The Office US

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » sön apr 27, 2008 19:33

Originalitet är överskattat så i stort vad kvinnorna ovan sa. (spoiler 4.11) Problemet jag har med Ryans drogberoende är att det är något som inte har uppbyggnad alls. Det bara kommer helt plötsligt. Jag menar, Ryan känns inte som droger och party-människan på det sättet. Precis som med Jan före och efter säsong tre-avslutningen. Jag gillar inte sådant.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaspode » mån apr 28, 2008 0:38

(spoiler 4x11) Som ni säger, Ryans drogproblem är lite för out of the blue. Även om det var ganska kul.
Gillade delen med Ryan på kontoret, när han pratade om infinity och infinty 2.0 och så vidare.
Småroliga scener fanns det, men inga jättehöjdpunkter. Att Dwight nästan var övertygad om att kompisen var en hobbit kändes också lite överdrivet. Det är lite för fantastiskt ibland nu, tycker serien tjänar på att vara lite mer verklighetsnära.

Jim gjorde bort sig på löpande band i det här avsnittet. Han var nästan lite smådryg på slutet när städpersonalen visade sig bara tala spanska, precis som han utgick ifrån. "Lucky us."
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » mån apr 28, 2008 7:50

gaspode skrev: (spoiler 4x11) Det är lite för fantastiskt ibland nu, tycker serien tjänar på att vara lite mer verklighetsnära.


Mm, detta håller jag med om. Jag tycker också att en del skämt denna säsong, eller ev. fler skämt, varit klassiska sitcom-skämt. Svårt att förklara vad jag menar så jag kan bara hoppas att ni förstår vad jag menar.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » tis apr 29, 2008 21:45

(spoiler 4.11) Måste säga att jag tycker Ryan känns EXAKT som den karaktären som skulle kunna fastna i ett drogproblem. Att kokain skulle vara en it-drug för New York-yuppies är ju knappast bara en myt. Och Ryan har ju försökt klättra in i den rollen så fort på alla andra sätt att jag helt kan köpa det.

Och medan Dwights hobbit-grej kanske var lite överdriven så skrattade jag ändå tokigt. Och allt från hånglet till när han hällde ut drinken till gonattvisan var bara rent Dwight-guld.

Och stackars, stackars Toby. Då kunde jag knappt titta...

Plus såklart: "I've been watching The Wire recently. I don't understand a word of it."


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav wyndham » fre maj 02, 2008 2:01

2x19
Kelly och Ryan är ett gulligt par tycker jag. Synd att Ryan är så dum, men dom var fina när dom åkte skridskor tillsammans.

Pam och Tim är också ganska fina tillsammans. Dom skulle kanske vara ett par om inte Pam och Roy var tillsammans. Men Pam och Roy är ändå finast. Hoppas att deras bröllop inte sabbas bara för att det ska bli mer dramatik liksom.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav wyndham » fre maj 02, 2008 2:04

2x22
Oh shoot.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Rombat » fre maj 02, 2008 2:06

IRLG!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav wyndham » fre maj 02, 2008 13:08

Hittade säsong ett och två för vrakpris på torget i julas. Dom blev liggande eftersom säsong ett började så gräsligt tråkigt, iaf för ett fan av originalet. Men i Norrköping fick jag rådet att hoppa direkt in på tvåan. Sagt och gjort. Bra skit. Och en mycket fin utgåva med över två timmar bortklippta scener av hög kvalitet, många kommentarspår samt en hel hög extrapromos för NBC.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav noike » fre maj 02, 2008 19:49

4.12

Högt och ljudligt fniss. "Andy and Angela seems very happy together. I hope nothing really horrible happens to them."
"It's just noise coming out of an ugly scientist."

Alltså, Michaels beteende mot Toby här, fyfan. "If you had any friends you'd know..." För helvete!

Eftersom jag är jag gillade jag flödesschemat. Även om Dwight hade rätt, men menscykeln? What?! :D Och med den genomskinliga för emergency-läget. Jag vill sitta och göra flödesscheman nu.

Och när Pam tog av sig glasögonen på grund av Kevin och Jims ledsna blick när hon kände sig fram till telefonen? Usch. :unlove: Och Ryans beteende mot Jim? FFS. Ryan kunde inte sälja något när han var där. Så länge arbetet utförs ska det inte spela någon roll med det andra.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » lör maj 03, 2008 18:47

Hah: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 0229650269
Spoiler för senaste avsnittet på andra sidan länken.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaspode » lör maj 03, 2008 23:50

:D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » mån maj 05, 2008 8:30

(spoiler 4.12) DARRYL! :D Jag älskar att han har gått från att vara butter och allvarlig till att inse precis hur mycket roligt man kan ha på Michaels bekostnad. "...start tickling him. And he starts tickling you. You know, pretty soon you're laughing and hugging." Fan också, jag såg sååå mycket fram emot att se Michael pröva det på Stanley.

Och Dwight, som alltid. "Menstrual cycles" och säljmobbningen av Andy. Så roligt att de låtit Dwight gå från att konstant (nästan, iaf) förlora mot Jim till att hitta en annan "fiende" som han faktiskt kan vinna mot.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » fre maj 09, 2008 15:56

4.13. Nje.
För mycket Michael-pinsamheter på mässan, och Andy-pinsamheter på golfbanan. Det kändes som om att de inte hade något att berätta fullt ut.

Betyder slutet att Jenna ska gå över till recurring roll och att Pam inte ska jobba kvar?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » fre maj 16, 2008 13:24

4.14

Jim/Dwight office pranks! Så jag har har saknat det, kände mig alldeles varm inombords och bara satt och myste. :lovebunny: "No Pam! It's not me on the phone! It's Jim! I'm here!"

Michaels småaktighet mot Toby har inga gränser. Now Orleans death party?

Hollys (Amy Ryan!) scen med Creed! Fyfan vad jag skrattade. Fråga vad han gör. :D

Jan ber Michael att sterilisera sig och går sedan till en spermabank?! För att inte tala om när hon pratar med kameran. "Then sure, let Michael have a shot at one, but I need to make this one count." Så jävla...

Stackars Dwight och Angela. :D Men slutscenen. :D :D :D


Långt avsnitt, hade varit bättre tio minuter kortare. Bättre än förra veckan ändå.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav CheeseGuy » fre maj 16, 2008 13:26

4.14
Aj.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Tam » fre maj 16, 2008 16:29

4.14
En bra säsongsfinal. Tyckte inte det kändes för långt, så som de dubbellånga i början ofta gjorde. Höll rätt bra hela vägen.

"You cheated on me? When I specifically asked you not to?" :D

Mest var det jättesynd om Toby.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav AKS » lör maj 17, 2008 10:22

4.14: En bra säsongsavslutning, tycker jag. Lite otajt på vissa ställen, så tio minuter kortare hade det kunnat få vara.

Jag gillar i alla fall den nya karaktären (är det bekräftat att hon ska vara med nästa säsong?) och jag tror faktiskt att hon och Michael kommer överens på riktigt. Det förtjänar han. Kanske. Eller. Hm. Jo, han är ju godhjärtad trots allt. :) Men det får mig att tänka på följande:

Jag gillar inte Jans storyline. Så synd att den karaktären förstörts för mig. Hela denna säsong har hon varit så over the top och då jag inte trodde att det gick att göra storylinen mer over the top så händer detta. Nej, bort med denna storyline och hemskt gärna bort med Jan. Tycker inte att hon tillför något längre. Och jag som verkligen gillade henne en gång i tiden... :(

Kevin-grejen var underbar. :D Riktigt bra både på manusnivå och skådespelarnivå. Så jäkla roligt. Ska bli intressant att se hur det utvecklar sig.

And Andy stole Jim's moment! Och Pams leende då hon var med på fotot = :(.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » sön maj 18, 2008 21:28


"Japanska" the office, originalet. :D SNL-sketch men med lite vettiga personer.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » sön maj 18, 2008 21:33

noike skrev:"Japanska" the office, originalet. :D SNL-sketch men med lite vettiga personer.

:D It's funny, 'cause it's racist.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » mån maj 19, 2008 10:38

(spoiler 4.14) "Hazing is a fun way to show a new employee that she is not welcome, or liked."

Och Kevin med M&M-burken, jag låg fan nästan på golvet redan då... och sen: "I am TOTALLY gonna bang Holly!" Då föll jag av stolen.

Holly och Michael på golvet... så söta! :lovebunny:

"The real crime, I think, was the beard." :D

"Holly is the best thing to happen to this company since World War II!"

"You cheated on me... when I specifically asked you not to?" :unlove: och :D samtidigt.

Dwight under Andys friande... "Well, it's my own fault..." :emo: :unlove: :unlove: ...och sen... :D


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tinwiel » mån maj 19, 2008 17:10

414
"Total eclipse of the fart" :D

Jag gillar också Holly, och hela grejen med Kevin är ju underbar. :D

Fick ont i hjärtat av Michaels ledsna uppsyn i slutscenerna. Fan, Jan, jag vill ha bort henne också. Det räcker med att såra Michael nu, en ny story line, please! han och Holly var ju skitsöta tillsammans. Det skulle vara intressant att se Michael försöka sig på en "vanligt" förhållande, och alla de svårigheter som det innebär, istället för den vanliga förnedringen med Jan.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » tor maj 22, 2008 1:12

4x14 teasern: :D :D :D :D :D :D

Men det här var ett 40-minutersavsnitt. jag måste fan vänta tills imorgon med att se det. :eek: :(
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » tor maj 22, 2008 21:25

All in all var det ett riktigt bra avsnitt. Några jobbiga scener kanske, men det var mycket som var fantastiskt också.
Pam! :unlove: "
"I don't know, I just.. I really thought Jim was gonna propose tonight.." :(

Och dum-michael som inte fattade att Holly ville ha med honom och äta.
Allt med Kevin var guld!
Och Creed! "I should've written it down. Qua something..."

Och så Angela och Dwight på slutet! :lovebunny:

S2-klass stundtals.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav unehed » fre maj 23, 2008 15:49

gaspode skrev:Och dum-michael som inte fattade att Holly ville ha med honom och äta.


Det fattade han väl visst... Det var väl så att han inte ville följa med för att han skulle bli farsa "sort of" och tror att det kan bli nåt mellan honom och Jan eller att han känner att han måste ställa upp för henne eller nåt... Det var så jag tolkade det iaf.

edit: Förresten, japanska the office var nåt av det mest fantastiska jag sett på länge! :D
Senast redigerad av unehed fre maj 23, 2008 15:50, redigerad totalt 1 gång.

- Delete, delete
- Exterminate!
- Delete, delete
- EXTERMINATE!
Användarvisningsbild
unehed
Minion
 
Inlägg: 73
Blev medlem: 12 jun 2004
Ort: Norrköping

Inläggav gaspode » fre maj 23, 2008 15:50

unehed skrev:
gaspode skrev:Och dum-michael som inte fattade att Holly ville ha med honom och äta.


Det fattade han väl visst... Det var väl så att han inte ville följa med för att han skulle bli farsa "sort of" och tror att det kan bli nåt mellan honom och Jan eller att han känner att han måste ställa upp för henne eller nåt... Det var så jag tolkade det iaf.

hmm! det har du säkert rätt i. :) dum-martin då.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » tor jul 17, 2008 22:44

Det ser inte så lovande ut för TOUS-spinoffen enligt Ausiello:
http://ausiellofiles.ew.com/2008/07/bre ... ffice.html

Jag kan inte påstå att jag bryr mig alltför mycket. Huvudsaken jag får mitt TOUS så är det bra.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav gaspode » tor sep 18, 2008 23:50

En vecka! Jag såg om teasern för senaste avsnittet nyss. :D "Dwight left his cellphone on his desk, so naturally I paired it to my headset." och så hela grejen. :D

pepp!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tinwiel » fre sep 19, 2008 9:31

:D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » fre sep 26, 2008 19:16

5.01 Både roligt med tragiska inslag. Kameramannens "How do you sleep at night?" till Angela och hon svarar hur hon sover. :D Michael och Holly som rappar. Creed som ger Kelly en "inte en binnikemask". Jag gillar också hur Jim friade. Det var inte perfekt och regnet som öste ner, men det var så mycket finare än att göra det under ett fyrverkeri.

Och så slutet då. Stackars Toby...
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Rombat » lör sep 27, 2008 1:22

5.01

Jag ylade som en hund när Jim friade. :lovebunnier:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare