Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav sp1keout » tis okt 07, 2008 10:23

Rombat skrev:
sp1keout skrev:
Rombat skrev:Jag tror att änglarna ljuger och att de inte har en aning vad Gud vill.

Jag gillar det. Du söker en twist som ingen förväntar sig... Så, varför är då bara frågan!

För att de tror att de gör Guds vilja men bara gör vad de själva tror är rätt. Självrättfärdiga jävlar helt enkelt. De har kanske nån ärkeängel eller nåt som styr istället.

OK! Så då är inte alls här för att slåss mot Lucifer? Kanske till och med vill de hjälpa han ut!? Men då... nej, det går ju.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Rombat » tis okt 07, 2008 10:50

Nej, dom vill säkert slåss mot allsköns demoner. Men kanske är Lucifer inte sådär jävla ond som man kan tro. Vem vet. Får se vad de hittar på.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav sfinx » tis okt 07, 2008 11:04

Rombat skrev:Nej, dom vill säkert slåss mot allsköns demoner. Men kanske är Lucifer inte sådär jävla ond som man kan tro. Vem vet. Får se vad de hittar på.

Lucifer har varit ängel, den mest älskade rent av. Sedan har änglarna varit rätt hårdhänta med människor, dödat hela städer och dylikt, noop, this is not the good guys. Fast det vore ju lite roligt om faktiskt gud för en gångs skull fick ta moraliskt ansvar för en apokalyps av nåt slag, och inte en ärkeängel med egen agenda. Å andra sidan, är jag väldigt förtjust i bittra ärkeänglar med egen agenda.
*hostgodsarmydogmahost*

(edit) Pojkarna Winchesters mamma hette väl inte Mary va? Säg att det inte var så? (/edit)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Glorificus » tis okt 07, 2008 11:15

sfinx skrev: (edit) Pojkarna Winchesters mamma hette väl inte Mary va? Säg att det inte var så? (/edit)

Hihi.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav HeY » tis okt 07, 2008 16:13

Glorificus skrev:
sfinx skrev: (edit) Pojkarna Winchesters mamma hette väl inte Mary va? Säg att det inte var så? (/edit)

Hihi.

Haha, Sammy är Jesus - för den onda sidan xD

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinwiel » tis okt 07, 2008 17:09

Haha. Mary... vad är pappa Winchester då? Josef? Helige Ande? Nej, just ja, det är ju gulögdingen som är Helige Ande. Ohelige Ande.

Läs Gamla Testamentet. Gud är ju inte god. Om han är god då vill jag inte ens veta vad Djävulen är, inte minst Lucifer. Sen kan man ju fråga sig om Lucifer och Satan är samma person. Men i den här mytologin så kanske dom är det. It makes no sense förresten att Lucifer skulle vara så ond, om han är den fallne ängeln. Han var uppkäftig mot Gud helt enkelt. Satan däremot, om det finns nån ursprunglig ond Gud, före Lucifer, han är nog jävligare. Fniss. "jävligare".
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » tis okt 07, 2008 17:10

Läs Gamla Testamentet.

Hannas favvo!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinwiel » tis okt 07, 2008 17:11

gaspode skrev:
Läs Gamla Testamentet.

Hannas favvo!

Äh, jag blir så förbannat upprörd, i'm staying away from that book...
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » tis okt 07, 2008 17:15

Alltså, Martin, du ska inte läsa spoilers här. Se serien först! Inte ok!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav gaspode » tis okt 07, 2008 17:19

Tinwiel skrev:Alltså, Martin, du ska inte läsa spoilers här. Se serien först! Inte ok!

jag tjuvtittar bara lite ibland.
jag har ju ändå sett ett par avsnitt ur S3 redan!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » tis okt 07, 2008 17:21

Tinwiel skrev:Sen kan man ju fråga sig om Lucifer och Satan är samma person. Men i den här mytologin så kanske dom är det.

Eller kanske inte. En fallen ängel bör ju vara farlig för bägge sidorna, allra minst om han varit inspärrad jättelänge. Kommer nog ha lite taskigt morgonhumör.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav brat » tis okt 07, 2008 21:58

Om alla SPN-trådar världen över fått sådan här fart så måste skaparna vara VÄLDIGT nöjda med säsongen sofar. :D
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav HeY » tis okt 07, 2008 22:07

65 sidor SPN diskussioner. Who would have thunk it?
Jag känner mig stolt som trådens grundare :D

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » ons okt 08, 2008 1:08

HeY skrev:65 sidor SPN diskussioner. Who would have thunk it?

Det här är en av mina favorittrådar! Inte för att jag älskar SPN, fast det gör jag, utan för reaktionerna dom gånger jag kritiserat serien hårt. I vissa andra serietrådar, those shalt not be named, har man vid hårt kritiserande fått höra saker som "varför titta om du inte gillar" och "jag har slutat kommentera, för det sägs bara en massa taskiga saker". Inte här. Här har det bara lett till sansade diskussioner. Underbart! Det är ju så det ska vara. Därför är den här tråden en av mina absoluta forumfavoriter.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » ons okt 08, 2008 1:16

brat skrev:Om alla SPN-trådar världen över fått sådan här fart så måste skaparna vara VÄLDIGT nöjda med säsongen sofar. :D

Ja. Bästa sortens början IMO. Det känns som om att de har en väl planerad plan och samtidigt saknar vi en hel del pusselbitar på rätt ställen för att få igång "tänk om det är så här"-tankarna. Frågan är bara vilka fallgropar de kommer lyckas undvika, vilka de kommer gå i och vilka som de gör en rejäl plottwist runt som förändrar saker.

Åh vad jag gillar Supernatural.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sp1keout » ons okt 08, 2008 16:35

noike skrev:Åh vad jag gillar Supernatural.

Kommer du ihåg våran reaktion efter att ha sett första och andra avsnittet!? ;)

Jag kysser Supernatural, så bra är det!!!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav chanda » lör okt 11, 2008 9:50

4x04
var super negativ mot detta avsnitt då jag såg vilken som hade skrivet manuset Cathryn Humphries ,men måste säga att det var bättre än jag hade förväntat mig. Kim Manners rocks.

+alla hemligheter är nu ute
+Dean och Sam i motelet. Deras olika synpunkter lät både förnuftiga, frågan är
hur ond är kraften som sam bär inom sig och men min tveksamhet är beror också på hur god är änglarna igentligen när de blint följer en gud som ligger rätt mycket i grå zonen.ser honom varken som god eller ond.
+ Sam and dean in impala
-Sam återigen igonerar att dett finns en fara för andra.
favorit scen
Then the boys bursting trough the door and notice the lady in distress was not so much in distress.

Någon som har sett promon för 4x05 It`s scary, very scary. Well mabey not that scary *beep beep* :D
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav Tinwiel » lör okt 11, 2008 19:09

404 Nja. Ett sådäravsnitt.
Bra med att vi fick lite mera info men monster of the week var rätt så tråkig. Intressant moralisk dilemma, ja, lite, men ändå inte så spännande i slutändan. Ett mellanavsnitt, filler kan man säga.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav HeY » lör okt 11, 2008 19:47

Jag tycker att 4x04 var överlag väldigt tråkigt. Hoppas på bättring nästa vecka.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » lör okt 11, 2008 21:53

Åh, jag tyckte det var superbra! :) Mitt favoritavsnitt hittills i säsongen.

4x04
The gore!!! Love it. Och ätandet och scenen framför spegeln och allt sånt. :popcorn: :lovebunnier:

Väldigt välbalanserad story för avsnittet, som dessutom gick ihop med huvudarcen om Sams krafter. Jag älskar såna här tragiska historier... Jack som ville vara god men tvingades bli ett monster. :unlove:

Tyckte brödrascenen i början, på motellet, var hur bra som helst. Även om det var lite väl drastiskt av Dean att säga att Sam-som-använder-sina-krafter är någon han skulle jaga om han inte kände honom. Inte som om han gjort något som han förtjänar att jagas för.

Men annars tycker jag de hanterade Sam-storyn väldigt bra. Bra att de tog upp Deans död igen också och vilka konsekvenser det gav för Sam.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav sp1keout » sön okt 12, 2008 6:42

Jag var beredd att hålla med Glory, lite grann... ända tills jag somnade.

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HeY » sön okt 12, 2008 14:14

sp1keout skrev:Jag var beredd att hålla med Glory, lite grann... ända tills jag somnade.

Jag somnade inte men lite trist tyckte jag det var. Absolut inte bäst denna säsong. Jag tyckte det var lite taskigt utfört, mycket kändes typiskt och förutsägande. Jag gillade scenen med bröderna efter att Sam tvingar Dean att stanna bilen. Där blev saker sagt som jag tyckte behövdes sägas. Men scenen i motellet var bara så... typisk! Dean som låtsats som om Sam inte är där och bara ignorerar honom och börjar packa sina saker och Sam som desperat försöker få honom att lyssna och dialogen som lät som ngt man hört hundra gånger förrut. Nej, jag gillade inte den scenen.
Sedan tyckte jag att CotW också var rätt taskigt utfört. Jag såg kopplingen till Sam men samtidigt tyckte jag att det hade kunnat göras bättre. Jag tyckte helt enkelt att allt kändes så förutsägbart och taskigt utfört. Sminkningen var cool dock. Om det nu har någon betydelse?

Jag hoppas på bättre nästa vecka, som sagt. Fortsätt gärna på arcen, eller på ett/en mer genomtänkt/smart filler - om ni nu ska ha ett sådant igen.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav chanda » sön okt 12, 2008 17:08

HeY skrev:
sp1keout skrev:Jag var beredd att hålla med Glory, lite grann... ända tills jag somnade.

Jag somnade inte men lite trist tyckte jag det var. Absolut inte bäst denna säsong. Jag tyckte det var lite taskigt utfört, mycket kändes typiskt och förutsägande. Jag gillade scenen med bröderna efter att Sam tvingar Dean att stanna bilen. Där blev saker sagt som jag tyckte behövdes sägas. Men scenen i motellet var bara så... typisk! Dean som låtsats som om Sam inte är där och bara ignorerar honom och börjar packa sina saker och Sam som desperat försöker få honom att lyssna och dialogen som lät som ngt man hört hundra gånger förrut. Nej, jag gillade inte den scenen.

Typiskt :?: tycker rent av synd att Dean inte lämnade Sam .Han hade all rätt i värden att känna sig sviken, arg och rädd för Sam.Först ljuger Sam om att Ruby är död. Han blå neckar om att han har använt sig av krafterna vilket han har gjort.
Plus att Sam värkar fulständigt strunta i de tecken på att något måste var fel när hans bror inte värkar kunna sova normalt
eller hur det måste ha påverakt Dean över att förlorat sina föräldrar igen.
Nope Sam för mig är lika ego trippad som han var i säsong ett vilket jag tycker är riktigt synd.
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav noike » sön okt 12, 2008 17:29

chanda skrev:Typiskt :?: tycker rent av synd att Dean inte lämnade Sam .Han hade all rätt i värden att känna sig sviken, arg och rädd för Sam.Först ljuger Sam om att Ruby är död. Han blå neckar om att han har använt sig av krafterna vilket han har gjort.

Jo, visst. Men Dean är inte heller praktexemplet på att dela med sig. När han visste att Sam skulle stoppa honom att frammana Castiel så resonerade han att det var bättre om Sam inte visste något. För att inte tala om hans beteende förra säsongen där han vägrade ta något allvarligt för han skulle ju ändå dö. Nej, det där är något som går i släkten.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » sön okt 12, 2008 18:12

Jag tycker mest Dean har varit typisk omogen redneck-hunter just nu. Bättre att utnyttja de fördelar man har.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav HeY » sön okt 12, 2008 18:36

Sedan så syftar jag inte bara på Deans frustration utan på att själva scenen var "typiskt". Som att den kändes så förutsägbar och *typiskt* utförd att jag verkligen inte tyckte om den.
Sedan så tycker jag dessutom att Deans betéende är oresonligt - hur han låter sig styras av Castielo så enkelt. Hans kommentar om att Gud tycker att Sam är en dum pojke var bara löjlig.
Nej, jag gillade inte avsntittet. Det var taskigt utfört, hade enkla utvägar och det var helt enkelt inte något för mig. Jag tror att det inte skulle vara helt fel att anta att jag kommer gilla detta minst denna säsong när den är över - i hopp om att det inte kommer något "värre" än detta. Men sedan så finns det alltid något jag gillar i SPN också. Som sagt gillade jag scenen när Sam tvingar Dean stanna bilen. Jag gillade verkligen Sams kommentar om att Dean är dum som tittar på Sam som om han är en idiot som inte vet skillnaden mellan rätt och fel. Jag håller med, Dean om någon borde veta att allt inte är svart och vitt efter allt som har hänt.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav chanda » sön okt 12, 2008 19:28

HeY skrev:Sedan så syftar jag inte bara på Deans frustration utan på att själva scenen var "typiskt". Som att den kändes så förutsägbar och *typiskt* utförd att jag verkligen inte tyckte om den.
Sedan så tycker jag dessutom att Deans betéende är oresonligt - hur han låter sig styras av Castielo så enkelt. Hans kommentar om att Gud tycker att Sam är en dum pojke var bara löjlig.

Då förstår jag. Att Dean kastade sig ur att Gud tycker att Sam gör fel beror nog mycket snarare på att eftersom Sam är den troende ville han få denna att se ifrån en annan syn vinkel. Tror knapast att han är bästes med Castiel eller för den delen har blivet en blint troende då inte ens Sam inte har lyckats att ändrat mycket på Deans synsätt gällande de övernaturliga väsena på de fyra åren tillsamans även när han har blivet bevisad motsatsen. .Men som sagt vi får se hur Castiel och Deans realation kommer att utvecklas och åt vilket håll. sen tyckte jag väl att när de stog runt sjön var rätt intresant då Sam fick frigöra sina farhåger men det var ändå en upprepning av den första delen av Hunted, vilket var :- /
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav chanda » sön okt 12, 2008 19:58

chanda skrev:
HeY skrev:Sedan så syftar jag inte bara på Deans frustration utan på att själva scenen var "typiskt". Som att den kändes så förutsägbar och *typiskt* utförd att jag verkligen inte tyckte om den.

[spoiler]Då förstår jag. Som sagt Cathryn H är en av de manus författarna jag tycker minst om. Sera gambel är jag fortfarande väldigt tveksam till specielt efter 4x02.
Att Dean kastade sig ur att Gud tycker att Sam gör fel beror nog mycket snarare på att eftersom Sam är den troende ville han få denna att se ifrån en annan syn vinkel. Tror knapast att han är bästes med Castiel eller för den delen har blivet en blint troende då inte ens Sam inte har lyckats att ändrat mycket på Deans synsätt gällande de övernaturliga väsena på de fyra åren tillsamans även när han har blivet bevisad motsatsen. .Men som sagt vi får se hur Castiel och Deans realation kommer att utvecklas och åt vilket håll. sen tyckte jag väl att när de stog runt sjön var rätt intresant då Sam fick frigöra sina farhåger men det var ändå en upprepning av den första delen av Hunted, vilket var :- /

[/spoiler]

noike skrev:
chanda skrev:Typiskt :?: tycker rent av synd att Dean inte lämnade Sam .Han hade all rätt i värden att känna sig sviken, arg och rädd för Sam.Först ljuger Sam om att Ruby är död. Han blå neckar om att han har använt sig av krafterna vilket han har gjort.

Jo, visst. Men Dean är inte heller praktexemplet på att dela med sig. När han visste att Sam skulle stoppa honom att frammana Castiel så resonerade han att det var bättre om Sam inte visste något. För att inte tala om hans beteende förra säsongen där han vägrade ta något allvarligt för han skulle ju ändå dö. Nej, det där är något som går i släkten.

nu missförstog jag vad Hey ville säga med typiskt då det var scenen snarare än karakärens beteende. för allvarligt bägge har haft hemligheter så det räcker och blir över och förmodligen kommer att forsätta till denna serige slutar att gå.
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav noike » mån okt 13, 2008 14:45

sp1keout skrev:Kommer du ihåg våran reaktion efter att ha sett första och andra avsnittet!? ;)

Jag tittar på S1 nu. Den tjänar en hel del på att jag har sett senare avsnitt. Enklare att ha överseende med de dåliga delarna (hej dialog!).
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » mån okt 13, 2008 14:59

Men de bra delarna - arc-delarna - tycker jag är riktigt bra i säsong 1. Det var ett tag sedan, men jag vet att jag gillade serien mycket även i säsong 1 - dock var jag inte lika känslig för detaljer för 3 år sedan (I mean hey, I was 15!) , jag hade nog stört mig mer på dialogen och övertydligheterna nu.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film