Var var hon?

Här pratar vi mest om Säsong 3

Var var hon?

Inläggav echochambergirl » mån mar 15, 2004 19:46

Hej igen! Har nu sett första avsnittet på s3. Vääääääääldigt bra. Men vet nån ifall det var helvetet hon var i?
echochambergirl
Demon Fodder
 
Inlägg: 18
Blev medlem: 13 mar 2004
Ort: gävle

Inläggav Langtry » mån mar 15, 2004 19:52

Njae, inte var det väl direkt helvetet hon var i...

Den här tråden borde väl ligga under BtVS säs 3?

Edit: såg just att den var flyttad
Senast redigerad av Langtry mån mar 15, 2004 20:13, redigerad totalt 1 gång.

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav poser » mån mar 15, 2004 19:59

Flyttar tråden till säsong 3 delen av forumet.


För att svara på sin fråga. Nej hon det var väll inte helvetet, inte imo iaf. Men det var väll iaf a very bad place.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav suprmicael » mån mar 15, 2004 20:12

Men vet nån ifall det var helvetet hon var i?


Nej, men jag tror nästan att jag var där när jag nu för första gången såg tidiga sändningen. Den bästa kommentaren i hela avsnittet föll ju platt till marken. Tips: Titta på natten eller spela in (då kan du ju snabbspola förbi reklamen också) eller skaffa DVD:n.
+++--100--+++
Användarvisningsbild
suprmicael
Minion
 
Inlägg: 112
Blev medlem: 13 mar 2004
Ort: Lekeberg

Inläggav Teo » mån mar 15, 2004 20:21

Eller ladda ner från dc++ :)
Användarvisningsbild
Teo
Big Bad
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 06 mar 2004

Inläggav Off » mån mar 15, 2004 20:29

Såvitt jag förstår det är det väl någon slags lokal som omgärdas av en magi som gör att tiden går väldigt fort gentemot riktiga världen. Kan förstås ha varit en portal till en annan dimension också.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav sus@n » mån mar 15, 2004 21:28

ja helvetet var det inte i alla fall..
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav noike » mån mar 15, 2004 21:52

Jag fick intrycket av att det var en annan dimension. Kanske inte en helvetesdimension, men en annan i vilket fall som helst.

(spoiler första halvan av S3)Vilket även ger oss information om att tiden fungerar olika där, vilket behövs för att Angel ska ha kunnat vara i helvetet en lång tid.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav echochambergirl » mån mar 15, 2004 23:52

Ok. Är det bara jag eller visst är inte alla avsnitt "uncut" på natten? Inte vad jag tycker iaf. Fast det är klart alla avsnitt är väl inte lika "råa". Oj, vad mkt situationstecken jag använder :D Måste vara trött.
echochambergirl
Demon Fodder
 
Inlägg: 18
Blev medlem: 13 mar 2004
Ort: gävle

Inläggav noike » mån mar 15, 2004 23:56

Emellanåt märks inte klippen och då tänker man inte på dem såtillvida man inte har sett avsnittet fem gånger eller så. Men sedan är det också en del som är oklippta även på eftermiddagen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Noggster » tis mar 16, 2004 0:04

Finns inga avsnitt som inte är klippta under dagen.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » tis mar 16, 2004 0:05

Noggster: Var hittar man statistik på det?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Zaxx » tis mar 16, 2004 0:08

Off: jag letar också efter det nu.. kommer ihåg att vi har nämnt vad de klippte på ngn Brittisk kanal... o de borde vara samma har jag för mig ngn sa!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Off » tis mar 16, 2004 0:09

Hmmm det är nog BBCklippet ja. Ska också leta lite.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » tis mar 16, 2004 0:11

Yay! Jag är någon!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Noggster » tis mar 16, 2004 0:12

Seriöst, dräper dom en vampyr är det censur. Hotas någon med ett vapen är det censur, är det för mkt sparkar och slag samtidigt censureras det.
Säg 1 avsnitt som inte innehåller något av det jag sa.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tis mar 16, 2004 0:13

Jag tolkar det som en av många helvetesdimensioner.

(spoiler Angel S4 & Buffy S6):En av de saker som är lite förvirrande (men det gillar jag nästan) och motsägelsefulla med Buffyverse är det här mellan det RIKTIGA helvetet/himmelen och sedan flera varierande helvetes/himmeldimensioner. Buffy t.ex. landar ju i "en" av många himmelsdimensioner mellan S5 & S6, medan jag får intrycket att Cordy landar i THE himmel i slutet av Angel S3.

Men det kanske också bara är ett av många dimensioner, eller "plan" (vilket ju är ordet som används i Cordys fall)? Nu ändrar jag mig nästan medan jag sitter här och skriver... jag tror nog på att det i Buffyverse "bara" finns flera olika sorters dimensioner som kan resas mellan på många olika sätt (bl.a. genom portaler, eller genom att dö). Och att det är så man ska tolka Holland Manners beskrivning att jorden är Helvetet. Inget svart och inget vitt. Bara olika nivåer av grått.


(spoiler Angel S5):Å andra sidan är det ju Helvetet (med stort H) som det verkar som att Spike är på väg till i Hell Bound. Då beskrivs det inte som "en av många dimensioner". En teori: The Powers That Be (eller vilka som nu bestämmer vart man försvinner efter döden) väljer helt enkelt var man landar beroende på hur man levt sitt liv. Inte bara Himmel och Helvete utan många nivåer däremellan. Så att en färglös människa som inte gjort något särskilt med sitt liv men samtidigt inte gjort någon överdrivet illa landar i en efterlivsdimension som är "okej" och "inget särskilt".


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » tis mar 16, 2004 0:17

caffeine:

spoiler Angel S4
Det visar sig väl ändå att det inte är THE himmel som Cordy hamnar i. Det är ju någon slags "mellanväg" för Jasmine att hoppa in i Cordy. Queen C hade det ju inte särskilt roligt där vilket borde tyda på att det inte var himmelen heller.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » tis mar 16, 2004 1:29

(Angel S4 & Buffy S6):Nej, det är sant... det var lite det jag kom på medan jag satt och skrev. Å andra sidan tyckte jag att det hade varit ett lite roligt skämt, att den himmel där Buffy trivdes och mådde bra och kunde slappna av, där tröttnade Queen C på tio minuter och ville bara hem igen. ;)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Peak » tis mar 16, 2004 1:56

Zaxx skrev:Off: jag letar också efter det nu.. kommer ihåg att vi har nämnt vad de klippte på ngn Brittisk kanal... o de borde vara samma har jag för mig ngn sa!


Letar ni efter info om vad som censurerades i england så postade jag en länk för länge sedan.

http://www.cuts.freeserve.co.uk/Buffy/index.html

Observera att infon börjar med avsnitt 3x12. Och slutar efter säsong 5.
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav Off » tis mar 16, 2004 10:19

Tackar så mycket Peak
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Sweeper » tor aug 19, 2004 22:14

caffeineaddict skrev:(Angel S4 & Buffy S6):Nej, det är sant... det var lite det jag kom på medan jag satt och skrev. Å andra sidan tyckte jag att det hade varit ett lite roligt skämt, att den himmel där Buffy trivdes och mådde bra och kunde slappna av, där tröttnade Queen C på tio minuter och ville bara hem igen. ;)

ja men det är väl ändå ganska självklart att Buffy trivdes och mådde bra i himlen och cordy blev ut tråkad....tycker inte ens man kan jämföra dom 2.
Buffy har varit med om lite mer och har väldigt mycket press på sig 24:7
Och Cordy har ju t.e.x INTE kämpat mot vapyrer M.M sen hon va 14år gammal som Buffy nämner i nåt avsnitt i säsong 4 att hon har

Hon fick sig äntligen lite frid


Whell she have lived longer than any other Slayer ever have
Wesley: You can't turn your back on the Council.
Buffy: They're in England. I don't think they can tell which way my back is facing.
Sweeper
Demon Fodder
 
Inlägg: 17
Blev medlem: 01 mar 2004

Inläggav noike » tor aug 19, 2004 22:19

CA & Sweeper (Spoiler Buffy S6)Men är det så säkert att hon verkligen var i himmelen då? Buffy var säker på att alla mådde bra och hon var så lycklig, medan i verkligheten mådde alla uselt och höll på att dö. Så "himmelen" Buffy befann sig i känns för mig mer som ett utopiskt fängelse där invånarna drogas till lycka.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Sweeper » tor aug 19, 2004 22:38

nja höll på dö kanske va att överdriva ja ok dom hade ju inte lika lätt som hon har att döda en vampyr tex...men men det va ju ändå när buffybot pajade som helvetet brakade lös
Wesley: You can't turn your back on the Council.
Buffy: They're in England. I don't think they can tell which way my back is facing.
Sweeper
Demon Fodder
 
Inlägg: 17
Blev medlem: 01 mar 2004

Inläggav Illyria » tor aug 19, 2004 22:40

Buffy s6 och Angel s3-4
Buffy var i himmeln eller något liknande och där var hon lycklig/i frid, men var kom det där med att alla andra mådde bra? (att de var okej med hennes val och litade på att hon nu var på en bättre plats?)
Och Cordy var aldrig i nån himmel, hon var fångad/lurad?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » tor aug 19, 2004 22:45

Illyria: (B S6-spoiler)Buffy nämnde det någonstans i talet till Spike Afterlife har jag för mig. Var iofs ett tag sedan jag såpg det, så möjligheten att jag har fel finns där. (Möjligheten.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » tor aug 19, 2004 23:04

Det var det talet jag också tänkte på, att alla är "all right", det tolkar jag ju inte som lyckliga/mår bra utan att de är just okej. Okej med hennes val också, men sen är ju livet livet. Det kan ändras men att när hon lämnade dem var de okej. Typ :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » fre aug 20, 2004 0:30

"I knew everyone I cared about was alright. I just knew it." Vilket åtminstone jag tolkar som lite starkare än okej. Men låt gå. Jag hade fått för mig att hon använde ordet "safe" men, det var lite mer öppet för tolkning.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » fre aug 20, 2004 0:44

Den här tråden är mörkare än Kameruns avbytarbänk (aldrig fel med lite Hegerforshumor)

Kan det inte vara så att i Buffys himmel så kändes det så pga att för att det skulle vara en himmel för henne behövde hon känna att hennes vänner mådde bra?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » fre aug 20, 2004 1:06

Men är det en himmel om den bygger på falska grunder? Den hindrar Buffy från att se verkligheten och bry sig om vad som egentligen händer, och i hennes fall borde hon faktiskt veta bättre.

Och i och för sig kan det vara så att himmel och helvete faktiskt har samma syfte: spärra in och hålla kvar själar. Allt som skiljer åt är sättet det utförs på och hur bekvämt man har det. Men i så fall varför måste själarna hållas borta? Har de så mycket makt efter döden att the Powers that Be och demenerna i helvetet är rädda?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Nästa

Återgå till Buffy Säsong 3



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare