3x22 Tomorrow

Säsong 3-debatter

En värdig säsongsavslutning?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
1
4%
5
0
Inga röster
6
2
7%
7
4
14%
8
6
21%
9
8
29%
10
7
25%
 
Antal röster : 28

3x22 Tomorrow

Inläggav latarmig » lör jul 31, 2004 15:30

Connor och Justine bränner Holtz på bål efter att Connor först huggit huvudet av honom för att försäkra sig om att han inte ska återuppstå. Under tiden planerar Angel för att inkludera Connor i familjen, skaffa honom ett rum på hotellet, fundera över fickpengar och så vidare. Har man aldrig haft barn och är över 200 år så lär man ha en del att fundera över när man plötsligt får en tonåring i huset. Connor kommer tillbaka och låtsas acceptera att Holtz önskar att han bor tillsammans med Angel. Wesley spenderar natten med Lilah. Lorne flyttar till Las Vegas. Groo lämnar Cordy eftersom han inser att hon älskar Angel, inte honom. Hon och Angel stämmer träff, men de blir båda uppehållna. Cordy blir ett högre väsen och Angel blir inlåst i en kista och nedsänkt i havet. Fred och Gunn börjar känna sig ensamma.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav sus@n » lör jul 31, 2004 17:15

Slutet är en av de bästa jag har sett.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Zaxx » sön aug 01, 2004 1:21

När man läser latarmig's summarium av avsnitett vill man bara se det igen!.. det var bra :)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav sus@n » mån aug 16, 2004 11:15

Det här var ett klockrent avsnitt rakt igenom tyckte jag nu vid omtitten! Kanske t.om. en topp-tia för mig.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Zaxx » mån aug 16, 2004 12:16

Och ändå inte röstat en 10:a?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav sus@n » mån aug 16, 2004 12:44

Zaxx skrev:Och ändå inte röstat en 10:a?


Nu har jag :D
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav latarmig » mån aug 16, 2004 13:51

Det här avsnittet hittar lätt in på en lista över de tio bästa Angel-avsnitten, kanske är det till och med bland de fem bästa. Det händer så otroligt mycket samtidigt som varje tråd får nog tid för att inte vara forcerad (möjligen Cordy som högre väsen undantaget, det känns lite plötsligt).
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » mån aug 16, 2004 14:02

Damn, är jag ensam om att tycka att det här bara är hyfsat?

Visst är Connor/Angel-slutet jävligt bra, men Cordy-avslutningen känns ju i bästa fall halvdant (spoiler S4):även om det känns lite bättre när man får reda på sanningen i 4.17.

Och bortsett från just de sista minuterna med Angel/Connor så är det ändå inte så mycket som får mig att verkligen gå igång med lycka. Då är föregående Benediction bra mycket bättre.

Hög sjua, låg åtta, där någonstans.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Nea » mån aug 16, 2004 14:09

caffeineaddict skrev:Damn, är jag ensam om att tycka att det här bara är hyfsat?


Nix, inte ensam. Det här avsnittet gillar jag inte alls, tycker att slutet är tamt på många sätt. Jag gillar hur Connor har manipulerats till att göra det han gör mot Angel. Och jag gillar Angel´s Never forget that I´m your father and that I love you försäkran precis innan han tippas i vattnet.

Men GlowyCordy? Nej, tack.
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby
 
Inlägg: 526
Blev medlem: 29 mar 2004
Ort: Sydligaste delen av landet

Inläggav VelocityBoy » mån aug 16, 2004 14:12

Nea skrev:Men GlowyCordy? Nej, tack.


Jag håller med... halvdemon för att klara visionerna helt okej men inte detta

Spoiler Angel s4
och de lyckades aldrig skriva sig ur det heller... slutet på en fantastisk karaktär :(
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav noike » mån aug 16, 2004 14:58

I efterhand gillar jag att det är så många cliffhangers, och jag gillar verkligen Angel/Connor och Wesley-bitarna. Cordys del känns lite "eh?!" rakt igenom hela avsnittet. Så som helhet är det inte så bra, jag vet inte vilket som är svagaste avslutningarna: Pylea eller det här?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav VelocityBoy » mån aug 16, 2004 15:17

Jag såg om s2 bara förra veckan och jag måste säga att Pylea arcen inte hade åldrats så bra trots Numfar, gullgia Fred och roliga Angel så jag tycker nog att s3 avslutningen är strået vassare.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Noggster » mån okt 11, 2004 0:02

sämsta säsongsavslutningen någonsin. Tycker det är alldelles för många cliffhangers, meningen med säsongerna har alltid varit innan att dom stängt så många av dom sakerna som öppnats under säsongen.

Sen det där med cordy fann jag bara löjligt, nu vet ju jag inte hur det fortsätter. Men om dom var tvugna att göra sig av med cordy så kunde dom väl htitat en bättre lösning?

Säsong 3 var lätt den bästa angel säsongen hittills, fast oväntat hade den även den sämsta säsongsavslutningen hittills.
Avsnittet får en 6a, möjligtvis svag 7a.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » mån okt 11, 2004 1:00

Noggster: Angel har aldrig direkt gjort säsongsavslutningar som varit till för att avsluta serien, iaf inte när de visste att de skulle få fler säsonger. Angel är ju mer helhetsarcig än Buffy som kör på sina säsongsarcar.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Koala » ons okt 20, 2004 23:48

Jag ger det en åtta. Fult att en buss åker i bakgrunden när tiden är frusen. Men annars ett helt aight avsnitt.
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Johannah » ons nov 10, 2004 4:46

Jaha, har sett det sista avsnittet av säsongen nu också.

Cordelia som blev ett högre väsen? Nej tack. Skenet och stjärnorna var bara för mycket.

Connor/Stephen/Angel grejen var rysligt bra. Jag kan inte komma ifrån att jag älskar Connor. Stackare. Och Holtz - jag hatar den jäveln!

Måste bara se mer. Kan inte sova nu. Fan, blir nog hela säsong fyra idag också. Får se om jag hinner sova.
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav RalfiParpa » fre nov 12, 2004 1:55

Slutet är ett av de snyggaste i hela Angel. När kistan försvinner ner mot havets botten, det blir mörkare och mörkare och "Executive Producer Joss Whedon" kommer fram är det svårt att inte bli hänförd.

Betyg: 8.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Pazuzu » tis nov 16, 2004 21:25

Det är mycket som hinner hända i det här avsnittet, men det tillhör inte något av det bästa, enligt mig. Jag hade velat ha ett mer avslutande avsnitt (nu måste jag ju bara fortsätta med s4 med en gång ;) ).

Som tidigare skrivits känns inte Cordy-storyn helt bra, men kul att de tog in Skip igen. Det mest chockerande var nog när man fick se Lilah jämte Wes i sängen. ;)

Säsong 3 slår både säsong 1 och 2 utan tvekan, och ännu bättre kommer det att bli har jag förstått. :)
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Joamna » lör jan 01, 2005 23:36

Jag gillade det här, iaf mycket av det. Cordy biten var som många sagt ingen höjdare, men jag tyckte att det fanns så mycket annat som vägde upp det hela som gör att jag ändå tycker riktigt bra om detta avsnitt.

Connor är verkligen bra, och han är så jäkla mystisk, hans bitar är himla spännande. Slutet var himla mörkt och bra, att man desutom har en del förståelse för honom gör det bara ännu värre.

Fred är ju desutom alltid underbar, älskade henne här då hon skulle vara vampyr och då hon petade på Angel med en påle ifall att han skulle varit ond.
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Noggster » tor jan 13, 2005 3:05

Andra titten, väldigt bra angel avsnitt som innehåller lite av det bästa som händer i angel, men även mycket av det sämsta.. detta med cordy är så dåligt att jag knappt orkar titta klart på avsnittet.. fyy
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » lör jan 15, 2005 7:04

Cordy/Charisma får mig att grimasera alltför ofta i Angel. Den som väger upp hennes slutscener här är å andra sidan Skip. Man blir alltid lika glad av att se det lilla metallmonstret! :D

När jag läser kommentarerna här får det mig att vilja slå mig i huvudet och få amnesi. Eh... inte för att glömma kommentarerna! Men vore det inte härligt att få se allt för första gången en gång till? ;)

Hm... nackdelen vore då förstås att jag inte skulle komma ihåg att jag skulle se serierna en gång till... Men jag skulle nog undra över alla tavlor, böcker och boxar som jag har här hemma...

Läste en intervju med klipparen vad-han-nu-hette i Angel Magazine och han uppgav de sista bilderna av Tomorrow som sin favorit-klippta scen. När Angel sjunker mot botten och vi ser men inte hör honom. Man kan inte annat än hålla med om att det är snyggt gjort. 8)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav AKS » lör jan 15, 2005 11:43

Glorificus skrev:Hm... nackdelen vore då förstås att jag inte skulle komma ihåg att jag skulle se serierna en gång till... Men jag skulle nog undra över alla tavlor, böcker och boxar som jag har här hemma...


Jag har önskat samma sak i en annan tråd eftersom Lister i Red Dwarf raderar alla minnen av lästa Agatha Christie-böcker, :), och jag bestämde då att om detta gick, så skulle jag skriva en lapp till mig själv om vad som var bra och dåligt. Bara för att undvika att man blev Baywatch-fan eller nåt sånt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » lör jan 15, 2005 11:50

AKS (Red Dwarf OT): Är det Lister? Kunde ha svurit på att det är Holly. Men i det här fallet litar jag naturligtvis på dig då din Red Dwarf-kunskap onekligen är några hundra gånger större än min.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » lör jan 15, 2005 12:00

OT

Jodå, det är Holly. Lister trycker ju på raderingsknappen. Och sen blir Holly jäkligt irriterande: "Agatha Christie?" :) Dags att se om RD igen för min del, tydligen.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Glorificus » lör jan 15, 2005 19:26

AKS skrev:Bara för att undvika att man blev Baywatch-fan eller nåt sånt.


Jag blev skrämd av en tio-minuters-diskussion jag, brat och en annan buffaholic hade i onsdags kväll... när jag insåg att vi pratade om Baywatch..! :eek:

Vi spenderade halva natten med att gå igenom listan över gamla TV-serier på tvtome! ;)
Det märkliga var att de andra kom ihåg alla ungdomsserier som USA High och allt vad de nu hette, medan jag pratade på om gröna bebisar som växte i kålhuvudsland och robot-Thelma från Space Cases. :D
Men Baywatch kunde ingen av oss glömma. Yay... :?
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav AngelsGirl » lör jan 15, 2005 20:30

Jag ger avsnittet en tveksam 4:a. Jag gillade inte avsnittet av flera olika skäl eftersom jag tyckte hela Higher Being grejen med Cordy var bara 'Va?', det har inte ens varit på tal och så... Sen var det en massa cheesy lines och hela idén om att Angel och Cordy är lixom 'soulmates' gör mig bara sur.

Men det var kul att se Skip ;) Och Wesley är aldrig fel, hans scen med Lilah är bara lixom... yes, för mig var det det bästa i hela avsnittet och det som hindrade mig från att säga av. Jag kan då säga att säsong 3 är inte en av mina favoriter....
Hur i hela friden får man en liten text i signaturen? :P
Användarvisningsbild
AngelsGirl
Minion
 
Inlägg: 192
Blev medlem: 22 okt 2004
Ort: Sverige

Inläggav Binchy » mån apr 11, 2005 15:53

Hey! :eek: De har glömt ett avsnitt! :eek: Detta kan ju inte vara sista på säsongen! :eek:

Jo, det kunde det. Väldigt tjusigt att Cordelia svävar uppåt, helt vit, samtidigt som Angel sjunker neråt, i en svart kista. Fast, varför är det bara Cordys del av motorvägen som står still, borde inte hela världen stå still?

Aj, aj, Connor kommer att ångra sig när han förr eller senare får reda på att det var Justine som dödade Holtz.

Wesley: Get out.
Lilah: What, no sweet kisses, no when can I see you again? Watch the dirty looks. It's what got me going in the first place. I'll give you this. You sure know how to channel your rage, frustration, and hate. Always a bigger turn on than love.
Wesley: You still here?
Lilah: I'm starting to like you, Wes. But don't go making more of this than it is. I'm not one of the doey-eyed girls of Angel Investigations. Don't be thinking about me when I'm gone.
Wesley: I wasn't thinking about you when you were here.

Stackars Gunn och Fred, alla har försvunnit, bara de kvar, ingen som svarar.

MÅSTE köpa säsong fyra snart, snart, snart! Nåja, får väl trösta mig med att se den här säsongen ett par gånger till.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Tompa » mån apr 11, 2005 16:05

"Wesley and Lilah sitting in a tree
F-u-c-k-i-n-g!"

Då jag på senare tid blivit ett stenhårt fan av Wesley "Rouge Demon Hunter" Wyndam-Pryce så kan jag bara tycka att scenerna med Lilah är klockrena.

Lilah: "Mind if I join you?"
Wes: "On many levels and with great intensity."


Sen är deras konversation efter sexet är så underbart härlig, precis tvärt emot varenda Hollywoodrulle som finns.

Wes: "Hmm. You know that sinking feeling you sometimes get the morning after?"
Wes rolls off Lilah and lies down on his side of the bed.
Wes: "It arrived early."
Lilah stretching: "It's like a little death. Several, in fact."
Wes: "Get out."
Lilah roll out of bed with a little laugh: "What? No sweet kiss? No 'when can I see you again?' (Wes gives her a look) Watch the dirty looks. That's what got me going in the first place. (Lilah begins to pull on her clothes) I'll give you this: you sure know how to channel your rage, frustration, and hate. Always a bigger turn on than love."
Wes: "You still here?"
Lilah chucking: "I'm starting to like you, Wes. Don't go making more of this than it is. I'm not one of the doe-y eyed girls of Angel Investigations. - Don't be thinking about me when I'm gone."
Wes: "I wasn't thinking about you when you were here."


Hela higher being grejen med Cordy kan jag väl till viss del acceptera men det verkar mer som om hon blir en gudinna och det känns lite svårt att ta till sig.
Måste ändå samtidigt ge en eloge till manusförfattarna för deras kreativa sätt att "straffa" Angel. Nedsänkt på havets botten i en eviget. Men vad händer om han inte får blod, dör han inte då?

Och om jag inte hade haft S4 ståendes i DVD-hyllan så hade jag fått spel över alla cliffhangers. Inget roligt sätt att avsluta säsongen och inte lika bra som Benedictation.

Och hur kan Connor vara lika stark som Angel om han var en normal pojke? Okej att han kan fajtas och vara stark men någon Slayer är han ju inte, bevisligen?
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav A bear » mån apr 11, 2005 16:13

Tompa skrev:Måste ändå samtidigt ge en eloge till manusförfattarna för deras kreativa sätt att "straffa" Angel. Nedsänkt på havets botten i en eviget. Men vad händer om han inte får blod, dör han inte då?


Nix. Vampyrer kan inte dö av blodbrist - inte på vääääääldigt länge, i alla fall. Solsken, påle, halshuggning, eld. Utan blod mår de väldigt dåligt, men de dör inte.

SPIKE: You know what happens to vampires who don't get to feed?
BUFFY: I always wondered that. Giles, plates.
SPIKE: Living skeletons, mate. Like famine pictures from those dusty countries, only not half as funny.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Binchy » mån apr 11, 2005 16:15

Tompa skrev:Och om jag inte hade haft S4 ståendes i DVD-hyllan så hade jag fått spel över alla cliffhangers. Inget roligt sätt att avsluta säsongen och inte lika bra som Benedictation.


Jag har INTE s4 stående :evil: , jag vet inte ens när jag kan ta mig råd att beställa den. Så jag fick ett gigantiskt spel (som kanske framgår av mitt förra inläggs första och sista rader). This is sophisticated torture, worthy of JRT.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Nästa

Återgå till Angel Säsong 3



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron