1x06 The Pack

Här pratar vi mest om Säsong 1

Så här jäkla bra:

1
2
4%
2
2
4%
3
1
2%
4
9
17%
5
8
15%
6
5
9%
7
12
22%
8
9
17%
9
2
4%
10
4
7%
 
Antal röster : 54

1x06 The Pack

Inläggav gaspode » mån okt 06, 2003 13:49

Det här var riktigt dåligt. Jag tycker nog att det var sämre än Teachers Pet, inga små höjdare som lyfter avsnittet något ens.
Några småroliga grejer finns det väl alltid men...

Nej, en fyra får det, borde ha satt en femma på TP så här i efterhand, får se om jag kan ändra det :)
Senast redigerad av gaspode ons okt 29, 2003 0:31, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Zaxx » tis okt 07, 2003 0:15

tycker det definitivt är bättre än TP.. men men..

en anlednig är ju att det var OTROLIGT roligt att se Xander i detta avsnittet... efter man hade sett en del framöver ;)

(JA jag har sett nästan hela S1 2ggr ;) ;) ;) )
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » lör jan 10, 2004 2:10

Jag är lite nyfiken på vad jag kommer tycka om det här avsnittet när jag får en chans att se om det, men när det begav sig var faktiskt The Pack anledningen till att jag slutade att följa Buffy på TV4. Det var tack vare Noikes intygande om att Buffy var bättre än Babylon 5 (en annan serie jag började se på och fastnade för på grund av Noike (den mannen är skyldig till en del besatthet i mitt liv, tur att jag sluppit lägga ut en massa pengar själv, utan kunnat rida på hans ägande istället... muhahaha*host*... hrm, var var jag nu?)) som jag ändå började kolla igen när säsong 2 drog igång. And the rest is history...
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Off » lör jan 10, 2004 2:17

Slutade du titta för the pack! tänk vad du kunde ha missat :) . Tycker inte avsnittet är sååååååå dåligt även fast det inte är någon direkt höjdare. En rektor blir ju ändå dödad och det var mycket uppskattat :D
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » lör jan 10, 2004 2:20

Jag tycker t.o.m. det är mycket bra! Starkt spelat av Nicky Brendon, och ett par mycket bra dramatiska scener med honom och Aly Hannigan.

Sen så äter de ju både en minigris och en rektor, så jag tänker inte klaga. ;)

Men visst, slutet är lite halvdant.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Zaxx » lör jan 10, 2004 2:20

The Pack är ju ett av de COOLASTE avsnitten på S1 ju..

inget snack.. sen vilket som är BÄST är en annan femma.. eller nått :D

måste nog ta o se om det igen :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tinder » lör jan 10, 2004 2:33

Är riktigt sugen att se detta avsnitt också igen snart. När det begav sig så gillade man väll inte det så där jättemycket har jag för mig men tack vare allt snack senare i buffy säsongerna om just denna händelse har det fått mig att börja tro att jag kommer gilla det ganska bra nu.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav noike » lör jan 10, 2004 2:41

Om man är skeptisk till hela serien och ser the Pack så är det faktiskt risk för att man slutar. Nicolas gör ett enastående jobb under omständigheterna, men det hjälper inte riktigt när resten av hans nya gäng är så dåliga att de suger livskraften ur varje scen de är med i. Som alla Buffy-avsintt har den räddande element, menhär uppskattas dessa nog bara av de som redan är övertygade.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Zaxx » lör jan 10, 2004 14:45

Xander ÄGER ju hela avsnittet.... han ser riktigt cool ut när han är "BadBoy".. han skulle nog passa som det oxå.. i nån film eller nått.. han kan se riktigt ond ut om han bara vill..

sen om hans Pack inte funkar så .. ja det väger ju han upp helt o hållet..

Sen märkte jag att Sarah inte riktigt visste vart hon stog i Slayer-rollen här än... det var lite konstiga rörelser-repliker- och miner ibland.. :/.. men det är ju bara coolt såhär i efterhand :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » sön jan 11, 2004 2:29

Jag brukar se om detta avsnitt då och då, men har ingen aning om vad jag tycker om det. Jag ser om det för att få se scenen där Xander går i slowmotion!!! Wohoo! Den scenen gör mig "glad". ;) Han ser riktigt sexig ut där, måste jag få säga. Ja, så avsnittet får väl en 10 då?

:D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinder » sön jan 11, 2004 4:18

Haha, dina krav på avsnitten är verkligen hårda AKS ;)
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav Off » sön jan 11, 2004 4:23

AKS betygssystem är ett mirakel i sig. Inte träffat på något liknande hos någon annan. Därför har jag lite svårt att tro på att hon ger det här avsnittet en 10a ;)

Vi vill se din hemliga mapp med betyg när det blir Buffyträff AKS det hoppas jag du förstår.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » sön jan 11, 2004 4:23

AKS, aktiekursen för din patenterade Buffyskala föll just nu med några procentenheter.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Zaxx » sön jan 11, 2004 5:43

überkul ju... nu gick de upp.. jag älskar er!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » sön jan 11, 2004 22:26

Hehe, vad kul att chocka er. Som ni vet så skulle aldrig The Pack få 10 på Buffyskalan. Den skulle antagligen få 4 eller 5 eller så, men kommer faktiskt inte ihåg vad jag tycker om avsnittet. Måste se om det! Vad bra att ni gav mig en anledning, förutom Xander slomo-style, att se om avsnittet.

Off: Ja, visst kan vi fixa den mappen! Men då måste du komma och hjälpa mig att få fram den eftersom den ligger i ett valv insprängt i Kebnekaise och det krävs två nycklar som vrids om samtidigt för att öppna valvet... Ja, det är en massa jobb helt enkelt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » sön jan 11, 2004 22:28

Är det en invit AKS, nu blir veidit avundsjuk ;)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav adolvsson » mån jan 19, 2004 5:07

Och när jag nu sett om avsnittet, efter många säsonger övertygat Buffyfan, måste jag erkänna att avsnittet inte alls är så dåligt som jag hävdat. Tvärtom, det är ju riktigt underhållande. Vem hade trott det?!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tinder » tis jan 27, 2004 17:22

Såg om detta avsnitt igår på kanal5. Precis som jag misstänkte så gillade jag detta avsnitt ganska mycket nu, inte alls som när jag såg det för första gången. Tyckte det var riktigt kul att få se Xander vara elak och på nått sätt lite cool :)
Nä går nog så långt att jag säger att detta är nog ett av mina 3-4 favoritavsnitt från säsongen. Även om jag nog inte tror att nått avsnitt från säsongen hamnar på en top 10 över hela serien.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav caffeineaddict » tis jan 27, 2004 17:23

Top 5 S1:

1. Prophecy Girl
2. Nightmares
3. Angel
4. Welcome to the Hellmouth
5. The Pack

Sådeså!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » tis jan 27, 2004 17:30

Big props för att ha med Nightmares som nummer 2 Caffeine!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » tis jan 27, 2004 17:32

Du ger The Pack högre än The Puppet Show? Du är galen, fullständigt galen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » tis jan 27, 2004 17:37

Nightmares äger fullständigt (spoiler Buffy 1.10):(Buffy och hennes pappa, clownen, Willow som operasångerska, Giles vid Buffys grav...)!Puppet Show är rätt långtråkigt bortsett från vissa roliga scener.
Senast redigerad av caffeineaddict tis jan 27, 2004 17:54, redigerad totalt 1 gång.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tis jan 27, 2004 17:48

Nightmares är riktigt kul. Håller inte med om Puppet Show, eller, möjligtvis en lite transportsträcka här och där som skulle ha kunnat klippas bort samt lite med Sid. Men det är ändå bättre än the Pack.

Spoiler-markera det som refereras framåt kanske?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Mr Chase » mån mar 08, 2004 23:20

Mr Chase is the leader of the pack:

6. The Pack

Probably my least favourite season one show, this episodes has poor Mr Flutie eaten by hyena-inhabited school kids, but not before they have the school mascot, a piglet, for starters. Yuck!

But it was fun to watch possessed Xander behaving badly, and thank God he didn't eat the principal. He was ever so rude and mean to the others, especially poor Willow, but it was the other Xander talking. The hyena-Xander was much more assertive and aggressive but there is a thing like taking it too far. It's a pity that Cordelia wasn't in this episode. It would have been nice to see him preying on her. (I can wish, can't I?).

And the end was good, with Giles keeping Xander's secret to the girls that Xander did indeed remember everything that he had done. Xander probably flossed until his gums bled after this, if only for penance.

The other pack persons were a forgettable bunch and quite embarrassing at times. Oh, you can't win with them every time, Joss!
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav Off » mån mar 08, 2004 23:29

Som du säger är det tur att Xander inte är med och äter upp rektorn för då hade det blivit en helt annan väg att vandra för karaktären imo. Ett mord är ju inget man bara kommer över sådär (inte för att jag har personlig erfarenhet) och serien hade väl inte riktigt nått de djup där en sådan sak hade kunnat utforskas.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Mr Chase » mån mar 08, 2004 23:52

Off: Jag dödar bara personer i min skruvade hjärna. Det hjälper faktiskt ibland ;) .
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav Noggster » tis mar 09, 2004 12:30

Eeek.. kortaste recensionen av mr.chase någonsin?
Du fick med det viktigaste, fast ska inte en recension innehålla negativa saker också?
Visst du hade med att Cordy inte var med(Kankse därför det vart så kort?), men recensioner kan inte vara vinklade även om vi är på ett buffyforum!
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Mr Chase » tis mar 09, 2004 13:04

Noggster skrev:Eeek.. kortaste recensionen av mr.chase någonsin?
Du fick med det viktigaste, fast ska inte en recension innehålla negativa saker också?
Visst du hade med att Cordy inte var med(Kankse därför det vart så kort?), men recensioner kan inte vara vinklade även om vi är på ett buffyforum!

Men snälla nån, vad begär du ;) ? Alla recensioner kan inte vara literära essäer och som sagt gillade jag "The Pack" minst av s1. Så det lilla jag gillade fick jag väl nämna. The rest is...

Och sedan trodde jag att poängen med en recension var just att den var vinklad. Synopsisar finns det gott om på annat håll.

Men det är ju extremt kul att min lilla läsekrets här på BF uppskattar mina recensioner så mycket att de vill ha mer, inte mindre :) .

Att Cordy inte var med :( spelade nog in i mitt undermedvetna...
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav Off » tis mar 09, 2004 13:13

Meningen med en recension är att man ska ventilera sina åsikter om något så är den vinklad finner jag inget fel med det. Det beror förstås lite på vinklingen då en person som aldrig har sett Buffy och går in med negativa tankar om det redan från början inte kan ge ett avsnitt en rättvis recension.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Noggster » tis mar 09, 2004 13:26

Ja, jag begär att du skriver 10sidor långa recensioner där varje dialog har blivit analyserad. Du får absolut inte spendera mindre än 1vecka per recension.

Nääää.. ville bara ge dig lite kontruktiv kritik, för ditt skrivande är ju i stortsett felfri.

Och det är klart vi uppskattar dina recensioner, helt underbara pauser från allt skitsnack vi sysslar med här.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Nästa

Återgå till Buffy Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare