2x19 Belonging

Diskutera Säsong 2

Hur många portaler blir det?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
1
6%
5
1
6%
6
4
24%
7
2
12%
8
8
47%
9
0
Inga röster
10
1
6%
 
Antal röster : 17

2x19 Belonging

Inläggav latarmig » tis jul 13, 2004 16:48

Flera portaler öppnas i det här avsnittet. En Drokken (ett monster) från Lornes värld tar sig igenom en av dem. Ur en annan kommer en släkting till Lorne på ofrivilligt besök. Samtidigt blir Gunn smärtsamt påmind om det växande avståndet mellan honom och hans gamla polare när hans vän dödas av vampyrer. Wesley har ett inte alltför upplyftande samtal med sin far, allt medan Angel anstränger sig frenetiskt för att återigen bli en del av gemenskapen. Cordelia tittar till sist upp mot de två solarna.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Off » tis jul 13, 2004 16:51

Iom det här avsnittet tar s02 slut och s02.5 börjar :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » tis jul 13, 2004 16:54

"What never in 'never, never, never want to leave' didn't you understand?"
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav latarmig » tis jul 13, 2004 16:59

noike skrev:"What never in 'never, never, never want to leave' didn't you understand?"


Det där är från nästa avsnitt.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav noike » tis jul 13, 2004 17:01

Okej då. Jag har inte sett den här biten så många gånger att allt sitter där.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sus@n » tis jul 13, 2004 17:05

latarmig skrev:
noike skrev:"What never in 'never, never, never want to leave' didn't you understand?"


Det där är från nästa avsnitt.


Precis vad jag tänkt skriva :)
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav latarmig » tis jul 13, 2004 17:24

sus@n skrev:Precis vad jag tänkt skriva :)


Hihi, här kommer man inte undan med något. Vi är på varandra som hökar. :-D
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » tis jul 13, 2004 17:54

Första halvan av det här avsnittet innehåller ett gäng guldkorn (Wesley på telefon med sin pappa. Den underbara power walker-scenen. Och naturligtvis Cordy i bikini. :P). Andra halvan är seg och tråkig.

En svag sjua.

Men likväl:

WESLEY: "We managed to kill the Haklar just as it was about to devour a group of power walkers."
ANGEL: "Horrible."
CORDELIA: "I know. I saw it in my stupid vision, remember?"
ANGEL: "No, not the Haklar, the power walkers. I mean, walking I get, but power walking? Why not just run for a shorter time? Weird. Plus one of them hit him."
CORDELIA: "A power walker did that?"
WESLEY: "Apparently she felt I disrespected the Haklar's culture by killing it."


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » tis jul 13, 2004 17:56

Riktigt roligt citat. Why not just run for a shorter time :D
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » tis jul 13, 2004 18:00

Framförallt älskar jag Boreanaz förvirrade min när han säger "Weird...". Man ser verkligen på honom att det är en 250 år gammal varelse som inte förstår sig på dessa nymodernigheter. Man får samma vibbar som när man försöker förklara DC++ för mamma.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sus@n » tis jul 13, 2004 18:43

Den här scenen gillar jag skarpt:


GUNN: If we had a flamethrower we could set the table on fire, draw a little *more* attention to us.

ANGEL: I'm telling you, those markings, from a distance it really looked --

WESLEY: Let's just eat and be on our way without any more --

CORDELIA: Oh, god. (Scrunches up her face.)

GUNN: What is it? What do you see?

CORDELIA: Mo --

WESLEY: Moo? Some sort of cow monster?

CORDELIA: Move. I think the sashimi is coming up. (Throws up.)

ANGEL: They'll take that off the bill, right?





ANGEL: Nothing happened. It -- it's just ... Heh. Acting's her dream job? I mean, that's the world she really wants to live in? With people like that? I don't get it.

WESLEY: Who are you talking about?

ANGEL: Mr. "Hey, I'm L.A. Director, you know, Shooting a Commercial, So I Must Be the Center of the Universe" guy. It's like if you're not making it in show business you're a step or ten down the food chain. I mean, all we do is save the world, right? And the way he talks to her. It's like she's his commodity, like she's a slave or something. And you know what the worst part is? She took it. When was the last time Cordy took crap from any of us?

GUNN: Never. And the day after never.

ANGEL: Exactly! He's also got her wearing this flimsy swimsuit that covers, like ... nothing.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Koala » lör sep 11, 2004 16:54

Jag är orolig för cordy.

Men ett helt aight avsnitt. Angel börjar bli mer mänsklig på både gott och ont.
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Pazuzu » lör okt 09, 2004 22:55

Som Koala skriver börjar Angel bli mer och mer mänsklig på något sätt. Jag tycker inte riktigt om det, det tar bort mystiken kring honom. Han ska vara mer tystlåten och inte skratta för mycket, det är det som gör honom intressant. ;)
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav VelocityBoy » lör okt 09, 2004 23:09

Pazuzu: han kan inte vara så år ut år in... jag tycker att de är suveränt hur de lyckas att utveckla honom ifrån hans roll i Buffy.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Pazuzu » sön okt 10, 2004 0:23

Till viss del kan jag hålla med dig om att han ska utvecklas, men ibland tycker jag bara att han blir lite för mänsklig. Det ska bli spännande att se hur det utvecklar sig i de följande säsongerna.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Johannah » mån nov 08, 2004 16:58

Jag tycker att det här var ett av de sämre/tråkigare avsnitten i S2. Annars har jag faktiskt gillat de flesta.
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav Binchy » tor mar 10, 2005 10:27

Portaler, portaler, portaler.

Stackars Cordy, här får hon äntligen ett reklamjobb, och så blir hon behandlad som en skyltdocka. Antar att palmen får mer uppmuntran. Och hur ska hon hamna utanför "his light" om hon böjer sig närmare honom? Jag hade smällt till regissören och stämt honom, minst!

Och stackars Wesley, han pappa verkar inte vara mycket att hänga i granen direkt. Skicka ett kort nästa gång, Wes.

Vi får en hel del mer info om the Host, inklusive hans namn. Krevlornswath of the Deathwok Clan, de verkar inte mycket för att förkorta namn där han kommer ifrån, kusinen säger väl hela namnet ett par tre gånger.

Stackars Gunn, inte nog med att en av hans vänner dör, han känner sig skyldig för att han inte ställde upp för dem och kanske hade kunnat rädda sin vän.

Vilken cliffhanger, var är Cordy, och hur ska vi få tillbaka henne?
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Tompa » sön mar 27, 2005 1:00

Underbart när Angel ställer sig på fejkstranden och solar sig i lampljuset. Hade nästan varit grymmare om scenen börjat med honom ståendes på en "strand" (Ni som sett Lost World: Jurassic Park vet hur jag tänker)

Binchy skrev:kusinen säger väl hela namnet ett par tre gånger.


Sju gånger säger han det, sju:D

Angel: "Exactly! He's also got her wearing this - flimsy swimsuit that covers like (twists the ax handle between his hands as he looks up at the ceiling) nothing."
For a moment all three guys' eyes unfocus, then they glance at each other.
Wesley: "Appalling."
Gunn: "Disgusting.
Angel: "Right."


Bild
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav A bear » mån apr 04, 2005 18:27

CORDY: Oh CRAP.


Har jag nämnt att jag inte gillar slutarcen i s2?

Rätt ofokuserat avsnitt med ett par bra scener men mest en ursäkt för att sätta upp de kommande avsnitten. Angel på stranden är en kul scen, men som Tompa säger - varför inleder de inte med att zooma ut från Angel som solar sig på en strand? Det är ju ett så uppenbart gag...

Och så Cordy i bikini. OK, där har Buffy en nackdel gentemot Angel: SMG, Alyson Hannigan och Amber Benson i bikini... det vore...





















...ursäkta, mina tankar vandrade visst lite. För att vara lite mer jämställd: gillar hur de använder den grejen med Cordy i bikini Cordy i bikini Cordy i bikini förlåt till att verkligen lyfta fram hennes utsatta situation där... det är sannerligen inget trevligt jobb hon får som sitt första som skådis.

Powerwalkgrejen är rätt kul också.

Annars, nä. Fånigt monster. Fånig kusin till Lorne (äntligen kan man kalla honom det utan att spoila). Den underliggande handlingen - att allas drömmar får sig en rejäl törn (Wesleys far är allt annat än imponerad, Cordelias skådisdrömmar visar sig inte vara så rosafärgade, Gunns vänner dör, Lornes förflutna hinner upp honom) är kanske nödvändigt, men kunde ha gjorts bättre.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Gordo » ons apr 20, 2005 21:53

Ett sorgligt avsnitt. Tyckte så synd om Gunn när hans vän dog. Tyckte även synd om Cordy när hennes skådespelardrömmar grusades och om Wes när han talade med sin far.

Det var kul att få lite mer info om Lorne. Hemsk värld han verkar komma ifrån, allting svart eller vitt och inga gråzoner.

Nu vill jag bara veta hur det kommer att gå för Cordy? Mycket spännande slut!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav dansdansdans » fre apr 22, 2005 17:02

jag är lite tveksam till detta avsnittet.
jag gillar det samtidigt som jag tycker det är lite.. löjligt.
antingen kan man titta på det med gillar-glasögonen å då är allt kul och roligt eller så tittar jag med ogillar-glasögonen och allt blir bara töntigt.

men det är nog ändå bra. lite....... ska angel verkligen vara sådär?
konstig liten historia i historien liksom
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav xAMNESIAx » lör jun 11, 2005 13:40

Fan vad mycket portaler...jag väntar mig mycket mer ifrån S2 än det här. Det finns en del bra scener som håller avsnittet uppe, men överlag så är nog "Belonging" något som jag helst vill glömma.

5/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav Tob » mån jul 04, 2005 1:16

Tycker avsnittet är rätt skapligt. En del roliga scener. Men på det stora hela så känns det som en enda lång ursäkt för att komma till Pylea. Det märks hur framstressad storyarcen känns. Men annars, så får man ju se Fred för första gången, om än i en vision.

I bakgrunden upptäcker Gunn att hans vän har dött. Jag vet inte om man förväntas att verkligen lida med Gunn, men detta var på sätt och vis priset för hans "nyvunna liv" och sina nya vänner.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tea » tor maj 25, 2006 16:02

inte speciellt bra.. komemr nog bli spänandne i slutändan dock...

David är ögongodis.. Jag bröjar förstå lite vad ni menar med att man fäster sej vid honom tillslut. :P
Nu börjar det bli en karaktär som jag kan tänkas tycka om... Han är mer uppåt och mindra *mummel*.. good boy

Vacker man...
Vacker...


























Oj, ursäkta.. min tur att drömma mej bort...

halvbra avsnitt...

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav AKS » fre jul 20, 2007 16:44

Hugaligen. Avsnittet inleds bra med en rörande Wesleyscen (då han pratar med sin pappa i telefon och får noll tillbaka) och Angel i solskenet. Sen blir det sakta men säkert tråkigare och tråkigare och då Lornes kusin dyker upp... GAH! Urtrist. Men första tjugo eller så fungerar bra.

Svag 4 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » mån dec 28, 2009 17:18

Jag har för mig att jag tyckte det här avsnittet var helt okej förut, men nu kändes det sämre. Jag gillar början med scenen på restaurangen, Wes telefonsamtal med sin pappa och Angel som dyker upp när Cordy ska spela in reklamfilmen. Men sen går det verkligen utför, jakten efter Drokken-monstret är sååå tråkig. Jag kan inte säga att jag ser fram emot kommande avsnitt.

Favoritcitat:
Gunn: What is it? What do you see?
Cordy: Moo...
Wesley: Moo? Some sort of cow monster?

Betyg: 4
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » sön jun 20, 2010 18:09

Jag gillar detta avsnitt!
När Angel försvarar Cordy vid den där inspelningen, hur han står och solar mot lampan, Wesleys samtal med hans pappa, och slutet förstås när Cordy ser 2 solar! :)
Till skillnad från Echolls ser jag fram emot nästa avsnitt!!
Betyg: 7
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm


Återgå till Angel Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron