The West Wing / Sports Night

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav madskellig » sön sep 30, 2007 22:52

caffeineaddict skrev:Nja, näst bäst är det nog. Men nej, 4.22/4.23-dubbeln är det för mig. Som sagt (ÄNNU STÖRRE SPOILER): http://www.youtube.com/watch?v=JAJW5e1yOEc

Det är för mig uppe med vissa Buffyscener, någon enstaka Homicidescen och två-tre 6FU-scener som TV:s största stund.

Det är Leos ansikte när han får nyheterna som gör det för mig varenda gång. Det är där skakningarna övergår i tårar.

Jag håller med. Helt otroligt stark scen. Jag ryser varje gång jag ser den.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav noike » mån okt 01, 2007 22:12

Sports Night ska visst börja gå på TV4 Sport. Snacka om att kasta bort en bra serie.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav eriked » mån okt 01, 2007 22:22

Seriöst? Är det samma serie verkligen? Då får man ju se den iaf men.. ändå.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav noike » mån okt 01, 2007 22:25

Jupp. Om fem minuter ungefär för de 5% som har kanalen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav eriked » mån okt 01, 2007 22:26

YES!! Dags att bänka sig!

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav henriken » tis okt 02, 2007 3:25

För att följa trenden...

I dagarna börjar inspelningen av det romantiska dramat "Last Chance Harvey" i London.

Med Dustin Hoffman, Emma Thompson, Eileen Atkins, Richard Schiff :D och James Brolin i huvudrollerna!

Atkins ska spela thompsons mamma och Schiff spelar Hoffmans chef.
henriken
Demon Fodder
 
Inlägg: 16
Blev medlem: 16 sep 2007

Inläggav henriken » ons dec 26, 2007 18:39

Richard Schiff spelar tillsammans med Jason Lee "My Name Is Earl", Christopher Lioyd och Peter Stormare i den svarta komedin "Thicker" som börjar filmas nästa år.

Schiff spelar även huvudroll i "Another Harvest moon" med bla Ernest Borgnine, Doris Roberts, och Amber Benson :)
henriken
Demon Fodder
 
Inlägg: 16
Blev medlem: 16 sep 2007

Inläggav sp1keout » ons dec 26, 2007 23:48

Diskussion om Film och Andra serier hör hemma i trådarna Film och Andra serier
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » mån mar 03, 2008 10:26

Drömde fram början på West Wing S8 inatt. (spoiler hela WW) Leo levde fortfarande, men han hade mustasch. Jag börjar undra huruvida han kanske bara var ett spöke i Josh huvud, för Al Bundy/Baker var iaf vice president. Men han gjorde inte så bra ifrån sig och kriget hade redan fått Santos att misstrivas som president, så det hade redan börjat dyka upp backroom-diskussioner om huruvida Santos inte var redo för att söka återval och huruvida demokraterna skulle köra Seaborn/Lyman '10, Seaborn/Cregg '10 eller kanske t.o.m. Cregg/Seaborn '10. Josh hade bestämt sig för att han inte ville bli president utan trivdes bättre bakom scenerna, men eventuellt kunde bli VP om Sam bad honom om det.

Jag vaknade och var ganska sugen på ännu en omtitt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Rombat » mån mar 03, 2008 19:54

caffeineaddict skrev:Drömde fram början på West Wing S8 inatt. (spoiler hela WW) Leo levde fortfarande, men han hade mustasch. Jag börjar undra huruvida han kanske bara var ett spöke i Josh huvud, för Al Bundy/Baker var iaf vice president. Men han gjorde inte så bra ifrån sig och kriget hade redan fått Santos att misstrivas som president, så det hade redan börjat dyka upp backroom-diskussioner om huruvida Santos inte var redo för att söka återval och huruvida demokraterna skulle köra Seaborn/Lyman '10, Seaborn/Cregg '10 eller kanske t.o.m. Cregg/Seaborn '10. Josh hade bestämt sig för att han inte ville bli president utan trivdes bättre bakom scenerna, men eventuellt kunde bli VP om Sam bad honom om det.

Jag vaknade och var ganska sugen på ännu en omtitt.

Omtitt FTW!

Precis i början på säsong 5 nu. Det är så spännande! :D :lovebunnier:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Tam » tor mar 06, 2008 1:43

noike skrev:John Larroquette är den mest underanvända gästrollen West Wing någonsin haft. Att bara använda honom och karaktären i ett avsnitt är en styggelse.

Det avsnittet går på nian nu. Han är bra.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Rombat » tis mar 25, 2008 19:50

*Snyft* Nu var det slut igen. (spoiler West Wing. Hela skiten) Men jag älskar de sista avsnitten. Lite antiklimax samtidigt som det är så fint. Och jag hade fan totalt glömt att Sam kom tillbaka, så tänk er mitt furtjusta pip där jag låg ihopkrupen och fnissade av glädje.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav caffeineaddict » tis apr 29, 2008 17:41

Nytt DVD-släpp av Sports Night! http://www.tvshowsondvd.com/news/Sports ... mored/9486

Nu har jag iofs den gamla boxen, men den är ju tydligen OOP och det finns inget där som inte går att förbättra (ta bort burkskratten, plix plix plix plix...).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tis apr 29, 2008 17:48

YAY! Priset kan förbättras också.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav RalfiParpa » fre aug 22, 2008 18:14

"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav MissKittyFantastico » sön sep 14, 2008 12:47

Jag har lånat säsong ett och två av West Wing från brorsan, köpte en samlingsbox till honom när han fyllde år.

Det var ett tag sedan jag såg WW. Jag gillade serien jättemycket och följde den på tv, men där i slutet så tröttnade jag lite. Det var inte riktigt samma sak de sista två säsongerna och de fick mig att glömma de tidigare säsongerna. Visst kom jag ihåg politiken och dramat, men jag hade glömt humorn och värmen. Hur kunde jag glömma humorn och värmen? Tokigt.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Rombat » sön sep 14, 2008 15:46

Ran into the fire! :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav MissKittyFantastico » mån sep 15, 2008 8:42

Har precis sett 112. (spoiler West Wing och Buffy S3) Det var ett sånt där State of the Union-avsnitt. När presidenten håller sitt tal så är det en som inte får vara med ifall det skulle hända något. Den här gången var det Harry Groener som inte fick vara med, så om presidenten och alla ministrar exploderat så skulle Amerika nu styrts av Mayor "I just want to be a big snake" Wilkins. Det hade varit högkvalitativ tv det. :)
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav MissKittyFantastico » mån sep 22, 2008 21:09

Jag skulle bara se ett avsnitt och sedan blev det ett till. Sen var det ju bara sista avsnittet i säsong ett kvar. OMG!!! Jag kom inte ihåg att det som hände då hände så tidigt i serien, trodde att det var i slutet av säsong tre ungefär. Var bara tvungen att se de två första i säsong två också.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav adolvsson » mån sep 22, 2008 23:40

President Bartlett möter senator Obama, som återberättat av Aaron Sorkin. Martin Sheen och Baracks röster hördes livligt i mitt huvud.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav MissKittyFantastico » fre okt 10, 2008 18:13

Säsongsavslutningen i säsong 2. Jag känner mig helt slut just nu.

Att det ska vara så jobbigt att se på tv ibland.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav caffeineaddict » mån okt 13, 2008 18:55

Ja, herregud. S2-avslutningen är så överjävla vacker och fantastisk.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Rombat » mån okt 13, 2008 20:11

Skoja min dojja ellor!? Övergrym!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav wyndham » tis okt 28, 2008 20:58

Vita Huset 1.01
Jag tror att det här är början på en underbar vänskap.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav caffeineaddict » tis okt 28, 2008 22:33

:extas:

Fint SMS från Aron också. :)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Rombat » tor okt 30, 2008 16:41

:lovebunny:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Tam » sön nov 09, 2008 6:19

Sett t o m 5.04. Avslutningen s4 får nog räknas som favoritavsnitt. Tyckte nog bäst om s1 annars, egentligen. Får se om jag blir lika negativ som alla andra till s5.

caffeineaddict skrev:Simons död fungerar inte riktigt. Särskilt inte när vi får klippet till när Josh blir tagen av nyheterna, och vi har aldrig sett honom träffa killen!

...om 3.22 alltså. Jag tyckte Josh, som så ofta, var rörande där. Att han inte kände Simon gjorde inte att det var fel, tvärtom sa det än mer om Josh. Han är känslig för sånt där, förstår du. Som Donna sa i 4.22: "You have to get Josh! His sister died in a fire while she was baby-sitting him. She... tried to put it out, he ran outside. He... went off campaigning, his father died. He wakes up in a hospital and discovers the President's been shot. He goes through every day worried that somebody he likes is gonna die, and it's gonna be his fault. What do you think makes him walk so fast?"
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Tam » mån dec 08, 2008 14:46

Sports Night 2.15
Vet ni vem som var snygg här? Paula Marshall! Det var oväntat.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav lilith » mån dec 08, 2008 16:28

noike skrev:Sports Night ska visst börja gå på TV4 Sport. Snacka om att kasta bort en bra serie.

Var det ens någon hos tv4 som såg serien innan de beslutade det? Verkligen galet att lägga serien där. Det handlar ju liksom inte om sport. Eller ja, det gör det ju, men mest handlar det ju om relationer. Drama och komedi. Jag är kanske fördomsfull nu, men jag kan inte tänka mig att tv4 sports målgrupp är samma som Sports Nights målgrupp.

När jag tidigare sett några avsnitt av WW på tv då och då har jag alltid tänkt att det här är bra, men jag hänger inte med och det beror nog på att man måste se det från början. Det störde mig att jag inte hängde med på allt som har med den amerikanska administrationen och styret att göra. Jag hade fel. Man hänger inte med i de polititska svängarna. Inte jag iaf. Men det gör liksom inget, för det handlar om relationerna och dramat runtomkring. En sak som gör det extra bra är att man som tittare inte blir fördummad. De förklarar inte allt, man förväntas veta hur politiken fungerar och gör man inte det så kan man oftast gissa sig till hur det påverkar karaktärerna iaf. Och det är ju det det handlar om. Jag kom på det rätt snabbt nu när jag såg hela serien från början, att jag inte behöver förstå precis alla detaljer. Jag kan tänka mig att om man faktiskt är expert på det här och verkligen är insatt i politiken så får man ännu en dimension av brahet, men det behövs liksom inte.

Det är samma sak med Sports Night. Jag fattar ju ingenting om olika sporter eller hur man gör en tv-show. Men det gör inget. Sports Night är som WW light. Inte lika bra, men ändå klart sevärt.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav noike » sön jul 12, 2009 1:24

Fortsätter från förra veckan, framme på 6.03
Aj. Ont nu.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]

cron