Fringe

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Fringe

Inläggav Illyria » lör jun 14, 2008 18:11

Sommarens första pilot har läckt! Det blir inte sämre av att det är JJ Abrama nya serie. :D

Drama about a young female FBI agent who, forced to confront the spread of powerful and unexplained phenomena, must work with an institutionalized scientist whose life's work may be at the center of the coming storm.

Cast:
· Anna Torv as Olivia Warren
· Blair Brown as Nina Cord
· Jasika Nicole as Astrid Farnsworth
· John Noble as Walter Bishop
· Joshua Jackson as Peter Bishop
· Kirk Acevedo as Charlie Francis
· Lance Reddick as Phillip Broyles
· Mark Valley as John Scott

Bild

Ska verkligen bli intressant att se piloten, det var en av de serier jag verkligen hoppades skulle läcka ut. Förväntade inte att den skulle dyka upp redan nu dock, fast det var samma med Lost när den läckte, det var i mitten av juni.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HeY » lör jun 14, 2008 18:49

Var? Jag hittar inte :eek:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » lör jun 14, 2008 18:52

Har bara sett den på privata trackers (x2) än så länge, den sprider sig säkert snart till andra sidor.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HeY » lör jun 14, 2008 18:52

Okej, aja, jag kommer ju ändå att gå in på mininova hela kvällen i väntan på Doctor Who så det gör väl inte så mycket :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » lör jun 14, 2008 18:54

Oj. Vad roligt. Nog bara denna och Crouse som jag har lagt på minnet över serierna i höst.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Illyria » lör jun 14, 2008 22:54

Finns ute på publika trackers nu.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » lör jun 14, 2008 23:25

Coolt, jag gillar denna serie redan innan jag sett piloten för jag har läst att den är bra. Så jag ska se den imorgon. Kul!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » mån jun 16, 2008 13:20

Wow jag såg just pilotavsnittet och det var fan jävligt bra.
Jag är så glad att det fortsätter komma nya bra serier så här. Min attention span har inte varit så bra när det kommer till serier på senare tid, det är bara ett fåtal som jag kan se ett helt avnsitt av och hålla mig fast genom hela avsnittet. Det här 80 minuter långa avsnittet såg jag utan problem, utan at pausa, och hela tiden fokuserad och intresserad. Mycket bra. Hoppas att den fortsätter så här.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » mån jun 16, 2008 14:38

Om det är så bra som du säger hoppas jag den inte blir foxad då.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » ons jun 18, 2008 17:38

Jag gillade också pilotavsnittet och ser fram emot serien.
(spoiler 1x01) Kanske för att jag är svag för historier med galna forskare. ;)

Kul att de experimenterar lite med filmtekniska grejer också. Jag gillade verkligen sekvensen efter explosionen när huvudpersonen var skadad och allt var från hennes perspektiv i medvetna/omedvetna klipp. Och jakten på den misstänkte i slutet höll mitt intresse fångat när det inte var filmat och klippt som 95% av liknande sekvenser brukar vara. Lite modigt med drömsekvensen också, att ha med sån surrealism i ett pilotavsnitt. Bra att de klargör redan från början vad serien kommer att innehålla. :)

Äckelfaktorn var dessutom mysigt hög ibland. Trevligt. :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Tob » sön jun 22, 2008 13:46

Jag tyckte avsnittet kändes väldigt stressat. Att det var mycket som skulle med på så kort tid, både på 80 min och på den den faktiska tiden i avsnittet. Hade hellre sett ett lugnare avsnitt med mindre information. Annars gillade jag det, för spänningscenerna var väldigt intensvia, väldigt underhållande om inte annat.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav gaspode » sön jun 22, 2008 17:43

Jag kollar Fringe-piloten nu.

Hoppas verkligen att de tonar ner Lost-musiksättningen i fortsättningen. Det kanske inte är en färdig produkt så de har snott lite? annars:
Argh!

De verkar ha anställt samma geni som gjort Lost-loggan för fler dåliga datoranimerade bokstäver också.
Wow, kameraåkning genom en bokstav! Matrix gjorde det typ 99, och de gjorde det snyggt.

Allt för väntat att Scott-snubben skulle råka illa ut när de sa att de älskade varandra, men det var ändå med en twist.
Gillade hennes uppvaknande efter olyckan.
Lite klyschigt banter mellan geni-killen och Olivia.
Galen vetenskapsman är alltid charmigt, men det känns som att man har sett det förr.
Drömscenerna var lite oinspirerade. Jag älskar drömscener, så det var lite av en besvikelse.

Jag är inte jätteimpad, men jag ger det några avsnitt iaf, för det kan bli intressant.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » sön jun 22, 2008 18:15

gaspode skrev:Hoppas verkligen att de tonar ner Lost-musiksättningen i fortsättningen. Det kanske inte är en färdig produkt så de har snott lite? annars:
Argh!


Åh nej, säg inte att musiken är så där fruktansvärt överdramatisk som den ofta är i Lost?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav gaspode » sön jun 22, 2008 18:17

AKS skrev:
gaspode skrev:Hoppas verkligen att de tonar ner Lost-musiksättningen i fortsättningen. Det kanske inte är en färdig produkt så de har snott lite? annars:
Argh!


Åh nej, säg inte att musiken är så där fruktansvärt överdramatisk som den ofta är i Lost?

Det var värst i början, då det kändes som att jag tittade på Lost.
Mot slutet var det antingen bättre eller så hade jag vant mig.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » sön jun 22, 2008 18:17

Jag skulle tro att det bara är tempmusik för piloten de använt eftersom de äger rättigheterna. Serien i sig annars har en mer Alias-aktig-inte-så-allvarlig berättarton.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » sön jun 22, 2008 18:20

gaspode skrev:
AKS skrev:
gaspode skrev:Hoppas verkligen att de tonar ner Lost-musiksättningen i fortsättningen. Det kanske inte är en färdig produkt så de har snott lite? annars:
Argh!


Åh nej, säg inte att musiken är så där fruktansvärt överdramatisk som den ofta är i Lost?

Det var värst i början, då det kändes som att jag tittade på Lost.


Huga! Men förhoppningsvis är det som Nicklas säger.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Spuffy » sön aug 17, 2008 0:23

Mjo jag gillade den här piloten. Jag var inte alls förberedd på vad den skulle innehålla, trodde det skulle vara en mer standard FBI-serie, men där hade jag fel. Blev ordentligt förvånad flera gånger. Gillade mycket, men musiken i biljakten i slutetvar förfärlig enligt min åsikt. Hu. Jag ser fram emot fortsättningen och hoppas den ska bli bra. Jag är ofta sen med att börja se nya serier i och med att min att-se-lista är så lång, så denna och True Blood är nog de enda jag kommer se på en gång till hösten. (Förra året var det Chuck, Pushing Daisies och the Sarah Connor Chronicles som jag såg från början om jag inte missminner mig, varav Chuck är den enda jag sett alla avsnitt av, även om jag planerar att se ikapp SCC snarast.) Det blir spännande att se hur den här serien kommer arta sig.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav AKS » ons sep 10, 2008 18:39

1.01: Nja. Väldigt mycket nja. Tyckte avsnittet var tröööögt och det kändes aldrig som att det tog slut. Däremot så ser jag en del potentiellt intressanta historier i seriens framtid så jag ger den något avsnitt till innan jag lägger ner. Hoppas dock att den blir bättre så att jag i stället vill fortsätta.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Gordo » ons sep 17, 2008 20:30

Jag gillar det!

Gillar karaktärerna, gillar att det inte är så mycket byrokratitjafs mellan FBI och Homeland Security och så tycker jag att hela pattern-storyn känns spännande. Det kommer säkert flippa ut totalt om något avsnitt men just nu tycker jag att det är riktigt underhållande.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » tor sep 18, 2008 0:13

Ser 1x02 nu, och det är ju garanterat samma kompositör som gör Lost-musiken iaf. :) Kanske inte lika överdramatiserande, men det stör mig lite att jag ibland får en stark känsla av att det är Lost jag tittar på. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav HeY » tor sep 18, 2008 1:56

gaspode skrev:Ser 1x02 nu, och det är ju garanterat samma kompositör som gör Lost-musiken iaf. :) Kanske inte lika överdramatiserande, men det stör mig lite att jag ibland får en stark känsla av att det är Lost jag tittar på. :)


Abrams verkar tycka om den kompositören mycket. Alias hade ju också den sortens musik.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » tor okt 02, 2008 0:31

Fringe 1.01
Not my cup of tea. I tried.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav gaspode » tor okt 02, 2008 0:38

sfinx skrev:Fringe 1.01
Not my cup of tea. I tried.

Såg precis halva 1x03. lessnade.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » tor okt 02, 2008 7:09

Jag såg 1.01 och 1.02. Har inte kommit mig för att se 1.03 och jag har tagit bort serien från MyEpisodes. Inte intressant alls.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Garim » tor okt 02, 2008 8:53

Och Fox har just beställt full säsong. Jag har sett alla fyra avsnitten men tycker inte det är vidare bra heller. Får se hur länge jag orkar följa serien.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav adolvsson » lör okt 04, 2008 23:32

gaspode skrev:Såg precis halva 1x03. lessnade.

Det blir bättre, om du frågar mig, vilket du inte gjorde, jag svarar ändå. Avsnitt fyra var det första jag tyckte om ordentligt och jag tycker det höll hela vägen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » sön okt 05, 2008 2:41

Jag tycker att det är bra också.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav The Ankh » mån jan 26, 2009 21:47

Åh vilken fantastisk serie!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav Nyx » mån jan 26, 2009 23:14

Håller med Annica och er andra som också gillar Fringe! Mer John Noble åt alla! Ypperlig skådespelare!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » mån feb 16, 2009 1:18

Jag börjar gilla rätt ordentligt, faktiskt. Det tog väl en 5 avsnitt eller så, som är bara sådär, men därefter har det snabbt gått uppåt. Ligger några avsnitt efter, har sett 7-9 idag efter en tids uppehåll.

Ett problem, och det är väldigt synd, är hur allvarligt dom tar sig själv. Inte så att det saknas humor, det är inte Battlestar Galactica S1 vi snackar om här, utan det saknas en glimt i ögat. Självdistans. Jag gillar karaktärerna, fallen är spännande och inte längre lika långsökta som i början, och arcen fungerar, men dom kunde ta sig själva på mindre allvar.

Och så finns här en väldigt abramsk känsla som inte hjälper heller.

Vilket gör att det är inget jag älskar eller tänker tokrekommendera, men det går samtidigt inte att komma ifrån, att jag börjar gilla Fringe rätt ordentligt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron