5x04 Out Of My Mind

Här pratar vi mest om Säsong 5

Vad får det då?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
4
18%
7
12
55%
8
6
27%
9
0
Inga röster
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 22

5x04 Out Of My Mind

Inläggav Teo » lör maj 22, 2004 18:11

Ja här skapar man trådar om avsnitt man inte sett skärpning!!
Ja det var väll ett bra eller kanske ett dåligt eller mitt i mellan avsnitt..
Användarvisningsbild
Teo
Big Bad
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 06 mar 2004

Inläggav sus@n » sön maj 23, 2004 11:27

Det är ganska mycket Riley i detta avsnittet vad jag kan komma på, så om man inte gillar Riley så är den största delen av avsnitten seg. Men annars bjuder avsnittet på ett klassiskt moment! Spikes dröm och en låååååång Spuffy kyss (om man räknar del 1 och 2).
Att Spike gör en sån typisk "Spike" - sak som att lura Buffy för att ta ut chippet var för mig helt oväntat! Avsnittet introducerar Ben för första gången och bygger allt mer upp säsong 5 arcen.

Lite onyttig info jag hittade om avsnittet: "The jars behind the counter on the Magic Box contain ingredients named after the cast and crew. There's Tony's Heads, Charisma Charms and Boreanaz Beads."
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav VelocityBoy » sön maj 23, 2004 11:31

sus@n skrev:Det är ganska mycket Riley i detta avsnittet vad jag kan komma på, så om man inte gillar Riley så är den största delen av avsnitten seg. Men annars bjuder avsnittet på ett klassiskt moment! Spikes dröm och en låååååång Spuffy kyss (om man räknar del 1 och 2).
Att Spike gör en sån typisk "Spike" - sak som att lura Buffy för att ta ut chippet var för mig helt oväntat! Avsnittet introducerar Ben för första gången och bygger allt mer upp säsong 5 arcen.


Första gången jag såg avsnittet blev jag sååååå lurad av Spikes dröm...

Buffy s6 spoiler

när de började kyssas så kliade jag mig i huvudet jag visste ju att de skulle få ihop det (omöjligt att inte känna till) men att de skulle gå så snabbt...

otroligt bra scen då han vaknar upp iaf.
Senast redigerad av VelocityBoy sön maj 23, 2004 11:46, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Noggster » sön maj 23, 2004 11:39

sus@n skrev:Lite onyttig info jag hittade om avsnittet: "The jars behind the counter on the Magic Box contain ingredients named after the cast and crew. There's Tony's Heads, Charisma Charms and Boreanaz Beads."


Det sa dom ju på commentary !
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sus@n » sön maj 23, 2004 11:42

Jaså, jag hittade det på en sida.
Finns det kommentarspår till detta avsnitt - tror inte jag har sett det då.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav sharatec » sön maj 23, 2004 11:45

VelocityBoy> Spoilermärkning, va?
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav VelocityBoy » sön maj 23, 2004 11:47

Sharatec: Tack...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav sharatec » sön maj 23, 2004 11:51

För all del... Ville inte verka ohyfsad, men det kanske fanns en risk att någon skulle lyncha dig... :)
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav VelocityBoy » sön maj 23, 2004 11:53

Jag vet... det där med spoilers är en kamp varje dag för mig.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Noggster » tis jun 08, 2004 22:33

Väldigt trevligt avsnitt indeed, speciellt slutet.. och när Spikes huvud är öppet och harmony håller på störa!
Fast Riley blir ju super gnäll här.. fy.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Johannah » fre jun 25, 2004 6:54

Ett enligt mig BRA avsnitt, riktigt bra. Gillade också hela Spike-grejen, när han skulle få ut chipet. Och man kan ju inte annat än le åt Harmony :P Hehe... Hon är så korkad... Trodde jag skulle störa mig på henne, men det gör jag faktiskt inte.
Tycker inte heller att Riley är speciellt störande, mycket bättre än i S4. Go Riley!

Och Spikes dröm, inte att leka med. Trodde det var verklighet ända tills Buffy kysste honom tillbaka, då insåg jag att det är något som inte stämmer. Stackars Spike, han lär ju vara jätteförvirrad :) ;)
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav Tob » sön jul 04, 2004 17:18

Grr, Harmonie må vara den korkaste karaktären genom tiderna men lite charmig är hon ändå. Jag vill inte påstå att jag tycker om Riley, men jag tycker han har växt mer i mina ögon de här första 4 avsnitten än han gjorde under hela S4. Han har helt enkelt fått lite mer substans och därmed blir han aningen intressantare.

Jag kan inte låta bli att tycka synd om Spike, som han kämpar, och jag hoppades verkligen han han hade fått tillbaka förmågan att skada levande ting. Även om han har sina repliker osv så tycker jag generellt att han funkade mycket bättre när han var "ond". Go Spike and Dru!!!
Jag var grundlurad fram till dess Buffy och Spike börjar prata om hur mycket dem älskar varandra, då gick det lite väl fort --> dröm.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Noggster » tor aug 19, 2004 17:13

Är så bra när Spike sitter å kollar på Dawsons Creek innan Harmony kommer in.
Pacey you fool, can't you see she loves you?
- Spike
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Emily » tor aug 19, 2004 18:06

Vilket underbar slut även om det var bara en dröm!!!!
Angelus: Violate our women!
Användarvisningsbild
Emily
Minion
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 19 apr 2004
Ort: Västerås

Inläggav Illyria » tor aug 19, 2004 18:15

Noggster skrev:Är så bra när Spike sitter å kollar på Dawsons Creek innan Harmony kommer in.

Fast han säger ju "Oh Pacey, you blind idiot. Can't you see she doesn't love you?" ;)

Även kul med tanke på slutet :P
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Ai » tor aug 19, 2004 18:19

Illyria skrev:
Noggster skrev:Är så bra när Spike sitter å kollar på Dawsons Creek innan Harmony kommer in.

Fast han säger ju "Oh Pacey, you blind idiot. Can't you see she doesn't love you?" ;)

Även kul med tanke på slutet :P


Spoiler resten av... serien!

...för att inte tala om resten av serien!! :D Jösses va' jag upprepar mig!

Vilket fall som helst: det är nu det börjar bli riktigt bra!! Tänk vilken höst vi har framför oss!!!

Jag är bara såååå lycklig just nu - och lustigt nog lite lätt panikslagen över att behöva vänta till på måndag för att se fortsättningen... :eek:

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Noggster » tor aug 19, 2004 20:03

Tycker ltie synd om er som endast verkar ha tillgång till den klippta buffy..
Själv blir jag galen såfort man får se deras fula "slow-motion"
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » fre aug 20, 2004 2:48

Ai: Vänta ett tag... följer du serien på Kanal 5? Märker att jag inte hänger med i svängarna längre... trodde du hade sett allt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Ai » fre aug 20, 2004 10:27

Jag har sett allt - men sändningarna på femman kan jag inte låta bli! Det är som små karameller i fint papper. Inte kan man väl låta sånna bli bortglömda? Nej dom måste ses! Och smakas på! :D

Jag har ju sett BtVS och AtS på min gamla trötta dator så att se det på 28" är som en helt ny erfarenhet.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Giles » fre aug 20, 2004 11:16

Tycker det va skoj att se lite mer Spike i detta avsnittet och att han nästan blev "farlig" igen :)

Lite väl mycket Riley för min smak, men annars tycker jag det va ett helt ok avsnitt, Spike's dröm på slutet gör ju att man vill se resten så fort det bara går.
Joey: "there are no great actors, only small children"
Användarvisningsbild
Giles
Minion
 
Inlägg: 457
Blev medlem: 08 mar 2004
Ort: Göteborg

Inläggav MTL » fre aug 20, 2004 17:37

Håller med, lite väl mycket Riley...
Hunk can mean a lot of things..bad things
Användarvisningsbild
MTL
Minion
 
Inlägg: 415
Blev medlem: 28 jul 2004
Ort: Linköping

Inläggav Mr Chase » tis aug 24, 2004 22:14

Det här var ju ett riktigt hyfsat avsnitt. Jag blev faktiskt förvånad att se att Spike hade lite stake kvar i sig och lurade Buffy på det där sättet men jag blev lite besviken över att det där chipet inte blev bortopererat. Jag saknar den onda Spike och har sagt förut att jag tycker att tämjda Spike börjar bli lite tjatig. There's only so much you can do with a whipped puppy :rolleyes: ! Och Spuffy, nej och åter nej!

Harmony sedan. Hehe, jag borde tycka att hon är världen mest irriterande och korkade vampyr och det är hon förvisso men det är (iaf än så länge) kul att se henne i all sin inkompetens. Go, Harmony :D !

Och det har sagts redan av andra men jag måste hålla med om att Riley är bra mycket bättre i den här säsongen än i den förra.
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav VelocityBoy » tis aug 24, 2004 22:35

Mr Chase skrev:Det här var ju ett riktigt hyfsat avsnitt. Jag blev faktiskt förvånad att se att Spike hade lite stake kvar i sig och lurade Buffy på det där sättet men jag blev lite besviken över att det där chipet inte blev bortopererat.


Iom att Spike är en regular i serien så går det inte att ta bort chipet hur som hellst så fort han blir en fara så måste ju Buffy döda honom eller dö själv...

Och Spuffy, nej och åter nej!


Det var bara en dröm ta det lugnt.... ;)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Mr Chase » tis aug 24, 2004 23:16

VelocityBoy skrev:Iom att Spike är en regular i serien så går det inte att ta bort chipet hur som hellst så fort han blir en fara så måste ju Buffy döda honom eller dö själv...

Tja, de kan ju alltid försöka döda varandra. Det har ju inte gått så bra hittills och det har varit underhållande att se ;) !
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav VelocityBoy » tis aug 24, 2004 23:18

Mr Chase: Joss säger just att det går inte att låta Spike misslyckas hur många gånger som hellst utan att han bara blir patetisk (på ett annat sätt än han är med chippet för skulle han misslyckas utan skulle det verkligen betyda att han inte är farlig) och dessutom finns det ingen ursäkt till varför Buffy inte skulle döda honom... mao är det i längden ett måste.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Mr Chase » tis aug 24, 2004 23:34

^ Tja, om de inte gör mer med Chip-Spike så borde han väl bli lika patetisk som en Ond-Spike som ständigt misslyckas.

Jag menar hur länge kan han sitta i sin krypta och titta på Dawson's Creek och vänta på att Buffy skall ge honom på nöten varje gång hon behöver lite ny information? Det är kul några gånger men de börjar tömma ut de scenerna nu.

Jag är väl tydligen inte lika mycket Spike-fantast som de flesta andra här ;) !
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav VelocityBoy » tis aug 24, 2004 23:36

Mr Chase skrev:^ Tja, om de inte gör mer med Chip-Spike så borde han väl bli lika patetisk som en Ond-Spike som ständigt misslyckas.


Den som lever får se...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Mr Chase » tis aug 24, 2004 23:38

VelocityBoy skrev:
Mr Chase skrev:^ Tja, om de inte gör mer med Chip-Spike så borde han väl bli lika patetisk som en Ond-Spike som ständigt misslyckas.


Den som lever får se...

Hehe, precis vad jag hoppas på :) !
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav Tob » ons aug 25, 2004 0:16

Mr Chase skrev:Det här var ju ett riktigt hyfsat avsnitt. Jag blev faktiskt förvånad att se att Spike hade lite stake kvar i sig och lurade Buffy på det där sättet men jag blev lite besviken över att det där chipet inte blev bortopererat. Jag saknar den onda Spike och har sagt förut att jag tycker att tämjda Spike börjar bli lite tjatig. There's only so much you can do with a whipped puppy :rolleyes: ! Och Spuffy, nej och åter nej!

Harmony sedan. Hehe, jag borde tycka att hon är världen mest irriterande och korkade vampyr och det är hon förvisso men det är (iaf än så länge) kul att se henne i all sin inkompetens. Go, Harmony :D !

Och det har sagts redan av andra men jag måste hålla med om att Riley är bra mycket bättre i den här säsongen än i den förra.


Det kanske är att ta i, men det är förfasiken skrämmande hur lika dina åsikter är mina. Åsikterna nu när man har sett allt skiljer sig en del, men när jag såg detta första gången så är det exakt detsamma. Som velocityboy skrev så är Spike en regular och det hade inte fungerat överhuvudtaget om chipet hade blivit bortopererats i detta avsnittet. Förutsatt att man hade för avsikt att behålla Spike i serien, vilket jag antar att man hade.

Liten spoiler S5 och framåt
Spike kommer in och gör ett gästspel i varje avsnitt i många av de tidigare S5 avsnitten, ofta ganska roliga men många gånger ganska ointressanta, men sen händer det grejjer.....
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav brat » tor aug 26, 2004 0:23

Med risk för att låta otrevlig:
Som van tittare är det i princip det enda jag gör, sitter och ler smått överlägset men mest glatt när jag ser alla som inte ännu är med på vad som händer. För jag tror aldrig jag träffat något som inte ändrat sig, i många frågor.
Lite attityd får man väl kosta på sig när man vet vad som ska hända? :D
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Nästa

Återgå till Buffy Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]

cron