GRΣΣK

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

GRΣΣK

Inläggav HippieSpellan » fre nov 07, 2008 7:15

Greek handlar om fraternetys och sororitys på collage, främst kapa tau där Cappie leder röjfester, omega chi, där vi har prydlige Evan Chambers vid rodret, sen det enda tjejhuset vi aktivt får se,ZBZ, där det är en ständig bitchfight med Casey som huvudrätt.

Spencer Grammer spelar: Casey Cartwright (fraisers dotter) halvtråkig för hon är den som allt cirkulerar kring
Scott Michael Foster spelar: Cappie oh, den söta busungen som alla vill ha
Paul James spelar: Calvin Owens the standard black dude, Rustys kompis (the standard gay guy aswell)
Jake McDorman spelar: Evan Chambers Preppige "behöver egentligen int gå i skolan för han är så rik men gör det för att föräldrarna tvingar honom"
Jacob Zachar spelar: Rusty Cartwright Nörden som vill bli cool
Dilshad Vadsaria spelar: Rebecca Logan Senatorns dotter så därför smörar alla. so many issues för henne
Clark Duke spelar: Dale Kettlewell haha den kristne goody2shoe
Amber Stevens spelar: Ashleigh Howard Caseys bästa vän
Tiffany DuPont spelar: Frannie Morgan sluga lite äldre tjejen

Cappie: (after walking into the Omega Chi house) Good Lord! It's like we died and went to Gossip Girl.

Ashleigh: How do you spell brunette?
Casey: B-r-o-w-n.

Emma: So how are you liking American Lit?
Rusty: Honestly, I'm finding Moby Dick pretty long and kind of stiff.

Cappie: We are going to need enough liquor to incapacitate David Hasselhoff.

Rusty: This has been hands down the best night of my life. Even better than the time they announced Pluto wasn’t a planet. I hated Pluto, it was obviously such a dwarf planet!

(After Calvin picks up one of Dale's anti-Greek flyers)
Dale: You know, an ex-Greek would be a huge coup for the movement. Tell me in detail why you left, I want to write this down.
Calvin: In detail?
Dale: Yep.
Calvin: Well, they found out I was gay...
Dale (after a minute to mull this over): Gay. Homosexual. You know, I can work with that!
Calvin: You can?
Dale: Yeah. An intensive vitamin and prayer regimen can cure that. You're a double threat. If I can get an ex-gay ex-Greek to join up, I'm a shoo-in to win the Chastity Cup! Let's see those little PP suckers try and top that, huh?
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav Spuffy » mån maj 25, 2009 13:09

Hallå GRΣΣK-tråden, varför är du så tyst?
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav makane » mån maj 25, 2009 15:21

Fullständigt underbar serie! :lovebunny: Andra säsongen var lite svajig rätt länge, men de senaste avsnitten har varit toppen! Är det ingen här som ser den alltså? :eek:
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

Inläggav Spuffy » mån maj 25, 2009 15:29

Vi är färre än vad den förtjänar är jag rädd. Själv har jag nyss börjat, är på 1.15 nu, men såg till att dra med mig både eynosh och lillasyster också.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Tinwiel » mån maj 25, 2009 15:39

Jag ser. Tyckte väl att säsong 1 var bättre än säsong 2. Men jag tittar mest för Cappy, för han är så himla charmig. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Spuffy » mån maj 25, 2009 15:44

Cappy! Åh, jag tycker om honom så mycket. Än har s1 varit bättre än vad jag förväntade mig. Inte fantastiskt kanske, men jag gillar serien väldigt mycket.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav makane » mån maj 25, 2009 16:02

Cappie! :popcorn:
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

Inläggav Tinwiel » tis maj 26, 2009 20:04

Senaste avsnittet (2x19) var riktigt charmigt, jag har ingen koll på olika manusförfattare hos Greek men den här höjde ribban. :D Alla var söta och roliga. Cappie och Dale var ju bäst som vanligt. :lovebunny:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav makane » ons maj 27, 2009 10:42

Ja helt klart bästa avsnittet den här säsongen! :extas:

Hej förresten Hanna! Long time no see. Hoppas allt är bra med dig.
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

Inläggav Tinwiel » ons maj 27, 2009 11:27

makane skrev:Ja helt klart bästa avsnittet den här säsongen! :extas:

Hej förresten Hanna! Long time no see. Hoppas allt är bra med dig.



hej! Ja det var jättelängesen. Det är ok med mig, lite sliten efter massa skolstress men annars hankar man sig framåt. :) hur är det med dig då?
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav makane » ons maj 27, 2009 16:58

Tinwiel skrev:
makane skrev:Ja helt klart bästa avsnittet den här säsongen! :extas:

Hej förresten Hanna! Long time no see. Hoppas allt är bra med dig.



hej! Ja det var jättelängesen. Det är ok med mig, lite sliten efter massa skolstress men annars hankar man sig framåt. :) hur är det med dig då?

Vad pluggar du? Bara fint tack. strax pluggat färdigt mitt första år av två på min utbildning. Praktiserar på Resia just nu, så ressuget har aldrig varit större kan jag säga. Men ekonomin har ju aldrig varit sämre heller, så det får nog vänta ett tag.

Ska du på UP på fredag? :)
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

Inläggav Tinwiel » ons maj 27, 2009 18:07

Nej, jag ska inte på UP hade jag tänkt. Hade varit roligt att se dem, det var längesen nu, men det är på Fängelset och det är ju en sån där ungdomslokal. Jag var där förra året vid den här tiden då de spelade och då var det väldigt lite folk där. Fast å andra sidan hade de spelat rätt många konserter i Gbg under en viss period då. Ska du gå?

Jag läser första terminen på sjukgymnastprogrammet här i Gbg. :) Du läser... något med resor? Turism? Reseledare?
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav makane » ons maj 27, 2009 20:05

Ja jag har lovat en kompis att gå med. och jag har inte sett dem sedan förra sommaren så det ska bli skoj faktiskt. Häng på om du ångrar dig. :) men det blir en tidig kväll för mig. ska iväg till käringön tidigt på lördagen.

Oj vad roligt. det är en rätt tuff utbildning va? Jag läser TRAC-Resekonsult. Målet är att bli reseproducent på någon rolig resebyrå eller arrangör.
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

Inläggav HippieSpellan » tis jun 16, 2009 11:56

oj, sista avsnittet överaskade mig lite i nivå.inte så mycket innehåll, även om jag hoppade av glädje för en del saker.
det känns som om sista halvan av s2 var bra mkt bättre än första i allmänhet. som tur är så är det bara två månaders uppehåll.

Frannie har varit otroligt svajjig, känns inte så troligt att man efter varit the ultimate bitch och nästan fått folk kickade så i andra sekunden(verkligen, tog en sekund) vara bekymrad över zbz lovelife.
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav HeY » tis sep 15, 2009 0:43

2x22

Ashley: You used to be this focused driven person. When did you become this girl? Someone who sits around pining, and making lists, and second-guessing your choices... paging Dr. Grey!
Casey: Ash!
Ashley: No, wait, you are more like Joey Potter!
Casey: Okay, I get the point!
Ashley: No, you're worse. You're the F-word...
Casey: Don't say it!
Ashley: Felicity!
Casey: You b*tch!
:D :D :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » tis sep 15, 2009 1:05

Greeks logga uttalas grssk. Sigma=S, inte E. Ska inte skriva i den här här tråden något mer. sorry. :oops:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Tinwiel » tis sep 15, 2009 20:06

Sigma när man pratar om statistik betyder "summan av". Det lärde jag mig i förrgår. Kul att veta? Sådär.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav eriked » tis sep 15, 2009 20:29

Det är väl ändå skitkul att veta. Praktiskt i det dagliga livet också. Man slipper skriva en massa långa summor och kan istället tjusigt skriva ett par tecken med sigma. Mighty.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » tis sep 15, 2009 20:43

eriked skrev:Det är väl ändå skitkul att veta. Praktiskt i det dagliga livet också. Man slipper skriva en massa långa summor och kan istället tjusigt skriva ett par tecken med sigma. Mighty.

haha, jag väntar spänt på dagen då jag behöver använda Σ i vardagen!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav HippieSpellan » tor sep 17, 2009 21:58

sfinx skrev:Greeks logga uttalas grssk. Sigma=S, inte E. Ska inte skriva i den här här tråden något mer. sorry. :oops:

inte mitt fel det är så det står så när de kör vinjetten= :emo:
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav sfinx » fre sep 18, 2009 1:04

HippieSpellan skrev:
sfinx skrev:Greeks logga uttalas grssk. Sigma=S, inte E. Ska inte skriva i den här här tråden något mer. sorry. :oops:

inte mitt fel det är så det står så när de kör vinjetten= :emo:

:lovebunny:
Det var ju det jag tycker är konstigt, inte din insats.
Å andra vet inte jag ens hur man skriver sigmatecknet på dator, och det kan ju du.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Karaktärernas historia...

Inläggav Lila » ons jan 13, 2010 20:34

En fråga bara..jag fastnade i serien när jag råkade slå på femman för något år sedan. Men det avsnittet visade en tillbakablick. Hur casey och alla var nya och gick med i de olika föreningarna. Var det bara en påhittad tillbakablick eller finns det avsnitt om detta? Någon som vet vilket avsnitt jag pratar om?
Användarvisningsbild
Lila
Minion
 
Inlägg: 77
Blev medlem: 13 dec 2004

Inläggav Lila » ons feb 03, 2010 23:36

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ men kom igen...ingen som sett greek här inne och vet vilket avsnitt jag snackar om??
Användarvisningsbild
Lila
Minion
 
Inlägg: 77
Blev medlem: 13 dec 2004

Inläggav HeY » tor feb 04, 2010 0:06

Vad menar du med "påhittat avsnitt"? Menar du att du hittat på det i ditt huvud? För i så fall, nej, det har du inte - det är ett "riktigt" avsnitt. Man får se hur alla kom dit, vad som egentligen hände med Casey-Cappie-Evan, hur Ashleigh och Casey blev vänner, etc.
Avsnittet finns! Och jo, egentligen är det väl "påhittat" då manusförfattarna hittar på allt - men att själva avsnittet är ett avsnitt ur serien är sant. Det är avsnitt 15 av säsong 1, tror jag bestämt. Avsnittet heter "Freshman Daze".

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm


Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron