Chuck

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » fre sep 14, 2007 17:20

Jag läste precis en jättetrevlig castnyhet om Chuck! Rachel Bilson ska gästa några avsnitt :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » fre sep 14, 2007 17:27

Det är väl okej att säga personens namn? Hon kan inte skådespela så jag ser inte fram emot det, men annars ser jag väldigt mycket fram emot Chuck.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HeY » fre sep 14, 2007 17:48

Bättre att vara på säkra sidan, vissa kanske inte vill veta att hon ska vara med.

Håller inte med dig, jag ser fram emot Chuck och henne i Chuck.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tis sep 25, 2007 16:06

Chuck 1.01:

Jag är väldigt positiv efter första avsnittet. Långt ifrån perfekt, men helt klart en mycket lovande start på vad som förhoppningsvis blir en första säsong (en hel sådan alltså). Jättekul att se Adam Baldwin, men hans frisyr är en mardröm.

Den där låten som spelades hela tiden? Teddybears STHLM. Cool.

Om jag jämför denna med Pushing Daisies så föredrar jag nog Chuck. Detta för att jag hittills gillar alla karaktärer i Chuck, men har svårt för Chuck i PD. Hm, blev lite förvirrande det där... :) Båda serierna har dock bra första avsnitt.
Senast redigerad av AKS tis sep 25, 2007 16:12, redigerad totalt 1 gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tis sep 25, 2007 16:11

Jag tror jag ska ge Chuck en chans, men jag hade glömt bort allt i piloten efter tre timme. Å andra sidan var det rätt underhållande medan jag såg det så... Och nu i höst börjar inte så mycket kul serier.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tis okt 02, 2007 17:43

Chuck 1.02: Extremt charmig serie. Det fanns en kortare svacka som jag inte tyckte var så bra (en del av näst sista akten, tror jag), men överlag var jag ganska så rejält underhållen större delen av tiden.

Jag gillar verkligen Adam Baldwin i denna serie. Rolig roll och han passar i tough guy-roller med komiska inslag (se Firefly). Men hans frisyr...!

Jag gillade den farsartade middagsscenen och minen på Chuck då han "lyckades" med att dra undan duken. :D

Jag gillar verkligen huvudrollsinnehavaren. T ex hur han sa repliken "Let's do this" i bilen då han insåg att han inte skulle behöva göra något.

Sen är det ju alltid kul med saker som då han nämner Oceanic flight 815... :)

Den enda karaktär jag inte gillar är Chucks syster, mest p g a skådespelerskan. Tycker inte alls att hon är bra och att hon har konstig röst.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav gaspode » fre okt 05, 2007 3:54

Chuck 1x02 var helt okej

Chuck har lite Office-Jim i sig tycker jag. Handlingen är lite krystad, men man behöver inte ta det på så stort allvar. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » tis okt 09, 2007 19:35

Chuck 1.03: VINJETT! Äntligen! Och jag gillade den också.

Detta var antagligen det bästa avsnittet hittills, men jag tycker att alla tre avsnitt varit jämna så jag har svårt att avgöra. Den hade inte en lika rolig scen som middagsscenen i 1.02, men heller ingen utdragen scen som helikopterscenen.

Zachary Levi är helcharmig och helrätt i rollen. Damn, känner nästan inte igen honom på detta foto. Adam Baldwin fortsätter att vara rejält bra också.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tis okt 09, 2007 19:43

Week three of NBC’s Chuck took a tumble, dipping to fourth in the 8 p.m. hour with 7.12 million viewers and a 2.6/ 7 among adults 18-49. Compared to its debut just two weeks earlier (Viewers: 9.21 million; A18-49: 3.6/ 9 on Sept. 24), that was a decline of 2.09 million viewers and 28 percent in the demo.


What?! Galna människor!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » tis okt 09, 2007 20:26

AKS skrev:
Week three of NBC’s Chuck took a tumble, dipping to fourth in the 8 p.m. hour with 7.12 million viewers and a 2.6/ 7 among adults 18-49. Compared to its debut just two weeks earlier (Viewers: 9.21 million; A18-49: 3.6/ 9 on Sept. 24), that was a decline of 2.09 million viewers and 28 percent in the demo.


What?! Galna människor!!

:angry:

Chuck måste överleva.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HeY » tis okt 09, 2007 20:53

Illyria skrev:
AKS skrev:
Week three of NBC’s Chuck took a tumble, dipping to fourth in the 8 p.m. hour with 7.12 million viewers and a 2.6/ 7 among adults 18-49. Compared to its debut just two weeks earlier (Viewers: 9.21 million; A18-49: 3.6/ 9 on Sept. 24), that was a decline of 2.09 million viewers and 28 percent in the demo.


What?! Galna människor!!

:angry:

Chuck måste överleva.


USAs smak är lika skum som Donald Trumps hår. Man vet inte riktigt varifrån det kommer :?

EDIT: det där gäller siffrorna för FNL också!

EDIT2: Varför inte slänga in Veronica Mars/Fireflys öde och SMGs förlorade Emmy när jag ändå håller på?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tis okt 09, 2007 22:39

Chuck 1.03. Helt klart bästa avsnittet än så länge. Piloten hade på tok för mycket "vill de se honom död eller inte"-handling som sedan flöt över i avsnitt två. Här var det mer riktig handling om Chuck. Gillar också att datorn inte gör allt utan han måste även tolka intrycken själv.

"Man, that dude is creapy." Adam Baldwin. Vilken hjälte.


Vinjetten gillade jag en hel del. Den passade väldigt bra samt att den byggde vidare på spion-vinjett-estitik från 60-70-talet. I'm a sucker for things like that. Dessutom känns det som om de börjar hitta formen med hur länge scener får fortgå.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » ons okt 10, 2007 7:02

Jag läste precis Ausiello och insåg att jag (spoiler kommande skådespelare i Chuck) förträngt att Rachel Bilson ska vara med i serien. Me no happy. Jag tycker att hennes skådespelar"talang" är ytterst begränsad. I alla fall av det lilla jag såg av The OC (nästan hela S1).
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » ons okt 10, 2007 11:37

AKS skrev:Jag läste precis Ausiello och insåg att jag (spoiler kommande skådespelare i Chuck) förträngt att Rachel Bilson ska vara med i serien. Me no happy. Jag tycker att hennes skådespelar"talang" är ytterst begränsad. I alla fall av det lilla jag såg av The OC (nästan hela S1).


Jag var snarare mycket positiv till det. Jag tycker att hon är en riktigt bra skådespelare och hennes karisma är något som jag tror kan bli en riktigt bra kombination ihop med Chuck.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tor okt 11, 2007 18:26

Chuck har fått tre avsnitt till beställda, enligt Kristin på eonline:

Sources have just informed me that Chuck, Life, Bionic Woman, Journeyman and Cane have all have received orders for additional scripts.

The bad news?

They did not receive the full "back nine" order that would make a full season. However, Cane received four additional episodes and the others received three, which is a sign of hope that these shows will survive! Personally, I'm over the moon about Life and Chuck...


http://www.eonline.com/gossip/kristin/d ... 50a2ca5c14
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tor okt 11, 2007 18:35

Men Chuck! Jag var skeptisk till piloten men avsnitt 3 levererade underhållning från början till slut. Den måste överleva.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » tor okt 11, 2007 20:43

Jag skrev scenen ur minnet, inte exakt dialog, men den biten dialog var ju lika överflödig och skrattretande dålig som I'm a vampire. Nej, Moonlight är inte okej.

AKS skrev:Chuck har fått tre avsnitt till beställda, enligt Kristin på eonline:

Fast additional scripts är just scripts och inte avsnitt. Avsnitten ska skrivas, men kommer de produceras? Låter ju mer som NBC är intresserade av att se vart serierna är på väg och vilka de ska satsa på, de kan också inväntan fler resultat från ratings. :|

Det finns väl också någon skrivarstrejk på gång, kanske därför?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » tor okt 11, 2007 20:46

Fast additional scripts är just scripts och inte avsnitt. Avsnitten ska skrivas, men kommer de produceras?


Jag vet, Illyria. Men det jag ville få fram var att de fått beställning om mer och det är mer positivt än inget.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » tor okt 11, 2007 22:03

Du skrev avsnitt, därför min kommentar. Det är klart positivare än inget alls eller nedläggning, men samtidigt låter det oroande för det var flera NBC-serier och därför verkar de osäkra på vilka de ska spara eller slänga.

Någon här som brukar titta på Law & Order (SVU)? Såg veckans avsnitt av den serien, första avsnittet jag någonsin sett av serien, och jag undrar om det var ett normalavsnitt av serien. För om serien är så varje vecka kan jag inte förstå varför någon tittar på den och hur den överlevt 6 säsonger. Det är öht alldeles för många utråkiga procedurals på tv, och den här var inget undantag.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » tis okt 16, 2007 21:39

Chuck 1.04: Antagligen det bästa avsnittet hittills tycker jag. Väldigt underhållande. Mycket mer har jag egentligen inte att säga. Jag gillade det.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tis okt 16, 2007 21:43

Medhåll. Bra också att karaktärfokuset inte hela tiden är på Chuck, även om det är han som har huvudroillen. Det känns som om att de har ensemble-funderingar även om de inte har så många karaktärer i gruppen.

edit: och jag som hade gissat att Reaper skulle vara den bättre serien efter piloterna. Shame on me.
Senast redigerad av noike tis okt 16, 2007 21:48, redigerad totalt 1 gång.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tis okt 16, 2007 21:47

Inte att undra på att jag kände igen gästskådespelerskan. Det var ju svenska Mini Andén som varit programledare för svenska Top Model. Tyckte inte att hon pratade så bra engelska då.

http://www.imdb.com/name/nm1068565/

Och tack vare TWoP insåg jag att hon pratar svenska i en scen! Tihi. Jag uppfattade aldrig det då jag såg avsnittet, men nu har jag tittat om och det är ju glasklart.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Garim » tor okt 18, 2007 14:15

AKS skrev:Inte att undra på att jag kände igen gästskådespelerskan. Det var ju svenska Mini Andén som varit programledare för svenska Top Model. Tyckte inte att hon pratade så bra engelska då.

http://www.imdb.com/name/nm1068565/

Och tack vare TWoP insåg jag att hon pratar svenska i en scen! Tihi. Jag uppfattade aldrig det då jag såg avsnittet, men nu har jag tittat om och det är ju glasklart.


Nu var jag ju tvungen att kolla om det :)

Hon säger: Om jag slänger nycklarna till dig tappar du dem då?

Och svaret från Sarah: Hon bara rabblar något som låter som svenska i amerikanska öron :)

Och jag tyckte också avsnittet var riktigt bra.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav sp1keout » tor okt 18, 2007 14:44

Garim skrev:
AKS skrev:Inte att undra på att jag kände igen gästskådespelerskan. Det var ju svenska Mini Andén som varit programledare för svenska Top Model. Tyckte inte att hon pratade så bra engelska då.

http://www.imdb.com/name/nm1068565/

Och tack vare TWoP insåg jag att hon pratar svenska i en scen! Tihi. Jag uppfattade aldrig det då jag såg avsnittet, men nu har jag tittat om och det är ju glasklart.


Nu var jag ju tvungen att kolla om det :)

Hon säger: Om jag slänger nycklarna till dig tappar du dem då?

Och svaret från Sarah: Hon bara rabblar något som låter som svenska i amerikanska öron :)

Och jag tyckte också avsnittet var riktigt bra.


Vart då? Vilket avsnitt? Entourage? Jag vill också se!!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tor okt 18, 2007 14:50

Chuck 1.04
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav gaspode » tor okt 18, 2007 15:01

Garim skrev:Och svaret från Sarah: Hon bara rabblar något som låter som svenska i amerikanska öron :)

Jag tänkte att hon svarade på nåt annat språk än svenska bara, men det kanske är gibberish. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » tor okt 18, 2007 16:12

Jag har hört att det ska vara polska.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav gaspode » lör okt 20, 2007 3:20

AKS skrev:Jag har hört att det ska vara polska.

låter möjligt, jag tyckte det lät lite ryskaktigt/slaviskt.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Rombat » lör okt 20, 2007 11:41

gaspode skrev:
AKS skrev:Jag har hört att det ska vara polska.

låter möjligt, jag tyckte det lät lite ryskaktigt/slaviskt.
Polska är inte slaviskt då? :P

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav gaspode » lör okt 20, 2007 14:28

Rombat skrev:
gaspode skrev:
AKS skrev:Jag har hört att det ska vara polska.

låter möjligt, jag tyckte det lät lite ryskaktigt/slaviskt.
Polska är inte slaviskt då? :P

that was my poäng. när jag hörde det tyckte jag det lät lite ryskt, eller iaf slaviskt. och slaviskt var ju rätt, om det var polska :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron