Andrew (spoiler hela serien)

Här pratar vi mest om Säsong 7

Andrew (spoiler hela serien)

Inläggav sharatec » fre apr 30, 2004 12:49

Jag funderade på en sak när jag såg säsong 6 och 7, och jag blev lite nyfiken på vad ni andra tror/tycker.

Jag har tagit för givet att Andrew är gay (framför allt med ledning av hans 'felsägningar' om Warren). Är det någon som har en annan åsikt här? Och, framför allt, är Andrew kär i Xander? Jag trodde det efter Storyteller (när han sitter och mimar till Anyas repliker), men är lite nyfiken på vad ni andra tror.

Vet inte vad det här egentligen har med någonting att göra, men det är kul att se vad folk tror...

Spoiler Angel s5
Visst förekommer Andrew i Angel också? Jag har dock inte sett den serien, så jag vet inte om det nämns någonting där som kan vara relevant i frågan...
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav malavel » fre apr 30, 2004 13:10

Tycker också att det är rätt klart att han är gay och gillar Xander.
Spoiler Angel S5
Andrew gillar fortfarande Spike (dock oklart på vilket sätt.)
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sharatec » fre apr 30, 2004 13:14

Tack för Angel-infon, Malavel!

Förresten ska jag nog mildra något i mitt första inlägg: jag borde nog snarast säga att jag tror att Andrew är intresserad av Xander, kär var ett starkt uttryck.
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav sus@n » fre apr 30, 2004 16:29

ganska skoj för min lillebror sa det direkt "han är gay", men jag har aldrig tänkt så.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav sharatec » fre apr 30, 2004 18:20

Jag har bara antagit att han är det, vilket ju dessutom gör Warrens kommentar om homofobi (var det i Flooded? minns inte riktigt nu) ännu roligare.

Dessutom - att Andrew spanar in Spike i Entropy är ju ganska kul.
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav sus@n » fre apr 30, 2004 18:44

jag trodde han spanade in Anya. kanske det var Anya han var ute efter hela tiden?
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Sparvid » fre apr 30, 2004 19:59

Att han gillar just Xander har jag inte tänkt på så hemskt mycket, men alla små "allmänna" gay-grejer märker man såklart.

"Sigh, Captain Archer..."
Användarvisningsbild
Sparvid
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Östersund

Inläggav sharatec » lör maj 01, 2004 1:07

sus@n skrev:jag trodde han spanade in Anya. kanske det var Anya han var ute efter hela tiden?


Han säger väl "He is so cool" eller något, och lägger sedan till "The girl is hot too" när de andra stirrar på honom. Eller minns jag fel?
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav malavel » lör maj 01, 2004 3:37

Nått åt det hållet. Sen går det väl inte att utesluta att han skulle kunna vara bisexuell.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » lör maj 01, 2004 9:21

Andrew är lika gay som gräsmattan utanför mitt fönster är grön (väldigt)! Det finns ju tusen "bevis", varav flera har nämnts här. Han är bara in denial. "You know what homophobia really says about you, right?"


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sus@n » lör maj 01, 2004 12:49

jag tror att han och anya blev bra kompisar i alla fall älskar deras rullstolskrig :)
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav malavel » lör maj 01, 2004 13:16

De passar riktigt bra ihop! :)

ANDREW
Ooh. This one has oxygen tanks.

ANYA
They'd only be useful if something big was attacking, and then we could shove one down their throat and blow 'em up like Roy Scheider did with that shark in Jaws. (Andrew stares at her) What?

ANDREW
You are the perfect woman.

ANYA
I've often thought so. Wanna rob?
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » lör maj 01, 2004 17:03

Ja, "wheelchair fight" är, om inte det största skrattet i S7, så åtminstone ett av dem.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » lör maj 01, 2004 18:57

Andrew är Taras riktiga substitut -- en person man kan utsätta för fara i och med att Xander/Willow har blivit för bra på det de gör. Och ja, han är mer gay en en leende clown på uppåttjack. Go Andrew, übernerd extraordinare!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav brat » mån aug 02, 2004 2:23

Mitt slags ämne! :D

Jag älskar Andrew, älskar honom än om han inte vore homo, och älskar honom för att han är homo.
Diskuterade nyligen vem egentligen Andrew gillar mest, han är nog lite fascinerad av Xander men jag tror han är ännu mer fäst vid Warren. Allra mest har jag dock upplevt att han fallit för Spike.
Nu är det så att jag inte bara ska svamla utan faktiskt har en anledning för att skriva detta inlägg: jag vill klaga!
spoiler tom Angel 5x20
Jag förstår att alla utvecklas, och tycker helt klart även att Andrew ska göra det. Det har redan gått åt rätt håll då han är 82% manligare i Damage. Där är han ANDREW, precis som han alltid varit och precis som han ska vara. För att utvecklas betyder ju inte att bli någon annan!! Men ändå är det till 'någon annan' de gör honom till i "The Gilr in Q". Då han kommer ut i tux och möts av ett gäng pumpade tjejer som om han vore någon player blir jag så besviken. Han är bög. Det är konstaterat genom hela Buffy. Jag vill ha en förklaring till hur han helt plöstligt kan vara helt cool runt Spike och varför han har sälskap av damer. Grr... Väljer att glömma bort detta och minnas min kära gamla Andrew.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav VelocityBoy » mån aug 02, 2004 9:27

brat: Spoiler Angel s5 ep20

Man behöver väl inte tolka det som att Andrew verkligen skulle vara romantiskt involverad med de två damerna... eller måste man? det var ett tag sedan jag såg avsnittet jag tolkade det iaf så när jag såg avsnittet.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Off » mån aug 02, 2004 16:17

Nu ska vi se här

angående 5x20
Det känns ganska kraftigt av ME att slänga in 2 tjejer åt honom för att visa hur straight han är så jag tror inte det var meningen. Jag tror att de försökte visa att han inte längre var den blyga, osäkra, nörden längre utan hade gått vidare.

Visst tror jag att Andrew är bög men finns det inte en chans att han är bisexuell? Tycker att det finns några kommentarer under säsongerna som får en att undra. Bland annat det där om Anya (perfect woman)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Illyria » mån aug 02, 2004 18:01

Gay eller ej, för mig är Andrew en person som lätt tar åt sig folk och beundrar dem (eller tom är lite kär i dem, tjej som kille) för vilka de är, för att han själv inte är lika säker på sig själv. Också att han nog ser sitt liv som aningens trist och lever genom andra, han berättar ju t ex gärna lite överdrivna historier.

Angående Andrew i Angel:
Håller med Off om att de där två tjejerna inte ska påpeka hur straight Andrew är, mer att han numera är mer självsäker. Helt klart. Det tyckte jag även märktes en del i avsnittet när han kom för att hämta den där potential-tjejen. Eller åtminstone på rätt väg.
Men jag tror han är "minst" bisexuell.

Andrew är för övrigt en av mina favoritkaraktärer :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Eisa » tor sep 09, 2004 13:47

andrew är bara så söt med sitt tafatta sätt och försök till att "komma in i gänget". och jag håller med ovanstående, andrew verkar vara en öppen människa som gillar de flesta och fascineras av folk med mer självförtroende och styrka än honom.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav Noggster » tor sep 09, 2004 15:29

Tror han är Bi, han har iaf en soft-spot för Gillian Andersson..
"Scully wants me bad"
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Eisa » tis sep 14, 2004 14:23

han kanske inte behöver vara någonting, han kanske är asexuell=)
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav Minsc_and_Boo » ons sep 15, 2004 1:20

Efter att ha sett Buffy är jag tvärsäker på att Andrew är gay. Har funderat på att ta mina anteckningar och lägga fram den teorin, men nån hann visst före.

Jag ska lägga ihop mina bevis och publicera dem när jag hinner!

Angelspoilerserna kan jag inte kolla på, för jag har inte kommit så långt än.
I wanna hurt you. But I can't resist the sinister attraction of your cold and muscular body.
-- Buffy 5x18; Intervention
Användarvisningsbild
Minsc_and_Boo
Minion
 
Inlägg: 92
Blev medlem: 30 aug 2004
Ort: Hellmouth; Stockholm

Inläggav sharatec » ons sep 15, 2004 12:16

Minsc_and_Boo skrev:Jag ska lägga ihop mina bevis och publicera dem när jag hinner!


Gör det, vi väntar med spänning. :)
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav Allycat » ons sep 15, 2004 20:56

Jag funderade på det där ett tag, men kom fram till
att han måste vara gay. Jag menar, saker han säger och som han beter sig. Eller? :?
"You know; Buffy: sweet girl, not that bright"
Användarvisningsbild
Allycat
Minion
 
Inlägg: 93
Blev medlem: 14 sep 2004
Ort: Jönköping

Inläggav Minsc_and_Boo » tor sep 16, 2004 4:36

Då så, by popular demand (betyder att ingen sagt "usch nej!") we bring you....

Andrew is gay because...

Avsnitt 6x05; Life Serial

JONATHAN: Guys, I'm ready. I need you to hold hands.

ANDREW: With each other?

WARREN: Well, you know what homophobia really means about you, don't you?

(Warren picks up a piece of bone and points it at Andrew.)

JONATHAN: Stop touching my magic bone!


En av de äldsta utsagorna: att homofobi grundar sig i den egena osäkerheten på ens sexualitet. En klar indiaktion att vi bör hålla ögonen på Andrew.
__________

I avsnitt 6x09; Smashed, ser vi Andrew leka Mission Impossible, härmandes Tom Cruises rollperson i filmerna. Homoryktena om mr. Cruise tar aldrig slut dom heller.

I samma avsnitt så berättar Andrew att han gillar diamanten dom stjäl. Min kommentar till det: "Diamonds are a girl's best friend". Diamanter symboliserar lyx och flärd, och är det något som lockar homokillar så är det lyx och flärd.
Och vem är det som blir helt till sig över Spikes accent? Jo, Andrew.
"You're english, right?"

__________

6x11; Gone

Andrew säger, angående osynlighetsstrålen:
But we had so many plans. Naked women, and all ... well, all-all the naked women.


and all vaddå? Naked men?
__________

6x18; Entropi

Ni vet redan citatet:
ANDREW: What are they... oh.

WARREN: Is that --

JONATHAN: Spike.

ANDREW: He is *so* cool... (catching himself) And, I mean, the girl is hot too.


Det första Andrew lägger märke till är Spike. Anya kommer i andra hand, och han vet inte ens vad hon heter. Eftersom dom spionerat så länge så borde han hakoll på att Anya heter Anya och inte "the girl". Om han nu brydde sig om att det är en vacker kvinna.
__________

Avsnitt 6x19; Seeing Red
(Här är huvudtemat Andrews attraktion till Warren)

"I can't wait to get my hands on his orbs"

Är det de magiska kulorna han refererar till, eller är det en freudiansk felsägning om ett par andra kulor Warren råkar äga?

När Buffy begraver Warren under en massa sten så blir Andrew helt utom sig.

Och i fängelset:
He left me. He flew away and left me [...] How could he do this to me? He promised we'd be together. He was just using me. He never really loved -- (catching himself) -- hanging out with us.

__________

Det var mina anteckningar för säsong 6. Jag återkommer med säsong 7. Det känns som om Andrew mognat lite mellan säsongerna, och att han verkar acceptera sig själv mer i s7 än i s6.

Låter det vettigt än så länge?
I wanna hurt you. But I can't resist the sinister attraction of your cold and muscular body.
-- Buffy 5x18; Intervention
Användarvisningsbild
Minsc_and_Boo
Minion
 
Inlägg: 92
Blev medlem: 30 aug 2004
Ort: Hellmouth; Stockholm

Inläggav Eisa » tor sep 16, 2004 9:43

lite av det där skulle faktiskt kunna kallas fördomsfullt. som att alla homosexuella män älskar lyx och flärd? vad har du fått det ifrån? och vissa av sakerna du räknar upp är ju bara gissningar, ingenting som antyds rakt ut.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav malavel » tor sep 16, 2004 12:05

Jag tror att Joss & Co inte hade bestämt sig för om han var bög eller inte. De la in en del kommentarer som skulle kunna tolkas på det sättet så att om de senare skulle bestämma sig för att han var bög så skulle de kunna peka på det och säga att det var klart redan från början.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Eisa » tor sep 16, 2004 13:35

nej, jag tänker fortsätta vidhålla att andrew är asexuell. han tänker inte på folk på det sexuella planet. han fascineras av människor som är starkare och har mer självkänsla än honom.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav sharatec » tor sep 16, 2004 20:26

Eisa skrev:lite av det där skulle faktiskt kunna kallas fördomsfullt. som att alla homosexuella män älskar lyx och flärd? vad har du fått det ifrån?


Åtminstone jag antog att Minsc_and_Boo skämtade lite här, men vad vet jag? Det är nog knappast någonting som jag personligen skulle använda för att argumentera för att Andrew är bög, i alla fall.


Eisa skrev: och vissa av sakerna du räknar upp är ju bara gissningar, ingenting som antyds rakt ut.


Det är väl därför det betraktas som spekulationer...? :)


Eisa skrev:nej, jag tänker fortsätta vidhålla att andrew är asexuell. han tänker inte på folk på det sexuella planet. han fascineras av människor som är starkare och har mer självkänsla än honom.


Det om något är väl en gissning, inte sant? :? Att han fascineras av starkare/säkrare individer utesluter ju inte att han dessutom tänder på/förälskar sig i dem.
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav Eisa » fre sep 17, 2004 15:48

nej, absolut inte. men jag tror ändå inte att han är "mogen" för sådana känslor. usch, nu låter jag som en riktigt hemsk människa som inte inser att de flesta har ett sexuellt begär, men jag tror bara att andrews är lite mindre. det han önskar och vill mest är att bli accepterad av dessa hjältar som han ser upp till. han gör allt för att bli en i gänget och får känna sig omtyckt, om inte...det är ju faktiskt väldigt många som han "kollar" in. att han skulle vara attraherad av alla dessa på det sexuella planet tror jag inte på.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Nästa

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron