caffeine: Nu får du mig att vilja se DotD-originalet!! Hmm, får kanske hyra den ändå... Och drar du in Aliens (världshistoriens bästa film -- Get away from her, bitch!) i det hela... ja, herregud.
Du får mig *nästan* att vilja se Cykeltjuven, men Jules et Jim känner jag numera ännu mindre för.
Ang. eftertexter. Rent generellt så brukar jag aldrig springa ut direkt. Men det händer ibland då jag har fem minuter på mig att springa tvärs genom stan för att ta mig till busstationen (liten stad, låter det som, hehe). Annars brukar jag alltid stanna längre än 80% av övrig publik som rusar ut så fort det är fade to black. Ja, som ett brandlarm, som sagt. Jävligt irriterande. Men ibland stannar jag hela eftertexterna som under Dawn of the Dead t ex. och under senaste Harry Potter vilket jag inte rekommenderar: de är absurt långa. Eftersom vi var i Skottland då vi såg den tänkte vi se om de angav locations bara på kul sådär. 20 minuter senare (kändes det som): Filmed on location in... Scotland. Inget mer. Det var ju bara att skratta.