1x07 Echoes

Den första av förhoppningsvis många säsonger av Dollhouse.

Hur bra på en skala?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
2
18%
7
4
36%
8
2
18%
9
3
27%
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 11

Inläggav adolvsson » tis mar 31, 2009 23:28

Vad är det här, alla rackar ner på Fredrik-tråden? Tyket!

Martin: Yeah-yeah... eller ja, okej då, fast uttalandet gjorde nog större nytta inne i konversationen jag och Nicklas hade idag. Här på egen hand känns den onekligen en gnutta... uppenbar :)

Aron: Fast Tabula Rasa nämns redan i tråden, det var därför, och för ordleken förstås. Okej då, framför allt för ordleken. Lek med ord är viktigare än logik.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » ons apr 01, 2009 1:03

Tinwiel skrev:
HeY skrev: Och jag är fortfarande inte jätteförtjust i Topher - det är något som är off.


Det är Warren-grejen! Det är något creepy med honom. Se vad jag skrev i förra avsnittstråden. Man kanske blir så när man programmerar folks hjärnor och leker med folks liv hela dagarna..


Jo jag ser också Warren-grejen, men det är inte det som jag tycker är off tror jag inte. Det är snarare det här:

Tam skrev:Topher är en favorit. Både rolig och intressant.


Jag tycker inte att han är rolig för han levererar inte sina roliga repliker på ett roligt sätt. Det känns... ansträngande på något sätt? Eller jag vet inte riktigt hur jag ska formulera det; jag vet hur jag menar i min hjärna - ni kan besöka den om ni vill förstå!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » ons apr 01, 2009 1:10

HeY skrev: jag vet hur jag menar i min hjärna - ni kan besöka den om ni vill förstå!

[topher]don't mind if I do![/topher]

Jag skrattade åt flera Topher-repliker i förra avsnittet, och tycker nog att han är den som är rolig med jämnast mellanrum i serien.
Han var rolig redan innan avsnittet blev komiskt, när han träffade den där höjdaren i början. Och när han gick på om drogers förträfflighet.

- Can you help?
- Well I can't hurt!
-tystnad råder-
- Probably.


Tycker han leverar den ändringen av svaret väldigt bra och roligt. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Rombat » ons apr 01, 2009 5:17

Topher är för mig den karaktär som känns minst äkta. De andra känns naturliga, men Topher känns skriven.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Tam » ons apr 01, 2009 10:46

adolvsson skrev:Aron: Fast Tabula Rasa nämns redan i tråden, det var därför, och för ordleken förstås. Okej då, framför allt för ordleken. Lek med ord är viktigare än logik.

Oj. Tänkte inte på Buffy-Tabula Rasa. Tänkte på Dollhouse-tabula rasa, dockornas barnstadie. Nu fattar jag. :blushbunny:
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav gaspode » ons apr 01, 2009 11:16

Förresten kan vi ju iaf en gång för alla sluta oss till att varken DeWitt, Topher, Boyd eller Dominic är dockor. det är ju bra.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Garim » ons apr 01, 2009 15:53

gaspode skrev:Förresten kan vi ju iaf en gång för alla sluta oss till att varken DeWitt, Topher, Boyd eller Dominic är dockor. det är ju bra.

Bra observation!
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav AKS » ons apr 01, 2009 16:44

Ja, det har du rätt i. Jag hade dock gärna fortsatt vara paranoid ett tag till, men inte en hel serie igenom kanske.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » tor apr 02, 2009 0:42

Rombat skrev:Topher är för mig den karaktär som känns minst äkta. De andra känns naturliga, men Topher känns skriven.


Ja precis! Det är kanske så jag borde ha formulerat det! Skådespelaren är stel och ovan, det känns som om han läser replikerna från en mental tavla eller något.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav MissKittyFantastico » tor jun 04, 2009 0:08

Till skillnad från förra avsnittet så gick det här jättesnabbt. Roligt, informativt och sa jag det? Roligt.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Mr.Tweed » tor jun 04, 2009 9:24

Med det här avsnittet så har showen tagit sig rejält och blivigt ännu bättre.

Jag håller med att Topher är en ganska obehaglig kille som ger vibbar av både Warren och Andrew. Hans stelhet i agerandet har jag bara sett som ett uttryck för karaktärens osäkerhet. Han är en märklig blandning av dryg för att han vet att han är behövd, osäker på sin situation och vad han kan och inte kan göra i Dollhouseinstitutionen samtidigt som han uppenbarligen tycker det är mycket underhållande att mixtra med dockornas personligheter, känslor osv. Och behöver jag nämna fullkomligt morallös? I allafall så här långt i serien.

Avsnittets höjdpunkt var defenitivt de Witt hoppande i stuttsmattan. :)
Lamb. Innocent and Delicious!
Användarvisningsbild
Mr.Tweed
Minion
 
Inlägg: 91
Blev medlem: 04 dec 2006
Ort: Uppsala

Inläggav Binchy » lör okt 17, 2009 11:59

Hm, lite Tabula Rasa, fast inte hela vägen.

Är Topher "viktigare" än vad han verkar? Skicka iväg DeWitt efter juice åt honom!? Visst, han ber snällare än han bad sin assistent om lax, men ändå.

Att det där giftet var luftburet fattar man ju redan i labbet, när de två som tittar på killen som bankar hjärnan till mos plötsligt börjar skratta.
Lustigt att se alla "normala" bete sig som mindless idiots, medan Actives är de som håller ordning. Så länge det nu varar... Stackars Sierra, behöva få tillbaka just det minnet.

Visste Topher, medvetet eller undermedvetet, att Actives var stabilast i fält under det här uppdraget, och gav därför Victor högsta-höns-credentials?

Vad är det i kannan i den japanska te-ceremonin egentligen? Är det bara väldigt ljust te, eller är det något starkare, lugnande, medgörlig-ande?

(Jag gillar vinjetten, eller vad det heter, där Echo är en person i spegeln och en framför. Echo framför drar på vita spetsstrumpor, Echo i spegeln drar på svarta strumpor eller tunna stövlar. Echo framför tar av sig kimonon, Echo i spegeln vill inte.)

Nej, nu vill jag se meeeeeer! Ska bara fixa lite fika först...

(edit) Det är lite småkul att folks åsikter om Topher stämmer bra överrens med hans insikter om droger. Någon märker ingenting/tycker han är tråkig, någon annan blir helt hooked/gillar honom skarpt, och en tredje dör knall och fall/tycker att han är hemsk och creepy. (/edit)
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Föregående

Återgå till Dollhouse Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron