Dirty Sexy Money

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » fre sep 28, 2007 7:44

Första kvarten av Dirty Sexy Money var lovande, men sen var det en massa fel och hack i filen som gjorde den otittbar. Men nu på morgonen hade tack och lov en PROPER släppts.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » fre sep 28, 2007 9:07

Ja, Dirty Sexy Money då. Trevligt, men hade det inte varit för Peter Krause och hans fantastiska everyman-persona som grundar allt så hade det nog lätt blivit för flamsigt och tillgjort quirky. Man kan tänka en hel del på Arrested Development fast med mer dramasåpa-sidor och mindre gapskratt. Eller Royal Tenenbaums för den delen. Jag skrattade inte JÄTTEMYCKET, men jag log en hel del och jag gillade att den var så pass lättsam som den var för jag hade fått för mig att det skulle vara en "mörkare" serie. Och även utöver Krause utlovar ju casten en hel del: Donald Sutherland, Samaire Armstrong, Glenn Fitzgerald (som jag nu ÄNTLIGEN lärt mig namnet på efter att ha sett honom lite överallt, främst i 6FU och Wonderfalls).

Och, på en lite ytligare skala, så kan jag ju inte se Zoe McLellan som spelar Krauses fru utan att tänka på sex... :oops: Daaaaaaamn...

Så jag är inte helsåld, men tänker fortsätta titta.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » sön sep 30, 2007 22:54

Dirty Sexy Money då.

Jag gillade mycket. Känns som det finns mycket att bygga på. Både rent händelsemässigt och bland karaktärerna. I nuläget är den enda karaktären som känns riktigt intressant Nick men jag tror att flertalet av Darling karaktärerna kan bli riktigt bra.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav HeY » mån okt 01, 2007 22:57

Tob skrev:Dirty Sexy Money då.

Jag gillade mycket. Känns som det finns mycket att bygga på. Både rent händelsemässigt och bland karaktärerna. I nuläget är den enda karaktären som känns riktigt intressant Nick men jag tror att flertalet av Darling karaktärerna kan bli riktigt bra.


Jag håller med helt! Såg avsnittet innan och det är mina uppfattningar också än så länge.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » mån okt 01, 2007 23:02

Om jag hade skrivit något om Dirty Sexy Money när jag gjorde det, hade jag nog skrivit något i stil med Tobs eller HeYs inlägg.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tis okt 02, 2007 1:03

Dirty Sexy Money 101: det verkar som serien har lite svårt att bestämma sig för om den ska vara allvarligt eller quirky funny och landar nånstans mittemellan på ett konstigt vingligt plan. Pick a side and stick with it. Jag röstar på mer quirky funny, annars fungerar inte Darling-familjen. Det går inte att ta dem på allvar. Fast att Nicks undersökning om pappans död är mer ankrad i verkligheten.

Har läst att ABC stoppde produktionen för de inte var helt nöjda med resultatet/vart serien var på väg och jag hoppas det har något med ovannämnda att göra. Men det var bra nog för att fortsätta titta ändå, jag ska hänga med ett tag, speciellt för att se om ABC:s inkliv gör något positivt för serien, dvs göra den mer balanserad.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav gaspode » mån okt 08, 2007 0:29

Nu tittar jag på Dirty Sexy Money. Den verkade skittråkig på reklamskyltarna jag såg i USA, förutom då Peter Krause.

Det är skitbra hittills. Jag älskade Prästen, och Samaire Armstrong är ju med. :)

Jag är positivt överraskad och ser fram emot avsnitt att se två. kanske nu.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » mån okt 08, 2007 2:02

DSM 1x02:

"Can you uhm.. get it cake?"

Jag gillar fortfarande.

ok, nobels fredspris är norskt, men det är ändå kul medsvenska. :D

självklart kommer inte pappan vara död till slut, därför kändes mördarpekandet något ointressant.

Och prästen, fortfarande rolig.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » fre okt 12, 2007 0:08

Jag vet däremot att jag verkligen gillar Dirty Sexy Money!
Stackars Peter Krause :D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » fre okt 12, 2007 7:07

gaspode skrev:Jag vet däremot att jag verkligen gillar Dirty Sexy Money!
Stackars Peter Krause :D


Ja, DSM växte iom 1.03. Tyckte 1.02. var småsegt, men 1.03. tog igen det.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » fre okt 12, 2007 14:44

caffeineaddict skrev:
gaspode skrev:Jag vet däremot att jag verkligen gillar Dirty Sexy Money!
Stackars Peter Krause :D


Ja, DSM växte iom 1.03. Tyckte 1.02. var småsegt, men 1.03. tog igen det.

Ja! Eller, jag tyckte inte 1x02 var småsegt, men 1x03 var bäst hittills. I think I'm gonna be diggin' the hell outta this show.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav poser » tis okt 16, 2007 18:43

Jag gillar inte att folk gillar Dirty Sexy Money, jag avfärdade ju den serien trots Samaire Armstrong. Nu måste jag kanske ge den en chans.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav HeY » tis okt 16, 2007 18:45

DSM tycker jag är riktigt bra. Peter Krause och Samaire Armstrong, två favoriter från min sida :)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » lör okt 20, 2007 3:16

Dirty Sexy Money 1x04

Lite mindre roligt än tidigare avsnitt, men fortfarande bra på andra sätt.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » lör okt 27, 2007 2:44

Dirty Sexy Money 1x05:

Serien blir bättre och bättre tycker jag!

Gillade scenen med sången på Brooklyn Bridge.
Tvillingarna är jättefina.
Och jag fortsätter gilla prästen, även om han inte är så ond längre.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » lör okt 27, 2007 10:45

Jag är med gaspode här också, precis som när det kommer till Pushing Daisies. DSM växer för var avsnitt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » mån okt 29, 2007 20:46

Dirty Sexy Money 1x05
Vilken underbar, underhållande, oväntat varierande serie. Men framför allt, karaktärerna, som aldrig upphör att överraska och visa nya sidor. Höstens bästa nya serie? Jag tror det finns en chans. Om jag inte glömmer nån uppenbar nu...

Ett halvspoilering - antar jag (fast knappt, nu blev jag osäker på mig själv) - screenshot från senaste avsnitt. Jag var tvungen, för det var en söt scen som fick mig le.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » mån okt 29, 2007 20:52

adolvsson skrev:Dirty Sexy Money 1x05
Vilken underbar, underhållande, oväntat varierande serie. Men framför allt, karaktärerna, som aldrig upphör att överraska och visa nya sidor. Höstens bästa nya serie? Jag tror det finns en chans. Om jag inte glömmer nån uppenbar nu...

Ett halvspoilering - antar jag (fast knappt, nu blev jag osäker på mig själv) - screenshot från senaste avsnitt. Jag var tvungen, för det var en söt scen som fick mig le.

DSM! :lovebunny:
fin bild ja. Kändes på nåt sett lite Royal Tenenbaums.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Illyria » mån okt 29, 2007 21:06

Men är det inte här nånstans ABC gick in och stoppade produktionen för de inte var nöja med seriens riktning? Minns inte efter vilket avsnitt det var...

Hittade efter lite letande:
Multiple sources confirm that production on ABC's highly touted family drama Dirty Sexy Money will shut down for at least eight days as producers do a little fine-tuning. The time-out will be imposed after shooting on the show's fifth episode wraps later this month.

Although mini-hiatuses such as this are sometimes a sign of bigger problems behind the scenes, it's par for the course when it comes to ABC Studios-produced shows. Both Grey's Anatomy and Ugly Betty suspended production early in their inaugural seasons to regroup.

Då är det alltså veckans avsnitt jag väntat på, även om jag tycker serien förbättrats något sedan piloten.

Det är distraherande att advokatens fru heter Lisa, pga SFU.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » mån okt 29, 2007 21:10

Illyria skrev:Det är distraherande att advokatens fru heter Lisa, pga SFU.

Heh, det har jag inte ens reflekterat över.

Och jag blir orolig över pausen eftersom jag gillar varthän det barkat och tycker det blir bättre för varje avsnitt. Samtidigt känner jag mig nyfiken, om det nu är typ en standardgrej för kanalan.

Hursom, ska bli intressant att se nästa episod.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » mån okt 29, 2007 21:29

Peter Krause har ett väldigt speciellt sätt att säga Lisa/Lis på, samma som i SFU, så jag börjar alltid tänka på den Lisa.

Jag hoppas på en liten uppstyrning i serien, för det har varit vissa saker som varit aningens hmmf, Jeremys sk flickvän t ex. Det kan vara kul att göra såpiga förvecklingar, men lite mer koll på det tack.

De kan gärna få fortsätta med mer lutningar åt Royal Tenenbaums. Det är det väldigt bra balanserat ivarjefall.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » mån okt 29, 2007 21:34

Illyria skrev:för det har varit vissa saker som varit aningens hmmf, Jeremys sk flickvän t ex.

Inga klagomål från mig där, framför allt gillade jag verkligen vad det gjorde med tvillingarnas relation.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav poser » mån okt 29, 2007 21:49

gaspode skrev:
adolvsson skrev:Dirty Sexy Money 1x05
Vilken underbar, underhållande, oväntat varierande serie. Men framför allt, karaktärerna, som aldrig upphör att överraska och visa nya sidor. Höstens bästa nya serie? Jag tror det finns en chans. Om jag inte glömmer nån uppenbar nu...

Ett halvspoilering - antar jag (fast knappt, nu blev jag osäker på mig själv) - screenshot från senaste avsnitt. Jag var tvungen, för det var en söt scen som fick mig le.

DSM! :lovebunny:
fin bild ja. Kändes på nåt sett lite Royal Tenenbaums.


Tänkte exakt samma sak, Royal för hela slanten.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav gaspode » mån nov 05, 2007 2:16

Dirty Sexy Money 1x06

Ja det händer grejer åt alla håll. Man vet ingenting än. Antar att Trip hade bästa handen och foldade den, och att Simons dealer berättat det. :)
Annars hade de såklart lagt upp det så att Trip visade färg och Simon kåk efteråt.

Jag tror fortfarande inte att Dutch är död, men att "de" nu mördat mekanikern är ju ganska rejält. Vad döljer de egentligen?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » mån nov 05, 2007 2:19

gaspode skrev:Jag tror fortfarande inte att Dutch är död,

Visst tusan, de hittade aldrig kroppen, rätt? Jag hade inte reflekterat över det alls, mest för att inte någon i serien själv reflekterat över det.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » mån nov 05, 2007 2:21

adolvsson skrev:
gaspode skrev:Jag tror fortfarande inte att Dutch är död,

Visst tusan, de hittade aldrig kroppen, rätt? Jag hade inte reflekterat över det alls, mest för att inte någon i serien själv reflekterat över det.

Nej, ingen kropp. Highly suspicious!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » tor nov 15, 2007 15:13

(spoiler några minuter in i Dirty Sexy Money 1.07) WTF!? De bytte skådis på Gustavs mamma från "Put the lotion in the basket"-girl till Laura Palmer!?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » tor nov 15, 2007 15:16

Kalle, är det en bra eller dålig spoilermärkering? Me wishes 4 knowledge!!!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor nov 15, 2007 15:55

adolvsson skrev:Kalle, är det en bra eller dålig spoilermärkering? Me wishes 4 knowledge!!!


Liten irritation but I'll survive. Skådespelarbyte i en biroll som förvirrade.

I övrigt var det ett bra avsnitt, jag har fastnat ganska ordentligt för DSM.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » tor nov 15, 2007 16:24

DSM är verkligen extremt feel-good tycker jag, jättecharmig och jättebra cast. Jag hoppas innerligt att serien får fortsätta!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron