AKS skrev:Vari ligger syftet i att Ballard, som hela tiden velat rädda Caroline, räddar Madeleine i stället? Visst, han kanske känner att han är skyldig henne det efter att han haft sex med hennes kropp eller nåt sånt, men det känns ändå som att det bara är för att vi måste ha kvar Eliza nästa säsong. D.v.s. jag ser inte riktigt anledningen för karaktären att göra så.
Jag tyckte nog ändå att det kändes ganska naturligt och bra. Han har varit besatt av att rädda Caroline, men när han tänker nyktert på det känner han nog att han är skyldig Madeleine det, och att han har ett känslomässigt band till henne. Och dessutom, skall han jobba för dollhouse nu känns det inte otroligt att han skulle tycka det var jobbigt att ha henne i närheten hela tiden. Jag kommer sakna November i Säsong 2 om hon inte får vara med mer.
Men ändå, var det inte lite väl lättvindigt han började jobba för dom han varit besatt av att jaga?
malavel skrev:Hur kunde Alpha vara så icke-splittrad i förra avsnittet?
Ja, bra fråga faktiskt. Han kanske slutat ta sina mediciner?
caffeineaddict skrev:Och sedan avslutas allt med Becks "Everybody Gotta Learn Sometimes", som var temat till Eternal Sunshine of the Spotless Mind, en film som onekligen delar både en hel del story, påhittad teknologi och filosofiska funderingar med Dollhouse.
ja, till det.
Tinwiel skrev:Gud så vacker Amy var i det här avsnittet.
Tinwiel skrev:Jag vill se mer Sierra, hon är cool, het och skådisen gör en bra rollprestation.
lilith skrev:Jag gillade också scenen med Echo och Topher på slutet.
ja, ja och ja, och ja.
caffeineaddict skrev:Helt klart saknades det scener med Sierra och November. De gjorde ju ingenting! Var faktiskt förvånad över att de ens brydde sig om att ha med scenen där de inprintades.
ja, det blev konstigt, men den gav lite interaktion mellan Paul och November iaf, och var kanske kvar för att Paul skulle få se imprint-processen.