3x13 Waiting in the Wings

Säsong 3-debatter

På med balettskorna gör en piruett och rösta

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
1
3%
6
4
12%
7
5
15%
8
10
29%
9
6
18%
10
8
24%
 
Antal röster : 34

Inläggav sus@n » mån maj 29, 2006 12:57

xAMNESIAx skrev:Goo? Va fan ska det vara så svårt att förtränga Phylea arcen. Hoppas att han inte blir kvar länge.


Phylea var bra men Groo var det dåliga vilket gör att det bli ännu sämre att han dyker upp i L.A.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Isabella » lör jun 03, 2006 23:02

Jag blev lite förvånad över att Grosalugg dök upp :) Jag varken älskar eller hatar honom. Vi får väll se om jag ändrar tycke eftersom han säkert kommer vara med i något avsnitt till. Tycker också det var lita synd att de tog bort Dansen mellan Fred och Wesley. Men har Amy måste ju ha dansat ballet innan för hon dansade ju asbra och Wesley.. dansade ju fint också :P Sen så gillar jag inte Angel/Cordelia.
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav Capt. Peroxide » mån jul 02, 2007 0:22

Fantastiskt avsnitt! En nia.

Likheterna med "I Only Have Eyes For You" finns ju där, men den här storyn är mycket bättre. Balett, V For Vendetta-snubbar, en massa spirande romanser...

Men jag skulle vilja bidra med en kommentar som inte fällt hittills i tråden:

OMG Cordy har SEX med DENNIS!!

"At ease, soldier. Just like to hear it every now and then. I was the ditziest bitch in Sunnydale, could have had any man I wanted. Now I'm all superhero-y and the best action I can get is an invisible ghost who's good with the Loohfah."

För övrigt:

"Stop calling me pastries!"
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav Oxytocin » mån jul 02, 2007 10:53

Groo = Riley Finn? Cordelia = Buffy?
Älskar henne villkorslöst trost att han vet att hon inte älskar honom.
Jag har aldrig varit så förtjust i varken Riley eller Groo.... Men de är ju verkligen fina männsiskor. Det är ju bra. Och ganska trist.


Ska jag spoilermarkera här? Hmm.... Support pelase..
Always bring a banana to a party!
Användarvisningsbild
Oxytocin
Big Bad
 
Inlägg: 1363
Blev medlem: 24 okt 2006
Ort: Stora människobyn

Inläggav wyndham » lör jul 21, 2007 19:03

Mjo, det kan nog vara på plats den lite svärta där, oxy.

(spoiler resten av s.3) Det dröjer ju ett tag innan Groodelia-relationen utvecklas. I Pylea var det ju mest en sommarflört.

Det här avsnittet gav jag förresten en tia. Det är ju liksom bäst.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav AKS » fre jul 27, 2007 22:24

Jodå, detta avsnitt är riktigt, riktigt bra. Jag blev lite förvånad nu då jag röstade och såg fördelningen av röster för första gången. Trodde nog att övervikten skulle ligga åt betyg 9.

För det första detta med Angel/Cordy. Jag har inga som helst problem med det. Tycker det varit en naturlig del av *alla* säsonger att de kommit närmare och närmare varandra och att Angel är kär i Cordy har byggts upp under ett flertal avsnitt. Känns mycket naturligt för mig. Jag har inget till övers för "men Angel och Buffy var så fina ihop" Ja, visst var de det, men det är ju över. Ska Buffy aldrig mer få ha en pojkvän, Angel aldrig mer en flickvän trots att det snart gått tre år sen de var ihop? Nej, fy vad båda serierna hade lidit om dessa saker inte varit möjliga! Sen hade jag heller inte haft nåt emot om Angel och Cordy varit enbart nära vänner resten av serien. Båda alternativen låter bra för mig. Just därför (för att iom att Angel blir intresserad av Cordy så håller jag på honom) har jag lust att sticka nåt vasst i Groos lila ögon då han dyker upp här. Det är så synd om Angel då han flyr fältet upp till Connor.

Wes... Aww, sweetness. Här har han byggt upp förväntningarna och så går det så här? Det är så synd om den mannen. Känns som att inget lyckas för honom med hans barndom, hans watcher-karriär, Virginia, blir nästan ihjälskjuten och nu Fred. Fred som förresten var bedårande i den sista scenen tillsammans med Wes.

Bra avsnitt, kul scener med Angel och Cordy då de är besatta:

ANGEL: It's kinda hard.
CORDY: I kinda noticed.


:D

Kärlek till musiken som var lysande i detta avsnitt!

8 av 10. Bäst hittills i säsongen.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav prayer » lör sep 13, 2008 21:54

En tio lätt. Underbart avsnitt, det bästa i säsong tre. Älskar Angel och Cordy tillsammans. Angel är så söt när han försöker förklarra hur han känner på slutet, och sne kommer Groo och förstör. Och stackars stackars Wesley. Gunn och Fred är ett förfärligt par.
Användarvisningsbild
prayer
Demon Fodder
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 13 sep 2008

Inläggav Mr.Tweed » tor mar 12, 2009 9:39

Detta är ett fantastiskt avsnitt. Summer ger många bonuspoäng. Extrascenerna med Wesley och Fred dansade likaså. Man måste respektera Alexis förmåga att fullkomligt förnedra sig utan att blinka. Humor, humor.

Jag verkar vara en av få som faktiskt gillade den utvecklande intimiteten mellan Angel och Cordy, men det var nog bra att den stannade där den gjorde. Men den stora behållningen med avsnittet är just hur vackert det är. Fotot är ju fantastiskt, speciellt i Summers danssekvenser. Och så har vi förstås den riktigt melankoliska stämningen. I like it.
Lamb. Innocent and Delicious!
Användarvisningsbild
Mr.Tweed
Minion
 
Inlägg: 91
Blev medlem: 04 dec 2006
Ort: Uppsala

Inläggav AKS » tor mar 12, 2009 17:01

Spoilerish där i början av andra stycket? Tycker jag i alla fall (andra delen av meningen).
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Mr.Tweed » fre mar 13, 2009 10:14

Tycker du det? Vad som händer avslöjas förvisso i posten ovanför. Men jag böjer mig alltid för gudinnor ;)
Lamb. Innocent and Delicious!
Användarvisningsbild
Mr.Tweed
Minion
 
Inlägg: 91
Blev medlem: 04 dec 2006
Ort: Uppsala

Inläggav AKS » fre mar 13, 2009 16:13

Hm, ja... meningen kan tolkas på olika sätt insåg jag nu. Så kanske inte spoilerish. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » mån jan 04, 2010 2:08

Vad bra det här avsnittet är! Det hade jag inte alls väntat mig. Jag minns det som att jag tyckte att det var ganska tråkigt förut, men så kan det inte ha varit för det är det verkligen inte.

Jag gillar Cordy och Angels scener tillsammans väldigt mycket, men jag vill fortfarande inte se dem bli ett par. Varför jag inte har några problem att se Buffy med andra samtidigt som jag tycker att Angel ska vara ensam vet jag inte riktigt. Det är inte så att jag hatar att Angel har känslor för Cordy, men det känns bara fel. Det är väl kanske inte ologiskt direkt, det är bara något som gör att det inte funkar för mig. Inte bara på grund av Buffy.

Oj vad synd jag tycker om Wesley. Fred och Gunn är ganska söta ihop, men jag hade verkligen unnat Wesley det här. Honom om någon.

Åh nej - Groo!

Favoritcitat:
Angel: It's kinda hard.
Cordy: I kinda noticed.

Betyg: 8
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » mån jul 12, 2010 20:05

Bra avsnitt med många bra repliker tycker jag! :P
Stackars Wes, jag tycker faktiskt inte att Gunn och Fred passar ihop men man får väl se hur deras relation utvecklas..
Angel på slutet.. :cry: Synd om han, jag tycker inte heller om Groo för den delen.
Det lilla Lorne är med tycker jag han gör bra, älskar hans humor.
Storyn är bra tycker jag, skulle varit kul om man skulle fått se tillbaka blickar om Stefan och den där balett dansösen, när Angel och Cord var i det där rummet och blev förtrollade, kanske.. :D
Betyg: 8
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Angel Säsong 3



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare