gaspode skrev:LWes skrev:avsitt som är i så där jättebra kvalité är i något filformat, typ mkv eller nåt, och när jag spelar dom i vlc så blir det alltid massa störningar och så. Vad ska man göra för att spela dom bra .
testa först att ladda senaste VLC, enligt uppgift är den mycket bättre på att spela upp hd-material.
annars är det media player classic och bra codecs som gäller. CoreAVC tror jag codecen som är bäst heter. hoppas nån annan kan det här bättre och kan peka dig åt rätt håll.
Tack för tipsen!
gaspode skrev:LWes skrev:OMG jag håller på att se första avsnittet av Worst Week, och fy fan va roligt det är. Jag älskar det!![]()
![]()
really? jag stängde av efter en tredjedel.
Worst Week Worst Week Worst Week Worst Week Worst Week Worst Week Worst Week Worst Week Worst Week Worst Week Worst Week Worst Week!!!!!
Spuffy skrev:NCIS 6.01: Jag gillar säsongsstarten! Hade dock hoppats på att "fallet" med spionagenten skulle vara en smygande arc under säsongen och inte lösas så snart. Kruxet med det hade förstås varit att man inte fått tillbaka originalteamet, något jag hade tyckt varit ok även om jag gillar dem. Att det var hon tjejen som var skyldig var väntat, synd, hade varit roligt att inte ha någon aning och bli överraskad istället. En arcvariant verkar det dock bli iom att hon inte blev upptäckt. NCIS är, tillsammans med Chuck, den serie jag ser mest fram emot nästa vecka.
För mig var det inte alls väntat att hon skulle vara spionen. Jag var så fokuserad på att vilja att det inte skulle vara LaPaglia att jag köpte att det var han. Superb säsongsstart. Visar ännu en gång varför serien är i en annan klass än CSI, Bones, Criminal Minds och dom andra liknande serierna...
lilith skrev:Och slåss ädelt med svärd, dö och rädda unga jungfrur i nöd. Klär i rött gör han också.Rombat skrev:Sam Neil! Den perfekta mannen. Kan både döda dinosaurier och trolla.
Hade nästan glömt den Merlin med Sam Neill. Hallmark! Det är en kanal jag önskar jag hade faktiskt. De har mycket såna egenproducerade sagor.
Jag älskade Hallmark när jag var mindre! Jag har massvis av deras miniserier på dvd. På senare år har jag inte hängt med eftersom jag är inne på tv-serier nu och inte tar mig tid för kortare saker, men man kanske borde kolla upp vad dom gjort den senaste tiden?
10th Kingdom är min favorit. Sagor och äventyr är exakt vad jag gillar (och skriver) så deras produktioner (som oftast är precis det) är perfekta för mig. Å nu blev jag riktigt sugen på Hallmark!