Dollhouse

Diskussioner som inte rör specifika avsnitt av Dollhouse hör hemma här.

Inläggav madskellig » tor nov 01, 2007 5:21

Jag kommer att vakna imorgon och det här kommer att vara någon sorts underbar dröm, men: Joss gör ny TV-serie!!!

Joss! Tv! Eliza!

:lovebunnier: :drool: :lovebunnier: :popcorn:

I die now.

Edit: "Fellow Buffyverse alum Tim Minear is also on board"
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Illyria » tor nov 01, 2007 5:33

FOX?! FOX?! FOX?! FOX?! FOX?! FOX?! FOX?! FOX?! FOX?! FOX?! FOX?! FOX?! FOX?! FOX?! FOX?! FOX?! FOX?! FOX?! FOX?! FOX?! FOX?! FOX?! FOX?! FOX?! FOX?! FOX?! FOX?! FOX?! FOX?! FOX?! FOX?! FOX?! FOX?! FOX?! FOX?! FOX?! FOX?! FOX?! FOX?! FOX?! FOX?! FOX?! FOX?! FOX?! FOX?! FOX?! FOX?!

Och dessutom Tim Minear, lär han sig aldrig?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav madskellig » tor nov 01, 2007 5:35

Jag vet! :| Men man kan försöka att tänka positivt... kanske? Lite grann? Oh well, Serien får ju minst 7 avsnitt i alla fall.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Peppe » tor nov 01, 2007 5:38

Wtf? det här är surrealistiskt för mig. Ny whedon serie? Härligt som fan!
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav Illyria » tor nov 01, 2007 5:39

Joss = I'm there, men varför måste det vara FOX. Det känns som jag redan vet hur det här kommer sluta.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Peppe » tor nov 01, 2007 5:46

Illyria skrev:Joss = I'm there, men varför måste det vara FOX. Det känns som jag redan vet hur det här kommer sluta.


Har man nåt val? Killen har gjort 3 av mina top 6 favoritserier. Ingen tvivlan att hans får en chans. 8)
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav madskellig » tor nov 01, 2007 5:50

Joss pratar om FOX här

Great chemistry and intriguing premise notwithstanding, you'd think that after Fox snuffed Whedon's Firefly and hung up on Dushku's Tru Calling, one or both of them would have been more than a little hesitant to get back into bed with the network. "Honestly? Walking back into that building was pretty damn strange," Whedon admits. But "I always had a good relationship with [20th Century Fox], and on the network end, it's a completely new bunch of people, and from what I’ve seen, a fairly impressive bunch."

Dushku seconds that emotion. "I really get the sense that they're committed to [this show]… It feels right."


Känns dock fortfarande som att man gärna sett det varsomhelst utom FOX.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Illyria » tor nov 01, 2007 5:55

Är det "a completley new bunch of people" sedan i våras när de slängde bort Drive? FOX är jäkligt commited till allt, tills de ser att serien inte är en tittarshit på 20 miljoner.

Jag skulle vilja vara riktigt glad för den här nyheten, men med FOX i samma mening går det inte.

Men vi borde ha en egen tråd till det här ändå!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Glorificus » tor nov 01, 2007 6:23

OMG! Jag fick seriöst dubbelkolla datumet när Whedonesque kom upp med nyheten. Första april? Nej. Måste kolla igen... nej, inte en skämtdag. Man skämtar inte på Halloween heller väl? Oh my frikkin god.

Joss. Eliza. Tim. :eek: :o :lovebunnier: :drool: :popcorn: :eek:

Jag älskar idén och människorna och allt med det här. Och hur alla Joss-fans i världen lär skrika "WHAT?!" idag. Amazing. Joss on TV.

Illyria skrev:Men vi borde ha en egen tråd till det här ändå!

Ja, en Dollhouse-tråd! Iiiihh!

Jag dör.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Peppe » tor nov 01, 2007 6:25

Alltså, idén i sig låter som vilken annan. Men det är skönt att ha tillbaka en kille som faktiskt kan skriva riktigt jävla bra avsnitt. Har alltid gillat joss och kommer alltid att vara ett fan. Hoppas detta blir riktigt bra.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav A bear » tor nov 01, 2007 8:27

Idén låter som om den kan bli precis hur bra som helst om den görs rätt - typ en Dick/Cronenberg-idé. Tyvärr finns det väl en gräns för hur satiriska de får bli på FOX, men... äh. Sju avsnitt i alla fall, det är bättre än inget.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Tob » tor nov 01, 2007 8:30

Herrejävlar. Sämre nyheter kan man ju läsa en morgon.

While you scream, hyperventilate and then (hopefully) recover, I will tell you this: The news gets even better.


Ja...det var en bra beskrivning... :chock:

"Honey, I accidentally created this Fox show"


:D
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav adolvsson » tor nov 01, 2007 8:42

Peppe skrev:Alltså, idén i sig låter som vilken annan.

Den fick mig att koppla direkt till två vitt skilda serietidningar, eller kanske snarare karaktärer, men det känns fortfarande som en riktigt intressant idé, och framför allt är det dels som Björn säger, dels lär det verkligen kunna spela på både Joss och Elizas styrkor. Åh, Eliza!

Och jag vill verkligen vara pessimistisk, inte dra upp hoppet, förbereda mig för allt som går illa, och det är omöjligt. För det kan ju trots allt gå jättebra.

Åh. Eliza! Joss!

Tob: Om inte du citerat andra citatet där, hade jag gjort det. It wuz suprkyoot.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » tor nov 01, 2007 8:43

:D

Bästa nya tråden sen... Sextråden! Om jag får säga det själv.
Senast redigerad av adolvsson tor nov 01, 2007 8:51, redigerad totalt 1 gång.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » tor nov 01, 2007 8:44

Ausiello:
Eliza was wearing a hat with a big spiraling wheel on it, and she kept saying, 'Look into the wheel. You want to make television. You want it to be about me… ' It sounds hokey, but it really worked.

Variety:
Whedon admitted there's a little dose of "The Matrix" in the plot -- "I do have that entire movie tattooed on my brain" -- and said "Dollhouse" will enable him and Dushku to explore some political and social issues.

TV Week:
TVWeek: Every "Firefly" fan is going to wonder: Was there any reluctance to return to Fox?

Whedon: It’s a brand new day over there. It’s a completely new bunch of people and they seem really intelligent and supportive. Walking back into the building was a little strange. But no. It was absolutely the last thing I saw coming, but absolutely the right thing to do. It’s like one of those movies where you keep waiting for somebody to fall in love with the hot girl. It was sort of meant to be. ... I mean, a network is a network. They have an agenda and it is not yours. And that’s OK, as long as you work hard to make the agendas coincide.

Hollywood Insider:
"In the middle of the lunch, I said, 'Oh, s---, I made up a show, and I have a title,'" recalls Whedon. "And that's when you know you're dead, when there's a title."
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Glorificus » tor nov 01, 2007 8:47

Jag skulle säga att det är bästa nya tråden sen... Katt-tråden! And that's saying something. :D

Jag älskar hur nyheten sprider sig som ett roligt virus över världen.
Från TVWeek:
TVWeek: How did this idea come about?

Joss Whedon: Rather suddenly. It just sort of blurted forth. I was having lunch with Eliza and she was talking about wanting to do something and I made up the show. We went to Fox and they said, "Yeeeaeah!"

TVWeek: "Buffy" fans are sure to be excited, too.

Whedon: If they could only see what’s in my head right now.... They should be.

:lovebunnier: :lovebunnier:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav caffeineaddict » tor nov 01, 2007 9:01

Sweet! 7-avsnitts-miniserie alltså? That's a damn sight bättre än ingenting. Me happy! :)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Glorificus » tor nov 01, 2007 9:21

caffeineaddict skrev:Sweet! 7-avsnitts-miniserie alltså?

Nja, det verkar ju vara en långserie. De har alltså gjort en beställning på sju avsnitt direkt, istället för bara ett pilotavsnitt. 8)

EW skrev:a seven-episode commitment for 2008 and a hefty license fee between $1.5 million and $2 million per ep
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav caffeineaddict » tor nov 01, 2007 9:26

Glorificus skrev:
caffeineaddict skrev:Sweet! 7-avsnitts-miniserie alltså?

Nja, det verkar ju vara en långserie. De har alltså gjort en beställning på sju avsnitt direkt, istället för bara ett pilotavsnitt. 8)


Jo, jag förstod det, men det är FOX och förmodligen en bra serie, så: sju avsnitts-miniserie (för jag hoppas Joss har lärt sig av Tim att det är en bra idé att göra nån liten arc som avslutas där beställningen avslutas ifall det skulle vara slutet).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Peppe » tor nov 01, 2007 9:31

Så nice!

Häromdagen kom jag av nån anledning över hur lång Joss Whedon är, 193cm :eek: :eek: :eek: Jag har till och med sett intervjuer med han men jag har alltid sett han som en liten 175a....Nördar får inte vara för långa :(
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav AKS » tor nov 01, 2007 9:42

:eek: :eek: :eek:

Jag kan inte fatta att det är sant. Då jag såg denna tråd så trodde jag att det var ett skämt. Okej, det är FOX, men jag är bara glad att Joss fortfarande känner sig aktuell för TV. Jag kan inte fatta det. Jag är så, SÅ, glad och det där med FOX är bara en liten varning långt bak i min hjärna. De ger mig i alla fall chans till mer Joss.

Och Eliza!! Wiee! till det också.

Tänk er: Det kan bli en ny avdelning under Firefly-avdelningen. Det har jag knappt vågat tänka på tidigare.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav eriked » tor nov 01, 2007 9:57

Jag trodde också att han var lite kortare...

Åhh! Det kan ju blir jätteskojsigt. Riktigt oväntat. Joss, Joss.. Minear med på ett hörn också!
:sacrificebunny:

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » tor nov 01, 2007 9:58

caffeineaddict skrev:Jo, jag förstod det

Jag som trodde du börjat bli lite slow. Kalle får sitta med the special kids, liksom. Och jag försökte förklara med långsamma ord. :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav A bear » tor nov 01, 2007 10:17

:eek: :eek: :eek:

Jag kan inte fatta att det är sant. Då jag såg denna tråd så trodde jag att det var ett skämt. Joss är 1,93?!?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav caffeineaddict » tor nov 01, 2007 10:22

Glorificus skrev:
caffeineaddict skrev:Jo, jag förstod det

Jag som trodde du börjat bli lite slow. Kalle får sitta med the special kids, liksom. Och jag försökte förklara med långsamma ord. :D


Det är så härligt att du inte börjat ana det förrän nu. Carmen har förstått det från början. :D


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tor nov 01, 2007 10:23

Joss är så lång?! Galet. Jag har hört att även Brad Pitt ska vara längre än han ser ut. Joss och Brad i samma klubb alltså. :) (Oftast brukar ju folk verka kortare i "verkligheten".)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Peppe » tor nov 01, 2007 10:23

A bear skrev::eek: :eek: :eek:

Jag kan inte fatta att det är sant. Då jag såg denna tråd så trodde jag att det var ett skämt. Joss är 1,93?!?


Ja, jo, det är det som är det verkliga :eek: :D
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav caffeineaddict » tor nov 01, 2007 10:24

A bear skrev:Jag kan inte fatta att det är sant. Då jag såg denna tråd så trodde jag att det var ett skämt. Joss är 1,93?!?


Jag trodde absolut att du skulle reagera på...

Peppe skrev:Nördar får inte vara för långa :(


:P


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tor nov 01, 2007 10:42

Jag har inte orkat läsa alla länkar eller så, men finns det nåt startdatum? Att manusförfattarstrejken kan påverka är ju självklart, men har nån plan avslöjats? Hösten 2008? Midseason 2009?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav VelocityBoy » tor nov 01, 2007 10:46

Extremt goda nyheter.

Angående grunden för serien så påminner det mig väldigt mycket om Molly som jobbade som "doll", dvs hon jobbade som prostituerade medans hennes medvetande var avstängt, i Gibsons Neuromancer men börjar minnas mer och mer efter sessionerna och inser plötsligt att hon har dödat en kund...

Jag skulle lätt kunna tänka mig tusen sätt att göra en dålig show med den här grunden men Joss har aldrig gjort mig besviken hittills... dialogen kommer att vara där, bra casting och intressanta support karaktärer det kommer att bli super.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Nästa

Återgå till Allmänt om Dollhouse



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare