Hur får man tag i serierna på dvd

Här kan ni sälja saker, eller tipsa om bra websiter att shoppa från!

Hur får man tag i serierna på dvd

Inläggav Lila » lör jul 04, 2009 18:30

Jag kunde köpa Angels DVD:erna innan de gick på TV i svenska butiker (ginza) Alla fem säsonger. Men nu verkar det tört omöjligt att få tag i serier som dollhouse, heroes, true blood mm. Jag har inte canal+ eller tv400 men vill gärna se dessa serier innan jag spoilars ihjäl.

Men gärna med svensk text. Varför är det så svårt idag. Varför var det så lätt för 5 år sedan`?

Finns det något sätt för mig att ta del av dessa serier som det ser ut idag. Vem sjutton vet när tv 4 bestämmer sig för att visa Heroes? De säger ju inte ett pip.
Användarvisningsbild
Lila
Minion
 
Inlägg: 77
Blev medlem: 13 dec 2004

Inläggav gaspode » lör jul 04, 2009 20:53

Lila skrev:Jag kunde köpa Angels DVD:erna innan de gick på TV i svenska butiker (ginza) Alla fem säsonger. Men nu verkar det tört omöjligt att få tag i serier som dollhouse, heroes, true blood mm. Jag har inte canal+ eller tv400 men vill gärna se dessa serier innan jag spoilars ihjäl.

Men gärna med svensk text. Varför är det så svårt idag. Varför var det så lätt för 5 år sedan`?

Finns det något sätt för mig att ta del av dessa serier som det ser ut idag. Vem sjutton vet när tv 4 bestämmer sig för att visa Heroes? De säger ju inte ett pip.

det är ju fortfarande "väldigt lätt" att importera från USA eller england, men då får du inte svensk text. Oftast är det ju engelsk text som kan räcka om man har lite svårt att hänga med.

Angel var kanske lättare att få tag på för att det sändes så sent i Sverige...

http://www.axelmusic.com har mycket region 1, om du har en spelare som bara klarar region 2 så är http://www.play.com bra.

Nån annan kanske kan tipsa om bättre och billigare nätbutiker, det var ett tag sen jag handlade dvd nu.

(jag flyttade tråden till SHopping-kategorin där den passar bäst.)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav eynosh » sön jul 05, 2009 21:08

gaspode skrev:(jag flyttade tråden till SHopping-kategorin där den passar bäst.)


Vem har sagt det? VA? VA? VA?
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav gaspode » sön jul 05, 2009 21:23

eynosh skrev:
gaspode skrev:(jag flyttade tråden till SHopping-kategorin där den passar bäst.)


Vem har sagt det? VA? VA? VA?

Jag gjorde som vanligt, frågade mig "vad skulle eynosh göra" och så gjorde jag tvärtom.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav The Ankh » mån jul 06, 2009 17:23

gaspode skrev:
eynosh skrev:
gaspode skrev:(jag flyttade tråden till SHopping-kategorin där den passar bäst.)


Vem har sagt det? VA? VA? VA?

Jag gjorde som vanligt, frågade mig "vad skulle eynosh göra" och så gjorde jag tvärtom.

Fniss :)

Annons på Blocket:
http://www.blocket.se/stockholm/Buffy__ ... w=1&last=1

Tradera:
http://www.tradera.com/Buffy-The-Vampir ... n_94796820
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav Lila » mån jul 20, 2009 1:00

Vad ska jag med ytterligare en Buffybox till?

*skojar bara*

Det var Dollhouse jag ville ha..och true blood
Användarvisningsbild
Lila
Minion
 
Inlägg: 77
Blev medlem: 13 dec 2004

Hur får man tag i serierna på dvd

Inläggav Lila » mån jul 20, 2009 1:13

hmm..har jag fattat det rätt att man kan köpa en dvd i usa exempelvis, och ladda ner undertexter på svenska och titta på det på datorn?
Användarvisningsbild
Lila
Minion
 
Inlägg: 77
Blev medlem: 13 dec 2004

Inläggav gaspode » mån jul 20, 2009 1:38

Lila skrev:hmm..har jag fattat det rätt att man kan köpa en dvd i usa exempelvis, och ladda ner undertexter på svenska och titta på det på datorn?

det verkar faktiskt inte omöjligt med rätt mjukvara, men jag har aldrig testat eller ens hört talas om det innan :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » mån jul 20, 2009 1:41

Ja, det kan man göra. VLC tror jag har möjlighet att koppla externa undertexter till dvd. Har aldrig prövat heller så ifall det fungerar vet jag inte.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place


Återgå till Shopping



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron