3x17 Forgiving

Säsong 3-debatter

Forgive and forget

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
0
Inga röster
7
3
17%
8
5
28%
9
9
50%
10
1
6%
 
Antal röster : 18

3x17 Forgiving

Inläggav latarmig » fre jul 30, 2004 4:23

Angel tar i sökandet efter Sahjahn till alla knep. Han kidnappar chefen för Special Project's vid Wolfram and Hart och tvingar honom att ställa företagets alla resurser till förfogande. Detta inkluderar ett besök i The White Room där Angel får veta hur han ska göra Sahjahn fysisk. Under tiden ligger Wes i parken där han sa att han skulle leka med Connor, medan livet flyr. Fred och Gunn lyckas ta reda på varför Wes handlade som han gjorde. Sahjahn blir till anden i flaskan efter ett rejält slagmål där Justine till sist räddar Angel. Wesley hittas och förs till sjukhus. Angel kommer på besök.
Senast redigerad av latarmig fre jul 30, 2004 12:28, redigerad totalt 1 gång.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Off » fre jul 30, 2004 12:12

Hade helt klart för mig att vi diskuterat sjukhusscenen mellan Angel och Wes men det var väl i en annan tråd (citat-tråden kanske?). Iallafall så blir man ju alltid lite knäsvag av den. Första gången jag såg den satt jag precis såhär :eek:
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » lör jul 31, 2004 0:24

Menar ni att ett av mina favoritavsnitt inte har haft en tråd förrän nu?!?

Orkar inte skriva just nu (mår dåligt, trött, o.s.v.), men måste bara, liksom Off, nämna slutscenen... slutscenen! Slutscenen!

Mother of hell vilken slutscen!

Det mesta av resten är bra också. Inte minst White Room-introduktionen. Eller Sahjahn överhuvudtaget. Eller bara vanlig Lilah-goodness. Eller allt det andra som är bra. Som alltså är mycket.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sus@n » lör jul 31, 2004 10:09

Ja Slutscenen!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Tob » lör aug 28, 2004 22:02

Förmodligen ett av de bästa avsnitten än så länge i Angel S3. Bra tempo hela vägen och lite Dark Angel vibbar. En scen som satte sig var när han bara släpper ner chefen för Special Project's nerför trappan. En scen som nästan symboliserar uppgivehet men samtidigt en enorm målmedvetenhet. Hitta Connor till varje pris och straffa dem som är ansvariga. Slutscenen är nästan ett kapitel för sig. Här har vi faktiskt en av styrkorna med både Btvs och Ats, sättet att behandla sina karaktärer, i vilken annan amerikansk serie skulle man avsluta ett avsnitt på det sättet? Jag var kanske inte så överaskad att man skulle göra den vändning, men med tanke på hur dem bygger upp scenen så blir det ändå ett minst sagt överaskande och kraftfullt slut. Detta var riktigt bra och är slår nästan slutet på "The Trial".
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav VelocityBoy » lör aug 28, 2004 22:23

Tobbe_E skrev:Bra tempo hela vägen och lite Dark Angel vibbar.


*gör korstecknet* ;)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav caffeineaddict » sön aug 29, 2004 3:53

VelocityBoy skrev:
Tobbe_E skrev:Bra tempo hela vägen och lite Dark Angel vibbar.


*gör korstecknet* ;)


THE POWER OF CHRIST COMPELS YOU!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Noggster » lör okt 09, 2004 13:24

DB är så jävla kung islutet när han drar kudden över Wes. så jävla rätt!
Arg Angel = cool.

Och det är kul när Cordelia gör om Groo till Angel!
"He's wearing my clothes!"
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Koala » ons okt 13, 2004 23:36

Mycket bra avsnitt. Handlingsmässigt osv en åtta, men skådespeleriet drar upp det till en 9a
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Nightcrawler » fre nov 05, 2004 12:39

Tyckte det var lite segt, dock var cliffhangern riktigt bra. Och Angels utbrott över Wes kom väldigt oväntat...En sjua tycker jag...
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion
 
Inlägg: 241
Blev medlem: 19 jul 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Pazuzu » lör nov 13, 2004 23:17

Precis som Off såg jag nog ut så här :eek: när jag såg slutscenen, blev enormt överraskad, men överraskad blev jag också att Wes överlevde Justines attack mot alla odds.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav CheeseGuy » tis nov 30, 2004 19:53

Riktigt bra! Bara nästan lika svinbra som "Sleep Tight", men inte långt ifrån.

-Angel torterar nästan Linwood. Yay!
-Jag fullkomligt älskar scenen när Angel släpar Linwood (som är fastbunden i en stol) uppför trappan, och sedan bara släpper honom.
-Slutscenen. Damn! DB har verkligen utvecklats sedan Buffy S1.
-Jag gillar The White Room. Men hon som spelar flickan är lite väl dålig, vilket är lite distraherande.
-Slutscenen!
-"Maybe the way to start forgiving yourself is by starting to forgive him."
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Zaxx » sön mar 20, 2005 22:39

Jag såg om detta avsnitt med grannen precis som kollar på serien..

Alltså slutet måste jag säga är life fel ? Det är ju ändå Wes liksom.. hur kan han göra så ? Iofs är man arg så är man...

Sen att det är ett bra avsnitt och att det är coolt är ju en helt annan sak.

Som de andra sagt tidigare, såhär såg grannen ut: :eek:
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav t0meC » mån mar 21, 2005 17:50

asså , ja tycker att angel är såååå snyggg....
ja älkar honom..
vill inte ni knulla han röven...
ville bara va andra knner för honom:P


vårda språket, inte minst i Avsnittstrådarna /Zaxx
t0meC
Demon Fodder
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 07 mar 2005
Ort: stockholm

Inläggav AKS » mån mar 21, 2005 17:58

Men hugaligen vilket gulligt inlägg! :lovebunny:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav sus@n » mån mar 21, 2005 18:02

AKS skrev:Men hugaligen vilket gulligt inlägg! :lovebunny:


Håller med :oops:
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Tam » tis mar 22, 2005 0:00

Vill man inte bara mer mysa med Angel? Stryka honom över håret, torka av handen när han blundar...
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Tompa » lör apr 09, 2005 13:05

Vad ska man säga. Wesley försöker rädda Connor från Profetian men tillbringar större delan av natten med en avskuren hals i en park.

Psykopatangel får tuppjuck och dödar nästan Wesley efter att ha "förlåtit" honom. Visst kan man förstå hans reaktion till viss del men han vet vad Angelus kan göra och med den infon Wesley hade så är det bara att gilla läget IMO.

I början av Buffy så kunde jag inte bry mig mindre om Wes men snacka om att utveckla en karaktär.

Forza Wesley!
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav Tompa » lör apr 09, 2005 14:31

Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav Binchy » mån apr 11, 2005 10:15

Angel Investigation klarar sig inte så bra utan Wesley. Nog för att Fred är överjordiskt smart, men det är ju främst inom hennes specialområde. Att förstå Cordys arkivsystem om man är någon annan än Cordy är nog omöjligt. VARFÖR ringer de inte efter henne? Man förstår ju varför Angel inte gör det, men de andra borde kunna ringa efter henne ändå.

Stackars Wes, inte nog med att han så när blivit mördad, här kommer uteliggare och snor hans pengar också.

Nice white room, with a nice little girl in it. Or not...

Sahjhan verkar inte ett dugg ledsen över att ha blivit solid. Han verkar ungefär lika odödligt som innan. Och han avslöjar att det var han som planterade profetian som Wesley hittade. Den riktiga löd istället
"The one sired by the vampire with a soul shall grow to manhood and kill Sahjhan."
MEN... kan man verkligen ändra något som har föruspåtts? Se bara på Buffy och Profecy Girl. Däremot kan ju utfallet av profetian vara helt oförutsett.

"You're a dead man Pryce! Dead!" Har Angel någonsin kallat Wesley vid efternamn innan? Det är ju ett tydligt tecken på att han har distanserat sig från Wes. Skiftet mellan Angel som lugnt står och förklarar, och Angel som försöker kväva Wesley är verkligen häftigt och skrämmande.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav AKS » mån apr 11, 2005 12:04

Binchy skrev:"You're a dead man Pryce! Dead!" Har Angel någonsin kallat Wesley vid efternamn innan? Det är ju ett tydligt tecken på att han har distanserat sig från Wes. Skiftet mellan Angel som lugnt står och förklarar, och Angel som försöker kväva Wesley är verkligen häftigt och skrämmande.


Precis det där med distansen och det faktum att han använder Wes' efternamn har jag tagit upp i favoritcitat (från Angel)-tråden. Tycker att det är en fantastiskt spelad och skriven scen. Om han sagt Wes där hade det inte känts lika kallt och hatiskt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tompa » tis apr 12, 2005 20:10

Tänkte på pentagrammet. Angel kan rita otroligt vackra porträtt av Buffy och Coderlia men en cirkel med fem streck misslyckas han totalt med. Evil vampire my ass! :D
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav A bear » fre apr 15, 2005 20:09

Ja, jävlar. Utmärkt slut på den här lilla 3-avsnittsarcen... Sahjhan! Lilah! DarkAngel är tillbaka på allvar!

SAHJHAN: I flitted back and forth in time. Changed the one that threatened me, polished some others. Flitted in a manly way - just so we're clear.


Ett av relativt få avsnitt där Boreanaz faktiskt imponerar på mig som skådis. Sen de första 1 1/2 säsongerna av Buffy - där han ofta var rent dålig - har han växt till en fullt kompetent skådis, men i det här avsnittet är han verkligen BRA. Slutscenen och scenerna med Linwood, givetvis, men även denna:
FRED: Angel - don't you think she would want us to call? - Shouldn't we be telling her what happened? Maybe she could help.
ANGEL: No!
FRED: Angel...
ANGEL: She'll be back soon. And when she does she'll have presents, for Connor. And he's gonna be here so she can give them to him, okay?


Om nu bara Justine vore bättre spelad/skriven... nåja. Med den slutscenen är det svårt att inte bli knockad.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Johannah » mån apr 18, 2005 1:04

A bear skrev:Ett av relativt få avsnitt där Boreanaz faktiskt imponerar på mig som skådis.

Jag blev faktiskt mer imponerad av honom när jag kollade igenom "bloopers" på extramaterialet på S4. Känns konstigt att han som är en sådan glad och sprallig person egentligen och verkar skratta en hel del på inspelningarna, bara kan stänga av det och bli broody-Angel. Impressive.
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav Gordo » fre apr 22, 2005 23:48

Det här blir bara bättre och bättre! Vilka avsnitt som radas upp, jag är alldeles mållös. De senaste avsnitten håller samma klass som avsnitt som Reunion och Redefinition från förra säsongen och det känns som som det kommer att bli bättre.

Skönt att Wes överlevde, men hur kommer det att gå med Angel. Svårt att skriva vad jag tyckte om avsnittet, jag måste nog smälta det lite mer.

Wow :eek:
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav dansdansdans » tis maj 10, 2005 16:14

btw vad hände med han med svartbågade glasögon som bossade över Lilah innan? helt plötsligt var det bra en annan, Linwood
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav Binchy » tis maj 10, 2005 20:37

dansdansdans skrev:btw vad hände med han med svartbågade glasögon som bossade över Lilah innan? helt plötsligt var det bra en annan, Linwood


Vem då? Har det varit någon mer chef än han och Holland Manners? Manners blev ju uppdrucken av Darla och Drusilla under en vinprovarkväll...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav JRT » tis maj 10, 2005 20:43

Binchy skrev:
dansdansdans skrev:btw vad hände med han med svartbågade glasögon som bossade över Lilah innan? helt plötsligt var det bra en annan, Linwood


Vem då? Har det varit någon mer chef än han och Holland Manners? Manners blev ju uppdrucken av Darla och Drusilla under en vinprovarkväll...


Nathan Reed. Skallig. Liten. Svartbågade glasögon. Och det stämmer faktiskt, vart tog han vägen? Var med i ett par avsnitt i s2, försvann och byttes till Linwood i s3.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Binchy » tis maj 10, 2005 20:54

JRT skrev:
Binchy skrev:
dansdansdans skrev:btw vad hände med han med svartbågade glasögon som bossade över Lilah innan? helt plötsligt var det bra en annan, Linwood


Vem då? Har det varit någon mer chef än han och Holland Manners? Manners blev ju uppdrucken av Darla och Drusilla under en vinprovarkväll...


Nathan Reed. Skallig. Liten. Svartbågade glasögon. Och det stämmer faktiskt, vart tog han vägen? Var med i ett par avsnitt i s2, försvann och byttes till Linwood i s3.


Ja, just det, han! Han kanske var intern. :D
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav dansdansdans » ons maj 11, 2005 11:17

hmm konstigt konstigt

wow äntligen var jag "först" med en upptäckt! :)
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Nästa

Återgå till Angel Säsong 3



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron