6x19 - Seeing Red

Här pratar vi mest om Säsong 6

Vad ger du Seeing Red för betyg?

1
2
3%
2
0
Inga röster
3
2
3%
4
0
Inga röster
5
1
1%
6
1
1%
7
2
3%
8
18
23%
9
27
34%
10
26
33%
 
Antal röster : 79

Inläggav Daimone » ons feb 13, 2008 23:47

ey skrev:får djur inte ha sex med djur? eller vilka djur är det som får ha sex med varandra, samma ras eller?
jag tycker det borde regleras vem man har sex med, tex så borde Peter Jidhe inte få ha sex med någon då han riskerar att föra vidare sitt slemmiga och klämchecka sätt. det kan jag inte tillåta!


Det var dödsstraff under medeltiden att ha samlag med djur eller Demoner (stod under samma paragraf), samlag mellan samkönade(igentligen bara män), onani, och samlag i mågon annan ställning än missonären, så sent som 1773 blev en dräng i Halmstads härad dömd till döden för att han påståds ha haft samlag med Skogsråt. Jag är ganska säker på att det också funnits (och finns) kulturer där det varit dödsstraff för kvinnor att bära vapen ännu mer för att delta i strid. Vad gör en Slayer med Buffys mentalitet om hon blir född i en sån kultur, hon som är så fixerad vid att följa samhällets lagar? Sticker pålen i sig själv?
Daimone
Minion
 
Inlägg: 108
Blev medlem: 19 jan 2007

Inläggav gaspode » ons feb 13, 2008 23:48

Daimone skrev:Sticker pålen i sig själv?

drrrty!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » ons feb 13, 2008 23:55

Spelar det någon roll? För uppenbarligen så är hon inte född där.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav carre » tor feb 14, 2008 11:54

Daimone skrev:
ey skrev:får djur inte ha sex med djur? eller vilka djur är det som får ha sex med varandra, samma ras eller?
jag tycker det borde regleras vem man har sex med, tex så borde Peter Jidhe inte få ha sex med någon då han riskerar att föra vidare sitt slemmiga och klämchecka sätt. det kan jag inte tillåta!


Det var dödsstraff under medeltiden att ha samlag med djur eller Demoner (stod under samma paragraf), samlag mellan samkönade(igentligen bara män), onani, och samlag i mågon annan ställning än missonären, så sent som 1773 blev en dräng i Halmstads härad dömd till döden för att han påståds ha haft samlag med Skogsråt. Jag är ganska säker på att det också funnits (och finns) kulturer där det varit dödsstraff för kvinnor att bära vapen ännu mer för att delta i strid. Vad gör en Slayer med Buffys mentalitet om hon blir född i en sån kultur, hon som är så fixerad vid att följa samhällets lagar? Sticker pålen i sig själv?


jag minns inte att jag frågade om medeltiden...
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Rombat » tor feb 14, 2008 20:05

Mister Medeltid!

Daimone är Björn Hellberg! Eller E-Type!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav noike » tor feb 14, 2008 20:12

E-Type tror jag. Hellberg verkar ha lite mer på fötterna om sina åsikter och teorier.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Daimone » tor feb 14, 2008 20:45

ey skrev:
Daimone skrev:
ey skrev:får djur inte ha sex med djur? eller vilka djur är det som får ha sex med varandra, samma ras eller?
jag tycker det borde regleras vem man har sex med, tex så borde Peter Jidhe inte få ha sex med någon då han riskerar att föra vidare sitt slemmiga och klämchecka sätt. det kan jag inte tillåta!


Det var dödsstraff under medeltiden att ha samlag med djur eller Demoner (stod under samma paragraf), samlag mellan samkönade(igentligen bara män), onani, och samlag i mågon annan ställning än missonären, så sent som 1773 blev en dräng i Halmstads härad dömd till döden för att han påståds ha haft samlag med Skogsråt. Jag är ganska säker på att det också funnits (och finns) kulturer där det varit dödsstraff för kvinnor att bära vapen ännu mer för att delta i strid. Vad gör en Slayer med Buffys mentalitet om hon blir född i en sån kultur, hon som är så fixerad vid att följa samhällets lagar? Sticker pålen i sig själv?


jag minns inte att jag frågade om medeltiden...


Ähe, Det var bara en kul ankedot.
Daimone
Minion
 
Inlägg: 108
Blev medlem: 19 jan 2007

Inläggav HeY » tor feb 14, 2008 23:49

Daimone skrev:
Ähe, Det var bara en kul ankedot.


Anekdot heter det, och jag kan inte se vad din "ankedot" har med Buffys relation med Spike och Angel och göra.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Daimone » fre feb 15, 2008 17:05

noike skrev:E-Type tror jag. Hellberg verkar ha lite mer på fötterna om sina åsikter och teorier.


OK, Jag erkänner. Jag är E-Type. Vem är du då? Veronika Silverstedt eller?
Daimone
Minion
 
Inlägg: 108
Blev medlem: 19 jan 2007

Inläggav caffeineaddict » fre feb 15, 2008 17:07

Daimone skrev:
noike skrev:E-Type tror jag. Hellberg verkar ha lite mer på fötterna om sina åsikter och teorier.


OK, Jag erkänner. Jag är E-Type. Vem är du då? Veronika Silverstedt eller?


Du är närmare än du tror! :)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » fre feb 15, 2008 17:08

caffeineaddict skrev:
Daimone skrev:
noike skrev:E-Type tror jag. Hellberg verkar ha lite mer på fötterna om sina åsikter och teorier.


OK, Jag erkänner. Jag är E-Type. Vem är du då? Veronika Silverstedt eller?


Du är närmare än du tror! :)

Alla som är för att ändra noikes titel till "Veronika Silverstedt", vem det nu är? *räcker upp hand*
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav caffeineaddict » fre feb 15, 2008 17:09

*hand*


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » fre feb 15, 2008 17:11

Jag är hellre "cute and fluffy". Väldigt ful ordbild på "Veronika Silverstedt".
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Echolls » ons jan 06, 2010 21:41

Ett väldigt jobbigt avsnitt. Jag hatar våldtäktsscenen men jag gillar ändå att de vågar ta det så långt, det är det inte många serier som skulle med ett "par" som är så pass älskat av fansen. Som tur är så var jag spoilad om den innan jag såg avsnittet första gången, annars hade det blivit en väldigt jobbig chock. Jag kan ändå inte ogilla Spike på grund av det här men jag vet inte vad jag hade tyckt om han inte hade skaffat sig en själ. Apropå det så tycker jag att det är löjligt hur kaxig de gör Spike i de kommande avsnitten så att man ska tro att han vill få ut chippet. Jag förstår att de vill vilseleda men jag tycker inte att de gör det särskilt trovärdigt.

Jag har saknat Dawn och Spikes scener tillsammans, kul att äntligen få en igen. Spikes min när Dawn frågar om han älskar Buffy tycker jag om väldigt mycket.

Buffy och Xanders scener ihop är väldigt bra. Jag blir lite irriterad på Buffy när hon säger "What I do with my personal life is none of your business." Vad är det för mening att ha vänner om man inte har med varandras privatliv att göra? Tycker hon att de bara ska utbyta artighetsfraser när de inte dödar demoner? Okej att Xander inte skulle ha haft rätt att säga åt henne att inte träffa Spike om han hade vetat om det när hon gjorde det, men jag tycker ändå att han måste få ha en åsikt.

Synd att Trion inte är särskilt bra i det här avsnittet, de drar ner det en aning. Men scenen med Buffy när Warren flyger i väg och Andrew försöker göra det gillar jag.

Tara. :(

Favoritcitat:
Spike: Trust is for old marrieds, Buffy. Great love is wild and passionate and dangerous. It burns and consumes.

Betyg: 8
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav WillowGirl » mån nov 29, 2010 3:23

Det här avsnittet alltså.. så fruktansvärt orättvist, det som händer med Tara. Ja tårarna kom, kan jag lova! Willows blick när hon får blodet på tröjan och fattar. Åh, vad jag tycker om T och W tillsammans. Finaste paret. Äntligen hade de hittat tillbaka till varandra och så det här.... elakt. :'(
Användarvisningsbild
WillowGirl
Minion
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 29 nov 2010

Inläggav HeY » lör feb 05, 2011 3:43

Phew! Det här var allt en massiv tråd att ta sig igenom, framför allt när man ju inte är den snabbaste läsaren och när diskussionerna är så pass intressanta och välformulerade som de är i denna tråden att man inte bara vill/kan skimma igenom den. Jag bockar och bugar för alla som deltagit, mycket bra läsning!

Jag önskar att jag hade orkat kommentera avsnitten nu när jag håller på att se om serien, uppenbarligen har jag inte orkat (eller kommit ihåg för den delen) alls eftersom här är jag och kommenterar på ett av de sista avsnitten av säsong 6 nu. Känns egentligen inte som om jag har så mycket att tillföra, då det mesta blivit diskuterat från alla håll vilket man kan förstå bara av trådens längd. Men något jag tycker har varit riktigt intressant under denna omtitt av säsong 6 är hur min bild av Spike nästan förändrats helt. Jag brukade älska honom fullständigt som karaktär, även om jag aldrig lyft upp honom lika högt som många andra fans av serien. Han är väl i slutändan inte ens topp 3 av de jag håller av mest egentligen - topp 5 vet jag inte. Det är så svårt att rangordna karaktärerna i en serie där verkligen alla huvudkaraktärerna är så älskvärda (eller jag kanske borde vara mer försiktig i mitt uttalande - Captain Cardboard protesterar nämligen). När jag nu har tittat på säsongen har jag oftare suttit och tänkt "jävla svin" under Spikes scener än "gotta love the big bad!". Jag har alltid kunnat relatera så otroligt mycket till Buffy, alltså karaktären - jag vet inte vad det är med henne men hon är en titelfigur som jag verkligen alltid känt så med. När jag tidigare sett säsong 6 har jag tyckt så synd om henne, men jag tror jag varit lite distanserad - jag har trots allt varit yngre än Buffy, bott hemma, gått på High School(/Gymnasiet). Jag har inte varit i hennes situation och kanske därför kunnat relatera mer till henne i de tidigare säsongerna. Nu är jag 20, i denna säsongen fyller Buffy 21 och ger sig på riktigt ut i livet - jag har flyttat hemifrån, bor relativt långt ifrån mina föräldrar, har med andra ord själv gett mig ut i livet. För första gången tror jag att jag verkligen, på riktigt, faktiskt mer än känner för Buffy i säsong 6 - jag känner med henne. Det är väl kanske det som är skillnaden mellan att känna för någon och känna med den - jag har alltid känt för Buffy i säsong 6, denna gången kände jag med henne. Och när Spike så brutalt manipulerar henne, får henne att må sämre, trycker ner henne ännu mer bara för att kunna vara med henne, ja, näst intill våldtar henne psykiskt innan han tillslut, här, försöker sig på att göra det fysiskt, då kan jag inte längre säga att jag ser "the big bad" som jag brukade. Missförstå mig inte, jag älskar fortfarande karaktären, men jag tror att jag här för första gången verkligen förstår vad som menas med att man "älskar att hata Spike". För under stora delar av denna säsongen har jag hatat honom, eftersom han så många gånger kommit precis när saker börjar se ljusare ut för Buffy och dragit ner henne igen, to the darkness with him. Och jag kunde inte låta bli att själv må dåligt, eftersom jag av någon anledning relaterar så med just karaktären Buffy, denna gången på ett sätt jag tidigare inte varit kapabel till när jag sett denna säsongen, och därför har jag för första gången under detta avsnitt blivit arg på henne när hon inte låter Xander borra ner en påle i hjärtat på Spike.

Fy fan alltså. Det är otroligt vilken inverkan en TV-serie kan ha. Jag hade nästan glömt hur mycket Buffy kan påverka en - mitt tittande av säsong 6 har nästan gjort mig lika nedstämd som alla huvudkaraktärerna. Häromdagen träffade jag en vän, och då hade jag precis sett Dead Things, och hon undrade om jag var ledsen över något. Nej, sade jag, och fick påminna mig själv om att mitt liv faktiskt är helt okej just nu.

Nu till den fantastiska slutarcen.

TARA: Your shirt...

:unlove:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 6



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron