5x17 - Underneath

Här pratas det om Angel Säsong 5

THE apocalypse

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
2
8%
6
1
4%
7
3
12%
8
13
50%
9
6
23%
10
1
4%
 
Antal röster : 26

Inläggav Zaxx » lör aug 07, 2004 13:31

Wes är långt ifrån dålig.. han är skitbra.. men BÄST.. det är Spike!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » lör aug 07, 2004 14:46

Hehe, vi hade ju en diskussion om hur jobbig Spikehysterin var, jag börjar tycka att Weshysterin är lite jobbig... :)

Jag tycker att Captain Tight Pants är bäst jag! (Bara för att visa att det finns andra alternativ... sen hur sant mitt påstående är, det vet inte ens jag!) Inte för att han är med i Buffyverse, men almighty Joss har ju skapat honom så han borde räknas.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Zaxx » lör aug 07, 2004 14:50

asså, kalla inte min kärlek till Spike för hysteri, det säger jag bara! Den är äkta, Han ÄR bra!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » lör aug 07, 2004 14:56

Äkta känslor kan väl skapa hysteri? Ordet hysteri har för mig konnotationen "många som älskar, en del som följer med trenden". D v s inte att *alla* är lurade. Finns nog många som gillar Gyllene Tider på ett äkta sätt, men jag kallar ändå deras turné för hysteriturné.

Det finna med andra ord en Spikehysteri, men så är det bara...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » lör aug 07, 2004 15:44

Wes-hysteri vet jag inte om jag kan kalla det. Jag tycker inte automatiskt att ett avsnitt är bra bara för att han är med och jag blir inte helt tokig när jag ser bilder på honom. Jaja det är ett annat spår i en annan tråd.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » lör aug 07, 2004 23:15

Det var nog din I spit on your grave-kommentar som fick mig att anta att Weshysterin tagit över.

Hehe.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Zaxx » sön aug 08, 2004 19:54

AKS: håller med dig om det du skriver om GT turnén :)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » sön aug 08, 2004 21:07

Ja, herregud... Det börjar bli jobbigt nu.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » fre aug 27, 2004 4:49

Adam Baldwin är helt kalrt så som jag hade sett mig hur en Senior Partner liason ska vara: skrämmande. Först var jag lite orolig för Jayne-vibbar, men det lugnade ner sig oerhört snabbt. Den här karaktären är smart.

Att Gunn offrade sig på det viset var inte vad jag hade väntat mig. Och för mig så är ett sådant förortsliv ett helvete och den mörka källaren kändes lite clichéartat. Sedan det med alla hjärtan? Det var skrämmande till skillnad från att det finns en boogyman i källaren.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tob » fre okt 22, 2004 22:21

Wes och Illyria totaläger. Trots att jag har lite problem med att hänga med i dialogscenerna fullt ut (pga. textbristen) är jag helt lamslagen så fort dem kommer i bild. Både Alexis och Amy gör ett otroligt bra jobb.

Ett för övrigt riktigt bra avsnitt. Håller man den här klassen säsongen ut så lutar det nog åt bästa säsongen. Actionscenen i huset när dem försöker stoppa gänget är briljant. Spike passar in i Angel.

5 avsnitt kvar. Sedan är det slut. Sorgligt nog. WB varför, varför lade ni ner serien. (Egentligen vet jag det, men ville bara utrycka min besvikelse;))
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Noggster » mån nov 01, 2004 12:47

Sjukt bra avsnitt, fast om dom ändå skulle dumpa Gunn kunde dom väl låtit Wes dödat honom i förra avsnittet.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Jhonny » ons jan 05, 2005 16:38

Jag tycker Amy är riktigt fin.
There is no knowledge that is not power
Användarvisningsbild
Jhonny
Minion
 
Inlägg: 295
Blev medlem: 07 okt 2004
Ort: Dalsjöfors

Inläggav Minsc_and_Boo » sön feb 13, 2005 5:37

Awwww, är inte Lindsey en hårding. Lelle böbben...
Han var inte så jävla kaxig när han gick ner själv i källaren...

Hoppas dom lämnar tillbaka honom till förorten där han hör hemma. Gunn må ha gjort dumma saker, men han förtjänar inte det här. Fast, det är väl i stil med vad alla får betala nu. Gunn fast i W&Hs arkiveringsdimension, Fred dog ensmärtsam död och är fångad i Illyria som små minnen och Wes tvingas lära parasiten som tagit över hans livskärleks kropp om världen och hur den fungerar.

Hade hoppats på lite mer fire and brimstone vad gäller Eve, hon har ju ändå förrått Senior Partners, precis som Lindsey. Billy fick ju evigt liv i en bur av eld av Powers that Be. Vad är det här för straffsatser egentligen?

Ännu ett buffyavsnitt nämndes:
"The world keeps sliding towards entropy and degradation"

"And one world with nothing but shrimp. I tired of that one quickly. "
Illyria! ---> :lovebunny:
I wanna hurt you. But I can't resist the sinister attraction of your cold and muscular body.
-- Buffy 5x18; Intervention
Användarvisningsbild
Minsc_and_Boo
Minion
 
Inlägg: 92
Blev medlem: 30 aug 2004
Ort: Hellmouth; Stockholm

Inläggav noike » sön feb 13, 2005 14:26

Minsc_and_Boo skrev:Hade hoppats på lite mer fire and brimstone vad gäller Eve, hon har ju ändå förrått Senior Partners, precis som Lindsey. Billy fick ju evigt liv i en bur av eld av Powers that Be. Vad är det här för straffsatser egentligen?


Ur hennes synpunkt var nog det här värre. Hon var odödlig och får bli gammal som mänsklig vekling. För henne är nog 80 år ingenting.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Pazuzu » tor feb 17, 2005 19:54

Säsongen fortsätter med ännu ett starkt avsnitt. Lindsey är tillbaka igen, och Eve försvinner. Jag hoppas verkligen att hon fortsätter vara borta, jag till skillnad mot i tidigare avsnitt har jag nu börjat störa mig på henne. Roligt var det dock med kopplingen till BtVS med "world without shrimps"-kommentaren. :)

AKS skrev:Tycker att Amy Acker är fantastisk som Illyria. Helt annan kroppshållning, helt annan röst, helt annat ansikte (jag menar inte sminket nu). Hon är verkligen duktig.


Jag måste hålla med här, hon gör ett bra jobb, man nästan glömmer bort att det är samma person som spelar Fred.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav A bear » tis mar 08, 2005 22:08

Spike har en portfölj.

SPIKE har en PORTFÖLJ.

Bortsett från det (och kommentaren om en world with nothing but shrimp... ack, Anya) ett oerhört deprimerande avsnitt. Vilket inte nödvändigtvis gör det dåligt. OK, förortshelvetet är en kliché, men den är i alla fall välgjord. Gillar Angels lilla tal till Gunn.
ANGEL: I know you feel bad about your part in what happened to Fred. And you should. For the rest of your life, it should wake you up in the middle of the night. And it will...because you're a good man.


Möjligen blir avsnittet lite väl övertydligt när Lindsey börjar prata med publiken i slutet. Eller är det verkligen någon som tror att det här budskapet bara är menat för Angel och hans kumpaner?
LINDSEY: Not an apocalypse. THE apocalypse. What'd you think, a gong was gonna sound? Time to jump on your horses and fight the big fight? Starting pistol went off a long time ago, boys. You're playing for the bad guys. Every day you sit behind your desk and you learn a little more how to accept the world the way it is.


Illyrias och Wesleys filosoferande blev väldigt existentialistiskt. Men det verkar som om det sätter upp inför något, och Amy Acker är faktiskt riktigt bra. "Smurf", jo jag tackar.

McNab som regular. Jahapp. Det blir inte Harmony ett dugg roligare av.

Och så allt detta snack om lager. Spike drack ju till och med en lager i öppningsscenen. Förlåt. Men det är lite väl uppenbart för att inte betyda något (i synnerhet med tanke på avsnittets titel). Vi har lagren i verkligheter - olika dimensioner, senior partners som befinner sig på ett högre plan etc. Vi har lagren i rollfigurerna; Gunn får äntligen en chans att hitta sig själv under den påklistrade fasad han burit hela säsongen, Illyria får lära sig att både samtidigt vara en... vad det nu är för något hon är, och en människa. (Jfr Glorys tal i slutet av Buffy s5; gudar ska inte ha känslor.) Lager i det man ser; Lindseys tal om apokalypsen som kommer trots att alla tittar rakt på den och inte ser skogen för bara big bads.

Deprimerande. Bra. Om än inte utan brister (Baldwin som Terminator?) Men Spike har en portfölj, det känns bra.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav sus@n » lör apr 02, 2005 10:05

Väldigt intressant avsnitt och nu är jag äntligen i normal takt (på gott eller ont) och ser typ 3 avsnitt om dagen.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Gordo » tis maj 03, 2005 21:41

Heroes don't accept the world the way it is. They fight it.


Jag tyckte mycket om det här avsnittet och spänningen är verkligen på topp nu.

Vilka ruskiga scener det var i den alternativa dimensionen när den lilla pojken helt plötsligt börjat skjuta. Och vad var det egentligen som hände i källaren. Tog monstret ut Lindseys hjärta varje dag? Och hur överlevde han det? Han verkade ju helt ok när han var tillbaka på W&H.

Tyckte om Illyrias lilla kommentar om a world with nothing but shrimp, det är alltid roligt med små paralleller mellan serierna.

Hur ska de gå tillväga nu? De är ju där de är och kan knappast klara sig utan de resurser som finns på W&H. Och hur ska de får tillbaka Gunn? Måste se Origin på en gång :)
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Nyx » ons maj 04, 2005 0:14

Spike: I'm listening with beer

:D
Och portföljen, som sagt

Jag blir oerhört imponerad av Amy som Illyria! Bra röst, hållning, mimik, eller avsaknad av. Bra hursomhelst. Det blir allt mörkare och mer poetiskt i Angel nu. Vackert. Lider med Wesley. Vad finns det kvar i världen för honom nu?

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tompa » sön jul 24, 2005 3:06

Fan vad sentimental man blev när det Angel sitter där ensam även om Gunn finns kvar så är det bara han och Wes kvar känns det som.

Angel's Avengers!

Hela scenen med Wesleys dröm och samtalet med Illyara efteråt är helt underbar. Wesley har varit bäst karaktären från S3 och fram IMO.
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav Binchy » ons aug 17, 2005 11:17

Stepford Wives, anyone? Eller snarare Stepford Husband...

Lustig vändning när man tror Eve ska bli dödad, och så blir hon istället avskedad.

Källaren i Lindseys hus lämnar lite att önska, vad gäller mysighet. Bra variant på helvetet de har skapat här.

Jag tror jag såg de fem sista avsnitten direkt efter varandra första gången jag såg säs 5. Så vad jag kommer ihåg så var slutet görspännande, men exakt vad som hände i vilket avsnitt är lite luddigt.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Forever Chosen » tor mar 02, 2006 1:34

Baldwin som ny liason, ett väldigt bra val av skådespelare! (många firefly skådisar som vart med i buffy & angel nu) Gillade aldrig Eve sådär väldigt mycket. Bästa var ju när han tog fram pennan, förväntade mig en ordentlig fight där! Och som man hela tiden förstått, Senior Partners hade baktanke med att låta Angel ta över Wolfram and Hart.

Avsnittets bästa kommentar " I'm listening with beer" sagt av Spike

"And one world with nothing but shrimp. I tired of that one quickly" sagt av Illyria, inte första gången det nämns inte :lovebunny:

Utmärkt avsnitt, betyg 9/10
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav merl » tor mar 16, 2006 19:14

Inte lika bra som de två föregående avsnitten, men fortfarande riktigt bra. Jag börjar bli alltmer förälskad i den femte säsongen märker jag.

Wes och Illyria är lysande i sina scener tillsammans. Man kan inte låta bli att tycka om Illyria; älskade hennes "world of shrimp"-kommentar.

Så nu visar det sig var Lindsey har hållit hus sedan han försvann. Det var ju ett udda helvete han hamnade i. Och förmodligen riktigt plågsamt i sin monotoni. (Fast så plågad verkade han inte, förutom när det gällde källaren då.)

Och nu blev Gunn kvar där istället... Stackars Gunn.

Hamilton var ju riktigt kul i slutet. Här tror man att han är ute efter en fight - och så tar han fram en penna!
Audaces fortuna juvat.
Användarvisningsbild
merl
Scooby
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 26 feb 2006
Ort: Stockholm

Inläggav latarmig » tor mar 16, 2006 20:17

merl skrev:Här tror man att han är ute efter en fight - och så tar han fram en penna!


Och inte en varulv så långt ögat når.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav merl » tor mar 16, 2006 20:59

latarmig skrev:
merl skrev:Här tror man att han är ute efter en fight - och så tar han fram en penna!


Och inte en varulv så långt ögat når.


Nej, lite besviken blir man ju. Inte en enda varulv i sikte. Jag menar, hur ska det gå med min spin-off?

Vad händer förresten om en vampyr blir biten av en varulv? Blir det en varulvsvampyr då? Förresten, blev inte dock-Angel biten av Nina i Smile Time? Hm, min dröm om VarulvsAngel var kanske en sanndröm trots allt... :D
Audaces fortuna juvat.
Användarvisningsbild
merl
Scooby
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 26 feb 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Nyx » tor mar 16, 2006 22:36

merl skrev:Vad händer förresten om en vampyr blir biten av en varulv? Blir det en varulvsvampyr då?

Påminner om en viss film som heter Underworld

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav merl » tor mar 16, 2006 22:59

Nyx skrev:
merl skrev:Vad händer förresten om en vampyr blir biten av en varulv? Blir det en varulvsvampyr då?

Påminner om en viss film som heter Underworld


Gjorde en snabb googling, verkar lite intressant med det där Romeo o Julia-temat (antar jag att det ska föreställa).

spoiler resten av säsongen:

Men nu har jag snöat in mig på att Angel faktiskt blev biten! Vet man hur lång tid som förflyter från Smile Time till Not Fade Away? Det bör väl vara mer än en månad, eller? I annat fall är min teori att Angel kommer att förvandlas till varulv vid nästa fullmåne (förutsatt att han överlever) och får låsa in sig i Ninas cell.
Audaces fortuna juvat.
Användarvisningsbild
merl
Scooby
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 26 feb 2006
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » fre mar 17, 2006 0:03

merl skrev:
Nyx skrev:
merl skrev:Vad händer förresten om en vampyr blir biten av en varulv? Blir det en varulvsvampyr då?

Påminner om en viss film som heter Underworld


Gjorde en snabb googling, verkar lite intressant med det där Romeo o Julia-temat (antar jag att det ska föreställa).

spoiler resten av säsongen:

Men nu har jag snöat in mig på att Angel faktiskt blev biten! Vet man hur lång tid som förflyter från Smile Time till Not Fade Away? Det bör väl vara mer än en månad, eller? I annat fall är min teori att Angel kommer att förvandlas till varulv vid nästa fullmåne (förutsatt att han överlever) och får låsa in sig i Ninas cell.

Du kan nog ha kommit på nånting. :D 5x21
Scenen med Angel och Nina i säng - det finns ju inget som säger att de var mänskliga hela natten. De verkar ju lite desorienterade och osäkra på hur länge de hållit på. Sweet sweet wolfy love.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav merl » fre mar 17, 2006 11:27

A bear skrev: 5x21
Scenen med Angel och Nina i säng - det finns ju inget som säger att de var mänskliga hela natten. De verkar ju lite desorienterade och osäkra på hur länge de hållit på. Sweet sweet wolfy love.


Ja just det, hade glömt den scenen. Alltså, Angel=varulvsvampyr. Nu väntar jag bara på att Joss ska bekräfta sina planer på uppföljningen: Angel the werewolf.
Audaces fortuna juvat.
Användarvisningsbild
merl
Scooby
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 26 feb 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Garim » lör apr 29, 2006 11:12

Ännu ett bra avsnitt. Känns ju rätt så trist nu när man vet att det är så få kvar. Angel S5 har varit riktigt bra nu i många avsnitt i rad.

Adam Baldwin! :) Det här kan bli riktigt bra, och jag gillar samtalen mellan Illyria och Wes: "You drink too much whisky, and you called me a smurf" :D Skrattade högt där.

Och ME verkar vara i högform med att vända på förväntningar och vad man ser. När de pratar om att Lindsey är i hell och sen kommer scenbytet, så är man ju inte ett dugg förvånad när han verkar ha det riktigt mysigt (börjar förstå hur ME älskar att göra precis tvärtom), men sen visar det sig ju att han är i ett helvete... Upp-och-ner på förväntningarna igen. Bra gjort.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

FöregåendeNästa

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare