1x07 Echoes

Den första av förhoppningsvis många säsonger av Dollhouse.

Hur bra på en skala?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
2
18%
7
4
36%
8
2
18%
9
3
27%
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 11

1x07 Echoes

Inläggav AKS » sön mar 15, 2009 11:02

ECHO HEADS BACK TO THE CLASSROOM WHERE SHE LEARNS A FEW THINGS ABOUT HER PAST ON AN ALL-NEW "DOLLHOUSE" FRIDAY, MARCH 27, ON FOX

A deadly virus outbreak on a college campus sends Echo back to school where pieces of her past come into focus in the "Echoes" episode of DOLLHOUSE airing Friday, March 27 (9:01-10:00 PM ET/PT) on FOX. (DOL-108) (TV-14; D, L, S, V) CC-HDTV 720p-Dolby Digital 5.1 PA: Viewer discretion is advised.

Cast: Eliza Dushku as Echo; Tahmoh Penikett as Paul Ballard; Olivia Williams as Adelle DeWitt; Fran Kranz as Topher Brink; Harry Lennix as Boyd Langton; Enver Gjokaj as Lubov; Dichen Lachman as Sierra

Från fox.com

Första raderna är, precis som tidigare, den jättekorta beskrivningen av handlingen för de som är intresserade.
Senast redigerad av AKS lör maj 09, 2009 20:48, redigerad totalt 1 gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Igarka » mån mar 23, 2009 20:52

Lägger upp en länk till trailern.
http://www.youtube.com/watch?v=MRyD72YdpBQ
Igarka
Demon Fodder
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 06 sep 2006

Inläggav Tam » lör mar 28, 2009 15:32

Det här var fantastiskt!
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav caffeineaddict » lör mar 28, 2009 16:18

Jag gillade med! Vet inte säkert om det var näst bäst, men förmodligen. Många skratt! Vem var det nu som hade fått för sig att den här serien inte skulle vara rolig?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tinwiel » lör mar 28, 2009 16:31

caffeineaddict skrev:Jag gillade med! Vet inte säkert om det var näst bäst, men förmodligen. Många skratt! Vem var det nu som hade fått för sig att den här serien inte skulle vara rolig?



För att den var inte det förut. Nu var den rolig. :D Det var lite Tabula Rasa/Spin the bottle över det (mystiska saker händer, folk beter sig jätteknäppt). Rrrroligt.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Spuffy » lör mar 28, 2009 20:04

Ja, jag tänkte också på Tabula Rasa. Mycket roligt! Och bra!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav gaspode » sön mar 29, 2009 1:58

ja, hurra för det här avsnittet! Riktigt bra och samtidigt superkul.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav brat » sön mar 29, 2009 10:36

Okej, jag var liiite orolig att serien skulle gå tillbaka till pre106-stil, men det här var ju jättebra!! Både all djupare insikt det gav i Dolls (och även andra karaktärer nu när jag tänker på saken) och roligt! :D
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav caffeineaddict » sön mar 29, 2009 12:04

Tinwiel skrev:
caffeineaddict skrev:Jag gillade med! Vet inte säkert om det var näst bäst, men förmodligen. Många skratt! Vem var det nu som hade fått för sig att den här serien inte skulle vara rolig?



För att den var inte det förut. Nu var den rolig. :D


Konstigt det där. Klart att det här var mer humor, men jag har skrattat i varenda avsnitt iaf.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav gaspode » sön mar 29, 2009 13:37

det har ju inte varit helt humorlöst innan, inte som BSG till exempel, men jag skulle inte ha kallat det en rolig serie tidigare.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tam » sön mar 29, 2009 13:45

Håller med Kalle angående humorn. Skratt från start.

Och det jag gillade mest med det här avsnittet var att det i Sense & Sensitivity/Spin the Bottle/Tabula Rasa-humorn också fanns genuin spänning i historien. Plus en massa bakgrundshistoria.

Öppningen med han som skallar sig blodig mot fönstret, och hur hans vänner börjar skratta: spännande grejer!

Tophers hyllning till droger: det var också fint.

Och så gillade jag Echos outfit.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Spuffy » sön mar 29, 2009 14:16

Och när Adelle hoppade studsmatta! :lovebunny:
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav gaspode » sön mar 29, 2009 17:09

Tam skrev:Och det jag gillade mest med det här avsnittet var att det i Sense & Sensitivity/Spin the Bottle/Tabula Rasa-humorn också fanns genuin spänning i historien. Plus en massa bakgrundshistoria.

Öppningen med han som skallar sig blodig mot fönstret, och hur hans vänner börjar skratta: spännande grejer!

Det här.

Spuffy skrev:Och när Adelle hoppade studsmatta! :lovebunny:

Och det här.

När Victor outrankar Dominic var väldigt skoj :D
Och när den jättelilla påverkade tjejen inte fick ta på Boyds ögon. :D jätteledsen blev hon! :unlove:
Dominic var grymt rolig också!

Ang. humorn tidigare då:
och jag har nog inte skrattat högt i alla avsnitt, men det är klart att de haft nån rolig replik allihopa. Det gör inte att jag klassade detta som en rolig serie på det sättet som Buffy, Angel och Firefly var... Det här avsnittet ändrade på det, och det hurrar jag över. Jag menar absolut inte att jag vill att serien skall vara Firefluffy..el, men humor en väldigt viktig del av alla serier jag älskar, och det vore slöseri av Joss att inte använda sig av nåt han är så bra på som humor.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » sön mar 29, 2009 17:40

lessen! :(
Bilagor
vlcsnap-175002.png
vlcsnap-175002.png (441.28 KiB) Visad 16703 gånger
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tam » sön mar 29, 2009 17:43

Aww :unlove:
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Tinwiel » sön mar 29, 2009 18:00

Haha. :D Jag håller med Martin om humorn. Serien behöver humorn om den ska få en plats i mitt hjärta. Och drama såklart. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Rombat » sön mar 29, 2009 21:20

Jag gillade det här mycket, men jag vill egentligen lära känna karaktärerna mer innan ett sånt här avsnitt. Men det var bra ändå.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav fripp21 » sön mar 29, 2009 23:13

Rombat skrev:Jag gillade det här mycket, men jag vill egentligen lära känna karaktärerna mer innan ett sånt här avsnitt. Men det var bra ändå.


:!: Håller med.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav gaspode » sön mar 29, 2009 23:19

Rombat skrev:Jag gillade det här mycket, men jag vill egentligen lära känna karaktärerna mer innan ett sånt här avsnitt. Men det var bra ändå.

jag tänkte i samma banor, men samtidigt så var det jätteskönt att få ett sånt här avsnitt nu, och vem vet hur många avsnitt vi får, jag hade inte velat vänta med det här avsnittet till en framtid som aldrig kom :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » mån mar 30, 2009 7:21

Jag tänkte faktiskt också på att det var ganska tidigt för ett "karaktärer vi känner act wacky"-avsnitt. Men det ändrar inte att jag verkligen gillade det. Roligt avsnitt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Garim » mån mar 30, 2009 10:27

Jag gillade det klart bättre då jag såg om det. Det beror nog på, som ni redan skrivit, på att det kom tidigt i serien. Men hög kvalitet fortfarande, om än inte riktigt lika bra som MotS.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav HeY » mån mar 30, 2009 16:59

Även om det var kul så fick detta avsnitt dock mig att inse vad det är jag inte gillar med Dollhouse: scoret. Det har varit ngt som gjort att avsnitten känns sega ibland och jag insåg att det är scoret. Wacky-scenerna hade kunnat vara mer wacky om musiken var mer wacky, men den här lugna tysta känslan som är hela tiden passar inte. I kontrast mot Tabula Rasa och Spin The Bottle, där musiken faktiskt emfaserar det roliga, gör den verkligen inte det här. Det är något drygt med den. Och jag är fortfarande inte jätteförtjust i Topher - det är något som är off.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » tis mar 31, 2009 15:15

HeY skrev: Och jag är fortfarande inte jätteförtjust i Topher - det är något som är off.



Det är Warren-grejen! Det är något creepy med honom. Se vad jag skrev i förra avsnittstråden. Man kanske blir så när man programmerar folks hjärnor och leker med folks liv hela dagarna..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav caffeineaddict » tis mar 31, 2009 15:55

Det är ju jätteintressant! Under senaste avsnittet nånstans beskrev jag min uppfattning om Topher som "If Xander was a pervert". Och det faktum att något ganska obehagligt verkar ligga under ytan på grabben tycker jag bara gör honom mer spännande.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav gaspode » tis mar 31, 2009 16:14

caffeineaddict skrev:"If Xander was a pervert"

Håller inte med om varken att han påminner särskilt mycket om Xander eller om att han skall vara nån pervert.

Han är en aning creepy, men mest för att han håller på och programmerar folks hjärnor och tycker det är asball.
Han är lite mer Warren, men jag tycker ändå inte att de är särskilt lika heller. Warren var läskig,
Topher är mer överintelligent kille som tappat medmänsklighet till förmån för sitt vetenskapsintresse. Jag tror han tycker om dockorna, men mest för att de är roliga att testa tuffa saker på. "Your brain rocks!"

Nej, jag får nog försvara Topher lite. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tam » tis mar 31, 2009 16:23

Topher är en favorit. Både rolig och intressant. Förstår definitivt vad som menas med Warren-grejen, men det stör mig inte alls.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav adolvsson » tis mar 31, 2009 22:56

Angående humorn. Jag håller med Kalle & Aron, och Martin & Hanna har fel.

Angående avsnittet. Gillade mycket, tyckte dock inte tabula rasismen inne i dockhuset var helt passande. Inte för att det var för tidigt, jag hade inga problem med det ute på fältet, men därinne kändes det för ansträngt och forcerat, och speciellt DeWitt kändes som fel karaktär för något sånt här. Kanske hade det fungerat bättre med henne senare, kanske kändes hon fel för att situationen där inne kändes ansträngd, jag var i vilket fall inte helt nöjd med den biten. Annars, som sagt, riktigt bra.

Och jag tror den tidiga repliken, den där om att ingenting är vad det verkar vara, är verkligt värd att notera.

Tack för att ni lyssnade.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » tis mar 31, 2009 22:58

adolvsson skrev:Och jag tror den tidiga repliken, den där om att ingenting är vad det verkar vara, är verkligt värd att notera.

Varför tror du det? Är det för att de hamrar in den några gånger per avsnitt?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tam » tis mar 31, 2009 23:00

I en klassisk Joss-tvist kommer det att visa sig att vad man ser är vad man får.

(edit)
adolvsson skrev: tyckte dock inte tabula rasismen inne i dockhuset var helt passande

Snygg ordvits, men nån tabula rasism var ju faktiskt inte alls vad som hände i huset, Fredrik.
(/edit)
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav gaspode » tis mar 31, 2009 23:10

Tam skrev:I en klassisk Joss-tvist kommer det att visa sig att vad man ser är vad man får.

:D det hade vart... lite otillfredsställande.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Nästa

Återgå till Dollhouse Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare