1x02 The Target

Den första av förhoppningsvis många säsonger av Dollhouse.

Vad sägs om detta då?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
1
4%
6
2
8%
7
8
31%
8
12
46%
9
2
8%
10
1
4%
 
Antal röster : 26

1x02 The Target

Inläggav HeY » lör feb 14, 2009 14:29

Avsnittsbeskrivning:
Echo becomes the ultimate outdoorswoman when she is is hired by a handsome young client named Richard, but it may turn out that neither of the pair is what they seem to be. Meanwhile Agent Ballard receives a clue about Echo's past and we learn about Dr. Saunders' scars.

Sänds: 20 Feb 09

Ju mer Amy ju bättre i min bok!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » sön feb 15, 2009 3:43

Promo for numero dos:



När hon håller i kniven är hon så Faith:ig!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » sön feb 15, 2009 3:56

Middleman!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Spuffy » mån feb 16, 2009 16:29

:eek: Middleman! Vad roligt!

(Hade kunnat citera fredrik men ville hellre ropa Middleman! själv.)
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav noike » mån feb 16, 2009 17:00

— You know what they say, Dubby?
— "You don't **** where you live?"
— No, about it being over.
— "It ain't over 'til the fat lady sings?"
— Lucky for us Ida isn't here. Wiping the mind-wipes is gonna take some time. I hate to take down mind-wipes who've had their minds wiped so they don't know that their minds aren't their own. It makes me boil.
— Again with the specific hate, Boss.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav brainslicer » mån feb 16, 2009 21:22

yet another Terminator TSCC & Dollhouse Promo

-How do you get to be renowned? I mean, like, do you have to be nowned first?
-Yes. First there's the painful nowning process.
Användarvisningsbild
brainslicer
Minion
 
Inlägg: 385
Blev medlem: 01 jul 2006

Inläggav HeY » mån feb 16, 2009 21:48

The new hit show Dollhouse


Oj, det krävdes inte mycket. En dag skulle jag vilja se exakt vilka riktlinjer de går efter när de kallar något en "hitserie" då det känns som om i princip alla kallas det. Dollhouse har ju inte riktigt gått hem hos både tittare och kritiker, än, så vad går de på?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » mån feb 16, 2009 22:18

HeY skrev:
The new hit show Dollhouse


Oj, det krävdes inte mycket. En dag skulle jag vilja se exakt vilka riktlinjer de går efter när de kallar något en "hitserie" då det känns som om i princip alla kallas det. Dollhouse har ju inte riktigt gått hem hos både tittare och kritiker, än, så vad går de på?

Det är tänkbart att FOX inte är helt opartiska. ;)
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav adolvsson » mån feb 16, 2009 22:21

A bear skrev:Det är tänkbart att FOX inte är helt opartiska. ;)

Fair and balanced! Fair and balanced!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Spuffy » lör feb 21, 2009 10:56

Jotack, redan nu har Dollhouse fått mig att längta till nästa avsnitt! Jippi! The Middleman som psykopat var creepy. Jag måste ner i tvättstugan och hinner inte skriva mer men jag gillade mycket.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Garim » lör feb 21, 2009 12:52

Jäklar. Det här var riktigt bra. Bättre än piloten. Massor av backstory/mytologi. Mark Sheppard!! Den ska ses om snart :) Kan det vara nästa helg nu?
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav eynosh » lör feb 21, 2009 13:29

Mycket bättre än piloten. Mycket, mycket bättre än piloten.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Tam » lör feb 21, 2009 13:36

Joss skrev:I got frustrated with all these crappy horror movies she was making like Wrong Turn and Soul Survivor… That last one broke me. I literally said, "Eliza, let's have tea. I'd like to talk to you." And I said, "I love you. I think you have something that no other actor that I've worked with has. What the f**k are you making these movies for? Why are you doing this to me? You're killing me. I just think you're better than this."

(http://tv.ign.com/articles/876/876932p1.html)

Så nu gör dom bra skräckisar på tv i stället! Söt historia.

Fina karaktärsögonblick mellan Echo och Langton. Spännande när Echo bytte roll både i jakten och i active/handler-relationen.

En mexican stand off också. Alltid tufft.

Och Topher är trevlig. Och Ballard - vilken kille. Och Reed Diamond, vad nu hans karaktär kan tänkas heta. Och Alpha är spännande. Och Amy. Vilken ensemble det är! Miss DeWitt är väl den jag inte är helt fast för än. Men det är ju Olivia Williams, så det ordnar sig nog snart.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav noike » lör feb 21, 2009 16:34

Okej. De hra gått ifrån originalmanuset en hel del. Vilket är både bra och dåligt. Bra eftersom det här faktiskt ger mer om Echo och hennes "speciellhet" — något som vi får se byggas upp istället för förklarat. Det jag saknar är interaktionen mellan henne och de andra dockorna, men det kommer nog.

Jag ångrar mig om Alpha, det kompleterar snarare Echo och hennes uppvaknande och pekar lite på att det faktiskt är något som kan hända dem allihopa — och att det inte bara är något mystiskt som kommer i vägen. Jag borde behållit tron. My bad.

Hursom: Alphas murderspree tänker jag tolka som ett verifierande på att SIerra bytte ut den döda S-dockan och att Lubov fortfarande kan vara Viktor. (För Lubov ingår inte i det alfabetet.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Rombat » lör feb 21, 2009 17:42

Riktigt bra. Förbannat bra.

"Deep, deep man-love." :D

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Tob » lör feb 21, 2009 19:28

Ja. Snäppet bättre än piloten.

Tycker det är skickligt berättat, samtidigt säga så mycket om konceptet, bakgrund och behålla så mycket fokus på avsnitts ploten.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav HeY » lör feb 21, 2009 20:27

4.22 miljoner tittare för avsnitt 2 - mindre än första. :emo:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » lör feb 21, 2009 20:28

Jag har uppdaterat tittarsiffror-tråden.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav sfinx » sön feb 22, 2009 3:44

Ok...mycket som jag tyckte om(middleman!)fast jag vet att de kan ännu bättre. Lite Drivekänsla tyckte jag, men det är nog bara jag.
Nästa helg jobbar jag så då blir det förrän måndagen jag kan se det i lugn och ro. Äschdå. Bara vi får mer så.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav noike » sön feb 22, 2009 3:59

Jag satt och halvsjöng "MIDDLEMAN!" så fort Matt Keeslar kom i bild.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav The Buffster » sön feb 22, 2009 22:40

Åh, ja, det här gillade jag ännu mer än förra. Alla scener mellan Langton och Echo var hur bra som helst. Han är nog min favorit hittills.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav gaspode » mån feb 23, 2009 0:13

Ja, helt klart bättre! Inte strålande rakt igenom, ibland överförklaras saker en gnutta. Och hur Alpha skall kunna ha legat bakom det hela är lite svårt att förstå än så länge, men det kommer såklart förklaras.

Många karaktärer som fick fina småsnuttar i det här avsnittet, men bäst var såklart Langton/Echo-bitarna.
:unlove: åt delarna där Echo var glad och kär och berättade för Langton och han visste att det skulle raderas inom några minuter.
Topher var kul i det här avsnittet, och jag gillade också Ballards lilla encounter med den supersöta grannen. Fast frågan är om man skulle tro att han var helt oförstående till hennes Lasagne-närmanden, eller bara ointresserad?

Och Mark Sheppard! :lovebunny:

Och alltid: Amy! :lovebunnier:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tinwiel » mån feb 23, 2009 0:21

Han kanske är gay? Ballard alltså. Yeeeah, het homoerotik, bring it on!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Zaxx » mån feb 23, 2009 2:38

Bättre... klart bättre.

Dock inte bra än. Mycket jag inte gillar, men mycket man gillade också. Helt OK avsnitt i en serie som kan gå rätt i soptunnan eller mot skyarna. Bra idé och koncept, men för mkt osäkra kort för att kunna säga säkert att det blir bra detta.
Hoppas hoppas!!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav eriked » mån feb 23, 2009 17:43

Langton/Echo-scenerna bådar gott tycker jag. Jag vet inte om jag tycker att det var mycket bättre än piloten men snäppet kanske.
Förövrigt verkar inte den där raderfunktionen fungera särskilt bra. Spännande.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav dream » mån feb 23, 2009 18:40

Mycket bättre än piloten, precis som folk ovan har sagt! En rejäl "detta kan bli nåt"-känsla i magen nu när jag just sett den.

Backstory, bättre karaktärsgestalning, och, viktigast av allt, Echo börjar minnas saker. Som första avsnittet stod fanns ett problem med att knyta ihop avsnittets olika delar, Echos minnen gör detta på ett bra sätt. Gutt!

Ok, tittarsiffrorna var inte bäst i världen, men iTunesndladdningen var hög etc. Alltså hoppas vi att FOX har lite mer uthållighet än sist det begav sig...
Användarvisningsbild
dream
Demon Fodder
 
Inlägg: 21
Blev medlem: 31 dec 2007

Inläggav caffeineaddict » mån feb 23, 2009 19:14

Starkt avsnitt, vet inte om jag tyckte det var bättre än första avsnittet men då gillade jag också första avsnittet skarpt. Hursomhelst ligger det än så länge på en väldigt hög nivå IMHO. Och jag gillar hur arcandet och karaktärerna börjar bygga upp sig. Harry Lennix jobbar också hårt för att få bort mitt tidigare ogillande av honom (han har varit ganska platt i tidigare roller där jag sett honom).

Och min Homicide-love går igång varenda gång Kellerma... sorry, Reed... kommer in i bild.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » mån feb 23, 2009 20:04

Jag tror jag föredrog detta avsnitt, men det var iofs marginellt. Jag såg inte en lika stor kvalitetsökning som många andra här, men precis som Kalle gillade jag 1.01 riktigt mycket.

Visst har serien procedural som huvuddrag för tillfället, men till skillnad från alla förrecensioner jag läst där folk sett fram t.o.m. cirka avsnitt 3 så tycker jag redan nu att den visar på ett flertal arcer. Echo som docka/kvinna är naturligtvis hela seriens arc (tillsammans med förhållandet med/till hennes handler kan jag tänka mig) och sen har vi Alpha som kanske kan motsvara nån sorts "Big Bad" och det lär lösas denna säsong. Så, procedural i grunden, men i övrigt mycket arc också till skillnad från andra rena procedurals jag sett eller försökt att se. Ryktet om Dollhouses prodceduralism var enormt överdriven IMO.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav MissKittyFantastico » mån feb 23, 2009 23:17

Tabula Rasa! Badger!
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav wyndham » fre feb 27, 2009 1:16

sfinx skrev:Lite Drivekänsla tyckte jag, men det är nog bara jag.

Inte bara du! Tyckte att skogsjakten var trams. Ungefär som Drive var lite väl mycket trams ibland.

Nä, jag tyckte inte riktigt om det här. Fult var det också. Gräsliga grönskärmar vid klättringen. Och bullet time??? Herregud. Steven S. DeKnight var ingen bra regissör på Angel heller.

Men det fanns ju bra bitar också. Dollhouse är bra. Dollhousedollhousedollhouse.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Nästa

Återgå till Dollhouse Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare