6x07 Once More With Feeling

Här pratar vi mest om Säsong 6

Satan vad bra!

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
1
1%
6
0
Inga röster
7
1
1%
8
3
2%
9
11
6%
10 och uppåt
160
91%
 
Antal röster : 176

Inläggav noike » fre okt 19, 2007 13:02

makane skrev:Nyx: Ja jag längtar faktiskt tills jag kan bita tag i allt sådant, samtidigt som det känns lite sorgligt att jag snart tagit igenom mig alla 7 säsonger.

Angel? Fem säsonger.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav makane » fre okt 19, 2007 18:47

noike: Håller på med säsong 4 samtidigt. Så visst jag har säsong 5 där också kvar när jag är färdig med B7/A4, men det är ändå ganska snart i den takten jag kollar.
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

Inläggav noike » fre okt 19, 2007 18:49

Javisst ja, det glömde jag bort.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Emily » tis nov 24, 2009 18:25

Älskar så mycket den här avsnitten. Tror den är min favorit, den orkar man titta om och om igen.
Vanligtvis gillar inte musikaler men allt i den här är så perfekt, den blir aldrig tråkigt. Och det händer så viktiga grejer som tar berättelsen vidare.

Blir alltid ledsen när Giles sjunger till Buffy och Buffy avslöjar vart hon tror hon har varit.
Angelus: Violate our women!
Användarvisningsbild
Emily
Minion
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 19 apr 2004
Ort: Västerås

Inläggav Angelusandbuffy » ons nov 25, 2009 12:26

Såg det avsnittet igår det var skojj. :) bästa avsnittet på säsong 6!
Angelusandbuffy
Demon Fodder
 
Inlägg: 35
Blev medlem: 20 nov 2009
Ort: Sunnydale

Inläggav Echolls » tor dec 31, 2009 20:59

Det här avsnittet är helt fantastiskt, jag skulle nog ranka det trea eller fyra, får fundera på det. Alla låtar är inte perfekta och Dawns dansnummer tycker jag t.o.m. är lite tråkigt, men det gör inte att jag ger ett lägre betyg, för jag har en sån härlig känsla avsnittet igenom. Det känns svårt att kommentera det här eftersom jag egentligen gillar alla låtar väldigt mycket utom Buffys "Something to Sing About", men jag ska försöka välja ut några favoritögonblick.

Jag gillar "I've Got a Theory", speciellt när Anya sjunger om kaniner under ", hela numret med ljuset och allt och så Xanders chockade reaktion på det. :D

Taras "Under Your Spell" är otroligt fin. Jag gillar att se henne och Willow lyckliga tillsammans, men det känns ju ändå fel med tanke på vad Willow gjort. Skönt att det kommer fram så snabbt.

"I'll never tell" tycker jag är väldigt underhållande. Min favoritdel där är när de kryper mot varandra på bordet: "I lied/I said it's easy/I've tried/But there's these fears I've can't quell"

"Rest in Peace" har en underbar text och scenen då Spike sjunger den är min favorit, även om inte den låten är bäst. James Marsters röst tycker jag inte om lika mycket som Anthony Heads, men jag gillar den väldigt mycket ändå. Scenen med Buffy och Spike är i alla fall otroligt bra redan från början då han försöker få ut henne ur kryptan, men sedan börjar sjunga och hon himlar med ögonen. Älskar hans "Mmmm, mmm" också. :D Jag tycker så synd om Buffy som får höra sådana hårda ord från Spike när han är den enda som hon har kunnat vara sig själv med helt och hållet sen hon kom tillbaka.

Giles "Standing" tycker jag är bäst och den får mig alltid att gråta, det är så fint hur mycket han bryr sig om Buffy och vill göra allt för henne. :(

Som sagt så tycker jag att "Something to Sing About" är sämst, men texten är ändå rörande. Jag tycker faktiskt synd om Willow där när hon får reda på att Buffy var i himlen. När Spike fångar upp Buffy och börjar sjunga får jag rysningar och blir tårögd igen, det är fantastiskt.

Underbart under "Where Do We Go From Here?" när Spike dansar med och sedan inser vad han håller på med. :D

Slutscenen är såklart en annan favorit. Den är perfekt. Äntligen! Jag hade hoppats att det hela skulle leda till en fin kärlekshistoria, men det som händer är mer realistiskt och jag gillar det ändå, även om jag hade svårt att acceptera det i början.

Trots att jag skrev att jag gillar alla låtar utom "Something to Sing About", så måste jag ändå nämna "Going Through the Motions", "Wish I Could Stay" och "Walk Through the Fire" också. Jag älskar dem. :lovebunnier:

Favoritcitat:
Giles: I wish I could lay your arms down
And let you rest at last
Wish I could slay your demons
But now that time has passed
Wish I could stay here
Your stalwart, standing fast
But I'm standing in the way
I'm just standing in the way

Betyg: 10
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » tis sep 21, 2010 22:09

För övrigt, OMWF finns på spotify nu, har även hittat massa med Christophe Beck.. :)
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Inläggav WillowGirl » mån nov 29, 2010 3:18

Alltså, det här avsnittet är bara så... bra! gosh :) Walk through the fire och Something To Sing About tillhör favoriterna. Ska lägga in på min mp3 snarast..
Användarvisningsbild
WillowGirl
Minion
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 29 nov 2010

Inläggav makane » fre okt 14, 2011 23:53

Ja här har jag inte varit på länge. Tror det handlar om år. Skola, bebis, hundvalp, ja tid har det inte funnits så mycket på länge. Men så har jag nu i höst ramlat huvudstupa ner i tv-serieförälskelsen igen och ja naturligtvis så kom ju Buffykärleken tillbaka, lika stark nu som då, och Once more with feeling soundtracket går på repeat på spotify i mobilen. Och vart ska man gå, om inte hit, och bara skriva några ord om hur jä-la bra det är. Herregud vilka genialiska texter och vackra röster.

sådär, nu fick jag det ur mig. Tack!
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

Inläggav sleecin » tis okt 15, 2013 16:10

Ryser så mysigt i hela kroppen när Tara, Buffy,Giles sjunger. Mys mys mys :)
The hardest thing in this world is to live in it
Användarvisningsbild
sleecin
Demon Fodder
 
Inlägg: 18
Blev medlem: 14 okt 2013

Inläggav Matt » tis okt 15, 2013 20:59

sleecin skrev:Ryser så mysigt i hela kroppen när Tara, Buffy,Giles sjunger. Mys mys mys :)


Vem fan gör inte det
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 6



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]