5x12 - You're Welcome

Här pratas det om Angel Säsong 5

Dont taaaaake my Cordy away

1
0
Inga röster
2
1
2%
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
0
Inga röster
7
3
5%
8
10
15%
9
15
23%
10
36
55%
 
Antal röster : 65

Inläggav poser » tis feb 10, 2004 9:57

Inte alls sugen på att läsa den där spoilern, jag lovar.
You are mocking me with your monkeypants.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Off » tis feb 10, 2004 12:10

Usch vilket val och kval man hamnar i. Lika bra att som vanligt strunta i det och se på lite gammla avsnitt för att ta bort lite av längtan.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Simon » tis feb 10, 2004 18:22

Näe alltså, missar vet jag inte om det är liksom. Det är mest att.. Det verkar lite konstigt att Angel så fort vänder sig och liksom "accepterar" att Cordy är på väg därifrån. Men ja, som du säger, det är onödigt att leta efter sånt.


Angående krafterna igen, det verkade ju som att tatueringarna endast fungerade som ett sätt att dölja Lindsey från allehanda instrument som kunde upptäckt honom.

Jag tycker det är en stor gåta vad som faktiskt gjorde vad inne i det där rummet. Kniven som blev ett svärd, var det också en funktion av många på den där grunkan han satte igång?

När Lindsey svarar på Angels påstående att somliga aldrig förändras ("I did") tycker jag han antyder att hans "förändring" är permanent. Argh, jag kommer kunna grubbla mig fördärvad. Lika bra att sluta tänka på det och se vad som händer.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav Off » tis feb 10, 2004 18:41

Han snackade ju om trick som han lärt sig i Nepal så nog kan man tro att han lärts sig nån munkmagi här och där som kan ge honom lite extra krafter, förvandla saker till svärd etc. Men nää det är faktiskt inte helt självklart varför tappar kraften. En annan tanke som flög genom mitt huvud var att Angel helt enkelt "skärpte sig" efter Lindeys tal om "who is this". Han gick tillbaka till lite Angel s02 då han släppte loss lite mer. Ähh jag kan också grubbla mig fördärvad på det här tror jag. Vi får se vad som händer som sagt.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Simon » tis feb 10, 2004 18:50

Precis, att Angel "skärpte sig" (eller "fick upp den" som jag uttryckte mig tidigare) var min första tanke, det var det jag antog när jag såg avsnittet första gången. Det låter ju liksom rimligt eftersom han snackar om "alla nya trick du lärt dig spelar ingen roll, jag smiskar dig ändå" eller nåt, medan han, eh, smiskar Lindsey, och sedan verkar de ju vilja förmedla att Cordy väckte något hos Angel igen med hela avsnittet.

Men som sagt, vi får se.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav Horrabin » tis feb 10, 2004 23:11

Mirkan: Just det där att när Cordy vänder efter några steg för att springa tillbaka och kyssa Angel så har han redan vänt henne ryggen reagerade jag också på när jag såg avsnittet första gången. Det ser ut som om han ska sätta sig ner i soffan och läsa någon tidning. Illa.

För övrigt är jag fundersam på hur länge CC har haft "surgically enhanced mammary glands" (för att uttrycka sig någorlunda pc)? Hade hon det säsong 3 också? Jag kan inte dra mig till minnes att jag reflekterade över det, men i och med det här avsnittet så var det svårt att inte göra det.
"I wish to do more violence."
Användarvisningsbild
Horrabin
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 24 sep 2003

Inläggav Off » ons feb 11, 2004 1:02

Ska väl inte säga att jag är en expert men kan det inte bero på att hon fött barn? (om jag nu tolkar dig rätt)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav poser » ons feb 11, 2004 1:10

Efter att ha sett bilden som postades innan så tror jag nog att gaspode har rätt, changes has been made.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav metrocard » mån feb 16, 2004 15:18

Tyckte att Cordy bara blivit tråkigare med åren men när Angel pratar i telefon och det går upp för mig att hon dött så kom det en tår :( Men urgh. Angel + Cordy = Blah!
metrocard
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 15 okt 2003

Inläggav Matt » tor feb 19, 2004 23:20

Ett riktigt bra avsnitt. (Tur att det äntligen kom ett bra avsnitt säsong 5)
Avsnittet hade allt. Humor, grym swordfight och ett slut så sorgset att jag tror den som inte grät är utan själ.

"No need to be gentle lads We're all dead here"
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Off » tor feb 19, 2004 23:37

Tur att det äntligen kom ett bra avsnitt säsong 5


Tycker du inte att det kommit några bra avsnitt innan detta i s05?! Det har ju funnits massor med bra stand alone-avsnitt. Bara för att där inte är någon direkt arc behöver ju inte avsnitten ses som dåliga. (även om det såklart hade varit väääldigt mycket bättre med arcberättelser.)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » fre feb 20, 2004 0:00

Damage då?! Det tycker jag är bättre än You're Welcome även om you're Welcome berör mer. Damage... how I love thee! Om Damage var en kille skulle jag börja dejta honom direkt. Nästan perfekt och *nästan* är nyckelordet för perfekt är inte så himla kul i längden. Aaah...

Välkommen hit, Matt! Hoppas du trivs och stannar länge (för alltid)!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » fre feb 20, 2004 0:07

Då måste du gilla mig AKS för jag är allt annat än perfekt.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » fre feb 20, 2004 0:16

Du är en riktig charmör du!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » fre feb 20, 2004 0:27

Jag brukar få höra det. INTE
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav poser » fre feb 20, 2004 1:12

Däremot hallick kommer i tankarna.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Matt » lör feb 21, 2004 11:13

Tack AKS. Jag känner mig hemma. :)

Jag hoppas faktiskt Lindsey kommer tillbaka. Jag tycker han är en bra skurk.
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav gaspode » fre feb 27, 2004 12:29

Jaha, då har man sett det då.
Hade faktiskt precis samma plan som AKS först, att inte läsa vad ni skrivit och skriva en recension först. Men det föll ihop på att min dator havererade igår så jag inte kunde komma in på BF.. Och nu hade abstinensen vuxit sig för stor för att jag skulle kunna låta bli att läsa först :)

Jag är faktiskt liite kluven till det här avsnittet.

Missförstå mig inte nu, det var ett Fantastiskt bra avsnitt, spännande, en hel del arc, mycket referenser till tidigare händelser, CORDY, grym fight, CORDY, cordy, cordelia chase, Queen C...

MEN jag ville verkligen inte att hon skulle dö. Ju längre avsnittet gick, desto mer insåg jag att det jag hela tiden vetat, att Cordy saknades, var ett kraftigt understatement. Hon lyfter Angel (karaktären) med sin närvaro i serien. Hon är fruktansvärt söt och charmig, och hon kickar rumpa som värsta slayern.

Jag skulle ärligt talat hylla vilken ostig förklaring som helst om hon kom tillbaka ändå :D

jaja, det mesta annat ni har sagt om avsnittet håller jag med om.
Egentligen är det ett otroligt bra avsnitt bara på grund av Cordy, men jag lutar åt att sätta en åtta ändå..

Min upplevelse förtogs mycket av att jag redan visste att hon skulle dö
(damn you, spoilers!) Hade man inte vetat det hade det varit ett helt annat avsnitt som hade handlat om Cordelias återkomst, men nu handlade det om när hon skulle dö :(
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » lör feb 28, 2004 14:03

gaspode skrev:Jag skulle ärligt talat hylla vilken ostig förklaring som helst om hon kom tillbaka ändå :D


I'm right there with you!! Fan, vad hon saknas i serien... Hur 17 kunde Whedon(?) påstå att allt som kunde sägas om Cordy hade sagts? Det är helt sanslöst.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » lör feb 28, 2004 14:27

Ni säger det väl själva egentligen. Ni vill ha med henne för att det påverkar Angel inte för att hon själv ska göra något. Sen är det väl inget fel med det egentligen
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » lör feb 28, 2004 16:49

Off: Um? Har du börjat ni:a gaspode? Jag antar det eftersom du inte kan inkludera mig i påståendet... :)

Sen naturligtvis så vill jag ha Cordy med i serien för att hennes karaktär är intressant (mer intressant än Fred och Gunn i alla fall) och för det hon gör med Angel the Series.

EDIT: Var tvungen att lägga till en smiley. Detta försök att dra ner på smileys kan få en att framstå som en B-I-T-C-H. Just det... en BITCA!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » lör feb 28, 2004 19:24

Självklart kan jag inte inkludera dig. Du är absoult ingen bitca, cyklar har ju hjul.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav gaspode » sön feb 29, 2004 18:01

Klart att jag vill ha med Cordy för hennes egen skull och inte bara för att hon lyfter Angel, nåt annat sa jag väl inte? Det är bara en av MÅNGA exempel på varför AtS är bättre med Cordelia än utan.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » mån mar 01, 2004 23:11

gaspode: Kunde inte ha sagt det bättre själv!

Off: "Du är absoult ingen bitca, cyklar har ju hjul." :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Zaxx » mån aug 02, 2004 1:40

Doyle scenen var bara för mkt, det blev... ledsamt, det kändes, som om man såg på en egen vän när man såg tillbakablicken. De har verkligen lyckats... dessutom satt jag o tänkte på Glenn Quinn. Hur kände de när de spelade in avsnittet? Kunde känslorna bli starkare? Detta var bra, riktigt bra avsnitt.

Avslutningen på det var ngt av det bästa slutet jag sett. Synd att Cordy skulle dö, men det var kanske nödvändigt för att hon inte skulle bara "ligga där" i koma helatiden. Bättre med ett värdigt slut av denna typ isåfall.

R.I.P. Glenn Quinn "Doyle"
R.I.P. Cordy

ps. Spike var ju ascool när han skulle bita Cordy! La ni märke till där sedan CGI effekterna när Angel hoppar på Spike in i hissen.... slick Vampire move är vad jag kallar det! :)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » tis aug 03, 2004 20:49

Ah, nu har man sett detta mästerverk för andra gången och jag snyftar igen... hon är ju bara... så bra. Sååå bra.

Min Cordy... *snyft*


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav übervamp » tis aug 03, 2004 21:59

Tycker det var lite skumt att Angel kom över Cordy's död så fort.
Spoiler för AtS 5.15
Jag menar, han var ju mer ledsen när Fred dog än Cordy.
Han hade ju ändå varit kär i Cordy och kännt henne längre.

Ingen moderator som reagerat på den här mastodontspoilern?
Allt får man göra själv ;) /gaspode
Användarvisningsbild
übervamp
Demon Fodder
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 29 jul 2004
Ort: Boden

Inläggav AKS » tis aug 03, 2004 23:17

übervamp: Vad trevligt att du äntligen skrivit ett inlägg! Välkommen till oss!

Jag håller med dig helt och hållet!

SPOILER Smile Time
Antar att du sett ST eftersom du säger som du säger och jag är av den åsikten att handlingen med varulvstjejen verkligen borde ha kommit längre efter Cordys död. Förstörde helt ST för mig att det följde nästan direkt efter 5.12. Håller på att förgås av irritation bara jag tänker på det. Men jag tror jag utvecklat detta mer i ST-tråden.

Håller med dig i alla fall.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » tis aug 03, 2004 23:23

AKS: Egentligen är det jämt tråkigt att vara den petige, men Smile Time är inte direkt efter You're Welcome, utan Why We Fight ligger där emellan.

(mini-spoiler):Jag har i grunden inget emot att Angel startar något nytt, men jag hade helt klart också uppskattat någon kommentar eller scen som påminde och diskuterade Cordy-situationen innan hela Nina-grejen hade påbörjats. Gärna i den annars helt fantastiska Wes/Angel-scenen i Smile Time


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav VelocityBoy » tis aug 03, 2004 23:28

Caffeineaddict: nej nej femte säsongen av Angel var bara 21 avsnitt och direkt efter "You´re welcome" så är det "Smile time" av någon anledning visade WB ett tv program om

Spoiler Angel s5 ep 13

ubåtar

istället för Angel veckan efter "You´re welcome"... :D
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

FöregåendeNästa

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron