True Blood

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

True Blood

Inläggav Illyria » tor jun 14, 2007 6:55

Canal + har köpt in True Blood, jag som fortfarande funderade på om serien skulle plockas upp eller inte.
"Six feet under"-producenten Alan Balls nya och omtalade vampyrserie "True blood" sänds 2008


Tycker det hittills bara har pratats om piloten för serien, och Futon Critic listar den som ordered to pilot, inte series, men det måste också innebära att HBO faktiskt plockat upp hela serien för en säsong. Eftersom det är Alan Ball är det kanske något som helt enkelt säger sig självt utan att HBO gör det?

Och hur kan det här inte bli en bra serie: Alan Ball, HBO, vampyrer! Nu är frågan när vi kommer få se den, senare i höst eller tidigt 2008?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tinwiel » tor jun 14, 2007 12:10

Ny vampyrserie, jag längtas faktiskt. Hoppas, hoppas. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav caffeineaddict » fre aug 10, 2007 12:59

Yay!

"Six Feet Under" creator Alan Ball is returning to HBO's primetime lineup with the vampire drama "True Blood," starring Anna Paquin. The pay cable network has picked up his drama pilot to series.


http://news.yahoo.com/s/nm/20070810/tv_nm/vampire_dc


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » fre aug 10, 2007 13:03

Yay, som fan av genreserier är det alltid kul då en ny dyker upp. Iofs har det varit väldigt mycket scifi/fantasy de senaste åren så man är nästan bortskämd.

2007/08 kan jag på rak arm komma på dessa nya genreserier:

Pushing Daisies
The Sarah Connor Chronicles
Reaper
Chuck(?)
New Amsterdam

True Blood börjar väl visas tidigast under vårsäsongen och kanske så sent som sommaren om vi har otur. Fast så länge lär de väl inte vänta då den börjar produceras nu i höst?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » fre aug 10, 2007 13:07

AKS: Beror väl på. Till skillnad från "de vanliga" TV-bolagen så brukar ju HBO gilla att ha hela säsongen inspelad och färdig innan den ens börjar sändas. Så är det med The Wire o.s.v. Hela Wire S4 skickades ju ut på DVD till recensenter och liknande innan den ens hade börjat sändas (vilket ju var orsaken till att den sedermera läckte ut i helhet långt innan avsnitten sändes på HBO, iofs). Så jag skulle nog snarare gissa sen vår/sommar. De kör ju oftast bara en av sina stora dramaserier åt gången, och The Wire S5 skulle väl börja först efter nyår.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » fre aug 10, 2007 13:28

caffeineaddict skrev:AKS: Beror väl på. Till skillnad från "de vanliga" TV-bolagen så brukar ju HBO gilla att ha hela säsongen inspelad och färdig innan den ens börjar sändas.


Standard hos hel- och halv-kabelkanaler. Så ja, jag tror också vår/sommar -09.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » fre aug 10, 2007 13:30

noike skrev:
caffeineaddict skrev:AKS: Beror väl på. Till skillnad från "de vanliga" TV-bolagen så brukar ju HBO gilla att ha hela säsongen inspelad och färdig innan den ens börjar sändas.


Standard hos hel- och halv-kabelkanaler. Så ja, jag tror också vår/sommar -09.


-09?!??! Den ska ju börja filmas i höst!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » fre aug 10, 2007 13:36

caffeineaddict skrev:
noike skrev:
caffeineaddict skrev:AKS: Beror väl på. Till skillnad från "de vanliga" TV-bolagen så brukar ju HBO gilla att ha hela säsongen inspelad och färdig innan den ens börjar sändas.

Standard hos hel- och halv-kabelkanaler. Så ja, jag tror också vår/sommar -09.

-09?!??! Den ska ju börja filmas i höst!

-08 menar jag. Skrev fel.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Lipton » fre aug 10, 2007 15:39

Ska bli kul att se hur skådespelarna funkar, vissa är man ju lite skeptisk mot.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav noike » fre aug 10, 2007 15:43

Lipton skrev:Ska bli kul att se hur skådespelarna funkar, vissa är man ju lite skeptisk mot.

Som?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Lipton » fre aug 10, 2007 15:49

noike skrev:
Lipton skrev:Ska bli kul att se hur skådespelarna funkar, vissa är man ju lite skeptisk mot.

Som?


De som ska spela Bill och Sam, det är möjligt att de är bra skådespelare men deras utseende passar inte alls in på vad man föreställer sig när man läser böckerna.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav adolvsson » ons mar 05, 2008 22:20

Som fan av klanen Skarsgård blir jag smått exhalterad över att läsa att Alexander ska bli TV-vampyr här. Viking och vampyr, dessutom. Massivt cool.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » ons mar 05, 2008 23:02

Lipton skrev:
noike skrev:
Lipton skrev:Ska bli kul att se hur skådespelarna funkar, vissa är man ju lite skeptisk mot.

Som?


De som ska spela Bill och Sam, det är möjligt att de är bra skådespelare men deras utseende passar inte alls in på vad man föreställer sig när man läser böckerna.


Är True Blood böcker egentligen? Det visste jag inte men blev nu intresserad. Vem är författaren? Vad heter böckerna?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » ons mar 05, 2008 23:08

Det är en serie böcker (Sookie Stackhouse/Southern Vampire), skrivna av Charlaine Harris. Jag tänker inte läsa dem innan tv-serien, jag vill se serien ofärgad.

Jag är inte alls direkt bekant med Alexander Skarsgård, vet inte om det är bra casting eller ej, men vi får väl lita på att de gör bra casting för rollerna. Precis som med övriga roller.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HeY » ons mar 05, 2008 23:25

Illyria: Tack! Jag ska inte heller läsa böckerna, men kommer förmodligen läsa dem när vi har kommit tillräckligt långt in i serien för att det ska funka ospoilat. Ja, om serien nu blir tillräckligt intressant för det. Jag är inte orolig.

Läste iaf Darkly Dreaming Dexter nyligen. Det var intressant att se vad Dexter är grundat på och det samma kommer nog gälla True Blood.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tam » tor mar 06, 2008 0:08

adolvsson skrev:Som fan av klanen Skarsgård blir jag smått exhalterad över att läsa att Alexander ska bli TV-vampyr här. Viking och vampyr, dessutom. Massivt cool.

Det var kul att höra! Alexander Skarsgård är fantastisk i Zoolander. Helt klart den bästa svenska skådespelaren. Nånsin.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Tomas » tor mar 06, 2008 0:29

Ser verkligen fram emot denna serie.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav A bear » tor mar 06, 2008 0:36

Jaha, det här hade en egen tråd. Då kan jag ju korsposta det här som hamnade i andra serier-tråden.

Nyheter om TV-serien baserad på Charlaine Harris "Southern Vampire"- böcker.

True Blood
Created by Alan Ball. Cast: Anna Paquin, Sam Trammell, Stephen Moyer, Brook Kerr. Premieres this fall on HBO, air date TBA.

...Considering there's no premiere date set (online reports indicate this fall but considering HBO's juggernaut of a marketing department, you'd think we would have seen something by now), I won't spill too many beans except to say that it's the closest thing we have to a scary, funny successor to Buffy's insurmountable genius. True Blood is self-referential without being obnoxious, the characters are genuine and it adds much to the mythology (in an opening scene we have an Ann Coulter?like vampire advocate spitting insults at Anderson Cooper), both in relation to the vampires and how humans deal with them.

Vi får väl se.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav MissKittyFantastico » tor mar 06, 2008 16:34

Hoppas serien blir bätter än böckerna. Jag har läst den första boken och den var mer än lovligt fånig, fast det är ju bara min åsikt. Tror Ankhan (?) läste dem och var mer positivt inställd än jag.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav adolvsson » tor mar 06, 2008 16:38

MissKittyFantastico skrev:Hoppas serien blir bätter än böckerna.

Det finns ju, om man får tro åtminstone Björnen, aktuellt exempel i Dexter, och med Alan Ball bakom ratten på TB känner jag mig alldeles förbaskat trygg.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav MissKittyFantastico » tor mar 06, 2008 16:55

adolvsson skrev:
MissKittyFantastico skrev:Hoppas serien blir bätter än böckerna.

Det finns ju, om man får tro åtminstone Björnen, aktuellt exempel i Dexter, och med Alan Ball bakom ratten på TB känner jag mig alldeles förbaskat trygg.

Det kan nästan bara bli bättre. Nu kom jag ihåg vad jag sa om boken, den var som en "Harlequin-bok i vampyrmiljö" eller något liknande. Den har potential till att bli bra, bara man tar bort lite av slisket och vissa fåniga inslag. Har tex för mig att det antyds att (spoiler Sookie Stackhouse-böckerna) en vampyr troligtvis är Elvis.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav A bear » tor mar 06, 2008 17:54

MissKittyFantastico skrev:
adolvsson skrev:
MissKittyFantastico skrev:Hoppas serien blir bätter än böckerna.

Det finns ju, om man får tro åtminstone Björnen, aktuellt exempel i Dexter, och med Alan Ball bakom ratten på TB känner jag mig alldeles förbaskat trygg.

Det kan nästan bara bli bättre. Nu kom jag ihåg vad jag sa om boken, den var som en "Harlequin-bok i vampyrmiljö" eller något liknande. Den har potential till att bli bra, bara man tar bort lite av slisket och vissa fåniga inslag. Har tex för mig att det antyds att (spoiler Sookie Stackhouse-böckerna) en vampyr troligtvis är Elvis.

Det görs väl till och med ganska tydligt att han är.

Jag smågillade första boken, som cheesy skräckromantik, och det finns definitivt möjligheter att berätta om den till att bli något riktigt bra.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav HeY » tor mar 06, 2008 19:26

adolvsson skrev:
MissKittyFantastico skrev:Hoppas serien blir bätter än böckerna.

Det finns ju, om man får tro åtminstone Björnen, aktuellt exempel i Dexter, och med Alan Ball bakom ratten på TB känner jag mig alldeles förbaskat trygg.



Jag är inte heller orolig, och Dexter är ett bra exempel på serie >>>> bok.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tor mar 06, 2008 19:32

Förhoppningvis kan True Blood också bli ett exempel på en serie som, mer eller mindre, baseras på en bok och gör mycket mer av konceptet. Speciellt med Alan Ball i tyglarna verkar det lovande också.

Det känns som jag (vi) väntat på den här serien i evigheter, nyheten om att Alan Ball skulle göra en ny HBO-serie (eller ivarjefall pilot) kom i oktober 2005!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » tor mar 06, 2008 19:35

Illyria skrev:Det känns som jag (vi) väntat på den här serien i evigheter, nyheten om att Alan Ball skulle göra en ny HBO-serie (eller ivarjefall pilot) kom i oktober 2005!

Men han får åtminstone göra den nu. (Showtime, vaaar är Greenwalts The Bastard?)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tomas » mån jun 16, 2008 10:54

True.Blood.S01E01.PREAiR.DVDSCR.XviD-MEDiEVAL

http://en.wikipedia.org/wiki/True_Blood
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav caffeineaddict » mån jun 16, 2008 10:57

HOLY FUCK! :eek:


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav RalfiParpa » mån jun 16, 2008 15:16

Tomas skrev:True.Blood.S01E01.PREAiR.DVDSCR.XviD-MEDiEVAL

http://en.wikipedia.org/wiki/True_Blood


Dah?
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Illyria » mån jun 16, 2008 15:24

Det ska verkligen bli intressant att se piloten idag, har läst två mindre bra recensioner men har inte helt tappat hoppet för det. Recensionerna av Fringe stämde inte direkt med vad jag tyckte heller.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HeY » mån jun 16, 2008 15:59

Har inte sett avsnittet än, ska nog se det ikväll, men kollade lite på början och de första minuterna får mig att undra om detta är ett skämt.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]

cron