2x03 - First Impressions

Diskutera Säsong 2

?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
1
5%
4
0
Inga röster
5
2
10%
6
5
25%
7
9
45%
8
3
15%
9
0
Inga röster
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 20

2x03 - First Impressions

Inläggav Off » lör feb 14, 2004 2:01

Inte skitbra men inte dåligt heller. Känns mest som ett avsnitt där vi får "känna på" Gunn lite mer samtidigt som en lite arc börjar byggas. Btw Darla is fiiiiiiiiiiiiiiine. Finns några väldigt bra saker som första scenen med Lorne och man får ju inte glömma den rosa hjälmen.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » lör feb 14, 2004 2:16

Drömmarna, Angels nakenattack på Wes och den rosa hjälmen är höjdpunkterna i ett annars typiskt halvbra avsnitt. Och "Who doesn't love Denzel?"

Och, ja, Darla är fiiiiiiiiiiiiiiiiiine.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » lör feb 14, 2004 3:03

Ohh glömde Denzel. Veeeely funny
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » lör feb 14, 2004 3:14

Väldigt mediokert avsnitt. Men demonens axlar är också roliga, för lederna sitter helt fel och han ser mesig ut när han lyfter något.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav karykh » ons mar 10, 2004 1:47

Här blev jag alldeles förvirrad, komma in mitt i en dröm sådär.
Spoiler Buffy S5
Kändes nästan som när Dawn introducerades

Storyn var inget vidare, för det första kunde till och med jag gissa att han var en fara för sig själv eftersom man alltid får se angriparen i dom där synerna annars. Demonen såg jäkligt misslyckad ut, och det fanns ingen logisk anledning till att han inte skulle ha spöat skiten ur Gann (Gahn, Gunn?) tidigare.

Angels sårade manlighet och Darlas nakna kropp räddade nog avsnittet, men jag får tänka på betyget. Lutar åt 4 eller 5.
IRC
carre: jag brukade ta på mig själv när jag var liten och lekte doktor på mossans job

Användarvisningsbild
karykh
Scooby
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 07 jan 2004

Inläggav Off » ons mar 10, 2004 7:57

It's my name. Charles Gunn. Two 'n's.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav sus@n » lör jun 05, 2004 10:38


Min "First Impressions" recension


Inte bättre än det förra avsnittet men bättre än det första. Mycket Gunn i avsnittet och jag gillade att Cordy försökte rädda honom trots att hon slog till fel person. "Working girl" och *just det ja* Angel i rosa hjälm! Men annars Darla, neeeeeeej! Jag gillade inte henne i BS1 och hat svårt för henne nu med, hennes karaktär måste växa mer eller så får jag hoppas att hon inte är med i hela S2.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Mr Chase » lör jun 05, 2004 18:02

Jag gillade det här avsnittet mycket. Cordy var ju helt underbar. Hade jag varit Gunn hade jag inte protesterat mot att ha henne efter mig som "beskyddarinna", hehe :P . De (både programmmakarna och Charisma) har verkligen lyckats att visa på att Cordy har förändrats sedan Buffy-tiden men utan att det som gör henne till Cordy försvunnit. Gotta love her!

I motsats till dig, sus@n, ser jag fram emot vad de kommer att göra med Darla-karaktären, och det säger jag inte bara för att hon agerade sexigt här :? ! Det vi sett har ju bara varit någon sorts Angeldrömmar så det säger väl inte så mycket vad de kommer att göra med henne. Å andra sidan är jag lite allergisk mot att återuppväcka personer som man trott vara döda. OK, jag vet att det liksom är vad vampyrer är men Darla blev ju till stoft! Hm, vi får se...

Och Angel i rosa hjälm var ju kul (nu förstår jag din kortvariga avatar, sus@n).
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav sus@n » lör jun 05, 2004 19:21

Mr Chase skrev:I motsats till dig, sus@n, ser jag fram emot vad de kommer att göra med Darla-karaktären


Jag har börjat ändra min åsikt där för att hon har utvecklas i de följande avsnitten så du behöver inte övertala mig.
I kväll ska jag ha Angel S2 maraton! Är snart laddad.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Mr Chase » lör jun 05, 2004 19:35

sus@n skrev:I kväll ska jag ha Angel S2 maraton! Är snart laddad.

Du har redan kört om mig och nu kommer du att öka distansen ytterligare. Och jag som fick min box före dig... Får kanske själv ha ett maraton, min kortsemester har ju börjat :) .
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav sus@n » lör jun 05, 2004 20:49

Har bara klarat 1 och ett halvt avsnitt under "maratonet" men jag ska fortsätta sen.. Och Mr Chase jag har sett typ 1 avsnitt på morgonen och 1 på kvällen, du körde om mig på säsong 1 (i alla fall i beställning på s2) men usch vad dåligt av mig att inte ens klara 2 i rad men så har jag också bränt mig i solen så det gör ont att sitta lutad mot kuddarna :cry:
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Mr Chase » lör jun 05, 2004 20:58

sus@n skrev:men så har jag också bränt mig i solen så det gör ont att sitta lutad mot kuddarna :cry:

Lider en smula med dig men då vet vi i alla fall att du klarar av att sitta ute i solen och det är ju en bra egenskap om man betänker alternativet ;) !
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav latarmig » lör jun 05, 2004 21:09

Mr Chase skrev:då vet vi i alla fall att du klarar av att sitta ute i solen och det är ju en bra egenskap om man betänker alternativet ;) !


Och skulle du ha blivit bränd efter bara ett par sekunder ute i solen, så kan vi dra våra slutsatser av det också. :-))
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav sus@n » lör jun 05, 2004 21:12

latarmig skrev:
Mr Chase skrev:då vet vi i alla fall att du klarar av att sitta ute i solen och det är ju en bra egenskap om man betänker alternativet ;) !


Och skulle du ha blivit bränd efter bara ett par sekunder ute i solen, så kan vi dra våra slutsatser av det också. :-))


Det ryker fortfarande om mig :D
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Mr Chase » lör jun 05, 2004 21:16

sus@n, se upp! Du kanske håller på att förändras. Du har inte två små märken på halsen du inte lagt märke till förut?

I så fall så se det från den "ljusa" sidan -- du kommer att vara ung och vacker för evigt! I know I am :twisted: !
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav sus@n » lör jun 05, 2004 21:18

Mr Chase skrev:sus@n, se upp! Du kanske håller på att förändras. Du har inte två små märken på halsen du inte lagt märke till förut?

I så fall så se det från den "ljusa" sidan -- du kommer att vara ung och vacker för evigt! I know I am :twisted: !


Åh nej jag känner dem nu...
vänta jag ska kolla i speglen, ååååh ser inget. Vad händer? *lol*
Och om jag kommer vara ung och vacker för alltid kommer jag inte kunna se det och vad är då meningen :)
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav sus@n » lör jun 05, 2004 21:19

PS: Därför ser jag ut som jag gör på avataren - håller mig för halsen :D

Nu skajag fortsätta med "maratonet" se om jag klarar ett avsnitt till..
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Mr Chase » lör jun 05, 2004 21:30

sus@n skrev:Och om jag kommer vara ung och vacker för alltid kommer jag inte kunna se det och vad är då meningen :)

Nä, men alla andra :) !
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav sus@n » sön jun 06, 2004 10:55

Mr Chase skrev:
sus@n skrev:Och om jag kommer vara ung och vacker för alltid kommer jag inte kunna se det och vad är då meningen :)

Nä, men alla andra :) !


:) :D
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav latarmig » sön jul 11, 2004 2:36

Det här är ett bra avsnitt i mina ögon. Inget speciellt kanske, men ändå något att mysa till. En sak jag funderade på är vilka faderskänslor man får åt de olika karaktärerna (efter vad jag läst här är jag inte ensam om det, och moderskänslor verkar vara lika vanligt förekommande). Det är som om man vore pappa till dem och ömsom gav sitt gillande eller ogillande till vilka partners ens söner och döttrar väljer. Måste erkänna att jag blev aningen orolig när Cordelia deklarerade att hon skulle bli en del av Gunns liv ett tag framöver.

Det är lite löjligt: Cordelia får inte bli ihop med Gunn eller Wesley, men skulle Dennis ta fast form så skulle jag ge dem min välsignelse. Angel får inte bli ihop med Buffy, Kate eller Cordelia, men skulle han falla för Darla är det okej. Hon är godkänd. Wesley ska helst ha en femme fatale av stora mått som tar honom med storm.

Jaja, måste se nästa avsnitt nu.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav sus@n » sön jul 11, 2004 11:36

Jag hade älskat att se Wesley och Cordy tillsammans - de har en helt annan relation till varandra i Ats än i Btvs, de förstår varandra och retar varandra dessutom tror jag de älskar varandra på vän stadiumet.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Tob » tor jul 15, 2004 20:06

Efter dem tre första avsnitten tycker jag detta är det som lyser starkast. Nej jag har egentligen ingen bra motivering. Men gillar Gunn/Cordelia historien som får Gunn att komma ner på jorden. Hmm. Cordelia kanske är att räkna med. Har haft lite svårt för Gunn, kanske mycket pga Macho stuket, men hoppas han kan växa en del nu. Sen blev jag förtjust i Darla/Angel scenerna, är vädligt nyfiken på hur dem kommer att använda Darla i forstättningen. Scenen då Wesley och Angel kivas om hjälmen känns ruggigt träffsäker, man vet ju själv hur löjlig man kände sig om man var tvungen att bära något liknande.

Som sagt var, egentligen inget speciellt, men jag är mycket förtjust i det. En åtta, kanske aningen svag men defintivt en åtta.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Teo » ons jul 28, 2004 14:10

Ok en sak som jag tycker ha missats här kommer angel bli angelus nu??
Användarvisningsbild
Teo
Big Bad
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 06 mar 2004

Inläggav Koala » sön sep 05, 2004 18:47

Älskar när Cordy är efterhängsen :D
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Pazuzu » tis sep 14, 2004 22:34

Ett rätt mediokert avsnitt, men med sina höjdpunkter ("hjälm-historien" och Angels drömmar). Det ska bli mycket intressant att se vad som händer med Darla, om hon har blivit mänsklig eller om hon fortfarande är en vampyr...
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav karykh » tis sep 14, 2004 23:54

caffeine: Såg just en sak! "Nakenattack", lite väl mycket kvällstidningsrubriker för dig nu va? :D
IRC
carre: jag brukade ta på mig själv när jag var liten och lekte doktor på mossans job

Användarvisningsbild
karykh
Scooby
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 07 jan 2004

Inläggav caffeineaddict » ons sep 15, 2004 0:12

karykh: Ett bra ord är ett bra ord är ett bra ord (så länge som det skrivs med viss ironi).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Ai » lör nov 13, 2004 19:21

David Nabbit :D

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav CheeseGuy » ons nov 24, 2004 23:53

Det är svårt att kommentera det här avsnittet, för av någon anledning känns det fruktansvärt anonymt. När jag för en timme sedan kom till det här avsnittet i min AtS-omtitt så kom jag först inte ihåg vad det handlade om. "Just det" tänkte jag plötsligt, "det är ju här Cordy följer efter Gunn och Angel drömmer om Darla". Om man jämför det med vad jag associerar andra avsnitt med så känns det minst sagt tunt (Edit: Dålig beskrivning... jag kan väl säga att det inte väcker särskilt starka känslor). Hur som helst, det är ändå ganska bra. Denzel-diskussionen är höjdpunkten.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Binchy » fre mar 04, 2005 20:28

Inte lika bra som det föregående, inte heller dåligt. Men käbblandet mellan Cordy och Gunn i hans bil var kul. Angel som bara sover och sover och blir mer och mer slö, what's that all about? Hm, guess I know soon, huh. Helskönt att se Cordy ta befälet och rädda livet på Gunns väninna, som han av misstag kallar för sin systers namn. Nabbit's back! Han är ju jättesöt... and Cordy get's kinda hot, with all the financial talking...

Maken gillade inte alls gröna monstret (Lorne?) som sjöng, men när man fick se Darla i den röda klänningen så sa han "come to Butthead!" Gissa vilken kanal han har tittat på en hel del...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Nästa

Återgå till Angel Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare