Dollhouse i svensk media

Diskussioner som inte rör specifika avsnitt av Dollhouse hör hemma här.

Dollhouse i svensk media

Inläggav A bear » fre jul 11, 2008 19:49

Teresa Axnér från Weird Science skriver om Whedon och Dollhouse i dagens Weird Science-uppslag i Expressen. Eller rättare sagt gnäller hon mest på att hon inte gillar River Tam. Eller Fred. Och hon verkar ha missförstått idén bakom Dollhouse lite grann också.

Men ändå.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav adolvsson » lör jul 12, 2008 11:40

Ovanstående artikel, nu på Weird Science. Med kommenteringsmöjligheter. Jag bara påpekar.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » mån jul 14, 2008 17:08

OMG! Hon klagar på Drusilla och kallar henne mesig :eek:
HAR HON SETT SERIEN!!!?

Jag tycker Dru är så självständig man kan bli - hon gör precis vad hon vill och är smått galen, and I love it.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Renegade » tor dec 25, 2008 9:35

Själv är jag "svag" för både Fred & Dru =)
Användarvisningsbild
Renegade
Demon Fodder
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 14 dec 2008

Inläggav Nyx » tis feb 17, 2009 23:23

I dagens text på www.sfbok.se puffade jag för serien idag och länkade givetvis hit till BF! ;) Kanske några fler av våra trevliga kunder lockas till vårt mysiga och lagom galna forum för att diskutera Jossverse med oss!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » mån mar 23, 2009 15:14

"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Nyx » sön jun 21, 2009 1:14

Men suck! Nu visar Tv400 inget Dollhouse imorgon och deras site har ingen info om kommande avsnitt! Varför tar alla mina serier oannonserade uppehåll mitt i säsonger precis när jag har fått möjlighet att se dem?

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Mr.Tweed » tis jun 30, 2009 8:40

Mäkta oförskämt minsann. Om man tar paus så måste det förstås förvarnas, bes om ursäkt och tydligt annonsera när fortsättningen kommer. En sådan här chock kan vara skadlig för nerverna.
Lamb. Innocent and Delicious!
Användarvisningsbild
Mr.Tweed
Minion
 
Inlägg: 91
Blev medlem: 04 dec 2006
Ort: Uppsala

Inläggav Mr.Tweed » sön jul 05, 2009 9:59

Aha! Om man får tro tv-tidningen så är Dollhouse tillbaka i kväll. Det vore ju trevligt.
Lamb. Innocent and Delicious!
Användarvisningsbild
Mr.Tweed
Minion
 
Inlägg: 91
Blev medlem: 04 dec 2006
Ort: Uppsala

Inläggav Nyx » sön jul 19, 2009 23:12

Nedrans! Först nu såg jag att Dollhouse började gå igen och nu har jag missat ett par avsnitt. Man kan inte lita på tv. Tur att USA-boxen släpps snart.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » sön jul 19, 2009 23:41

Nyx skrev:Nedrans! Först nu såg jag att Dollhouse började gå igen och nu har jag missat ett par avsnitt. Man kan inte lita på tv. Tur att USA-boxen släpps snart.


Kommer ni att ta in den?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Murnau » mån jul 20, 2009 0:27

Då får dom nog sälja under disk. Jag tror inte en svensk affär får sälja region 1-DVD.
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav A bear » mån jul 20, 2009 21:46

Murnau skrev:Då får dom nog sälja under disk. Jag tror inte en svensk affär får sälja region 1-DVD.

Lustigt med tanke på hur många region 1-DVDs som redan finns till salu på SF-bok och andra butiker. Men jag skvallrar inte om inte du gör det. :p
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Murnau » mån jul 20, 2009 23:11

När jag tänker på så finns det iofs inga svenska regler som hindrar försäljning av region 1-DVD. Men åtminstone för några år sen var amerikanska filmbolag ganska pigga på att stämma (eller kraftfullt hota med att stämma iaf) bla svenska distributörer av region 1-DVD. Men det är mycket möjligt att det där är nån slags licensproblematik som har löst sig sen dess. Jag är kanske inte helt uppdaterad.
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav Nyx » ons jul 22, 2009 19:53

A bear skrev:
Nyx skrev:Nedrans! Först nu såg jag att Dollhouse började gå igen och nu har jag missat ett par avsnitt. Man kan inte lita på tv. Tur att USA-boxen släpps snart.


Kommer ni att ta in den?

Absolut! Men den blir ganska dyr (typ 539:-) så jag själv har beställt min från axelmusic för 344 inkl frakt. Jag är ett illojalt stycke! ;)

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » ons jul 22, 2009 20:15

Nyx skrev:Jag är ett illojalt stycke!

:D Jag gillar den fraseringen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm


Återgå till Allmänt om Dollhouse



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron