1x09 A Spy in the House of Love

Den första av förhoppningsvis många säsonger av Dollhouse.

Hur bra?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
0
Inga röster
7
3
27%
8
2
18%
9
3
27%
10
3
27%
 
Antal röster : 11

1x09 A Spy in the House of Love

Inläggav AKS » lör apr 04, 2009 10:21

Från fox.com:

WHEN A SPY IS DISCOVERED IN THE DOLLHOUSE ECHO BECOMES SHERLOCK HOLMES TO UNCOVER THE TRAITOR ON AN ALL-NEW "DOLLHOUSE" FRIDAY, APRIL 10, ON FOX

When a traitor is discovered inside the Dollhouse, Echo and Sierra are programmed as spy hunters to uncover the culprit. Meanwhile, Ballard receives surprising news from Mellie, and Adelle harbors a secret in the "Spy in the House of Love" episode of DOLLHOUSE airing Friday, April 10 (9:01-10:00 PM ET/PT) on FOX. (DOL-111) (TV-14; S, V) CC

Cast: Eliza Dushku as Echo; Tahmoh Penikett as Paul Ballard; Olivia Williams as Adelle DeWitt; Fran Kranz as Topher Brink; Harry Lennix as Boyd Langton; Enver Gjokaj as Victor; Dichen Lachman as Sierra

Guest Cast: Amy Acker as Dr. Claire Saunders; Reed Diamond as Laurence Dominic; Miracle Laurie as Mellie; Valerie Cruz as Ramirez; Liza Lapira as Ivy; Tim Chiou as Nikoden
Senast redigerad av AKS tor apr 16, 2009 9:43, redigerad totalt 1 gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav A bear » lör apr 11, 2009 12:50

Domina!Echo. :eek: :gimpbunny: :bunk:

BOYD: We're pimps and killers. But in a philanthropic way.

Arc arc arc. Och så en massa insikt i Dewitt. Och riktigt snygg struktur.

Fråga: om dockorna är naturligt submissiva, och Echo naturligt erbjuder sig att hjälpa Topher... bra eller dålig sak?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » lör apr 11, 2009 19:08

Ja, det här gillade jag massor.

Kommer sakna Dominic lite. Hans egen-agenda var lite uppfriskande från folk som uppenbarligen ser Dollhouse-arbetet som ett syfte i sig. Återstår om han var ensam eller inte som mullvad -- om han var det kommer Paul gräva sig längre och längre in i sig själv medan han väntar på mer kontakt. Men det var bra att motarbetarna till dockhuset inte heller framställs som sympatiska.

Dichen Lachman :lovebunny:

Svar: eftersom Topher själv blev förvånad så verkar inte det submissiva fungera hur submissivt som helst. I vanliga fall.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Spuffy » lör apr 11, 2009 20:25

Ja jävlar. Jag gillade det här avsnittet alldeles väldigt mycket, och om jag påstod mig vara förtjust men inte förälskad förut vände det här på steken. Jag kommer bli otroligt ledsen om det inte får fler säsonger.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav brat » sön apr 12, 2009 0:38

Många oväntade saker, jag gillade det :)

-> Echo som fortsätter att utvecklas (okej, den delen var inte så oväntad)
-> Paul får veta att November är en doll (stackarn, plus: mer Paul-scener snart, tack!)
-> Victor och ms. Lonleyhearts! (Borde kanske gilla DeWitt mindre, men jag gillar henne mer)
-> Dominic som spion och han blir hjärntvättad (Men missade jag något? Det var väl inte han som skickade meddelanden till Paul, de letade väl efter en helt annan spion...)
-> Ny handler (han lär ju inte bli långvarig)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav HeY » sön apr 12, 2009 1:36

Ojojoj, detta är nog första gången jag verkligen känner att det skulle vara hemskt om serien inte blir förnyad. Jag har ju tyckt att det blivit bättre sedan det började men inte så fenomenalt som jag hade hoppats; Joss ur form, så att säga. Men det här var riktigt bra, förmodligen bäst hittills IMHO!

Dewitt blir skjuten och reagerar knappt, och tidigare i avsnittet bröt hon ihop i Viktors armar. Robot med känslor - hon är en cylon ( :rolleyes: )! Riktigt bra steg för karaktären iaf.

Mer Sierra vill jag ha, hennes Alias del var kul men fortfarande alldeles för lite plats för henne. Och mer om dockorna i dockhuset - det är jätteintressant att se Echo bli mindre och mindre docka!
Senast redigerad av HeY tor apr 16, 2009 16:24, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav marzipan » mån apr 13, 2009 22:09

Tusan! Det var som! Jag blir så glad, så glad. Karaktärerna tycker jag om mer och mer. Så himla mycket mer.
I början tyckte jag att Dollhouse mest var lite helt okej underhållning för stunden. Men nu, nu! Tänk vad underbart det skulle vara med en andra säsong. Tänk, mer DeWitt, Topher, Echo, Paul, Victor, Sierra, Boyd… tyvärr inte mer Dominic. Han tycker jag att det kunde ha varit intressant att ha kvar. Kanske. Men jag är inte jätteledsen, det ser ju ut att kunna bli intressant nu också.
Kärlek till Dollhouse från mig. Bra Joss, bra.

That'll put marzipan in your pie plate, bingo.
Användarvisningsbild
marzipan
förvirraren
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 02 jan 2008
Ort: Skåne?

Inläggav AKS » tor apr 16, 2009 9:46

Jag är också riktigt förtjust i detta avsnitt och för mig råder det inget tvivel: detta är säsongens (seriens? :() bästa avsnitt hittills!! Förutom en bra grundstory så engagerade karaktärerna mer, antagligen för att man börjar lära känna de som inte är dockor vid det här laget.

The attic... där skulle inte jag vilja hamna.

Tyvärr var tittarsiffrorna lika dåliga som förra veckan. :( Men om det skulle vara över efter denna säsong har vi i alla fall 3+1 avsnitt kvar som tycks kunna rocka ganska så rejält!

(Fortfarande tycker jag dock inte att Dollhouse är i närheten av BtVS, AtS eller Firefly, men jag tror att om den får en säsong till på sig så kan den nog klara av att komma i närheten i alla fall.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Rombat » tor apr 16, 2009 10:50

De första nio avsnitten av Dollhouse har visserligen varit cirka 3000% bättre än de första nio avsnitten av AtS. Utom möjligen åtta och nio.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav AKS » tor apr 16, 2009 16:22

Nja, jag kan förstå att man kan tycka det, men för mig är det mer nära. Dollhouse kanske är bättre storymässigt, men hittills är jag inte alls lika engagerad i karaktärerna. Och då kan man ju tycka att Angel fick en tjuvstart iom att både Cordy och Angel var med i BtVS, men det är faktiskt Doyle jag tänker mest på då jag tänker på början av Angel. Och det finns ingen karaktär i Dollhouse som jag skulle storgråta över om jag säger så. Ingen. Så därför vinner Angel fortfarande för mig i en jämförelse av de första nio avsnitten.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » tor apr 16, 2009 16:24

AKS skrev:Nja, jag kan förstå att man kan tycka det, men för mig är det mer nära. Dollhouse kanske är bättre storymässigt, men hittills är jag inte alls lika engagerad i karaktärerna. Och då kan man ju tycka att Angel fick en tjuvstart iom att både Cordy och Angel var med i BtVS, men det är faktiskt Doyle jag tänker mest på då jag tänker på början av Angel. Och det finns ingen karaktär i Dollhouse som jag skulle storgråta över om jag säger så. Ingen. Så därför vinner Angel fortfarande för mig i en jämförelse av de första nio avsnitten.


I agree.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Nyx » mån jun 15, 2009 0:38

Bra avsnitt. Adelle blir betydligt mer komplex och jag gillar också karaktären mer (hon kan fäktas!). Stackars Dr. Saunders som aldrig går ut utan gömmer sig i the Dollhouse dygnet runt! Pga ärren eller har hon torgskräck? Men var det Dominic som hade programmerat in meddelanden till Paul Ballard? Kunde han teknologin så väl? Jag tycker fortfarande att Topher är ganska creepy - underhållande men creepy. Han kommer att behöva visa betydligt mer värme, mänsklighet och svaghet för att det ska gå över. Sierra är fortfarande bäst!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Mr.Tweed » tis jun 16, 2009 8:17

Detta var attans ett riktigt bra avsnitt. Mycket tragisk karaktärsutveckling. Både Saunders och deWitt fick ett större spektrum. Sånt gillar vi. Och för att inte tala om scenen med Ballard och Millie. Sweet pain.

Men, som tidigare nämnts, är det verkligen Dominic som programetat Dollsen? Då var han klippskare än han såg ut. Intressant oxå att NSA:s intention inte var att stänga ner Dollhouset utan att hålla det på kurs. Smaskigt.

Och ja, Topher är fortfarande creapy.
Lamb. Innocent and Delicious!
Användarvisningsbild
Mr.Tweed
Minion
 
Inlägg: 91
Blev medlem: 04 dec 2006
Ort: Uppsala

Inläggav Binchy » lör okt 17, 2009 17:16

Neeeeeeej! Boyd och Echo hör inte ihop längre! Uhuuuuu!

Det är lite smått elakt att inprinta i Actives att de ska sträva efter att bli Their Best. Når man någonsin upp till det? Man kan alltid bli bättre, vilket är bra, när man har valmöjligheter. Men när det är det enda som finns där så kan det skapa en massa ångest.

Bonzais are creepy...

Oooh, fotografera en näthinna och lägga den på en kontaktlins. Niiiiiiice!

Under avsnittet tänkte jag "Varför är inte Echo serene? Hon tänker själv, och kommer med en alldeles utmärkt lösning". Sen under programmets gång fick man ju reda på varför. Planerade Dominic att åka fast, eller vad? I don't get it. Ivy verkar ju inte behöva tas med karate, direkt.

Tom Riddle och Hepsibar Smith dök upp i huvudet när Victor gick in till den gamla damen. Men sen kom ju ett par twistar och en turn och det blev DeWitts fantasi. Har hon personalrabatt tro? Och vem har "skapat" Roger?
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)


Återgå till Dollhouse Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron