Tittarsiffror

Diskussioner som inte rör specifika avsnitt av Dollhouse hör hemma här.

Inläggav adolvsson » sön mar 08, 2009 14:12

wyndham skrev:Vad är DVR?

Står för Digital Video Recorder, gissningvis inkluderat men ej begränsat till TiVo (inspelningsbara DVD-spelare, DVD-spelare med hårddisk och digitalTV-boxar med hårddisk torde också räknas in här), artikeln Martin länkade till en bit upp verkar inte specificera det närmare, däremot är det som sagt siffror att räkna med, och jag kan tänka mig anta att Dollhouses målgrupp, målgruppen som sticker iväg och kollar Watchmen en fredagskväll, även är en målgrupp mycket bekväm med TiVo och dylikt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » sön mar 08, 2009 15:20

Lär dock dröja ett par veckor innan siffrorna för 1.04 dyker upp, vi har ju inte fått för 1.02 än. Tidigare idag lade jag förresten till DVR-procenten till resten av siffrorna i första inlägget så att man lättare får överblick även då det gäller de siffrorna.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Zaxx » tis mar 10, 2009 15:11

Lägg ner skiten och gör en bättre serie istället.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav HeY » tis mar 10, 2009 21:33

Joss borde göra serie för CW. Jag vet att det inte är den mest prestigefyllda kanalen men serien hade fått bra budget och hade varit kanalens mest populära serie om alla Joss kultfans tittade (vilka jag skulle anta är de 4 milj som ser Dollhouse).

(edit) Jag glömde tillägga att han hade haft mer frihet hos CW också - de verkar ge ganska lösa tyglar till sina serier. Men bästa parningen skulle kanske vara HBO+Joss, eller varför inte Showtime? (/edit)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » tis mar 10, 2009 21:35

Jag tycker vi ska lägga ner Sebastian istället. Han hoppade över hajen för flera säsonger sedan.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tis mar 10, 2009 21:57

HeY skrev: (edit) Jag glömde tillägga att han hade haft mer frihet hos CW också - de verkar ge ganska lösa tyglar till sina serier. Men bästa parningen skulle kanske vara HBO+Joss, eller varför inte Showtime? (/edit)

Jag vet inte. Alla kanaler har sina egna för- och nackdelar. ABC Family till exempel verkar inte lägga sig i alls, men har lite svårt att övertyga tittarna om att våga chansa titta på något okänt.

HBO känns rätt glättigt just nu IMO, och Showtime "whoa, we're SHOCKING!", jag hoppas att Joss hade tänkt sig något annat än sådant. Klimatet för kvalitén på nya serier ser inte så jätteljust ut just nu oavsett kanal.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » tis mar 10, 2009 22:05

adolvsson skrev:Jag tycker vi ska lägga ner Sebastian istället. Han hoppade över hajen för flera säsonger sedan.


Hörru, det där är ju mitt gamla skämt i omgjord form! Din... din... 90210!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » tis mar 10, 2009 22:21

caffeineaddict skrev:Hörru, det där är ju mitt gamla skämt i omgjord form! Din... din... 90210!

Uppenbarligen betyder det att det är helt korrekt tänkt. Är det inte därmed dags att banna Sebastian från forumet nu? Jag menar, jag tycker inte det, jag gillar fortfarande grabbhalvan, men om ett gammalt skämt i omgjord form har talat, då har ett gammalt skämt i omgjord form talat, och jag anser mig inte ha rätt att helt utan bra orsak gå emot ett sådant beslut.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » fre mar 13, 2009 8:30

DVR-siffrorna för 18-49-demon visar att Dollhouse kommer att öka en hel del även denna vecka efter att DVR räknats in.

+32.3% i 18-49. Overall-siffror har inte släppts än vad gäller procent, men:
Overall Dollhouse had 1.458 million DVR viewers and TSCC had 1.475 million DVR viewers for the 2/20 airings.

http://tvbythenumbers.com/2009/03/09/in ... gain/14198

(edit) Här fanns det overalls: http://www.thrfeed.com/2009/03/breaking ... tings.html
+29% Nice!
(/edit)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » lör mar 14, 2009 19:25

Halvgoda nyheter: 1.05 hade näst mest tittare hittills!! Anledningen att det bara är halvgoda nyheter är p.g.a. demon. Den är ju superviktig och tyvärr ligger den kvar på 1.5. :( Men skönt att det är nåt positivt i alla fall! :)

FOX Dollhouse 4.4 1.5/5

http://tvbythenumbers.com/2009/03/14/fr ... gher/14540
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » sön mar 15, 2009 0:19

Wohoo! Demosiffrorna var fel förut. 1.6 ska det vara! Tur det för nästa vecka vete tusan då BSG har final...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tis mar 17, 2009 22:54

Dollhouse fortsätter starkt vad gäller DVR: +31,6%. Om jag tolkat tabellerna rätt. Det finns en anledning till att jag är engelsklärare... :)

(edit) Gäller Stage Fright. (/edit)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » lör mar 21, 2009 11:34

Okej, bara att hoppas att BSG-finalen inte dödade Dollhouse för mycket, iom att serien (Dollhouse) hade ett så bra avsnitt! Ska bli spännande att se faktiskt. Om tittarsiffrorna sjunker rejält igen kan man kanske tänka sig att +DVR-siffrorna kommer att kompensera något då de släpps.

Ja, ja... Vi får se om några timmar då tittarsiffrorna släpps. När det kommer till sånt här är jag tydligen, och överraskande, en siffernörd. :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » lör mar 21, 2009 11:39

Du är så gullig när du är siffernördig! :D I love you, Cute Number Nerd!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » lör mar 21, 2009 11:41

Du är väldigt omtänksam och accepterande då jag måste läsa tittarsiffretrådar och analysera situationen at lenght på helgerna. :lovebunnier: :monsterhug:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » lör mar 21, 2009 18:32

Så hemskt gick det ju inte, men fortfarande inte bra nog:

Fox scored a typically low-rated Friday, but the one minor positive to make note of is ongoing slight gains for Dollhouse out of Terminator: The Sarah Connor Chronicles. Take a look:

Fox/Friday
8:00 p.m. - Terminator: The Sarah Connor Chronicles
Viewers: 3.65 million (#4); A18-49: 1.3/ 5 (#3)

9:00 p.m. – Dollhouse
Viewers: 4.13 million (#3), A18-49: 1.5/ 5 (#3)

To the fans of Dollhouse: don’t rule this show out. There could be a possibility this will return next season.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » lör mar 21, 2009 18:38

:( Inte bra. Men DVR-siffrorna plussar förhoppningsvis på mer än 31% denna gång... Dte värsta är som sagt demon. Den måste bara upp!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » lör mar 21, 2009 18:40

Det positiva är dock att p.g.a. avsnittets kvalitet och inget BSG så finns det inte en chans att den sänker tittarsiffrorna under 1.07. Inte en chans. 99% chans att det höjs en bra bit. Kanske +400k tittare och minst 0.1 demo.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » lör mar 28, 2009 18:34

Jag vill gråta :cry:

Elsewhere, Fox remained out of the competitive loop with Terminator: The Sarah Connor Chronicles (Viewers: #3, 3.83 million; A18-49: #3, 1.3/ 5) and Dollhouse (Viewers: #4, 3.87 million; A18-49: #3, 1.3/4), which did increase from Sarah Connor as it normally does.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Zaxx » sön mar 29, 2009 3:00

Lägger de ner nu då ?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Simon » tis mar 31, 2009 0:11

Ja här sitter man igen med tittarsiffreångest. Det är väl fasen också att man aldrig kan gilla något som är populärt. :|
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav AKS » tis mar 31, 2009 7:31

Tydligen var det nån stor sportgrej i USA då Dollhouse visades och många serier backade, men det har ju funnits ursäkter för två-tre avsnitt denna säsong så det funkar ju inte i längden heller. Om det går upp mycket nästa vecka så kan man kanske tro att det var mest det det berodde på dock.

Demon är dock sjukt lågt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » tis mar 31, 2009 19:21

Demon är sämre än CWs "halvdana" serier (typ Reaper) - och det är allt ifrån en komplimang! Ouch!!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » lör apr 04, 2009 18:18

Okej, nu finns inga bortförklaringar längre. Dollhouse klarar inte av att dra tittare. Så enkelt är det. Chans att serien får en S2: 5%. Och då känner jag mig generös. :(

Dollhouse (Viewers: #4, 3.49 million; A18-49: #3, 1.4/ 5). Unfortunately, there is no way to put a positive spin on the Dollhouse numbers this week.

http://pifeedback.com/eve/forums/a/tpc/ ... /698109002
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav marzipan » sön apr 05, 2009 22:26

AKS skrev:Okej, nu finns inga bortförklaringar längre. Dollhouse klarar inte av att dra tittare. Så enkelt är det. Chans att serien får en S2: 5%.

Men. Men. Säg att ni säger såhär för att ni försöker sänka era förväntningar med några procent? Så att ni inte blir lika besvikna om det skulle ta slut för tidigt? Egentligen är det väl större chans till en andra säsong? Egentligen? Snälla?

Jag har precis sett avsnitt åtta. Och även om jag inte tycker att det är fantastiskt så känner jag att en säsong två skulle närma sig fantastiskheten ännu lite mer. Se bara på de senaste avsnitten. Nej inte fulländade, men bra grejer. Som kan bli bättre grejer. Åh, om jag bara hade lite mer makt över saker och ting i denna värld.

That'll put marzipan in your pie plate, bingo.
Användarvisningsbild
marzipan
förvirraren
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 02 jan 2008
Ort: Skåne?

Inläggav AKS » sön apr 05, 2009 22:27

marzipan skrev:
AKS skrev:Okej, nu finns inga bortförklaringar längre. Dollhouse klarar inte av att dra tittare. Så enkelt är det. Chans att serien får en S2: 5%.

Men. Men. Säg att ni säger såhär för att ni försöker sänka era förväntningar med några procent? Så att ni inte blir lika besvikna om det skulle ta slut för tidigt? Egentligen är det väl större chans till en andra säsong? Egentligen? Snälla?


Well... Nej. Men under kan ske. 5% som sagt. Inte en omöjlighet, men nästan. Om serien enbart växer kommande avsnitt så... kanske.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » sön apr 05, 2009 22:41

TIVO-sifforna spelar nog större roll också hoppas jag. För de var väl en hel del bättre? Fredagkväll på våren, inte den bästa tiden för den demon.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » sön apr 05, 2009 23:03

Ja, det är som jag sagt förr, hade det varit vilken annan dag i veckan som helst, hade jag också lekt domedagsprofet för fullt nu, men eftersom dom verkar ha gått in i fredagskvällen med vidöppna ögon, tror jag chansen för en andra säsong är väldigt mycket högre än 5%. Inte 100%, det är långt ifrån givet, det finns dock fortfarande orsak att vara hoppfull.

Om man inte vill minska risken att bli besviken, förstås. Det kan nog i sig vara klokt. Antar jag. Jag är inte känd för att vara klok.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » mån apr 06, 2009 7:14

Problemet är bara att det är mycket tveksamt om de kommer att tjäna så mycket på reklaminkomster, ens på en fredag, för att inte sätta in billigare produktioner. Och problemet är att serien visar en nedåtgående trend. Den har inte haft samma siffror hela våren utan har gått nedåt. Ger inte så bra intryck. Jag håller fast vid 5% chans för S2 om det inte händer nåt med siffrorna så att de går upp igen.

Men jag har väldigt gärna fel. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav MrBurkle » mån apr 06, 2009 15:56

Tror också på mer chans, med tanke på hur alla i produktionen gått runt och lovordat fox, och försäkrat oss om att dom inser vilken kass slott och vilken smal publik som gillar det.

Ingen aning om vad detta är för en källa egentligen, men länkades från whedonesque: http://www.airlockalpha.com/news426236.html
The cake is a lie
MrBurkle
Minion
 
Inlägg: 56
Blev medlem: 14 jan 2008

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om Dollhouse



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron