The Office US

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav gaspode » sön mar 15, 2009 15:59

(spoiler 5x17) det är så sorgligt hur trist serien är nuförtiden. KGB-skämten var kul, men annars... blä.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » sön mar 15, 2009 16:09

gaspode skrev: (spoiler 5x17) det är så sorgligt hur trist serien är nuförtiden. KGB-skämten var kul, men annars... blä.

Håller inte med.

Förutom om KGB-skämten, dom tyckte jag också var kul.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » sön mar 15, 2009 16:22

adolvsson skrev:Håller inte med.

weirdo.

nej, men det här var kanske min favoritkomediserie för inte så länge sen. Nu blir jag nästan överraskad när de lyckas vara roliga istället för att visa Michael när han är en jobbig idiot.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tinwiel » sön mar 15, 2009 16:24

Jag tycker som Martin. Det är så tråkigt att det blivit så. Jag älskade den här serien ju, och nu vet jag inte om jag ska kalla den en favoritserie eller inte. S2-3 är definitivt det, de är hysteriskt roliga. Ibland skrattar jag till nu också, men det kan ofta gå ett helt avsnitt utan ett enda gapskratt.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » sön mar 15, 2009 16:49

Jag tyckte att 5.17 var jättebra! Skrattade hur myckets om helst. Men håller med om att serien inte är lika bra som den var S2-S3 och jag tillhör ju även dem som är riktigt förtjust i S1. Tycker att förändringen började under S4 då de envisades med långa avsnitt hela tiden. Tycker helt klart att S5 är bättre än S4 och 5.17 var riktigt roligt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » sön mar 15, 2009 18:22

5.17 Jag håller med Martin och Hanna även om jag inte alls är riktigt så negativ mot säsongen i helhet. Men bättre en s4 ja, och just det här avsnittet tyckte jag inte var speciellt kul.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaspode » sön mar 15, 2009 18:28

noike skrev:5.17 Jag håller med Martin och Hanna även om jag inte alls är riktigt så negativ mot säsongen i helhet.

Jag kommer inte ihåg så mycket av S4 mer än att det var ganska kass, och jag vet att jag gillat mycket av S5. 5x13 var ju riktigt bra t.ex... Men de senaste avsnitten har varit riktigt trista och just nu är jag ganska less på serien.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tinwiel » sön mar 15, 2009 18:36

gaspode skrev:
noike skrev:5.17 Jag håller med Martin och Hanna även om jag inte alls är riktigt så negativ mot säsongen i helhet.

Jag kommer inte ihåg så mycket av S4 mer än att det var ganska kass, och jag vet att jag gillat mycket av S5. 5x13 var ju riktigt bra t.ex... Men de senaste avsnitten har varit riktigt trista och just nu är jag ganska less på serien.



Jag tycker också att s 5 är bättre än s 4, och ibland så får de till det, men dessa scener kommer fortfararande alldeles för sällan för att jag ska kunna säga att det är en bra säsong...Det jag gillade bäst med de tidiga säsongerna är Dwight-Jim pranksen ( plus Jim/Pam-relationen) och de två har sällan speciellt mycket interaktion nu för tiden. Jag förstår ju att karaktärer utvecklas och att de inte kan köra samma skämt om och om igen... men de behöver inte lägga av med det helt (KGB-skämten var ju det som var roligt i 5x17 så det funkar ju delvis fortfarande). Kevin och tjejen han bjöd ut, det var rätt gulligt också.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » sön mar 15, 2009 18:43

(spoiler 5.17) Boobs. :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav gaspode » sön mar 15, 2009 19:22

AKS skrev: (spoiler 5.17) Boobs. :D

:lovebunny:

den delen var helt klart både gullig och bra, och hade varit nåt jag älskat som side story till ett bra avsnitt. Nu blev det istället den bra delen av avsnittet och då räcker det inte för mig.

Det kan vara så att det här är en tillfälligare svacka än jag kände först, det var kanske känslan jag hade för att jag var besviken förra veckan också.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tob » sön mar 15, 2009 21:31

Jag håller med Martin.

Jag slutar nog att se The Office efter denna säsongen. Skrattar inte (överlag), bryr mig inte alls och rent allmänt känns The office som ett rätt meningslöst tidsfördriv numera.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav AKS » sön mar 22, 2009 11:19

Jag tyckte att förra avsnittet var riktigt bra som sagt, men 5.18 är jag inte så förtjust i alls. Trots Stringer Bell. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav RalfiParpa » sön mar 22, 2009 12:31

Tob skrev:Jag slutar nog att se The Office efter denna säsongen. Skrattar inte (överlag), bryr mig inte alls och rent allmänt känns The office som ett rätt meningslöst tidsfördriv numera.


Det smärtar mig att säga det men jag håller med och kommer antagligen också sluta följa serien efter denna säsong. Det största problemet, som jag ser det, är att idéerna helt enkelt börjat sina. Förstår inte varför de 15,252 måttligt talangfulla personer som skriver serien inte återbesöker gamla scenarion med nya infallsvinklar i stället för att komma på helt nya, ofta rätt krystade storylines. Jag menar: varför inget "Dundies 2009"-avsnitt? Serien har förlorat det som jag älskade med den och går nu på ren rutin.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav caffeineaddict » sön mar 22, 2009 14:14

Höll inte alls med folk om 5.17, som jag gillade, men 5.18 var en skam. Tyvärr.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » sön mar 22, 2009 14:26

Jag är med Karl på hela inlägget.

Det var en bra idé och jag gillade slutet, att Michael sa upp sig och gick, det kan förhoppningsvis leda till bra avsnitt, men i övrigt... pinsamt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » fre apr 17, 2009 19:52

Till er som är tveksamma till the office numera. Jag såg 5.17 igår vilket jag tyckte var *gäsp*. 5.18 skall vara ännu tråkigare....hur har det varit sen? Någon slags uppryckning?

Annars plockar jag bort serien helt från my episodes, raderar det jag har hemladdat....och kan kanske börjar följa något annat istället :)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Glorificus » lör apr 18, 2009 2:15

Jag tycker om TOUS lika mycket som någonsin den här säsongen. Tycker det är bättre nu än det var t.ex. när Jan var med. Visst hette hon det... ja, det gjorde hon. :D
(spoiler 5x22) Älskar nya storyn med Michael och Pam och Ryan! Mer Ryan! :lovebunnier:
Senast redigerad av Glorificus lör apr 18, 2009 16:33, redigerad totalt 1 gång.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Rombat » lör apr 18, 2009 13:07

Jag asgarvade för första gången på länge åt the Office 5.22

När först Andys solo kommer på bröllopsbandet och ännu mer när den övergick i You Can Call Me Al.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav gaspode » fre apr 24, 2009 17:21

5x23:
Det var ju kul att Michael inte misslyckades helt och hållet iaf, men jag tror inte jag skrattat ordentligt åt Office på flera avsnitt nu.
Idag var det småtrevligt, men jag vet inte om det ens var småroligt. Lite som storylinen.
Jag hade gärna sett mer friktion mellan dom som stannat kvar på Dunder Mifflin och Charles under den här tiden också.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » mån apr 27, 2009 22:54

5x23. Jag gillade jättemycket, jag.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » lör maj 09, 2009 0:01

5x25. Gillade ännu mer, faktiskt, och kanske lite till.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » lör maj 09, 2009 13:43

5.25 var ett charmigt avsnitt tycker jag. Inga stora,r oliga scener, men mysigt och småroligt rakt igenom.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » lör maj 09, 2009 14:45

Ja, det tyckte jag också. Lite småputtrigt trevligt. Inga gapskratt men lite mysigt.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » lör maj 09, 2009 15:14

ja, vad ni sa. det är väl mycket så det varit hela den här delen av säsongen, det som skall vara roligt har inte funkat, men hjärtedelarna är de fortfarande bra på.
Jag gapskrattade nog nån gång i det här avsnittet också. Åtminstone när Dwight prankade Pam i början. Elakt!:D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » mån maj 18, 2009 23:01

bästa avsnittet på länge! Pam och Jim! :lovebunny: (råkade de röntga magen eller?)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav HeY » ons aug 12, 2009 21:44

Ingen som möjligtvis har säsong 2 och kan go to the hub?

(edit) Don't bother, don't need it anymore. (/edit)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tis aug 25, 2009 0:39

3x23 (enligt min mapp - 3x24-25 enligt er)
Pams leende i slutet. Jag såg likadan ut :lovebunny: :lovebunnier:

Jag har kommenterat väldigt lite, men jag har knarkat The Office och inte haft tid.
Har läst några av era ospoilade kommentarer om s4-5. Blir det dåligt nu alltså? Vissa talade om att sluta som tidigare *älskat* - låter illa :eek: :emo:

(edit) Och eftersom alla andra har skrivit det måste jag också, även om jag redan sett även s3. Here it goes:

RYAN STARTED THE FIRE!
(/edit)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » tis aug 25, 2009 0:45

HeY skrev:Har läst några av era ospoilade kommentarer om s4-5. Blir det dåligt nu alltså? Vissa talade om att sluta som tidigare *älskat* - låter illa :eek: :emo:

Det är inte så att jag hatar det, men det är mil ifrån kvaliteten på framförallt Säsong 2.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tob » tis aug 25, 2009 7:06

Sade upp bekantskapen med det hela nångång i andra halvan av S5. Saknar det inte. Dåligt vet jag inte, men jag tappade all känsla för karaktärerna nånstans på vägen och då funkar inte humorn särskilt bra heller.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav gaspode » fre sep 18, 2009 19:56

Vem vill se Michael göra bort sig avsnitt ut och avsnitt in? Jag är kanske inte målgruppen för den här serien längre...

Vissa saker är sådär bra som Office kan vara. Andys förvirring, när Pam och Jim försöker rädda Stanley, Store-bought manure.Men känslan jag har efteråt är att jag inte ser fram emot nästa avsnitt alls.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron