1x04 Gray Hour

Den första av förhoppningsvis många säsonger av Dollhouse.

You liked it this much:

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
0
Inga röster
7
6
55%
8
2
18%
9
3
27%
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 11

1x04 Gray Hour

Inläggav AKS » ons feb 18, 2009 20:55

Pressrelease från FOX.

ECHO BECOMES AN EXPERT SAFE-CRACKER IN ORDER TO PERFORM A DANGEROUS ART HEIST ON “DOLLHOUSE” FRIDAY, MARCH 6, ON FOX

Echo’s stint as a midwife doesn’t prove as laborious as when she becomes an expert safe-cracker, and more than an invaluable piece of art is stolen from her on the engagement, forcing Sierra to take on a familiar persona. Agent Ballard gives Lubov an ultimatum, and Adelle confides shocking information to Topher in the “Gray Hour” episode of DOLLHOUSE airing Friday, March 6 (9:01-10:00 PM ET/PT) on FOX. (DOL-103) (TV-14 D, L, V)

Cast: Eliza Dushku as Echo; Tahmoh Penikett as Paul Ballard; Olivia Williams as Adelle DeWitt; Fran Kranz as Topher Brink; Harry Lennix as Boyd Langton; Enver Gjokaj as Lubov; Dichen Lachman as Sierra

Guest Cast: Amy Acker as Dr. Claire Saunders; Reed Diamond as Laurence Dominic; Liza Lapira as Ivy; Anson Mount as Vitas; Toby Leonard Moore as Walton; Mark Ivanir as Cyril; Kevin Will as Gerry; Sarah McElligott as Nancy; Andrew Bowen as Scott; Atalo Diakos as Tony Amendola
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » lör mar 07, 2009 12:11

I början var jag inte alls intresserad av detta avsnitt. Skulle väl säga att första tjugo minuterna kändes mer eller mindre ointressanta för mig. Får mer och mer svårt att engagera mig i Echos olika "roller" märker jag. Så, då vi där runt halvtid fick en blank Echo i den situationen blev jag lättad för då känns det helt plötsligt inte som att fallet i sig är standalone utan knyter in i en övergripande arc och då blev det genast desto mer intressant.

Så, andra halvan tycker jag riktigt bra om. Och jag gillar verkligen Dichen Lichman som Sierra! Tycker hon var bättre på Taffy än fröken Duschku. :D

Detta kan utvecklas och bli riktigt intressant. Jag är hoppfull då det gäller den övergripande arcen. Men fallen varje vecka... mer och mer tveksam då det gäller dem.

1.04 hade, om början varit bättre, varit det överlägset bästa avsnittet hittills. Så som det är nu är jag bara säker på en sak: 1.03 är det sämsta avsnittet hittills.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav A bear » lör mar 07, 2009 12:30

ECHO: Here's a promise: all of this, all this scary painful stuff, you won't even remember.

OK, nu snackar vi. Klart bästa avsnittet hittills. Väldigt mycket av originalpiloten, både Whedonsk humor och teman. Visst är själva heistgrejen rätt fånig, men den är ju ändå bara en ursäkt för att ge karaktärerna någonstans att vara fast.

ADELE: We are the experts at giving people what they need, aren't we?

Joss har ofta sagt att målet med hans berättelser är att ge folk vad de behöver snarare än vad de vill ha...

VIKTOR: Sounded Georgian, maybe. Russia Georgia, not Sweet Home Georgia.
PAUL: Alabama.
VIKTOR: What do I know? Is confusing, this country.

TOPHER: Humility is part of your learning process. I break you down, and I build you back.

TOPHER: Being wiped is not unlike being born, it's traumatic. I mean, in here we minimize the trauma with throw pillows and perfectly crunchy lettuce, there's no conflict. But out there it's all fluorescent lights and... forceps.

Hela konstdiskussionen kanske lite övertydlig metadiskussion, men det funkar. Och det ger oss slutscenen med spegeln. Och mycket arc också. Och så får vi se lite mer vad Paul är beredd att göra... få se, han var hjälten, eller hur var det?

Dollhouse är igång.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Tam » lör mar 07, 2009 12:44

AKS skrev:Får mer och mer svårt att engagera mig i Echos olika "roller" märker jag.

Tyckte faktiskt Taffy var den intressantaste rollen hittills. Tror det kan bero på att det inte fanns en massa "smarta" (i avsnitt #3 var de inte smarta) dubbeltydigheter som skulle spegla Echos egentligen dockverklighet. Djupa metaforer är ju egentligen bra saker, men här blev det bättre energi i det hela när de skippade det.

Och sen med tvisten blev det ju skitspännande!

Mycket Topher! Jag gillar Topher.

På det hela taget ett mycket bra avsnitt! Bäst hittills!
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav CheeseGuy » lör mar 07, 2009 12:55

Jag vet inte. Andra avsnittet hade tillbakablickarna, annars var det här bäst. Den svaga delen är fortfarande, ja, nästan alla scener med Echo utanför dockhuset och när de tar upp så här mycket plats är det ett jäkla problem. Och jag tycker fortfarande att uppdragen Echo får känns alldeles för krystade, som att de måste ha med action. Men uselheten från förra avsnittet är borta, tack för det, och allt med den övriga personalen på dockhuset, och Paul, är rätt bra.

AKS skrev:Och jag gillar verkligen Dichen Lichman som Sierra! Tycker hon var bättre på Taffy än fröken Duschku. :D

Det tänkte jag också faktiskt.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav caffeineaddict » lör mar 07, 2009 13:56

Mmm, mysbra. Och vacker version av "I Go to Sleep" på slutet. Nån som vet vem som spelade den?

Och wipade Echo i valvet var verkligen adorable och sympatisk. I dockhuset är de nästan lite zombieaktigt läskiga när de är wipade, men i valvet blev hon mer rörande i det tillståndet.

Var förresten inte en av killarna i duschen på slutet väldigt lik vår primary bad guy som ville skjuta sig ut när allt gick fel? Trodde ett tag att det skulle vara en twist, att han också var en docka.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » lör mar 07, 2009 15:47

CheeseGuy skrev:Och jag tycker fortfarande att uppdragen Echo får känns alldeles för krystade, som att de måste ha med action.

Jag antar det ligger väldigt nära sanningen. Undrar hur dom hade sett ut om Joss fått mer fria händer, sådana händer som inte alls behöver bry sig om jobbiga saker som tittarsiffror.

caffeineaddict skrev:I dockhuset är de nästan lite zombieaktigt läskiga när de är wipade, men i valvet blev hon mer rörande i det tillståndet.

Huvudet på spiken. Främst reflekterar jag över första biten, dockorna hemma i huset, när de interagerar med varandra och de anställda, och specifikt i det här avsnittet vid lunchbordet, får mig rysa stort eftersom det känns så jävla obehagligt (och jag gillar förstås att det är så, äkta obehag är inget man ofta får med sig från en TV-serie, förutom den dåliga sorten som dyker upp när man råkar zappa förbi Let's Dance, och den typen av obehag kan jag å andra sida gärna vara utan). Men i valvet, ja, där var det en annan sak, där kändes Echo mycket mer sårbar.

Och själv tänkte jag att Dichen Lachman var väldigt bra på att imitera Eliza.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » lör mar 07, 2009 16:00

Allt som är bra är Joss och allt som är dåligt är Fox som inte låter Joss vara Joss? Killen kan klanta sig ordentligt utan hjälp också.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav caffeineaddict » lör mar 07, 2009 16:04

Rombat skrev:Allt som är bra är Joss och allt som är dåligt är Fox som inte låter Joss vara Joss? Killen kan klanta sig ordentligt utan hjälp också.


Jag håller med dig helt. Vissa saker känns väl som typiska "TV-bolaget lägger sig i" men andra känns mer "Jag vet, jag låter min lillebrorsa skriva ett avsnitt om en popstjärna, det blir nog jätteb... OJ NEJ AJ VAD HAR JAG GJOOOORT!?".


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » lör mar 07, 2009 16:41

Rombat skrev:Allt som är bra är Joss och allt som är dåligt är Fox som inte låter Joss vara Joss? Killen kan klanta sig ordentligt utan hjälp också.

Ja. Och jag känner det själv också, att mina inlägg riskerar låter lite väl mycket jossursäktande emellanåt. Vilket inte är meningen, men mest av allt tror jag att jag inte vill lägga slutgiltig skuld någonstans innan det har gått några avsnitt till. Tycker det känns lite för tidigt för att vara säker.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » lör mar 07, 2009 17:23

Det är definitivt för tidigt att sätta något som helst objektivt betyg, men jag är dock än så länge hoppfull. Lite besviken, men mest hoppfull.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav AKS » lör mar 07, 2009 17:54

adolvsson skrev:Och själv tänkte jag att Dichen Lachman var väldigt bra på att imitera Eliza.


Som sagt: mer övertygande än Eliza i den rollen IMO. Så kanske inte så duktig på att härma Eliza enligt mig mao. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » lör mar 07, 2009 18:35

caffeineaddict skrev:Mmm, mysbra. Och vacker version av "I Go to Sleep" på slutet. Nån som vet vem som spelade den?


Sia

Jag gillade också avsnittet, men jag inser också att jag inte gillar serien så mycket som jag trodde att jag skulle göra. Personligen tycker jag inte att det känns som om serien har kommit igång ordentligt, men potentialen finns ju absolut där. Jag tror mitt största problem är att det är svårt att engagera sig i karaktärerna, då de är nya i varje avsnitt. Men nja, jag avvaktar - tycker fortfarande att konceptet är riktigt intressant.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » lör mar 07, 2009 19:44

caffeineaddict skrev:Jag håller med dig helt. Vissa saker känns väl som typiska "TV-bolaget lägger sig i" men andra känns mer "Jag vet, jag låter min lillebrorsa skriva ett avsnitt om en popstjärna, det blir nog jätteb... OJ NEJ AJ VAD HAR JAG GJOOOORT!?".

Håller med över lag, men att ta in brodern tror jag var bra i och med hur de arbetade på Dr Horrible. Däremot borde han tvingat en omskrivning till, eller faktiskt sagt nej till vem det nu var som pitchade i skrivarrummet. Jed och flickvän är nog mycket bättre på ett mer... komiskt avsnitt.

Å andra sidan kanske han tänkte att "American Idol är ju populärt. Kan nog ge tittare men det finns ingen chans att det kan bli bra eller nyskapande. Lika bra att göra det deras trail by fire så får de det ur vägen". Gör det inte till ett mindre "Oh noes!"-ögonblick dock.

Twisten gillades mycket.

Topher: It's not my fault!
Det känns väldigt mycket som McNultys "What the fuck did I do?". :D Och att han använder "he loves the beach" som ett bevis för att någon är del av en ondskefull konspiration — en annan ondskefull konspiration än dockhuset menar jag.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav lilith » lör mar 07, 2009 20:07

Jag gillade! Spännande och rörande också. Händelsefyllt avsnitt. Topher gillar jag jättemycket, och nu fick han en ny (?) kompis att vara rolig med.

Boyd: They are not bison!
Topher: They're a little bison..
(från minnet)

Spännande att de tre, Viktor, Sierra och Eccho (höll på att skriva Foxtrot där :) ) dras till varandra.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Garim » lör mar 07, 2009 22:03

Jag tyckte också mycket om detta avsnitt. Starkt rakt igenom, förutom möjligen början med Echo som barnmorska :P Antagligen, gör dom sånt för att vissa att det finns uppdrag som inte är farliga också... Sierra äger! Asian-chick gillade jag också. Lite för mycket "Did I fall asleep?". Ser fram emot mer.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav AKS » lör mar 07, 2009 22:06

Bara det att... varför skulle man lägga ut miljoner på en barnmorska då det finns privata kliniker där de antagligen kan få allt sånt betydligt billigare. Finns väl hur många bra läkare och barnmorskor som helst som skulle hjälpa till hemma hos nån så det känns heller inte som en förklaring...

Måste sluta tänka på det dock för det är irriterande då jag tänker på det.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Garim » lör mar 07, 2009 22:07

Lokala läkarstationen kanske inte hade någon tillgänglig barnmorska att skicka 100 mil ut i vildmarken? :)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav AKS » lör mar 07, 2009 22:10

Förresten, nån annan som tvivlar på vilka som är dolls och vilka som inte är det i serien? Tänk om Olivia Williams karaktär är en doll? D.v.s. en front för nån annan? En kvinna som ingen skulle sakna som nån rik människa programmerar för att "take the fall" om det blir rättegångar och dylikt. Iofs borde väl Topher i så fall veta, men han kanske också är imprinted... Two evil geniuses skapade först Oliiva Williams karaktär och sen Topher och sen så tror de att de startade upp det och blev anställd och allt det.

Och den där grannen till Tamoh... Hon sa jag var en doll på en gång. Hur kan man vara sån annars? :D

Jag blir alldeles paranoid. Fram till den dag jag får se karaktärer i privatlivet eller får veta att de exempelvis bara kan vara programmerade i x antal timmar innan de måste vila. Så kan det iofs vara.
Senast redigerad av AKS lör mar 07, 2009 22:11, redigerad totalt 2 gånger.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » lör mar 07, 2009 22:10

Garim skrev:Lokala läkarstationen kanske inte hade någon tillgänglig barnmorska att skicka 100 mil ut i vildmarken? :)


Men de skulle ju kunna flygas ut dit lika väl som Echo antagligen till mycket billigare penning även om det var dyrt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » lör mar 07, 2009 22:11

Garim skrev:Lokala läkarstationen kanske inte hade någon tillgänglig barnmorska att skicka 100 mil ut i vildmarken? :)

Eller så kanske de ville hålla födseln hemlig.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » lör mar 07, 2009 22:13

Men de verkade ju helt normala... Skulle i så fall vilja få veta såna saker så jag slipper irritera mig på att Echo över huvud taget är där. Nu var det väl meningen att det var en illustration för att födas och vi skulle se det ironiska i att Echo är med om det flera gånger i månaden och allt det, men det får gärna ha en bra förklaring i sig också.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav A bear » lör mar 07, 2009 22:16

AKS skrev:Bara det att... varför skulle man lägga ut miljoner på en barnmorska då det finns privata kliniker där de antagligen kan få allt sånt betydligt billigare. Finns väl hur många bra läkare och barnmorskor som helst som skulle hjälpa till hemma hos nån så det känns heller inte som en förklaring..


Spoiler osläppta piloten, som kanske eller kanske inte stämmer med serien också:

Dockorna skickas ibland ut på pro bono-uppdrag - alltså obetalda uppdrag bara för den goda sakens skull. Det finns ett skäl till detta.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » lör mar 07, 2009 22:17

Hm, okej intressant...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav wyndham » lör mar 07, 2009 23:20

Jag läser inga spoilers, men tyckte att barnmorskan var härligt mysko. Om man kan lita på att det finns någon logik bakom att anlita Dollhouse är det klurigt att grubbla på vilka motiven kan vara.

Många bra saker i det här avsnittet, men jag hoppades att Taffy 2.0 skulle interagera på plats med Echo och rånarna. Såg liksom fram emot hur hon skulle komma och ba "the name is Taffy" och dom ba "What! Wha-wha-what!" och kanske slänga in mitt favoritskämt "I see double. Four Taffies."

Men så blev det visst inte.

Bisonskämtet var mycket roligt. Tophers snack om sin japanske nemesis lät dock lite väl Dr. Horrible. Och ett meta-övertramp var Elizas replik om tuttbloggande.

Bra avsnitt. Men det tycks bara vara jag som tycker att första avsnittet var bäst.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav AKS » lör mar 07, 2009 23:27

Jag har inte bestämt mig än för vilket som är bäst. Antagligen detta eller piloten. Eller... Ja, ja. Sämst är i alla fall Stage Fright. Hugaligen.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tam » lör mar 07, 2009 23:45

noike skrev:
caffeineaddict skrev:Jag håller med dig helt. Vissa saker känns väl som typiska "TV-bolaget lägger sig i" men andra känns mer "Jag vet, jag låter min lillebrorsa skriva ett avsnitt om en popstjärna, det blir nog jätteb... OJ NEJ AJ VAD HAR JAG GJOOOORT!?".

Håller med över lag, men att ta in brodern tror jag var bra i och med hur de arbetade på Dr Horrible. Däremot borde han tvingat en omskrivning till, eller faktiskt sagt nej till vem det nu var som pitchade i skrivarrummet. Jed och flickvän är nog mycket bättre på ett mer... komiskt avsnitt.

Å andra sidan kanske han tänkte att "American Idol är ju populärt. Kan nog ge tittare men det finns ingen chans att det kan bli bra eller nyskapande. Lika bra att göra det deras trail by fire så får de det ur vägen". Gör det inte till ett mindre "Oh noes!"-ögonblick dock.

Tycker egentligen inte det är nåt fel på idén med ett avsnitt om en popstjärna. Popstjärna, konsttjuv, drömdate - saker vi alla kan relatera och aspirera till. Bra uppdrag. Problemen i Stage Fright var andra, som att dialogen var på en nivå som i det här avsnittet hade blivit nåt i stil med "Ett konstverk blottar som inget annat vem upphovsmannen egentligen är. Att stjäla konst... är som att stjäla en identitet!" Men jag tror Jed och Marissa kan, och kommer att, göra bättre.

Och om det här eller första var bäst hittills är inte heller jag så säker på egentligen.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav wyndham » sön mar 08, 2009 0:09

Tam skrev: Problemen i Stage Fright var andra, som att dialogen var på en nivå som i det här avsnittet hade blivit nåt i stil med "Ett konstverk blottar som inget annat vem upphovsmannen egentligen är. Att stjäla konst... är som att stjäla en identitet!"

GULD!
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav adolvsson » sön mar 08, 2009 4:13

wyndham skrev:Bra avsnitt. Men det tycks bara vara jag som tycker att första avsnittet var bäst.

Jag är med dig. Väldigt förtjust i 3 och 4 med, men första är bäst hittils.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » sön mar 08, 2009 9:58

Jag är nog där med (första är bäst) och hatar fortfarande inte Stage Fright heller egentligen, trots tråkplotten.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Nästa

Återgå till Dollhouse Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare