1x01 Ghost

Den första av förhoppningsvis många säsonger av Dollhouse.

Vad tyckte du? Kan Joss göra fel?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
1
3%
4
2
7%
5
2
7%
6
4
14%
7
8
28%
8
7
24%
9
4
14%
10
1
3%
 
Antal röster : 29

1x01 Ghost

Inläggav eynosh » lör sep 27, 2008 23:46

Nå? Vad tyckte ni?
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav eynosh » ons dec 10, 2008 18:18

1x01 ska enligt myepisodes komma 14 februari.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Garim » ons dec 10, 2008 18:36

På alla andra sajter jag läste ska den släppas fredag den 13:e februari. En screener finns ute nu, som har reviewats på någon sajt som jag inte kommer ihåg. Kanske får vi möjlighet att 1x01 innan officiella släppet.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav eynosh » tor dec 11, 2008 8:53

Nu menade jag såklart att det kommer för nerladdning den 14. Inte att det visas den 14..
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav caffeineaddict » lör feb 14, 2009 13:02

Vi gillade! Ordentligt! Fan vad skönt!

Inte ett mästerverk, men det var ju varken Buffy eller Angel-första-avsnitten heller. En solid standalone som samtidigt lyckades väldigt väl med att presentera världen och koncepten utan att vara för on the nose. Och ja, the funny existed. Vi skrattade högt vid åtminstone två tillfällen och småfnissade vid ett par andra. Vill ha mer! Nu!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav CheeseGuy » lör feb 14, 2009 13:13

Påminde en del om början av Angel säsong 5. Och inte på ett särskilt positivt sätt, men förutom veckans fall och lite väl mycket klumpig förklarande dialog gillade jag en hel del.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Tam » lör feb 14, 2009 13:23

Håller med i vad caffeineaddict skriver. Vi gillade!

Humorn fanns. Gillade alla karaktärerna (var lite orolig över vad jag skulle tycka om Topher efter trailers - han hade potetial att vara irriterande, men tyckte han var bra). Exposédialog klarades av fint med mångbottnade repliker om ont & gott, frihet, identitet, "göra folk bättre", etc. Öppningen med killen som haft sin drömhelg var rätt rörande när han såg henne gå iväg också.

Det som saknades var väl den enskilda wow-scenen, men jag är ändå mycket uppstelt.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav AKS » lör feb 14, 2009 13:30

Jepp, precis som Kalle skrev: vi gillade. Jag är positivt överraskad faktiskt. Det är bra att lyckas övertyga sig själv att ha låga förväntingar!

Ser fram emot mer Sierra i kommande avsnitt. Hennes kickass-scen varade i tre sekunder, men det räckte för att göra mig intresserad.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav A bear » lör feb 14, 2009 14:01

Och jag gillade också. Funkade på alla nivåer tycker jag, även om jag saknade en del scener från originalpilotmanuset.

DEWITT: We don't have a client!
LANGTON: We have a mission!

Hej, jag heter Joss Whedon och är ateist fascinerad av moralfrågor.

ELLIE!ECHO: You can't hurt me anymore.

Har vi hört den repliken i Jossverse förut? ;) Och precis som i "Damage": rejäl dubbeltydighet runt vem som är våldsverkaren och vem som är hjälten - man betalar ett högt pris för sina superkrafter, och både Ellie och Echo kan mycket väl ses som offer här. Och jag gillar verkligen greppet att de får både styrkor och svagheter från "originalen". Mycket snack om trafficking och kvinnors utsatta roll också för att ge det lite subtext.

Alla vill ha något mer, något bättre. Elementär jävla Maslow (och ingen vet vad han menade med "självförverkligande"). Var drar man gränsen? Vad är realistiskt att begära av livet?
PAUL: Nobody has everything they want. It's a survival pattern: you get what you want, you want something else. If you have everything, you want something else, something more extreme, something more specific. Something perfect.

CAROLINE: I'd like to take my place in the world. Like Mrs Dundee taught us. Global recovery, stop wars... the world is in need of some serious saving. And I wanna travel. Travel around the world as I save it in a private jet that I pilot and design. (...) What can I say? I wanna do everything, is that too much to ask?


Amy! :monsterhug:
ECHO: Does someone take care of you?


Påminde COTW någon annan om piloten till The Shield?

Alla Joss serier börjar med ett delvis misslyckande. Jesse dör, Tina dör, Serenity måste ge sig på flykt, och Echo fumlar gisslandramat (och hennes stora övertalningsscen är i slutändan meningslös eftersom Sierra knallar ner alla ändå).

Frågor:
- Vem är Alpha?
- Är öppningsscenen med DeWitt och Caroline verklig? (Om den är det är jag lite sur; för enkelt.)
- Vad är Dr Saunders grej? Antyds starkt att hon är en fd active...

Ingen Josserie har haft en perfekt pilot. Det får inte Dollhouse heller, men jag gillar.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Garim » lör feb 14, 2009 14:10

Ja, det här tyckte jag om. Som redan sagts, inte utan sina brister, men riktigt bra, särskilt för att vara en pilot. Det var lite väl mycket FOX-onödig action och sånt med motorcyklar och dans i början, men det är väl bara att acceptera att det är så. Was Elizas klänning mer än lovligt kort där i början? en riktig musikant-klänning. Det hade jag iofs inget emot :)
Jag vill se mer av Sierra! Det lilla man fick se här, gav mersmak. Topher var kul och bra. Jag hoppas man får se mer av andra actives i framtiden och att det inte alltid är mest Echo.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav lilith » lör feb 14, 2009 16:32

Väldigt bra det här. Det är exakt som jag föreställt mig att det skulle vara faktiskt. Spännande, science fiction, bra karaktärer, drama, lite humor, snyggt, bra manus och skådespel. Riktigt roligt att se Eliza igen. Och när Tahmoh Penikett dök upp blev jag riktigt glad. :lovebunny:

Förutom det som redan sagts: Jag tyckte det var bra, och typiskt whedonverse, hur man lurades lite där vid kidnappningen. Bilen med fadern stannas av okänd anledning och jag tänker att nu blir flickan faderlös. Men det är inte alls vad som händer. Kanske ni andra är lite snabbare än jag där, och listat ut vad som ska hända, men jag blir fortfarande lurad vid såna tillfällen.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav noike » lör feb 14, 2009 16:36

Tilt shift i vinjetten! Eh, fotografinörden i mig bara...

- Är öppningsscenen med DeWitt och Caroline verklig? (Om den är det är jag lite sur; för enkelt.)

Jag skulle tro att den är verklig. Men ja, för enkelt, så det är nog en hel del Joss inte visade oss. Det enklaste vore ifall det var en set-up från DeWitts sida. Hittat lämpligt offer, få det att se ut som om att Caroline är i trubbel och sedan vara mirakelräddaren.

Hur som helst: jag gillar massor. Vi får lite svar — som antagligen sedan kommer visa sig vara felaktiga — och en hel del intressanta frågor.

Är Reed Diamonds karaktär Alpha förresten? En docka uppbyggd för att vara DeWitts management sidekick? Eller håller en frisläppt Alpha på att bli tokig och en fara för organisationen? (Det sista undergräver dock Echos uppvaknande skulle jag tro så jag hoppas verkligen inte det.) Å andra sidan verkar det som en bra idé att hålla kvar folk i organisationen efter att de fem åren är klara — skulle inte vara enkelt att bara komma tillbaks efter en så lång frånvaro.

Jag hoppas lite av den saknade dialogen återanvänds senare. För en del av sakerna som utelämnades känns mer än lite trist att bli av med.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Garim » lör feb 14, 2009 16:42

Spekulation om slutet: Jag tror det var Alpha vi såg. Han har flytt Dollhouse och är nu halvt tokig, och har kvar en massa skills antingen från sitt sista mission, eller från en blandning av minnen som finns kvar. Han har just dödat Carolines föräldrar, och vill förstöra för Dollhouse, så fotot kommer han skicka till Paul Ballard. Tror jag :)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav noike » lör feb 14, 2009 16:51

Efter att ha tänkt på det lite längre tror jag slutet hänger samman med de delar som var i ursprungsmanuset, så jag ska hålla tyst om det. Hoppas verkligen det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Rombat » lör feb 14, 2009 18:28

Jag fick för mig en sak, men när jag ser om avsnittet så tror jag att det bara var i min hjärna. Jag kunde ha svurit på att de pratade om "to make people better", men jag hörde nog bara vad jag ville höra. Men en replik från Serenity ekade ändå i skallen hela avsnittet.


(spoiler Serenity) Malcolm Reynolds: Sure as I know anything, I know this - they will try again. Maybe on another world, maybe on this very ground swept clean. A year from now, ten? They'll swing back to the belief that they can make people... better.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Tam » lör feb 14, 2009 19:12

Rombat skrev:Jag fick för mig en sak, men när jag ser om avsnittet så tror jag att det bara var i min hjärna. Jag kunde ha svurit på att de pratade om "to make people better", men jag hörde nog bara vad jag ville höra. Men en replik från Serenity ekade ändå i skallen hela avsnittet.


(spoiler Serenity) Malcolm Reynolds: Sure as I know anything, I know this - they will try again. Maybe on another world, maybe on this very ground swept clean. A year from now, ten? They'll swing back to the belief that they can make people... better.

Det var inte i ditt huvud. 15.53 in i avsnittet. Jag reagerade som du.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Ruccola » lör feb 14, 2009 19:35

Så, ny Whedon-serie och jag är tillbaka på buffyforumet ;) Och jag gillade piloten! Hade ganska låga förväntningar efter alla bleka recensioner, men ibland undrar man om dom har sett samma avsnitt som vi?

Jag känner dock fortfarande mindre för själva upplägget än för t.ex Firefly, vars mer klassiska sci-fi passar mig bättre. Det här kittlar inte fantasin lika mycket. Kommer dock följa serien, det ska ju tydligen bli superbra vid avsnitt 6 :)
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Sundbyberg

Inläggav VelocityBoy » lör feb 14, 2009 23:08

Nu har jag inte sett avsnittet ännu... men tittarsiffrorna är ju knäckande, 4,7 miljoner är ju lägre vad Firefly hade iofs så brukar de tydligen bara ha 5,5 miljoner på Fredagar men ändå det här känns inte helt stabilt (för att inte snacka om min favorit serie Sarah Connor Chronicles som tydligen hade cirka 3,7 miljoner som lead in till Dollhouse :angry: .

Hmm ok ni hade redan en tråd för det här... flytta gärna det här inlägget om ni vill.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav MissKittyFantastico » lör feb 14, 2009 23:46

Jag hade ställt in mig på att det skulle vara dåligt. Jag är hemskt ledsen, men det gjorde jag för jag ville så gärna att det skulle vara bra att jag försökte intala mig själv att det nog inte skulle bli bra så jag inte blev allt för besviken. Besviken blevjag inte direkt. Det var ganska bra. Inte Buffy-bra, men ganska bra. Hade nog fortsatt att titta ett par avsnitt till för att se hur den skulle utveckla sig om det var en serie av någon annan än Joss. Nu är det ju en Joss-serie så jag kommer se alla avsnitt vare sig de är kassa eller inte. Jag är ju inte helt förtjust i Alias och det här påminde lite om den serien så det är för mig lite negativt, fast jag kanske ändrar mig. Jag gillade ju inte serier som utspelar sig i rymden och jag har ju ändrat mig lite på den punkten i alla fall.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav adolvsson » lör feb 14, 2009 23:58

Jag ställer mig på sidan av skitbra. En bit ifrån lysande men vafan, det är en pilot och dessutom en bolagsanpassad sådan, vilket jag kunde tycka kändes, introduktioner för introduktionernas skulle som inte var världens smidigaste, och som stärker min övertygelse om att det snabbt kommer bli mer än skitbra nu med det avklarat.

Älskade att allra första uppdraget... nej, vad var det hon sa... "engangement"... var av den typen, en festlighet med Echo på gott humör, upprymd, glad, för att sedan bara rensas från allt. Mycket råare än om vi hade fått se ett jobbigt uppdrag tvättas bort, mycket mörkare.

Älskade vinjetten, hur den såg ut och i kombination med musiken, och jag hajjade också till på tilt-shiftandet. Tufft.

Älskade att se alla gamla namn under förtexterna. DeKnight, Minear, Craft, Fain, Whedon... åh, Written and directed by Joss Whedon är åh så underbart att få se igen.

noike skrev:Efter att ha tänkt på det lite längre tror jag slutet hänger samman med de delar som var i ursprungsmanuset, så jag ska hålla tyst om det. Hoppas verkligen det.

Ursprungsmanuset du läste, var inte det till första piloten, det som senare blev avsnitt två?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » sön feb 15, 2009 0:09

Vad syftar ni på med tilt-skiftet? Att det var två Eliza som gjorde två olika saker i samma klipp? Hehe, jag är inte så fotoinsatt - även om jag är väldigt aktiv med att fotografera och redigera bilder.

Jag är nog mer mot adolvssons sida - jag tyckte det var skitbra. Jag tyckte att det funkade mycket bättre än vad jag var rädd för att det inte skulle göra, och det var allt annat än humorlöst. Jag skrattade och/elr log ett antal gånger.
Jag är mycket intresserad av fortsättningen, och det ska bli intressant att se mer av både Amy, Sierra och andra actives. Kan inte Alpha vara den manliga activen från promorna? Kanske ska spoilermarkera det... men då jag antar att alla har sett promorna för serien kanske jag inte behöver det? Äsch, jag gör det för sakens skull.
Även jag fick intrycket av att Amy nog är en gammal active, som någon skrev längre upp.

Eliza är en otroligt duktig skådespelare. Jag kände absolut en karaktärsskillnad mellan hennes olika actives - elr vad ska man kalla det? Hon är en active med olika... personligheter? Actives? Vad är det hon kallar det i United States of Tara? Alters! Kanske kan sno en fras därifrån? Elr kallade de det något speciellt i serien?

Två tummar upp för Dollhouse iaf!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » sön feb 15, 2009 0:14

HeY skrev:Vad syftar ni på med tilt-skiftet? Att det var två Eliza som gjorde två olika saker i samma klipp? Hehe, jag är inte så fotoinsatt - även om jag är väldigt aktiv med att fotografera och redigera bilder.

Googla på "tilt shift" och jämför bilderna med delar av det som syns i vinjetten, så bör det bli klarare.

Det är miniatyrkänslan vi är ute efter, mer exakt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » sön feb 15, 2009 0:45

adolvsson skrev:
HeY skrev:Vad syftar ni på med tilt-skiftet? Att det var två Eliza som gjorde två olika saker i samma klipp? Hehe, jag är inte så fotoinsatt - även om jag är väldigt aktiv med att fotografera och redigera bilder.

Googla på "tilt shift" och jämför bilderna med delar av det som syns i vinjetten, så bör det bli klarare.

Det är miniatyrkänslan vi är ute efter, mer exakt.


Jaaahaa, det är såna bilder! Det är grymt snyggt med såna, och jag har faktiskt försökt göra såna själv (och misslyckats) med min egen kamera. Jag ska se om vinjetten nu och titta. Jag är otroligt glad över vinjetten, skönt att se att de faktiskt existerar fortfarande utanför kabelserierna.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » sön feb 15, 2009 0:54

ja, alltså, inte var det fantastiskt, men det hade jag inte väntat mig egentligen heller. Jag är nöjd i förvissningen om att det här är början och att det i sedvanlig joss-ordning kommer bli bättre och bättre.

Tänkte först att joss-piloter inte var bra, men om man räknar Serenity som första Firefly-avsnitt så är det ju faktiskt riktigt bra, och mycket bättre än det här var. Men jaja, det jag är orolig för är hur det skall gå att utveckla en karaktär av Echo om de wipear hennes minnen varje vecka. Nu antar jag att hon kommer ha mer problem med att hålla tillbaka sina minnen i fortsättningen, men det känns fortfarande som att det kommer vara svårt att utveckla vänskapsrelationer av den typen som man älskar i övriga joss-serier.

jaja, avsnittet får en sjua av mig.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tinwiel » sön feb 15, 2009 0:55

Jag tyckte att det var ok, men inte så mycket mer än så. Snyggt, välgjort, men jag saknade det där lilla extra i dialogen som ändå är Joss' grej (dialogen var bra men det är dialog ofta i tv-serier nu för tiden). Den kanske påminde lite för mycket om många andra serier som visas nu, och det var inte så mycket som var roligt. Men. Den var ändå bra, och hade det inte varit en Joss-serie så hade jag ändå definitivt gett den några avsnitt, jag vill ju veta hur det går, och efter ett avsnitt finns ju inte så mycket kött på benen att man kan säga hur serien kommer att bli. Jag skulle vilja ha lite mera... personlighet på den bara.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » sön feb 15, 2009 0:58

gaspode skrev:men det känns fortfarande som att det kommer vara svårt att utveckla vänskapsrelationer av den typen som man älskar i övriga joss-serier

Säg inte det, här finns ju fler karaktärer än de hjärntvättade dockorna, och jag kan tänka mig att även Echo kan utveckla sådant, om än högst begränsad och något vriden variant.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » sön feb 15, 2009 1:00

har fixat in så man kan betygsätta avsnittet nu!

adolvsson skrev:
gaspode skrev:men det känns fortfarande som att det kommer vara svårt att utveckla vänskapsrelationer av den typen som man älskar i övriga joss-serier

Säg inte det, här finns ju fler karaktärer än de hjärntvättade dockorna, och jag kan tänka mig att även Echo kan utveckla sådant, om än högst begränsad och något vriden variant.

Ja, jag tror ju och hoppas att han löser det här på nåt fantastiskt sätt den gode Joss :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » sön feb 15, 2009 1:03

adolvsson skrev:
noike skrev:Efter att ha tänkt på det lite längre tror jag slutet hänger samman med de delar som var i ursprungsmanuset, så jag ska hålla tyst om det. Hoppas verkligen det.

Ursprungsmanuset du läste, var inte det till första piloten, det som senare blev avsnitt två?

Jo, fast delar av det var kvar här. Men jag ser fram emot nästa avsnitt. Paper-clips!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » sön feb 15, 2009 1:11

gaspode skrev:Ja, jag tror ju och hoppas att han löser det här på nåt fantastiskt sätt den gode Joss :)

Han har en plan för att få det att lyckas. Mer än så vill jag inte säga.

Hur som helst: Joss har alltid låtit humorn och dialogen komma från karaktärerna. Och i den här serien är det begränsat antal personer som kan använda Joss-speak hela tiden, det hade tagit bort verklighetskänslan på något sätt. Men Topher(chris?) och Saunders känns som de som är närmast. Hur som helst: det kändes inte humorlöst alls, och manuset i sig är ju inte helt finputsat. Det är mer en Train Job-pilot än Serenity, och som sådant tycker jag det var bar mycket bättre än just TJ.

Hey: tilt shift görs bäst med ett speciellt objektiv men det går att göra med http://tiltshiftmaker.com/
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaspode » sön feb 15, 2009 1:25

sämst var att ripparna rippat bort "grr, argh" på slutet.

Ju mer jag tänker på avsnittet desto mer positiv blir jag. Hade det inte varit Joss hade jag kanske känt att risken var stor att saker inte skulle bli tillräckligt intressanta, men det är faktiskt Joss. Och Tim. Och slutet var ganska tungt, med (antar jag) Echos föräldrar ihjäldödade och så.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Nästa

Återgå till Dollhouse Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare