3x13 Waiting in the Wings

Säsong 3-debatter

På med balettskorna gör en piruett och rösta

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
1
3%
6
4
12%
7
5
15%
8
10
29%
9
6
18%
10
8
24%
 
Antal röster : 34

3x13 Waiting in the Wings

Inläggav latarmig » tor jul 29, 2004 1:30

Wesley och Gunn är rivaler om Fred. Ingen av dem är direkt typen som tar bladet från munnen så det händer inte mycket på den fronten, till att börja med. Hela sällskapet beger sig till operan för att se en ballet (Giselle). Baletten är magisk (för Gunn är den det i båda bemärkelserna) och alla befinner sig snart i ett magiskt omklädningsrum där tiden stått stilla i över hundra år. Magin får Cordelia och Angel att halvt om halvt villigt agera kärlekspar (man kan nästan se framför sig hur TV-publiken delas i dem som gillar A/C och dem som anser att en sådan konstellation är en styggelse).

Gunn och Fred förenas till sist i en kyss alltmedan en svartsjuk men heroisk Wes i tysthet ser dem. Väl hemkomna från operan möts de av Groo som förlorat makten i Pylea och kommit till den här dimensionen för att leta rätt på sitt livs kärlek. Stackars Angel och stackars Wes.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav sus@n » tor jul 29, 2004 15:58

Oj, ingen tråd om detta avsnitt förrän nu. Detta är ett av mina favvo avsnitt. Svag 9
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav sus@n » tor jul 29, 2004 15:59

Hela avsnittet är bra utom de sista minutrarna när Groo kommer och sabbar!!!!!!! Så förbannad, men men..
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Koala » tor okt 07, 2004 23:32

DAMPA! äckelspännisbajshårsfärgadehalväckelprinsen kommer in. DAMP!


Annars ett aight avsnitt. ska bli kul att se hur Wes hanterar detta i kommande avsnitt.

7a!
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Tob » tor okt 07, 2004 23:47

Koala skrev:DAMPA! äckelspännisbajshårsfärgadehalväckelprinsen kommer in. DAMP!


Annars ett aight avsnitt. ska bli kul att se hur Wes hanterar detta i kommande avsnitt.

7a!


Jag tror inte du är ensam om att inte tycka om Groo. Inte jag heller, tycker han är hemsk. Noll kemi mellan han och Charisma.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Koala » tor okt 07, 2004 23:48

Verkligen! kan man göra en karaktär mer klyschig?!
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav noike » fre okt 08, 2004 0:57

Men Groo är underhållande i S3 till skillnad från S2.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaspode » fre okt 08, 2004 14:58

De flesta hatar Groo när han kommer in här, men det är helt klart fler än jag som blev omvända av hans följande avsnitt, så håll ut!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav sus@n » fre okt 08, 2004 15:09

Jag hatade honom med! Men...ändrade mig senare.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Noggster » fre okt 08, 2004 15:43

Bara jag som märkte att balettdansören spelas av samma skådespelare som är river i firefly?
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » fre okt 08, 2004 16:23

noggster: nej, men det är tvärt om. Man såg ju Angel först och sedan Firefly.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » fre okt 08, 2004 16:54

My sweet, sweet Summer...

Oj, jag har inte skrivit något om det här! Men hur kan man inte älska ett avsnitt som innehåller balett, ledsen Wesley och både Spinal Tap & erektions-skämt? ;)

Väldigt snyggt också. En åtta.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » fre okt 08, 2004 20:29

Jag spydde galla över Groo i den gamla dvdforum-tråden. *Hatade* honom under S2 och i WitW och nåt mer avsnitt. Men då sa grabbarna åt mig att jag nog kommer att ändra mig efter några avsnitt och de hade rätt... Efter några avsnitt så gillade jag karaktären.

Tänk den dag jag orkar läsa igenom de gamla trådarna på dvdforum...! Där finns det nog en hel del kul att läsa igen.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Nightcrawler » mån okt 11, 2004 9:29

Jag hatar också Groo, fy fan vilken värdelös karaktär...Annars ett skapligt avsnitt...Demonerna med skratt-ansiktena är ju helt klart coola...Och hela ballett storyn är ganska häftig...Ett bra avsnitt överlag...
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion
 
Inlägg: 241
Blev medlem: 19 jul 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Pazuzu » ons nov 10, 2004 23:00

På sina ställen mycket roligt, men inte lika bra som föregående avsnitt. Jag vill varken ansluta mig till "hata Groo"- eller "älska Groo"-lägret, men det är bra att de tar in honom igen, då jag är lite trött på när de ska bestämma hur Cordy och Angel ska förhålla sig till varandra.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Yog-Sothoth » ons nov 10, 2004 23:18

Varför hatar så många Groo?! Han är ju en stor parodi på sig själv och hjältekaraktärer i övrigt, därför är han så klockren! Tar man honom på allvar, klart fan han blir kass. :)

I Angel är de allmänt duktiga på att driva med sig själva. Det blir nästan en "tävling" mellan tittaren och manusförfattaren... precis när man tänker "Faen vilken klyscha de slängde in här..." så kommer garanterat något cyniskt skämt om den grejen dras inom kort.

Jag älskade Groo från första början... mest för att jag gapskrattade åt hans fula power metal-frisyr när man såg honom först. På sätt och vis är han som Cordy var i Buffy, otroligt jobbig men skön för att hon är en parodi på alla snobbiga överklassbrudar i världen.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav RalfiParpa » fre nov 12, 2004 1:49

Rätt likgiltig till det här avsnittet, vilket inte säger lite då det är både skrivet och regisserat av mannen själv.
Om Groosalugg (vilket namn) vet jag inte vad jag ska tycka. Är han en parodi på Hercules eller en bara en oavsiktlig kliché? I vilket fall tycker jag att vi fick nog av honom i säsong 2.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Re: 3x13 Waiting in the Wings

Inläggav Yog-Sothoth » fre nov 26, 2004 21:35

Jag har sett allt inom AtS fram till 4.05 ungefär, och det här är nog mitt favoritavsnitt hittills. Det "känns" så mycket, det här avsnittet... det handlar om en balett och handlingen känns som en opera.

* Musiken. Fantastisk bakgrundsmusik, rakt igenom.
* Winifred. Först här insåg jag vilken skönhet hon är.
* Summer Glau. En passande debut för det här lilla stjärnskottet...
* Hela den tragiska känsla som genomsyrar avsnittet... både för Angels och Wesleys skull.
Spoiler S3:Jag tror att vid den punkten då Wesley blev besatt av Greven såddes det första fröet av bitterhet inom honom, och därefter gick det bara utför...

Utöver detta hade det alla klassiska bra attribut som AtS har, dvs rolig dialog, bra skådespel, etc.

Jag har inget emot Groo, men tyckte att den delen av storyn hade kunnat vänta till nästa avsnitt. Iofs var den viktig för Angel/Cordy-sammanhanget.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav sus@n » fre nov 26, 2004 21:44

Jag har sett klart S4 och detta avsnittet är fortfarande en av mina favoriter. Speciellt eftersom jag älskar A&C :oops: Men sen har den bra dialog; man sitter fast hela tiden. Bra handling och massa gulliga scener.

"Ask Me Why I'm smiling" "I will because it's scaring me" :D
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav sus@n » fre nov 26, 2004 21:46

sus@n skrev:Oj, ingen tråd om detta avsnitt förrän nu. Detta är ett av mina favvo avsnitt. Svag 9


Svag 9:a?! Vad tänkte jag på. Definitivt en stark nia eller en 10:a!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Re: 3x13 Waiting in the Wings

Inläggav noike » fre nov 26, 2004 21:46

Mönsterstudenten Thomas skrev:Jag tror att vid den punkten då Wesley blev besatt av Greven såddes det första fröet av bitterhet inom honom, och därefter gick det bara utför...


Nja, Håller inte riktigt med. Greven har egentligen ingen annan funktion än att visa att man har ett val när den man älskar väljer en annan person. Greven gjord på det ena sättet och Wesley är Wesley och gick det andra. Wes nerfall var att hans förhoppningar hade byggts upp under första halvan för att sedan rasa samman. (spoiler resten av serien)Och typiskt av Wes så får jobbet ta över all tid så att han inte ska behöva känna något precis som i s5 när Gunn kommer tillbaka hittar honom på kontoret.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Re: 3x13 Waiting in the Wings

Inläggav Yog-Sothoth » lör nov 27, 2004 0:34

noike skrev:
Mönsterstudenten Thomas skrev:Jag tror att vid den punkten då Wesley blev besatt av Greven såddes det första fröet av bitterhet inom honom, och därefter gick det bara utför...


Nja, Håller inte riktigt med. Greven har egentligen ingen annan funktion än att visa att man har ett val när den man älskar väljer en annan person. Greven gjord på det ena sättet och Wesley är Wesley och gick det andra. Wes nerfall var att hans förhoppningar hade byggts upp under första halvan för att sedan rasa samman. (spoiler resten av serien)

Vad jag menade var att det är första gången man ser Wesley bli en mörkare person. (spoiler Angel s3) Efter det blir det ju bara värre och värre, kan denna händelse ha fungerat som en katalysator för hans "förfall"?

[Moderator-edit: det som har med senare avsnitt att göra ska spoilermarkeras.]
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Re: 3x13 Waiting in the Wings

Inläggav noike » lör nov 27, 2004 0:42

Mönsterstudenten Thomas skrev:Vad jag menade var att det är första gången man ser Wesley bli en mörkare person. Efter det blir det ju bara värre och värre, kan denna händelse ha fungerat som en katalysator för hans "förfall"?


Nej, han var mörkare redan innan. Se på Five by five.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Re: 3x13 Waiting in the Wings

Inläggav Yog-Sothoth » lör nov 27, 2004 0:59

noike skrev:
Mönsterstudenten Thomas skrev:Vad jag menade var att det är första gången man ser Wesley bli en mörkare person. (spoiler s3) Efter det blir det ju bara värre och värre, kan denna händelse ha fungerat som en katalysator för hans "förfall"?


Nej, han var mörkare redan innan. Se på Five by five.


Spoiler Five by Five:
Det var ett tag sen jag såg avsnittet, läste nu en resumé, men minns inte exakt vad det är du syftar på.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav noike » lör nov 27, 2004 1:01

MT: Behövs ingen spoiler på tidigare säsonger eller avsnitt, enbart de som kommer framför.

Vad jag syftar på är att han förolämpar Faith medan han sitter bunden och när han kommer loss ger han sig efter henne med en kniv.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » lör nov 27, 2004 13:44

Ang. Wes:

Spoiler allmän karaktärsutveckling
Vad gäller Wes' mörker så anser jag av någon anledning (var länge sen jag såg S2 så kommer inte riktigt ihåg varför) att vandringen mot (relativt) mörker börjar i.o.m. The Thin Dead Line då han blir skjuten. Som sagt, kommer inte riktigt ihåg varför, men jag vet att det sker en märkbar förändring i hans karaktär efter det. Visst, tendenser redan i Five by Five, men enligt mig är The Thin Dead Line katalysatorn s.a.s..

Vet inte om det måste spoilermärkas iom att ni redan nämnt det faktum att Wes "blir mörk" (trots allt har det väl bara börjat här under mitten av S3), men, men...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav A bear » ons feb 16, 2005 10:47

RalfiParpa skrev:Om Groosalugg (vilket namn) vet jag inte vad jag ska tycka. Är han en parodi på Hercules eller en bara en oavsiktlig kliché? I vilket fall tycker jag att vi fick nog av honom i säsong 2.


Groo är faktiskt inte ens en parodi, han är - vill jag påstå - "lånad" mer eller mindre rakt av från Sergio Aragonés (känd från MAD) seriehjälte med samma namn:
Bild

http://www.groo.com/

Sen att DEN Groo i sin tur bär ganska rejäla likheter med både Hercules och Conan är väl en annan sak...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav KarinMee » ons feb 16, 2005 22:47

AKS skrev:
Vet inte om det måste spoilermärkas iom att ni redan nämnt det faktum att Wes "blir mörk" (trots allt har det väl bara börjat här under mitten av S3), men, men...



spoiler s2
Första gången man får se Wes ''andra'' sida är kanske i Five by Five men jag kommer ihåg första gången jag såg serien och blev helt chockad av hur han pratade i There's No Place Like Plrtz Glrb. Det är första gången han visar att han kan vara mörkare.
"See? No matter how good a boy you are - God doesn't want you!"
Darla, Angel 2x5

"Death is like sex in high school… If you knew how many times you missed having it, you'd be paralyzed."
George, Dead Like Me 1x13
Användarvisningsbild
KarinMee
Minion
 
Inlägg: 91
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Skåne

Inläggav Yog-Sothoth » tor feb 17, 2005 0:46

RalfiParpa skrev:Om Groosalugg (vilket namn) vet jag inte vad jag ska tycka. Är han en parodi på Hercules eller en bara en oavsiktlig kliché? I vilket fall tycker jag att vi fick nog av honom i säsong 2.

Jag gillar Groo, för att han och Cordy i slutet av säsong 2 parodierar hela prinsessa/krigare-grejen. Han är så löjlig att han blir rolig, ungefär som när Spike spelar cool men egentligen är en ganska osäker liten man.

Underbart avsnitt, det här, lätt en av mina favoriter i Buffyverse. Summer Glau är trevlig att titta på, mer här än i Firefly, kanske för att
galna kvinnor är inte så attraktiva.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav noike » tor feb 17, 2005 1:56

Yog-Sothoth skrev:Summer Glau är trevlig att titta på, mer här än i Firefly, kanske för attgalna kvinnor är inte så attraktiva.

Pffft. Hon kommer undan med det. Lätt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Nästa

Återgå till Angel Säsong 3



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron