjort i två säsonger nu.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav VelocityBoy » tis sep 22, 2009 16:09

HeY skrev:Många har klagat på s1 i tråden - jag saknar säsong 1.


Verkligen, Kripke är arc-impaired sedan födseln.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav chanda » ons sep 23, 2009 18:43

" Verkligen, Kripke är arc-impaired sedan födseln."

Tycker inte Supernatural har mer "fånigheter" än vad Buffy hade . (Jag gillade Buffy riktigt mycket när den gick på TV första gången )Halv gudar som slänger runt folk som de var vantar och Xander som pratar om en krita som gick sönder och halleluja världen är räddad för att Willow kommer ihåg saker och ting. Men det betyder att jag inte springer runt i varje tråd av Buffy och kommenterar på alla aspekter som jag inte gillade.

DVD försäljningen för S4

"Season one opened in 14th place sold 101 thousand units generating 3.404 million dollars and by its 2nd week had sold 150 thousand units and generated 5.265 million dollars in revenue. After that it fell off the top 30.

Season two opened in 15th place sold 56,000 units and generated 2.12 million viewers. And never showed back up on the top 30 list.

Season three opened in 6th place sold 105,000 units and generated sales of 4.2 million (enough if sources are accurate to pay for the full costs of 4 of the 16 episodes produced last year and this is just us sales). It stayed on the sales list for three weeks before dropping of the list. The last bit of data we had was 190,073 units sold and 7,410,946 in total sales.

Now of course all shows do continue to sell after this, and I am sure it continued to generated revenue (just like I assume all of the seasons have), but the bulk of ones revenue for most releases are in the first month.

Now with season four first week, we have 238,081 units sold (already a record for us), and 8,670,910 in revenue generated. If we can judge this by previous season we might stay on this list until we get to 300,000 units sold."

twop
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav HeY » ons sep 23, 2009 21:16

chanda skrev:" Verkligen, Kripke är arc-impaired sedan födseln."

Tycker inte Supernatural har mer "fånigheter" än vad Buffy hade . (Jag gillade Buffy riktigt mycket när den gick på TV första gången )Halv gudar som slänger runt folk som de var vantar och Xander som pratar om en krita som gick sönder och halleluja världen är räddad för att Willow kommer ihåg saker och ting. Men det betyder att jag inte springer runt i varje tråd av Buffy och kommenterar på alla aspekter som jag inte gillade.


Mitt argument skulle här vara: "Men Joss och c/o klarade av leverera dessa "fånigheter" (som du kallar dem) på ett motiverande sätt".
Och vad stoppar dig från att gå in i varje avsnittstråd av Buffy och skriva de aspekter du inte gillade - är det inte lite det som är meningen med att diskutera serier? Det finns de som verkligen gillar var Kripke c/o har tagit Supernatural, och det finns de som tycker att det var bättre tidigare. Borde inte båda sidor få ta upp det de gillar och inte gillar?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav MissKittyFantastico » fre sep 25, 2009 17:06

5x03

Det här avsnittet var faktiskt bättre än de två föregående. Inte riktigt på banan, men i alla fall nära. Snygg inledning med klipp fram och tillbaka där bröderna gör liknande saker men i totalt olika situationer.

Humorn var tillbaka med ett par roliga kommentarer från Deans och Cass bland annat "Eat it Twiligt" när Dean dödade vampyren och "You were wasted by a teenage mutant ninja angel?". Höll på att dö av skratt när jag såg Castiels panikslagan blick när han och Dean var på bordellen.

Raphael: I will find you
Cass: Maybe one day, but today you are my little bitch.
Dean: What he say.

Tyckte delarna med Dean och Cass var överlägset bättre än de med Sam. Btw hates his hair too och hans eviga grimaserande. Sluta skrynkla ihop pannan och darra med hakan som en ledsen femåring. Har han inga andra miner?

Gud är död. Jaha. Fine by me. Sa de inte det redan förra säsongen? Känns bekant. Ja och "Demons lie". Har de inte sagt att demoner talar sanning, är inte det en av reglerna? Sedan att de bara talar om valda delar av sanningen är en annan sak. Känns lite dumt av Sam att ens försöka säga det till kollegor. Appropå kollegor. Har inte bestämt mig för om jag gillar bartjejen eller inte. Tror hon har potential att bli bra om hon ges en chans. Jag blev mer och mer positiv till avsnittet ju längre det gick. Gillade Deans lilla tal om att han nu hade roligt för första gången på flera år för att han nu lagt ner att oroa sig för Sam. Det värsta har ju liksom hänt. Or so we thought ,för sedan kom slutscenen och kräkanfallet började igen. Tror jag spräckte ett blodkärl i hjärnan där.

Det är bara att hoppas på det bästa. Det har liksom ordnat till så pass att jag faktiskt vill se nästa veckas avsnitt vilket jag inte ville förra veckan.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav adolvsson » lör sep 26, 2009 12:45

Någon som har lust, lite bättre koll än jag, och kanske redan samlat ihop sig ett schysst utbud, att hjälpa mig hitta specifika bilder på Sam? Mer exakt hans hår. Jag skulle vilja ha bra screenshots på hans frisyrer och gärna vid vilken tidpunkt (ungefärlig del av säsong) huvudet såg sådant ut.

Bilder i sig är inte så knepiga att hitta, det är just det där när och var och hur som jag skulle behöva knyta ihop det med.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » sön sep 27, 2009 5:16

Jag kan inte hjälpa dig, men ser fram emot reultatet. :D

5.03
Sam är ett kärl. Det var inte oväntat. Han är ett evilt kärl. Inte oväntat.
Gud är inte död, han har bara gömt sig. Gud brukar göra det i såna här historier.
Frågan är vem som är gud, Sam och Dean sammansmällta till en person med lite halvkass frisyr och smak för öl?
Ett helt okej avsnitt, Dean och Cas är roliga tillsammans, å andra sidan har jag alltid föredragit Dean så jag är väl lite partisk.
Alltså ett gudlöst universum håller inte riktigt i mina tankegångar, finns det änglar och demoner och vampyrer så finns det fler gudar än en. Fast jag är lite konservativ på det sättet.
Det här kan bli bra, om de skärper till sig lite.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav MissKittyFantastico » sön sep 27, 2009 10:39

1.02 Wendigo

Den här frisyren är den jag gillat bäst. Håller i sig igenom hela säsong ett även om den blir lite väl långhårig mot slutet som man kan se i nästa bild.


1.22 Devil's Trap



2.02 Everybody Loves A Clown

Säsong två fortsätter i samma spår och det verkar lovande, men...


2.03 Bloodlust

...så i tredje avsnittet ser vi den för första gången, mittbenan och den skrynklade pannan. :eek:


2.21 All Hell Breaks Loose pt 1

Sam fortsätter att rynka pannan och blir mer och mer lik ett trasselsudd ju längre säsongen går.


3.01 The Magnificent Seven

Efter en säsong av panna och bena har vi börjat vänja oss lite och i säsong tre så känns den looken rätt så ok.


3.14 Long Distance Caller

Detta tillstånd av jämvikt kan inte få fortsätta så Sam låter håret växa och spreta hur som helst i slutet av säsongen.


4.06 Yellow Fever

I säsong fyra börjar det riktiga förfallet för världen och det avspeglas genast i Sams hår. Det är som en barometer of evil. Långt och kammat bakom öronen visar han mer panna än någonsin.


4.22 Lucifer Rising

Sam är ledsen för vad han gjort mot världen och mot sitt hår.


5.02 Good God Y'All
Bild
Sam har missförstått det där med hårets makt. Han förväxlar sig själv med Samson och låter håret växa samt vässar polisongerna.


Jag slängde ihop det här lite snabbt, så det är väl inte alltid de bästa bilderna, men jag upptäckte en sak när jag letade. Det är nog inte håret egentligen jag stör mig på utan det är pannan. Just det här att han hela tiden rynkar ihop pannan på ett överdrivet sätt och ser ut som en ledsen hundvalp. I hans fall mest en shar pei.

(edit) Rättat lite stavfel. (/edit)
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav adolvsson » sön sep 27, 2009 21:33

Jag vet att du redan har det i ditt namn nuförtiden, men jag vill ändå ta tillfället i akta att upprepa den allmänt vedertagna sanningen att du är BÄST!

Jag föredrar definitivt de senare. Panna eller inte, hundvalp ser han ut som i vilket fall.

På tal om något ganska annat:
5x03
Jag gillade det. Däremot var det emellanåt fasligt svårt att ta seriösa scener med Dean och Cass på allvar. De båda kör med den där djupa, smått väsande, tuff pojke-rösten och när det bara är de två i en scen blir det lite för mycket. Och skitroligt. Som en parodi. Det är kul.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » mån sep 28, 2009 12:18

Åh, nu när jag ser Sams hårutveckling måste jag ändå säga att det nästan såg lite coolt ut i början av serien är det spretade lite. Nu tycker jag verkligen inte om det långa som ha sätter bakom öronen och ser halvt vattenkammat ut. Nope, jag tycker han ska besöka klipp-klipp, faktiskt!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav brat » mån sep 28, 2009 17:23

Åh, vilken underbar sammanställning som jag helt missat! Jag är inget fan av det nuvarande håret men riktigt HUR ILLA det var ställt såg jag inte förrän nu. Säsong 1 var ju så sött! Nu har han alkis-hår. (Vilket är passande insåg jag plötsligt, hm) Hursomhelst: KLIPP KLIPP KLIPP!!

Är det alltså helt sant att det är mellan 202 och 203 som den hemska mittbenan plötsligt uppstår!? Vem glömde att tänka till där? Den rynkade pannan är ju ENORM.

...hm, mycket caps lock här...


edit. gaspode, du gillar alltså mittbenan med långhåret bakom öronen bättre? Får man fråga vad sammanställningen har för syfte? :)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav gaspode » mån sep 28, 2009 17:52

brat skrev:edit. gaspode, du gillar alltså mittbenan med långhåret bakom öronen bättre? Får man fråga vad sammanställningen har för syfte? :)

Nu misstänker jag att du menade adolvsson då jag inte yttrat mig, men nej gud bevare!
Jag föredrar solkart de tidiga inkarnationerna.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » mån sep 28, 2009 18:25

gaspode skrev:Jag föredrar solkart de tidiga inkarnationerna.

Yeah, you would! :rolleyes:

brat: Ett blogginlägg. Någon obestämd gång, så håll inte andan.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav brat » mån sep 28, 2009 22:34

Ah, tilt. Klart jag menade adolvsson. :D Hjärnan och fingrarna hade tappat kopplingen, det händer ibland. Men det är bra att veta att gaspode iaf har vett att rata mittbenan. Hehe

*håller andan*
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » mån sep 28, 2009 23:38

Jag har aldrig sett något fel med håret.

Seriöst.

Och jag tyckte jättemycket om 5x03 förresten. Blev lätt besviken på 5x01-02, så det här var en glad överraskning! :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Glorificus » tis sep 29, 2009 0:07

Efter en smått underhållande diskussion med brat framkom det att jag inte gillar Jensens Supernatural-hår, medan hon avskyr hans Dawson's Creek-hår. Jag letade fram en bild, och wow, det visade sig att jag helt klart föredrar det Jensen-håret...

Bild

Synd att han inte har kvar det nu, då hade de verkligen sett ännu mer ut som bröder. :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav brat » tis sep 29, 2009 0:09

Glorificus skrev:Efter en smått underhållande diskussion med brat framkom det att jag inte gillar Jensens Supernatural-hår, medan hon avskyr hans Dawson's Creek-hår.

Efter en helt galen diskussion med Glory framkom det att hon inte har någon smak.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Tinwiel » tis sep 29, 2009 0:12

OMG, nej jag föredrar verkligen Supernaturalversionen av Jensen när det gäller ALLT.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » tis sep 29, 2009 0:16

5x03
Hör och häpna, jag har gillat alla avsnitt hittills. Det här mest av alla tre. Det är bra avsnitt med driv och spänning. Det är bara det lilla problemet att jag inte kan med handlingen. Där stackars MKF spräckte ett blodkärl satt jag bara och skrattade. Här är saker jag skrattade åt i det här avsnittet:

- Gigantiska män känner också smärta. Sam gråter en liten tår direkt hans döda flickvän säger något som känns jobbigt att höra
- Dean hackar en vampyr så blodet sprutar. Igen.
- Gigantiska män svettas när de skär citroner, det är ett hårt jobb
- "I don't mean to pry"-bruden i baren. Beställ nu så får du extra psyko-demonhunters och en specialutgåva av 'svårt att förstå när gigantiska män är ointresserade' på köpet.
- Castiel, the social misfit (Han var rolig på riktigt!) :D
- Dean och Castiels badass-röster
- Random anställd på mentalsjukhuset som var sminkad för en partykväll... på en drag-klubb
- Ärkeängel-Dean vs. Luciferängel-Sam. Yay!

Hm. Minns ni i säsong 2 när Sam dog och det var sorgligt och Dean var så upprörd? Det var annorlunda då än säsong "I'll just bring you back" 5. Det här med att Sam och Dean är kärl för en världsundergång som änglarna fixat för att de är uttråkade gör att allt som Dean och Sam kämpade för under säsong 1-3 känns extra betydelsefullt och viktigt...
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav brat » tis sep 29, 2009 0:27

Tinwiel skrev:OMG, nej jag föredrar verkligen Supernaturalversionen av Jensen när det gäller ALLT.

Jag försökte förklara att han ser manligare ut i SPN än Dawnsons och hon skrattade. Oy vey. Giv mig styrka.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » tis sep 29, 2009 0:59

brat skrev:
Tinwiel skrev:OMG, nej jag föredrar verkligen Supernaturalversionen av Jensen när det gäller ALLT.

Jag försökte förklara att han ser manligare ut i SPN än Dawnsons och hon skrattade. Oy vey. Giv mig styrka.

Jag trodde du menade att Jensen såg manligare ut än Jared i SPN. Haha. Hahahahhaha...

Fast tja... om jag måste jämföra Jensenarna så är Dawson's-Jensen mer som en frat boy medan SPN-Jensen är mer som en she-male, så jag antar att han är lite manligare i Dawson's. :D

Jag är glad att 5x03 funkade för mig, t.ex. slutscenen med Lucifer. Och diskussionen med Gabriel om gud. Jag tycker det mesta i det här avsnittet kändes mer trovärdigt och äkta än vad ängla-historierna brukar vara. Och Castiel var galet rolig, speciellt när han skulle vara FBI-agent. Däremot har jag svårt att köpa att Dean vänder ryggen åt Sam, det känns alldeles för konstruerat och fantasilöst och inte vad jag tror Dean skulle göra.

Nu vill jag ha ett Ben Edlund-avsnitt snart. Jag vet när det första kommer, men jag kan ändå inte låta bli att titta hoppfullt på vem som skrivit avsnittet varje vecka... ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Tinwiel » tis sep 29, 2009 1:33

Isåfall föredrar jag she-male, det är uppenbarligen mycket hetare och manligare än en frat boy. :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Rombat » tis sep 29, 2009 20:45

Chicks with dicks... Ja, de har ju dödat allt annat redan.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron