Säsong 7 på DVD

Här pratar vi mest om Säsong 7

Inläggav sus@n » ons apr 21, 2004 18:10

Jag är så glad idag! Buffy s7 kom och Angel s1 (äntligen!) gladare än så här kan man inte vara!!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav AKS » ons apr 21, 2004 23:05

dizzy: Tack och bock! Då ska jag ta och kolla det ikväll.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » fre apr 23, 2004 11:54

Grattis sus@n och ni andra som nu äntligen fått era S7-boxar. Njut riktigt ordentligt nu!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Sparvid » fre apr 23, 2004 12:31

Problemet är att man njuter alldeles för snabbt... :(
Ska försöka hålla mig tillbaka till högst två avsnitt per dag (inte för att det funkade så bra igår kväll) fram till onsdagen då Freddy vs Jason ska komma. Då kan man kolla några gånger på den, med och utan kommentarer, i ett försök att dra ut så länge som möjligt på de sista Buffy-avsnitten.
Användarvisningsbild
Sparvid
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Östersund

Inläggav sus@n » fre apr 23, 2004 15:33

caffeineaddict skrev:Grattis sus@n och ni andra som nu äntligen fått era S7-boxar. Njut riktigt ordentligt nu!


Tack! Det är dubbelmoral i sådant här för man vill ju inte att det ska ta slut.. samma med Angel s1. Samtidigt kan jag inte hålla mig till att bara se s7 nu och sen Angel utan jag tar vad jag känner för, bryter det stämningen? Har någon ett bra förslag?
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav caffeineaddict » fre apr 23, 2004 22:59

sus@n: Eftersom du inte såg Angel S1 parallellt med Buffy S4 så spelar det nog inte så stor roll nu. Lika bra att avsluta Buffy nu kanske.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sus@n » lör apr 24, 2004 13:05

Håller med Caffeine, dessutom så har (enligt mig) säsong 7 av Buffy gripit fast om mig bättre än Angels första säsong (ska inte gå in på anledningar för då kanske jag spoilrar någonting för någon). Dock så har jag tänkt att varva in lite Buffy säsong 4 nu när de riktiga crossoverna börjar för då och då när jag blir rädd för att se för mycket Buffy (det ska ju vara länge) och ser ett avsnitt av Angel istället.

Men det känns skönt att veta att man har något att se på: 22 avsnitt av Buffy och 22 av Angel samt extramaterial brukar ju vara ett tag! Dessutom så tror jag att det finns fler än mig som brukar se om säsonger (eller åtminstone vissa avsnitt) innan man hoppar tillbaka och ser ett avsnitt från olika säsonger då och då (det brukar jag göra när jag inte har något nytt att se).
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav AKS » lör aug 21, 2004 1:13

Fox har nu gått ut med ett releasedatum för säsong 7 på DVD region 1. Datumet är 16 november.

http://www.buffy.nu/article.php3?id_article=6138

Tycker mycket om färgen. Den får mig att associera till nåt jag gillar/gillade (antagligen i min barndom), men jag vet inte riktigt vad... Proust skulle vara besviken över det misslyckandet, men, men... :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Zaxx » lör aug 21, 2004 2:19

Asså, va inte detdär boxbilden för HELA serien? Eller har jag drömt nu helt och hållet?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » lör aug 21, 2004 2:22

Japp, du har drömt. Det där är R1/S7-bilden.

Snygg färg. Men för att svara AKS skulle Proust inte vara så nöjd med mig heller, då jag sällan minns ens vad ölsmaken i min mun på morgonen borde påmnna mig om.

Poolvatten? Någon skabbig 80-talsglass som alla borde ha glömt?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » lör aug 21, 2004 10:45

caffeineaddict skrev:Snygg färg. Men för att svara AKS skulle Proust inte vara så nöjd med mig heller, då jag sällan minns ens vad ölsmaken i min mun på morgonen borde påmnna mig om.


:D
Poolvatten? Någon skabbig 80-talsglass som alla borde ha glömt?


Hatar lukten av klor (har inte badat i pool sen jag var tvingad i gymnasiet -- däremot i havet och en massa sjöar naturligtvis). Åt enbart Sandwich, Piggelin och 88 då jag var en shorty på 80-talet så det är nog inte det heller. Kanske nån sorts godis med den färgen...? Kommer ihåg då jag var liten och man inte plockade lösgodis själv som man gör nu för tiden. Jag tyckte det var så spännande att gå till den lokala kiosken och säga: "Smågodis för fem kronor" och sen stå och peka på olika godissorter som farbrorn plockade ner i små papperspåsar. Han var också imponerande duktig på att hålla räkningen då han plockade ner 25-öres- och 10-öres-godisar i påsen. Ahh... Proust kanske har förlåtit mig nu. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav dizzy » lör aug 21, 2004 12:47

Det här sa vi ju redan i torsdags i shoppingavdelningen, men det kan ju vara på sin plats att det står här också.
:)
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » lör aug 21, 2004 12:51

Well, jag besöker inte shoppingdelen så ofta och har därför inte läst det där. Tycker att det hör hemma i S7-avdelningen eller Allmänt om BtVS i första hand eftersom det är en stor nyhet och det är nog fler än jag som ser shoppingavdelningen som främst ett ställe där man diskuterar priser, skillnader mellan utgåvor, butiker et cetera. Som ren nyhet borde en sån sak finnas i nåt av de viktigare forumen enligt mig.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav dizzy » lör aug 21, 2004 12:56

Ja det var ju det jag sa, att det var helt rätt att det står här också.
Eller uppfattades det fel? ;)


mer: kanske något för moderatorerna att fundera över, att diskussioner om DVD-utgåvor diskuteras lite överallt.
(men detta kanske skulle stått i feedback istället :?: :) )

Tar och startar en tråd där istället, så får denna handla om S7 istället.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » sön aug 22, 2004 0:49

Nej, nej... Det uppfattade jag. Det var mer ett sätt att få igång en diskussion. Trots allt så missade jag en nyhet för att den presenterades i ett forum som är halvt OT. Så det var bara det jag menade. (Har skrivit mer i den nystartade tråden om detta i Feedbackforumet.)

Så du var tydlig och klar, jag var nog inte så tydlig med vad jag ville med mitt inlägg dock. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav dizzy » sön aug 22, 2004 13:01

Nej då, du var väldigt tydlig också.
;)
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Re: Säsong 7 på DVD

Inläggav Yog-Sothoth » fre dec 10, 2004 9:44

Vilken musik spelas det under menyerna på S7-DVD:erna? Den låten är mäktig! Jag har visserligen bara sett fram till 7x16, så jag hoppas att det kan vara från ett senare avsnitt. I S4 var det ju musiken till Hush i menyerna....
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav caffeineaddict » fre dec 10, 2004 10:03

Mönsterstudenten: Förutsatt att det är samma musik på R1-menyerna som på R2UK-menyerna (som jag har) så är det från allra sista avsnittet.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Re: Säsong 7 på DVD

Inläggav VelocityBoy » fre dec 10, 2004 10:03

Mönsterstudenten Thomas skrev:Vilken musik spelas det under menyerna på S7-DVD:erna? Den låten är mäktig! Jag har visserligen bara sett fram till 7x16, så jag hoppas att det kan vara från ett senare avsnitt. I S4 var det ju musiken till Hush i menyerna....


Här spoilas det inget! :P
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav caffeineaddict » fre dec 10, 2004 10:03

VB: Sorry, already did...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav VelocityBoy » fre dec 10, 2004 10:06

caffeineaddict skrev:VB: Sorry, already did...


blabbermouth! ;)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav caffeineaddict » fre dec 10, 2004 10:10

*tårar av klantighet faller i kaffet*


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Re: Säsong 7 på DVD

Inläggav Yog-Sothoth » fre dec 10, 2004 10:30

VelocityBoy skrev:
Mönsterstudenten Thomas skrev:Vilken musik spelas det under menyerna på S7-DVD:erna? Den låten är mäktig! Jag har visserligen bara sett fram till 7x16, så jag hoppas att det kan vara från ett senare avsnitt. I S4 var det ju musiken till Hush i menyerna....


Här spoilas det inget! :P

Förutsatt att du inte skämtade så hänvisar jag till regeln att man får spoila bak i tiden vad gäller Buffy/Angel. ;)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Re: Säsong 7 på DVD

Inläggav VelocityBoy » fre dec 10, 2004 12:17

Mönsterstudenten Thomas skrev:Förutsatt att du inte skämtade så hänvisar jag till regeln att man får spoila bak i tiden vad gäller Buffy/Angel. ;)


Eftersom att denhär tråden rör s7 rent fysiskt (dvd boxarna) så är allt om innehållet i serien egentligen spoilers.

Annars tyckte jag att det var lite synd att spoila dig då du var så nära slutet.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Re: Säsong 7 på DVD

Inläggav Yog-Sothoth » fre dec 10, 2004 13:14

VelocityBoy skrev:
Mönsterstudenten Thomas skrev:Förutsatt att du inte skämtade så hänvisar jag till regeln att man får spoila bak i tiden vad gäller Buffy/Angel. ;)


Eftersom att denhär tråden rör s7 rent fysiskt (dvd boxarna) så är allt om innehållet i serien egentligen spoilers.

Annars tyckte jag att det var lite synd att spoila dig då du var så nära slutet.

Jag uppskattar omtanken... jag anser dock att vilken musik som spelas i ett avsnitt inte räknas som spoiler. När någon karaktär dör... det är en spoiler. Tyvärr har de inga spoilervarningar på IMDB:s forum, så jag vet mer än jag borde om slutet på S7. :(
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Illyria » fre dec 10, 2004 15:09

caffeineaddict skrev:Förutsatt att det är samma musik på R1-menyerna som på R2UK-menyerna (som jag har) så är det från allra sista avsnittet.

Det är från sista avsnittet även på R1.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Re: Säsong 7 på DVD

Inläggav noike » fre dec 10, 2004 15:30

Mönsterstudenten Thomas skrev:Tyvärr har de inga spoilervarningar på IMDB:s forum, så jag vet mer än jag borde om slutet på S7. :(

Varför vill man läsa på IMDBs forum? Så tiöll vida man inte vill skratta åt idioter och annat patrask.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Re: Säsong 7 på DVD

Inläggav Yog-Sothoth » fre dec 10, 2004 17:43

noike skrev:
Mönsterstudenten Thomas skrev:Tyvärr har de inga spoilervarningar på IMDB:s forum, så jag vet mer än jag borde om slutet på S7. :(

Varför vill man läsa på IMDBs forum? Så tiöll vida man inte vill skratta åt idioter och annat patrask.

Ungefär som Ain't it Cool News talkback. Massa flaming och skit.

Jag var inne på Tom Lenks sida och läste på forumet lite, och helt plötsligt skrev nån ur sig värsta spoilern. Riktigt arg blev man...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Re: Säsong 7 på DVD

Inläggav Lipton » fre dec 10, 2004 17:54

Mönsterstudenten Thomas skrev:och helt plötsligt skrev nån ur sig värsta spoilern..


IRLG, tyckte att det där var hejdlöst roligt skrivet, får väl skylla på att det är fredag, eller nåt.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Re: Säsong 7 på DVD

Inläggav Yog-Sothoth » fre dec 10, 2004 19:43

Lipton skrev:
Mönsterstudenten Thomas skrev:och helt plötsligt skrev nån ur sig värsta spoilern..


IRLG, tyckte att det där var hejdlöst roligt skrivet, får väl skylla på att det är fredag, eller nåt.

LOL! Ja, alkohol, trötthet eller allmänt vansinne kan göra att man skrattar åt många underliga ting. :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron