1x12 Omega

Den första av förhoppningsvis många säsonger av Dollhouse.

Is this the alpha and the omega?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
0
Inga röster
7
0
Inga röster
8
6
60%
9
1
10%
10
3
30%
 
Antal röster : 10

1x12 Omega

Inläggav AKS » lör maj 02, 2009 11:40

Från fox.com as per usual:

ALPHA'S OBSESSION WITH ECHO GROWS MORE DANGEROUS ON THE ALL-NEW SEASON FINALE OF "DOLLHOUSE" FRIDAY, MAY 8, ON FOX

Alan Tudyk ("Firefly," "Serenity") Guest Stars

Alpha's reign of terror continues as his obsession with Echo endangers Caroline's survival, and Ballard's search for the Dollhouse comes to an end, forcing him to make a life-changing decision. Meanwhile, one Doll is permanently deactivated while another's shocking past is revealed in the "Omega" Season Finale episode of DOLLHOUSE airing Friday, May 8 (9:01-10:00 PM ET/PT) on FOX. (DOL-113) (TV-14; D, L, V) CC-HDTV 720p-Dolby Digital 5.1 PA: Viewer discretion is advised.

Cast: Eliza Dushku as Echo; Tahmoh Penikett as Paul Ballard; Olivia Williams as Adelle DeWitt; Fran Kranz as Topher Brink; Harry Lennix as Boyd Langton; Enver Gjokaj as Victor; Dichen Lachman as Sierra

Guest Cast: Amy Acker as Dr. Claire Saunders; Miracle Laurie as Mellie/November; Alan Tudyk as Stephen Kepler; Angel Desai as Sophie Alvarez; Mark Sheppard as Agent Tanaka; Marco Sanchez as Blevins; Ashley Johnson as Wendy
Senast redigerad av AKS lör maj 09, 2009 9:41, redigerad totalt 1 gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Spuffy » lör maj 09, 2009 9:25

Amy!!! :drool: Ge mig s2 nu...
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav AKS » lör maj 09, 2009 9:40

Jepp, riktigt bra avsnitt. Gillade särskilt the denoument.

Vari ligger syftet i att Ballard, som hela tiden velat rädda Caroline, räddar Madeleine i stället? Visst, han kanske känner att han är skyldig henne det efter att han haft sex med hennes kropp eller nåt sånt, men det känns ändå som att det bara är för att vi måste ha kvar Eliza nästa säsong. D.v.s. jag ser inte riktigt anledningen för karaktären att göra så.

Gillar Echo och Topher på slutet.

Alan Tudyk rockade även i detta avsnitt. Och om det blir en S2 lär han ju vara med där.

Älskade:
"We're not bluffing."
"I'm bluffing."
"But the rest of us. We mean business."
:D :D

De använde inte Sierra och November!! De som såg så coola ut på det där promofotot! :(

Jepp, nu vill jag så, så gärna ha en S2. Fortfarande inte ens i närheten av övriga Whedonserier och jag tvivlar på att den nånsin kan komma så långt för mig, men serien är förbaskat bra just nu.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav malavel » lör maj 09, 2009 10:25

Bra, men inte lika bra som 11:an.

Hur kunde Alpha vara så icke-splittrad i förra avsnittet?
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » lör maj 09, 2009 10:46

Jag tyckte det var ganska strålande. Visst byggde den väldigt medvetet upp för en S2 vi kanske aldrig får se, men jag gillade hur det inte var en balls-out-Becoming/The Gift-finale, utan mer av en Objects in Space-fundering kring vad allt det här egentligen betyder. Vilket känns ännu viktigare att ha haft för att serien i slutändan ska hålla och betyda något, om det här nu är allt vi får.

Känslomässigt förstår jag någonstans varför Ballard räddade Madeleine istället för Caroline i slutet (och han räddade ju henne också, på sätt och vis). Tycker det sammanfaller väl med alla tankar och diskussioner om själ vs. hjärna som funnits innan i avsnittet.

Stilig Amy-halvtwist. De måste alltså ha programmerat om Saunders-personligheten för att få henne att tro att hon skadades i den "stora" Alpha-attacken istället för innan dess.

Två väldigt tydliga filmreferenser förresten. Wacko-girl som dansar i ljuset av bilstrålkastare till Roy Orbisons "In Dreams" är Blue Velvet, rätt av (och nog fan fanns det minst en dos Dennis Hopper/Frank Booth i Alan Tudyks Alpha). Och sedan avslutas allt med Becks "Everybody Gotta Learn Sometimes", som var temat till Eternal Sunshine of the Spotless Mind, en film som onekligen delar både en hel del story, påhittad teknologi och filosofiska funderingar med Dollhouse. Kändes nästan som ett ärligt erkännande och tack till filmen för allt som lånats och som den har gemensamt med den.

(Sen kan jag inte låta bli att tänka att varje gång man döper någon till Madeleine i en historia om kvinnor och personer vars personligheter inte "existerar" i verkligheten, även om det nu var den "verkliga" personligheten, så är det en shoutout till Vertigo, men det kan ju vara min fanboyishness som går för långt också.)

Väldigt, väldigt nyfiken på det där trettonde avsnittet nu...

Dollhouse. :lovebunnier:


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » lör maj 09, 2009 13:44

Inte riktigt lika bra som 11:an, nej, fast fortfarande strålande, det var vad jag kände. Amy som docka var skitbra och visar att även Enver Gjokaj har en plats i dockhuset i framtiden.

Alan Tyduk är episk.

Filmreferenser. När Alpha präntar in Echo med alla personligheterna, när det gnistrar och blixtar och så vidare. Frankenstein.

Att Paul räddade Madeleine istället för Caroline tycker jag kändes naturligt. Han har förstås utvecklat känslor för Madeleine (eller ja, Mellie, men att känslomässigt särskilja dom båda är knappast något Paul lär sig i första taget), han känner henne som han aldrig lärt känna Echo. Madeleine är antagligen för honom mer sårbar, mer oskyldig, och så vidare. Hon har gett ett bräckligare intryck.

Och, också väldigt viktigt, Paul sätter sig nu i en position där han kan vaka över Caroline. Exakt vad hans roll blir i dockhuset framöver, mer än att jaga Alpha, är väl inte helt tydligt. Antingen blir det hans enda uppgift, eller blir han ny säkerhetschef medan Langton går tillbaka till att vara Echos handler, eller så blir Paul Echos nya handler (mycket möjligt redan en del av avtalet han gör som sätter Madeleine fri). Jag tror på det sistnämnda.

Och jag tror också att det upplägget var enda lösningen, för jag tvivlar på att DeWitt hade gått med på att sätta Caroline fri. Vilket kanske är huvudorsaken till varför jag inte tycker det kändes som något dom gjorde bara för att Eliza skulle kunna vara kvar. Paul är viktigare än November, men Echo är viktigare än Paul.

Jag skulle vilja avsluta inlägget med något finurligare än "jag vill ha mer nu" och "ge mig säsong 2 omedelbums, bitches!". Det går inte. Här är jag.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » lör maj 09, 2009 13:49

adolvsson skrev:Inte riktigt lika bra som 11:an, nej, fast fortfarande strålande, det var vad jag kände. Amy som docka var skitbra och visar att även Enver Gjokaj har en plats i dockhuset i framtiden.


Yay för det! Om det nu blir en S2. Hoppas på det i alla fall. Ska bli spännande att se tittarsiffrorna ikväll.

Filmreferenser. När Alpha präntar in Echo med alla personligheterna, när det gnistrar och blixtar och så vidare. Frankenstein.


Jepp, precis vad jag tänkte.

Att Paul räddade Madeleine istället för Caroline tycker jag kändes naturligt. Han har förstås utvecklat känslor för Madeleine (eller ja, Mellie, men att känslomässigt särskilja dom båda är knappast något Paul lär sig i första taget), han känner henne som han aldrig lärt känna Echo. Madeleine är antagligen för honom mer sårbar, mer oskyldig, och så vidare. Hon har gett ett bräckligare intryck.


Ja, så är det nog faktiskt.

Paul är viktigare än November, men Echo är viktigare än Paul.


Varför är Echo så viktig? Har vi fått veta det nån gång? Tyvärr är ju hon den active jag känner minst för så jag tycks glömma saker som har med henne att göra.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » lör maj 09, 2009 14:01

AKS skrev:Yay för det! Om det nu blir en S2. Hoppas på det i alla fall. Ska bli spännande att se tittarsiffrorna ikväll.

Naivt eller inte, jag kommer inte ropa hej eller hej då förrän vi faktiskt fått besked från FOX. Även om chansen är liten, tror jag inte att det är helt kört även med fortsatt låga siffror. Bara en sådan sak som att dom faktiskt inte flyttat runt på serien, och visat allt i rätt ordning och så, ger mig en gnutta större hopp.

Varför är Echo så viktig? Har vi fått veta det nån gång? Tyvärr är ju hon den active jag känner minst för så jag tycks glömma saker som har med henne att göra.

Dels har DeWitt sagt att Echo är deras bästa active, vilket nog inte är något man kastar bort i första taget. Dels - och viktigare - slår mig inte DeWitt som den isdrottning hon utger sig för att vara, eller som Topher tycker hon är. Vi har sett henne ta beslut baserade på sina känslor, när logik och dockhusbevarelsedrift kanske hade föreslagit en annan väg, och jag tror det här skulle kunna vara ett sådant. DeWitt bryr sig för mycket om Echo, helt enkelt, för att släppa henne. Hon känner en koppling, kanske känner hon igen sig i henne, jag vet inte och jag vet inte vad det skulle bero på, om något speciellt, om det är något mer än att hönsmammetendenser, men det är det intryck jag får av DeWitt.

Och helt apropå håller jag ju inte med dig om Eliza och Echo. Jag kan ge dig att Dichen är en bättre skådespelerska, och det tycker jag Amy Acker också är, fast Eliza håller sin roll riktigt bra och jag känner en hel del för Echo.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » lör maj 09, 2009 14:20

adolvsson skrev:Och helt apropå håller jag ju inte med dig om Eliza och Echo.


Du bara inbillar dig.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Rombat » lör maj 09, 2009 14:42

Alan fucking Tudyk! :lovebunny: Så svinigt jävla bra han är.
AKS skrev:Älskade:
"We're not bluffing."
"I'm bluffing."
"But the rest of us. We mean business."
:D :D
Och minspelet när han gör det!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Tinwiel » lör maj 09, 2009 14:53

Gud så vacker Amy var i det här avsnittet. :lovebunny: Jag vill se mer Sierra, hon är cool, het och skådisen gör en bra rollprestation. Eliza håller fortfarande inte. Man riktigt ser hon hon försöker. Men... man ska inte sitta och tänka på att någon sitter och försöker, då är det liksom kört och för stelt ändå.

när Dr Saunders såg sådär sorgsen ut... :( Jag har ju det där problemet med att jag hittills inte bryr mig om karaktärerna (inte ens att älska att hata), skulle någon dö så skulle det inte göra mig något. Det är bara Amy-Saunders och Viktor som har lyckats beröra mitt hjärta litegrann.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » lör maj 09, 2009 15:21

Tinwiel skrev:Gud så vacker Amy var i det här avsnittet. :lovebunny:


Ja, det tänkte jag också på! Jag brukar tycka att hon är väldigt söt i vanliga fall, men här såg hon bättre ut än någonsin.

Jag har ju det där problemet med att jag hittills inte bryr mig om karaktärerna (inte ens att älska att hata), skulle någon dö så skulle det inte göra mig något. Det är bara Amy-Saunders och Viktor som har lyckats beröra mitt hjärta litegrann.


We're so on the same page!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav lilith » lör maj 09, 2009 15:26

caffeineaddict skrev:Stilig Amy-halvtwist. De måste alltså ha programmerat om Saunders-personligheten för att få henne att tro att hon skadades i den "stora" Alpha-attacken istället för innan dess.

Stora attacken? Innan dess? Hmm. Det vi fick se i avsnittet var väl attacken. Alltså, den enda attacken. Som alltså avslutades med att Alpha gick bärsärk med alla sina personligheter inpräntade (av misstag) och började med att döda sin handler. Det sista vi fick se av attacken var när han gav sig på "riktiga" doktor Saunders. Eller det är kanske så du menar? Du kallar slashandet av Whiskey för en skild attack? Jag ser det mer som en attack. Men ja, de måste ha präntat in att Saunders inte dog utan blev skadad bara. Och kvinna.

Mycket bra avsnitt. :popcorn:

Fint med "Caroline" och ...Caroline, nej jag menar Echo. :)

It's complicated...

Den stora Amy-twisten var väl att Whiskey var den som hade haft crazy-Juliette-Lewis-karaktär-personligheten tillsammans med Alpha, och inte Echo. Den där Alpha har föresten en typ, ser det ut som. Mörka små tjejer med rådjursögon.

Jag gillade också scenen med Echo och Topher på slutet.


Så nu får vi alltså inte se mer? Det skulle vara mycket sorgligt. Det här har utvecklats till en av mina favoritserier. Den överaskar mig hela tiden.

Allas personligheter växer också hela tiden. Även om dollsen inte ska föreställa ha några egna personligheter, så har de ju det lite iaf. Det gror nånting, de tänker. Spännande att följa. Sen har vi Topher (nåt alldeles sjukt rolig, och även på senare tid med lite mer djup), Adelle (som har gått från ingenting till att bli min favorit), Paul, Dr Saunders (som blivit väldigt intressant iom det här avsnittet) och Boyd (som ju visserligen är lite tråkig).

Jag vet att somliga inte håller med mig, och tycker att just persongalleriet är fattigt och att ni inte känner för den här serien. Jag håller som ni förstår inte alls med. Det här är en bra ensemble. Helt i klass med AtS eller BtVS under första säsongerna (ja, bättre faktiskt). Vad mer kan man begära egentligen? Det tar ju tid att bygga upp lite i den här typen av actiondramaserie och jag tycker man lyckats bra de senaste sex avsnitten. Har ni glömt hur intetsägande och platta Cordy och Wesley var i början av AtS? Nej för fan låt det här få en fortsättning!
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav AKS » lör maj 09, 2009 15:52

lilith skrev:Så nu får vi alltså inte se mer? Det skulle vara mycket sorgligt. Det här har utvecklats till en av mina favoritserier. Den överaskar mig hela tiden.


Jag skulle tro att serien har 10-20% chans till överlevnad. Inte omöjligt alltså. Det beror så mycket på vad de vill med fredagkvällarna. Vill de *bara* tjäna pengar så kör de reality. Vill de testa och se vad som kan hända med Dollhouse efter sommaren med DVD-försäljning (=eventuellt nya tittare) så har den en liten chans. Den är "on the bubble", men definitivt inte död.

Det tar ju tid att bygga upp lite i den här typen av actiondramaserie och jag tycker man lyckats bra de senaste sex avsnitten. Har ni glömt hur intetsägande och platta Cordy och Wesley var i början av AtS? Nej för fan låt det här få en fortsättning!


Jag har inte glömt. Men framtida potential gör ju inte att jag känner annorlunda just nu.

(edit) Grattis på 3-årsdagen förresten! :) (/edit)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Garim » lör maj 09, 2009 16:00

Håller med. Riktigt bra, fast förra avsnittet var bättre.

Ang. shout outs; var inte Alpha "tortyr" scenen en liten homage till Reservoir Dogs? Det var det som for genom mitt huvud i alla fall.

Trist att vi inte fick se Sierra och November som bad-asses ute på uppdrag. Särskilt som vi (förutsatt en S2) inte lär få se Miracle Laurie igen. Jag kommer sakna henne.

Nu är det bara att vänta på dvd-släppet så att man kan få se Epitaph One. Eller hoppas på att FOX helt oväntat faktiskt visar det avsnittet...
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav HeY » lör maj 09, 2009 16:25

Var det bara jag som såg en ATS+Firefly referens?

"So this is it? This is where you steal their souls."
"Yeah, and then we put them in a glass jar with our fireflies!"


Kanske långsökt men jag reagerade.

Något jag gillade med avsnittet var hur man kunde se detaljer från tidigare delar av säsongen. Jag kommer ihåg ett tillfälle då de väldigt tydligt nämnde nuvarande Whiskey - och då jag känner för att vara långsökt vill jag påstå att de placerade "Whiskey" där som en hint. Joss brukar ju tycka om hintar, Restless någon?

Riktigt bra avsnitt var det, men jag blev lite besviken av samma anledning som AKS. Varför inprint Sierra och November, ha ett kick-ass promofoto med dem och inte ens ha med en face off? De hade väl kunnat komma med till kärnkraftverket, slå på Alpha lite - elr eventuellt bli nedslagna av Alpha för att visa just hur farlig Alpha är och sedan tvinga alla fly ... elr tvinga Alpha fly. Ja ngt iaf! Det hade kunnat gå fort men jag hade gärna sett något sådant. Sierra fick vad, 2 minuter i detta avsnittet?

Amy var skitbra! Äntligen fick hon ta lite plats. Var det bara jag som fick stora Faith/Eliza vibbar när Amy och Alpha var på deras uppdrag. Något med hur hon rörde sig och slängde med håret fick mig att tro att hon måste ha studerat hur Eliza rör sig för hade man inte sett hennes ansikte hade jag nog trott det var Eliza. Skitbra gjort!

Jag ser nog en större chans än 10-20% för att serien ska bli förnyad. För mig känns det 50/50, vilket kanske är naivt men jag tänker att se det som antingen eller. Jag gillar att detta avsnittet var closure utan att vara closure - de lämnade mig vilja ha mer, men samtidigt lämnade de mig inte skrikandes "MEN JÄVLA CLIFFHANGER!!" mot dataskärmen skärmen heller. Bra.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav lilith » lör maj 09, 2009 16:33

AKS skrev:Jag har inte glömt. Men framtida potential gör ju inte att jag känner annorlunda just nu.

(edit) Grattis på 3-årsdagen förresten! :) (/edit)

Tack! Att det var idag hade jag ingen koll på! :)

Visst. Men då är vi väl överens om att det finns framtida potential iaf. Jag var osäker på det, tyckte det lät som somliga tyckte (kanske inte du) att det var inte mycket att ha, lägg ner. Det är ett stort misstag tror jag, nu när det verkligen börjar likna nåt. Underhållande har det varit hela tiden.

Firefly! Ja, jag tänkte också på det.

Jag tror de var tvungna att klippa scener med Sierra och November. Därför fick vi inte se mer. Kanske skulle de dykt upp på slutet vid stället där Alpha och Echo fanns.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav AKS » lör maj 09, 2009 16:43

Nej, jag är definitivt på att detta måste förnyas-tåget. Give me more! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » lör maj 09, 2009 17:09

Helt klart saknades det scener med Sierra och November. De gjorde ju ingenting! Var faktiskt förvånad över att de ens brydde sig om att ha med scenen där de inprintades.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » lör maj 09, 2009 17:23

HeY skrev:Jag ser nog en större chans än 10-20% för att serien ska bli förnyad. För mig känns det 50/50, vilket kanske är naivt men jag tänker att se det som antingen eller.


Ja, det känns lite generöst. :) Så här säger en på tvbythenumbers:

Given the ratings performance, being on Fridays gets its chances up to about .5%. And because Eliza Dushku is growing on me and Dichen Lachman in the role of Sierra was great at nailing multiple personalities, and Enver Gjokaj in the role of Victor was good at the multiple personalities too, I will say 2%. I don’t really think it has any real shot at renewal, but the 2% is just to differentiate — however slim its chances are, they do seem a tiny bit better than the prospects for Terminator: The Sarah Connor Chronicles.

http://tvbythenumbers.com/2009/05/08/sa ... ouse/18315

Jag tycker dock att det är alldeles för snålt om seriens chanser. Som sagt, blir väldigt spännande med tittarsiffrorna.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » lör maj 09, 2009 17:49

Jag tror dock inte tittarsiffrorna spelar så stor roll i detta fallet som alla verkar fokucera på. FOX verkar nöjda med serien än så länge, och tydligen är serien inte så dyr att producera. Jag tror på 50/50 eftersom jag tror de är intresserade av att se om serien kan växa.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » lör maj 09, 2009 17:54

Tittarsiffror är ju iofs = annonsintäkter så det går knappast att bortse ifrån. De lär ju vilja tjäna pengar på serien... Men som sagt: jag ger den upp till 20% chans och då är väl jag en av de som är mest generös.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » lör maj 09, 2009 18:30

Pffft! Jag tyckte det här var bättre än förra. Ni är tokiga. Hela "själ" vs "personlighet" är fantastiskt. Ge mig s2 nu. Fast jag vill ha kvar November också... Men Alan som serienemesis blir säkert skitbra. (Naivt optimitisk!)

Angående Madelene och Caroline, vi vet att M gjorde det mer eller mindre för att komma undan och slippa hantera sitt barns död. Carolines förflutna om innan hon blev docka, allt vi vet om det är att det är komplicerat. Hon har en rätt tydlig moral också, så hon skulle nog inte gått med på det heller.

Annonser: fast det går inte få riktigt bra tittarsiffror på fredagskvällarna där. Så lite pengar är bättre än inga. Sedan tror jag att de vill lägga reality på tider som ger bra med tittare för då tjänar de skitmycket.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » lör maj 09, 2009 18:32

Oh. Angående Whiskey och Topher. Antar att det finns något som ligger bakom hennes ogillande som hon hade fått svar på ifall hon hade läst vem hon var tidigare.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » lör maj 09, 2009 18:39

noike skrev:Hon har en rätt tydlig moral också, så hon skulle nog inte gått med på det heller.

Ja. Jag tänkte det tidigare, att om Paul velat hon skulle släppas fri, och om DeWitt gått med på det, hade det varit hur hon ändå hållit sig kvar i serien. Hon hade självmant återvänt till dockhuset.

Moral och att hon inte ville vara kvar i verkligheten.

Men jo, hon hade gått tillbaka och fullföljt sitt kontrakt, det tror jag.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » lör maj 09, 2009 19:19

noike skrev:Annonser: fast det går inte få riktigt bra tittarsiffror på fredagskvällarna där. Så lite pengar är bättre än inga. Sedan tror jag att de vill lägga reality på tider som ger bra med tittare för då tjänar de skitmycket.


Om det inte vore för att reality bara kostar en bråkdel att producera jämfört med en vanlig tv-serie. Om det inte är The Amazing Race eller Survivor eller nåt, men en sån reality är ju lika mycket värd som en vanlig serie.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » lör maj 09, 2009 19:29

Jag hade en poäng i huvudet men den försvann. Återkommer när jag är mindre yr*.

*) My intellect is dazzling even to me!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tob » lör maj 09, 2009 21:36

Jag är rätt besviken på avsnittet. Tycker det kändes spretigt och slutuppgörelsen med Alpha blev mestadels rätt ospännande. Jag vill fortfarande att en säsong 2 görs för allting kring vad personligheter är för något är skit intressant och konceptet överlag som serien är uppbyggd kring är skarpt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav gaspode » sön maj 10, 2009 2:39

Tob skrev:Jag är rätt besviken på avsnittet. Tycker det kändes spretigt och slutuppgörelsen med Alpha blev mestadels rätt ospännande.

Det känns som vi blev blåsta på en riktig slutuppgörelse när de klippte bort November och Sierras medverkan. Det kunde nog blivit en ruskigt cool fight med Alpha mot Sierra och November där. Extended-version på bluray tack! Nu spekulerar jag hejvilt, men om det fanns en sån slutuppgörelse skulle den kunna klippts för att den inte innefattade vår huvudperson Echo, och det skulle folk tyckt var konstigt, eller nåt. Uppenbarligen var det ju tänkt att de skulle vara där, med tanke på promofotot.

Jag tycker nog som de flesta att förra avsnittet var snäppet bättre, men det här avsnittet hade massor av Amy Acker ( :lovebunny: ) och dessutom massor av Amy Acker ( :lovebunny: ) i olika roller. AMY ACKER!!! :lovebunnier:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » sön maj 10, 2009 3:59

Att Amys karaktär var en docka var väl inte helt oväntat. Jag minns att jag noterade att det var "convenient" att hon inte var med alls i avsnittet då vi fick se att varken Topher eller DeWitt kunde vara dockor. Jag trodde hennes imprint visste om att hon var en docka först, men där hade jag fel verkar det som :)

noike skrev:Oh. Angående Whiskey och Topher. Antar att det finns något som ligger bakom hennes ogillande som hon hade fått svar på ifall hon hade läst vem hon var tidigare.

Jag tolkade det inte alls så, utan som att Topher känner mer skuld över vad som hände AmyWhiskey än vad han gör sken av. Däremot tänkte jag att det nog skulle vara nåt intressant att läsa om hon hade kollat vem hon var innan, möjligen relaterat till Topher... Men att hon frågade om ogillandet i så tät anslutning till att hon inte kollade filen gör att jag tycker det känns onaturligt att koppla samman de två. konstigt nog. :D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Nästa

Återgå till Dollhouse Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron