Angel: After the Fall #3

Snacka om serietidningarna som tar vid där Angel slutade.

Angel: After the Fall #3

Inläggav Lipton » mån jan 28, 2008 18:58

Slutkommentaren i detta avsnitt får en ju att undra, och verkligen vilja läsa nästa.

Det jag inte gillar är att alla verkar ha blivit mer eller mindre osams.
Det jag gillar är att hur mycket Spike och Angel än säger att de hatar varandra osv så vill de inte att den andre ska dö och i slutänden så hjälper de alltid varandra. De är så vackert, jag tror nog de älskar varandra trots allt, som bröder. Snyft.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Re: Angel: After the Fall #3

Inläggav A bear » mån jan 28, 2008 19:33

Lipton skrev:De är så vackert, jag tror nog de älskar varandra trots allt, som bröder.

Bröder.

Precis.

Hm.

:D

Jag tyckte det här var ett rätt bra nummer, även om jag fortfarande tycker hela serien är lite onödig och undrar när de ska skaffa en vettig tecknare. Och om nu Angel är mänsklig är det ju en intressant vändning - här har han jobbat för det i alla år och så gör det bara saken etter värre - men jag hoppas det inte är permanent; hur kul är han i längden som människa, liksom.

Tanke om scenen där Illyria och Angel fightas och tiden går David Lynch. I tur och ordning får vi se:
- 1700-talsLiam/Angelus
- Puppet!Angel
- Angel som gammal man (!)
- Angel (?) som nyfödd bäbis (!!!)

Är ordningen slumpmässig, är det nonsens, eller är det föraningar om vad som ska komma...?

Av alla skurkar man ville se komma tillbaka är ju lånehajen inte högst på listan heller... men men, kul cameo om det är allt det är.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Lipton » mån jan 28, 2008 19:40

Ja och vad har Lånehajen där att göra, är han en Lord i LA helt plötsligt.
Men det var en kul grej att peta in honom där. Jag gillar i alla fall Angel serien bättre än Buffy serien, Angel är sig mer likt. Förutom alla tänder och tentakler överallt.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav dansdansdans » tor jan 31, 2008 21:45

jag gillade detta nummret. riktigt spännande att få reda på vad han är nu? det kanske inte ens är människa han är?
spike vet kanske redan om detta annars hade han ju märkt något, på lukten eller hur de nu 'sensar' varandra...

hmm. vart ser du 1700-tals angel/angelus?
bilden innan puppet-angel?
är det Illyria som gör det där? hade inte hennes powers försvunnit?
eller har de kommit tillbaka?
kanske en omtitt av s.5 behövs av mig hehe ;)
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav A bear » tor jan 31, 2008 21:59

dansdansdans skrev:spike vet kanske redan om detta annars hade han ju märkt något, på lukten eller hur de nu 'sensar' varandra...

I #2 hotar Spike att stoppa Angel i "a teeny, tiny, little urn" så det verkar ju som om han tror att Angel är en vampyr (vampyrdamm får plats i en urna, döda människor inte fullt så mycket.)

hmm. vart ser du 1700-tals angel/angelus?

s3, strax efter att Illyria hystat honom genom fönstret.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Lipton » fre feb 01, 2008 15:35

Men att han är människa verkar inte så sannolikt eftersom han helt klart är övermänskligt stark, eller så har han ljugit om att han har dödat den där demon Lordens son.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav A bear » fre feb 01, 2008 15:49

Lipton skrev:Men att han är människa verkar inte så sannolikt eftersom han helt klart är övermänskligt stark, eller så har han ljugit om att han har dödat den där demon Lordens son.

Vi ser honom döda demonlordens son. Men ärligt talat är jag inte helt säker på om det var något som krävde övernaturlig styrka... att slå ner en förbannad (och lite berusad) Spike, samma sak; det kunde Riley med.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Lipton » fre feb 01, 2008 16:27

Ok, jag kommer inte i håg att man fick se striden, kommer bara i håg att han sa åt Wesley att den låg utanför. Men när han blev mänsklig sist, när buffy var där och hälsade på, så blev han då väldigt klen och kunde knappt ta hand om sig själv. Iofs så kom det väldigt plötsligt den gången, nu kanske han haft tid att vänja sig.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

-

Inläggav MissEdith » lör feb 02, 2008 18:30

Är inte heller särskilt förtjust i tecknaren... Ibland ser Connor nästan ut som Cordelia...
Användarvisningsbild
MissEdith
Demon Fodder
 
Inlägg: 25
Blev medlem: 08 sep 2007

Inläggav Nyx » mån feb 04, 2008 14:13

Och Urru verkar tyvärr totalt oförmögen att rita en igenkännlig Wesley.

Jag var ganska positiv till After the Fall i början men nu börjar jag tröttna på all exposition och undra var berättelsen är och varför de väljer att göra så många obskyra och hittills meningslösa förändringar hos karaktärerna... Jag fortsätter att prenumerera men hoppas att någonting händer snart!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » sön feb 10, 2008 23:34

A bear skrev:(vampyrdamm får plats i en urna, döda människor inte fullt så mycket.)
Var fan gjorde de av resten av farmor när vi gravsatte urnan vill jag då veta.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav A bear » mån feb 11, 2008 0:12

Rombat skrev:
A bear skrev:(vampyrdamm får plats i en urna, döda människor inte fullt så mycket.)
Var fan gjorde de av resten av farmor när vi gravsatte urnan vill jag då veta.

Det är klart, Spike kanske har en kremeringsugn någonstans i den där jättevillan.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Rombat » mån feb 11, 2008 6:11

A bear skrev:
Rombat skrev:
A bear skrev:(vampyrdamm får plats i en urna, döda människor inte fullt så mycket.)
Var fan gjorde de av resten av farmor när vi gravsatte urnan vill jag då veta.

Det är klart, Spike kanske har en kremeringsugn någonstans i den där jättevillan.
Det är min teori. :P

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Calle » tor feb 21, 2008 6:11

Vet inte om det bara var jag som läste Q&A i slutet av volym 3, men jag tycker att en del i det hela helt plöttsligt gjorde serien så mycket mer intressant, och även förklarar flera av de undringar som folk här haft. Poängen är i vilket fall W&H's sinne för ironi, och hur allt är en bestraffning. Det stämmer också väldigt bra in på hur många av karaktärerna uttrycker sig.
Gunn kan inte ens acceptera hur någon kallar honom vampyr, vilket får mig att tro att det finns en viss del av honom kvar där inne, en själ if you will, utan hans vetskap, det vore verkligen den ultimata bestraffningen för honom, tvinga honom till det han hatar mest men inte ta ifrån honom hatet.
Angel har ett flertal gånger uttryckt sin ånger för situationen, och att då ta hans kraft ifrån honom, även om han har visat på annat emellanåt, för att ta ifrån honom makten att göra något åt det.
Wes är det inte så mycket snack om hur illa hans situation är ut det egna perspektivet.
Angel frågar sig om inte någonting av Fred finns kvar i Illyria som verkar illsknare än någonsin för övrigt. Av de som officiellt tog över W&H LA lämnar det bara Lorne som jag inte skulle bli förvånad om han kom in på någon kant.
Jag tycker helt klart att serien har potential, får se vad som blir av det bara, var inte så enormt förtjust i Angel s5 från början heller.
Willow: "There were, you know, razor scooters and pictures of the vulcan lady on Enterprise."
Xander: "Ooh! I mean pff, nerds"
Användarvisningsbild
Calle
Minion
 
Inlägg: 191
Blev medlem: 06 apr 2004
Ort: Uppsala


Återgå till Angel - serietidningarna



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron