Anime

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » lör jan 26, 2008 14:31

Hm, Cowboy Bebop kanske? Är "Asteroid Blues" första avsnittet i första säsongen? Eller det kanske bara har gjorts en säsong. Me no idea.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav herdware » lör jan 26, 2008 22:37

AKS skrev:Hm, Cowboy Bebop kanske? Är "Asteroid Blues" första avsnittet i första säsongen? Eller det kanske bara har gjorts en säsong. Me no idea.

Wikipedia skrev:The series consists of 26 regular episodes, one recap episode titled "Session #XX: Mish-Mash Blue", one teaser titled "Session #0" plus one full-length movie, "Knockin' on Heaven's Door" (released outside Japan as "Cowboy Bebop: The Movie").


Vad fan? Ska Shakugan no SHANA bli bra igen efter fjorton avsnitt av den andra säsongen? För att citera Gert Fylking: "Äntligen!"
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav gaspode » lör jan 26, 2008 22:48

hm, jag har Cowboy Bebop-filmen i min kö för nedladdning. Är det starkt rekommenderat att se serien först eller? :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » sön jan 27, 2008 0:16

herdware skrev:
AKS skrev:Hm, Cowboy Bebop kanske? Är "Asteroid Blues" första avsnittet i första säsongen? Eller det kanske bara har gjorts en säsong. Me no idea.

Wikipedia skrev:The series consists of 26 regular episodes, one recap episode titled "Session #XX: Mish-Mash Blue", one teaser titled "Session #0" plus one full-length movie, "Knockin' on Heaven's Door" (released outside Japan as "Cowboy Bebop: The Movie").


Tack! Få verkar jag ha hittat en okej torrent nu för att få ner avsnitten med japanskt tal och eng sub.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tam » sön jan 27, 2008 1:22

gaspode skrev:hm, jag har Cowboy Bebop-filmen i min kö för nedladdning. Är det starkt rekommenderat att se serien först eller? :)

Jag har bara sett filmen. Bra film. Kanske skulle ta och se serien nån gång.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav sp1keout » sön jan 27, 2008 16:45

Tam skrev:
gaspode skrev:hm, jag har Cowboy Bebop-filmen i min kö för nedladdning. Är det starkt rekommenderat att se serien först eller? :)

Jag har bara sett filmen. Bra film. Kanske skulle ta och se serien nån gång.


Filmen är fristående, "side story" så att säga. Samma karaktärer och så, men jag minns inget vidare.
Skulle väl vara att filmen gjordes efteråt...

Se både, ey!? ^^

Och seriens första avsnitt heter "Asteriod Blues"...
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav herdware » mån feb 18, 2008 22:52

Princess Resurrection (Kaibutsu Oujo)
Wikipedia skrev:Hiro Hiyorimi is a boy who has just moved to the city to meet his sister. While walking down the sidewalk, he is suddenly hit by a car (crushed by construction beams in the anime). On the verge of death, he is seen by a young woman clad in gothic clothes. She then resurrects him, leaving him alive in the hospital morgue. He wakes up confused over what happened, only to encounter the woman again as she eliminates some wolf creatures. She addresses Hiro as "her servant" and introduces herself as "Hime" (Japanese for Princess). The story then follows Hiro as he assists Hime in killing creatures that have been sent by her siblings to attack her.


Detta verkade lovande, och jag såg en rekommendation om den på en anime-/mangahub. Men, tja... än så länge känns det mest "meh". En trevlig sak är dock att Mamiko "Silkesrösten" Noto (Yakumo i School Rumble) är med.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav CheeseGuy » mån mar 03, 2008 11:09

Nu har jag sett Elfen Lied. Den vann mer på råstyrka än finess, helt klart. Det fanns ett antal rejält rörande och obehagliga scener, men som var det mer på grund av situationerna i sig än att serien fick mig att bry mig om karaktärerna. Men det var också min första anime-serie (jag har bara sett filmerna Spirited Away, Princess Mononoke och Grave of the Fireflies), annars kanske jag hade sugits in mer i berättelsen. Jag antar att man måste vänja sig lite vid att det är tecknat och på ett totalt obegripligt språk. Men som det var nu kan jag inte se något märkvärdigt utöver vissa osedvanligt hemska bitar och det helt VANSINNIGA våldet.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Illyria » ons mar 05, 2008 16:50

Omtitt av Only Yesterday (Ghibli): en film som blev bättre andra gången jag såg den, nu kunde jag mer uppskatta och uppfatta humorn i filmen också, och överlag tycker jag om den mer vid en omtitt än första gången jag såg den. Ingen love at first sight-Ghibli, men en film som växer och är väldigt bra. Jag ångrar inte mitt dvdköp, den kommer jag helt klart se ännu fler ggr framöver.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav herdware » tor mar 06, 2008 22:55

CheeseGuy skrev:Nu har jag sett Elfen Lied. Den vann mer på råstyrka än finess, helt klart. Det fanns ett antal rejält rörande och obehagliga scener, men som var det mer på grund av situationerna i sig än att serien fick mig att bry mig om karaktärerna. Men det var också min första anime-serie (jag har bara sett filmerna Spirited Away, Princess Mononoke och Grave of the Fireflies), annars kanske jag hade sugits in mer i berättelsen. Jag antar att man måste vänja sig lite vid att det är tecknat och på ett totalt obegripligt språk. Men som det var nu kan jag inte se något märkvärdigt utöver vissa osedvanligt hemska bitar och det helt VANSINNIGA våldet.

caffe skrev ett alldeles eminent inlägg om Elfen Lied här.
Det där beskriver ungefär vad jag känner för den serien också.

Om att vänja sig vid tecknat/språket så: ja. Personligen så tycker jag det gick rätt snabbt. Vissa serier blir bättre om man har åtminstone lite koll på den japanska kulturen, men det blir ännu mer tydligt om man kollar på dorama. Fast det går förvånansvärt fort det också...
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav sp1keout » tis mar 11, 2008 18:26

Förstår inte riktigt... nog skulle man kanske tro att Elfen Lied är den animen man inte ska börja med att se. Men jag gjorde det, denna serie är nog den jag rekommenderar starkast.

Jag tycker denna serie är en annorlunda upplevelse, oavsett vad man är för person... och att den berör. Många av Lucys tillbakablickar är helt fantastiska. När hon och Kouta leker, eller när mobbarna dödar hennes hund. När hon själv börjar döda...

Många kallar denna serie ett mästerverk, andra rycker på axlarna. Jag tycker båda har rätt...
Senast redigerad av sp1keout tis mar 11, 2008 18:31, redigerad totalt 1 gång.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » tis mar 11, 2008 18:27

Sen ska jag väl inte sticka under stolen med att jag rent ut sagt är smått förbannad och besviken på LWES för att han inte börjat läsa Eyeshield 21 än.

Kapitel 271 :lovebunnier:
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » tis mar 11, 2008 18:28

The Buffster skrev:Oj, nu var det läääääängesen jag såg One Piece. I sommar, då ska jag se ikapp. Underbart kommer det att bli.


Sommaren 2007 är slut för länge sedan :)

Hur går det för Off med One Piece-tittningen?
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » tis mar 11, 2008 18:41

sp1keout skrev:Sommaren 2007 är slut för länge sedan :)

Haha, jag behöver ingen som påminner mig om hur dålig jag är. ;)

Nä men, allvarligt, vad hände egentligen med sommaren 2007? Jag måste ha glömt bort att jag ens följde One Piece (ILLA!). Jag får satsa på sommaren 2008 istället tror jag. Ojoj, kommer att finnas mycket att se ikapp.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav LWes » tis mar 11, 2008 23:46

sp1keout skrev:Sen ska jag väl inte sticka under stolen med att jag rent ut sagt är smått förbannad och besviken på LWES för att han inte börjat läsa Eyeshield 21 än.


Mmm, det är dåligt av mig... Berätta än en gång för mig om animen och mangan är samma eller om dom har skillnader. Just nu i mitt liv känner jag att titta är bekvämare än att läsa nämligen.
Ska jag börja SE Eyeshield tycker du, eller rekomenderar du att jag LÄSER den?

Jag håller på att ladda hem massivs av serier till min nya externa hårddisk så jag kan ta den med.

Såg första avsnittet av Berserk igår.
Det var inte jättebra. Inte alls klart vad det handlar om eller vilka karaktärerna är. Bara massa våld och förvirrande planteringar...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » ons mar 12, 2008 4:23

LWes skrev:Ska jag börja SE Eyeshield tycker du, eller rekomenderar du att jag LÄSER den?


Manga = Serietidningen
Anime = Teveserien, yeah?

Jag rekommenderar att du läser den, men om du gärna vill se, så kan jag väl säga att de första 30 avsnittena går ann. Sen blir det sönderfillrat, och fansubbarna försvinner efter många fillers. Plus att handlingarna är väldigt olika varandra på många plan. En del till det bättre kan tyckas, många fillers har jag sett många gånger, tycker de är bra. Ser fortfarande på animen med jämna mellanrum, det går sakta och känns allmänt sämst bara, tyvärr.

Men ja, första 30 avsnittena. Sen hoppa till typ... kapitel 80 i mangan (kan kolla mer ordentligt sen)

Fansubbinggrupp till animen: Saizen

Mangan är bättre, hela vägen dock...

Säg till när du kommer igång.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Off » ons mar 12, 2008 9:10

sp1keout skrev:
Hur går det för Off med One Piece-tittningen?


Inte kollat något sen Vegapunk slutade släppa. Ska ta tag i det där snart.

LWes: Tricket med Berserk är att se så mycket man kan i en sittning. Du ska dock vara beredd på att det är en väldig, och jag menar väldig, massa våld genom alla avsnitt.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav LWes » ons mar 19, 2008 0:29

sp1keout jag vill tacka för ditt kontinueliga tjatande om Eyeshield21.
Jag såg just färdigt första avsnittet och det enda jag inte gillade var att jag inte har fler avsnitt färdiga förns imorgon.
Mycket bra och lovande start. Jag satt upp och såg hela avsnittet - d.v.s. det var intressant och uppmärksamhetshållande hela tiden.

Tror jag kommer älska.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » ons mar 26, 2008 23:44

Såg just avsnitt 9 av Eyeshield 21 och introt för avsnitt 10 är igång just nu. Det är skitbra! Serien alltså, men introt är också bra.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » sön mar 30, 2008 3:53

Berätta lite LWES!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » sön mar 30, 2008 19:34

Kapitel 274, 275

Först blev mina ögon :eek: :eek: :eek: och händerna alldeles darriga!!!
Sen blev de :eek: :o :| :eek: :eek: :eek: WHAT IS THIS!? :chock:

Så grymt spännande varenda jävla kapitel!!! Vill veta mer!! :drool:

:lovebunnier:

Edit:
Bästa serietidningen E V E R
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » mån mar 31, 2008 21:03

Eyeshield till avsnitt 15:
Det är jättebra. Jag kollar i mangan lite då och då för att se om saker är annorlunda och och så, och jag tycker att animen är mycket bättre. Bara en sak som karaktärernas design känns tydligare och mer spot on än i mangan. Men jag gillar inte fillers alltså, när dom har med huvudkaraktärer och så som om det vore på riktigt. Som avsnittet på sjukhuset med en liten pojke(uppenbar filler-varning) men jag trodde först att det inte kunde vara filler för att popstjärnekillen från motståndarlaget var med och så, men det var det visst. och det där när alla skulle jaga Eyeshield 21 och det slutade med att alla hade klätt ut sig till honom för att ingen skulle få veta att Sena är honom. Fillers drar ner värdet.
Jag gillar inte att dom måste dölja att Sena är Eyeshield 21 för alla inklusive tjejen, det börjar bli lite gamalt nu.
Alla karaktärerna är dock mycket bra. Appojken som har Usopp's röst gillade man med en gång, och den lilla runda killen också. och flintisen var det så synd om när han berättade sin historia och för att han är så sämst men så gärna vill, så man kan ju inte ogilla honom.
Dom tre 'bröderna' gillade jag i början att dom skulle vara med i laget, men att dom egentligen inte vill vara med är ett skämt som också snabbt blev gamalt.
Min favorit är nog ändå track team-killen. Jag gillar alltid sånna obskyra karaktärer, och han har ju t.o.m. som sin "kraft" att han är obskyr. Det är jätteroligt när dom glömmer bort honom och inte märker honom trots att han varit där hela tiden. Jag gillar annars hur allt varit upplagt hittills med att man ser fram emot Christmas Bowl och så. Men matcherna tycker jag inte är lika kul som icke-matcherna. Avsnittet när dom skulle testa alla nya medlemmar var t.ex. förmodligen det bästa hittills.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav herdware » mån mar 31, 2008 21:20

Råkade (nåja) se de första avsnitten av Kimi ga Aruji de Shitsuji ga Ore de. Vilken vidrig jävla smörja! Make me unsee it! :cry: Finns det ingen spy-emoticon?
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav sp1keout » mån mar 31, 2008 23:14

Ichimaru! Han är rolig! :)

Tyvärr är det just det där, och efter avsnitt 30 är varje avsnitt om inte filler utdraget som inåt helvete. Konstigt. Du kommer märka snart...

Jag gillar Jumonji!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » ons apr 02, 2008 2:31

AKS,
ja o minkompis kollar på DEATH NOTE nu, börjar på avsnitt 10 nu... fantastisk... :)
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » tor apr 03, 2008 21:28

En bit in i serien har jag sett nu... Heartbreaking! :unlove:

Mycket bra serie! :chock:
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » sön apr 06, 2008 22:45

Death Note 01: Är det säsonger i japanska serier? Denna serie? Ja, ja...

I alla fall så tycker jag att detta var en mycket intressant och bra inledning på serien. Den var omedelbart intressant och mot slutet var jag riktigt hooked. Light är en... intressant huvudkaraktär. En av mina första tankar om honom var: vilken misantrop! Och naturligtvis får han av alla boken. Ryuk är cooool!

Enda nackdelen: Fansubsen tycks vara högkvalitativa vad gäller språk (engelskan då, kan inte avgöra om det är korrekt översatt) för det låter naturligt, men jag ser ju inte så bra och fonten är inte passande. Dessutom minst en punkt för liten. Så jag känner att jag fick spänningshuvudvärk nu efter ett avsnitt på 22 minuter eftersom jag måste kisa och sitta upprätt så nära tv:n det går. Så det var verkligen synd. Hade velat kunna luta mig tillbaka och slappna av.

Men det gör ju inte avsnittet mindre bra, bara svårare att njuta av.

(edit) Höll på att glömma: musiken under förtexterna är Turkiets bidrag till Eurovision-tävlingen 1995, ja? :D (/edit)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » sön apr 06, 2008 22:51

AKS skrev:men jag ser ju inte så bra och fonten är inte passande. Dessutom minst en punkt för liten.

Har du tur är de i ett format som kan styras av VLC. Inställningar -> Video -> Subtitles -> Text renderer -> öka relative fontsize till stor. Starta om uppspelningen för att det ska fungera. Om du har tur alltså, den fungerar inte på hårdkodade textformat tyvärr.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » mån apr 07, 2008 7:19

Tyvärr gick det inte. Himla synd. :(
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Peak » mån apr 07, 2008 8:48

Såg att nåt Japanskt Animebolag försöker göra fansubbare arbetslösa genom att göra deras arbete åt dem. Ursäkta om det rapporterats, men hittar inget i sökningen iaf...

Gonzo Animation presenterar:

The Tower of Druaga: The Aegis of Uruk

och

Blassreiter
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron