3x11 Birthday

Säsong 3-debatter

Ge mig ett betyg!

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
2
8%
6
1
4%
7
1
4%
8
9
35%
9
10
38%
10
3
12%
 
Antal röster : 26

Inläggav Bulsebub » fre dec 07, 2007 15:46

A bear skrev:Du är medveten om att Cordelia Chase och Charisma Carpenter är två olika personer, va? ;)

Det som händer i "Birthday" är ju en omtagning av hela serien: Cordelia och Angel träffas överhuvudtaget aldrig i s1. Cordelia går raka vägen till att bli superstar, och Angel och Doyle står ensamma från första avsnittet. Doyle offrar sig precis som i "Hero", med skillnaden att han först lämnar över synerna till Angel på något vis - kanske med ett manligt handslag följt av en tjottablängare på käften, om du nu föredrar det. Plågad av syner av folk som lider ovanpå sin egen (ganska rejäla) skuld, och utan någon som Cordelia som håller honom på rätt spår (varken Gunn eller Wesley är några stora motiverare direkt) drivs han långsamt allt längre in i grubblerier tills han tappar förståndet helt. Vad är problemet? Det är inte ett dugg konstigare än vad som händer med alla i "The Wish", till exempel; ändra en viktig detalj i historien och allt som händer därefter kommer att bli annorlunda.

EDIT: och glöm inte att (spoiler s4) det ju ligger i Skips intresse att få Cordelia att vilja behålla synerna, och att den bilden han visar henne av vad som skulle hända med Angel utan henne alltså behöver vara rätt otäck...


Jo, men jag glömmde helt och hållet hennes namn xD, men du kan ju inte tro att serien går som dem tänkt från början, dem tar bort, lägger till nya personer och måste ändra på serien, Angel som nästan döda Wesley för sin son struntar i honom för att Connor blir galen för att "Cordelia" ska sluta serien (se ironin) och så måste han också sluta på något skummt sett, det handlar mer om pengar än serie
Bulsebub
Minion
 
Inlägg: 141
Blev medlem: 05 aug 2007

Inläggav A bear » fre dec 07, 2007 15:49

Måste erkänna att jag inte förstår vad du försöker säga nu. Vad har Connors kidnappning och Charisma Carpenters graviditet i s4 med "Birthday" att göra? Att Cordy skulle bli ond var planerat redan i s3. Att Wesley skulle kidnappa Connor ÄR s3.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Bulsebub » mån dec 10, 2007 10:25

A bear skrev:Måste erkänna att jag inte förstår vad du försöker säga nu. Vad har Connors kidnappning och Charisma Carpenters graviditet i s4 med "Birthday" att göra? Att Cordy skulle bli ond var planerat redan i s3. Att Wesley skulle kidnappa Connor ÄR s3.

Menar att dem ändrar sina idér under seriens gång helt enkelt
Bulsebub
Minion
 
Inlägg: 141
Blev medlem: 05 aug 2007

Inläggav A bear » mån dec 10, 2007 11:10

Bulsebub skrev:
A bear skrev:Måste erkänna att jag inte förstår vad du försöker säga nu. Vad har Connors kidnappning och Charisma Carpenters graviditet i s4 med "Birthday" att göra? Att Cordy skulle bli ond var planerat redan i s3. Att Wesley skulle kidnappa Connor ÄR s3.

Menar att dem ändrar sina idér under seriens gång helt enkelt

Och därför borde Angel inte ha blivit galen?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Echolls » sön jan 03, 2010 19:28

De flesta verkar tycka väldigt bra om det här avsnittet, men jag är inte riktigt lika positiv. Jag gillar inte när Cordy springer omkring på hotellet i de andras scener och pratar för sig själv, det känns lite segt. Från det att hon blir skådespelarska så är vissa delar väldigt bra dock. Jag tycker så synd om Angel när han har synerna och Wesley med bara en arm.

Vad glad jag blir varje gång de nämner Doyle!

Favoritcitat:
Cordy: So - demonize me already.

Betyg: Svag 7:a
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » mån jul 12, 2010 7:45

Bra avsnitt!
Älskar Skip, och hans jämförelser, t.ex om matrix och köpcentrumet. :D
Kul att få se mer av Cordy och kommande avsnitt kommer nog bli riktigt spännande, och bra!
Även jag tyckte synd om Angel och Wes med bara 1 arm.. Skulle dock varit intressant om serien hade fortsatt därifrån..
Betyg: 9a
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Angel Säsong 3



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare