1x04 Teachers Pet

Här pratar vi mest om Säsong 1

Teachers Pet, sög det eller dög det?

1
3
5%
2
3
5%
3
7
12%
4
4
7%
5
14
25%
6
13
23%
7
7
12%
8
6
11%
9
0
Inga röster
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 57

Inläggav AKS » mån maj 21, 2007 20:30

Okej, är detta avsnitt bra? Nej. Men däremot är det underhållande rakt igenom och småroligt rakt igenom. Till skillnad från The Witch. Så, ni är galna. That's it. :)

Läs mer om vad jag tycker om avsnittet här:
viewtopic.php?t=107&start=12
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

hmms

Inläggav Slayernurse » lör sep 29, 2007 3:27

--------------------------------------------------------------------------------

tillbaka till Sverige och ska försöka komma igång med kommenterandet.

Stackars Xander och hans urusla kvinnosmak,det här är ju bara början på en lång rad av romantiska misslyckanden, eller jag kanske skulle säga, lustfyllda misslyckanden.Är inte speciellt förtjust i det här avsnittet, men de har lyckats med castingen med miss French som har något insektslikt över sig. Vet inte om det är vanligt att gymnasie- pojkar dreglar över sina lärare så öppet, jaja jag tänker för mycket. Ett fristående avsnitt som jag stoppar i avart på gammal dålig skräckfilms- temat. Och visst kommer det ingen uppföljning på vilket öde som möter den kvarlämnade äggsäcken under katedern?
_________________
What is hateful to thyself do not do to another. This is the whole Law; the rest is commentary.
Användarvisningsbild
Slayernurse
Demon Fodder
 
Inlägg: 43
Blev medlem: 25 aug 2007
Ort: Visby

Re: hmms

Inläggav Garim » sön sep 30, 2007 10:58

Slayernurse skrev: Och visst kommer det ingen uppföljning på vilket öde som möter den kvarlämnade äggsäcken under katedern?
_________________


Nix, det gör det inte...
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav makane » fre okt 19, 2007 14:28

Efter mina hyllningar av de enligt mig bästa avsnitten, OMWF och The body så måste jag bara skriva lite kort om avsnittet som fick mig att fundera på hur jag var funtad som så här många år efter satte mig och tittade på serien jag trodde jag skulle avsky. För det här är precis vad jag trodde Buffy var. Kanske något roligare, men det var så dåligt att jag ville krypa och gömma mig någonstans.

Har inte sett det sedan jag först såg det i slutet juli - början augusti så det är möjligt att jag gör det sämre i mitt huvud. Men jag har aldrig tyckt att något annat Buffy avsnitt varit lika dåligt faktiskt. Som tur är. :D
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

Inläggav AKS » fre okt 19, 2007 14:55

Åh, det är typ bara jag som tycker att detta är charmigt och roligt! Jag kan däremot inte fatta att vissa föredrar urtråkiga Witch. Ja, ja... alla är vi olika.

(I det stora hela tillhör detta avsnitt naturligtvis det nedre skiktet av Buffyavsnitt, bara det att jag uppenbarligen ser nåt i avsnittet som väldigt få andra ser.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav herdware » fre okt 19, 2007 17:55

AKS skrev:Åh, det är typ bara jag som tycker att detta är charmigt och roligt!


Nejdå. Men det är ju inte nåt "bästaavsnitt" precis... men det klassisk tidig BtVS-stil. Och jag gillar de tidiga avsnitten.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav makane » mån sep 15, 2008 19:51

Nej detta avsnitt blev inte ett dugg bättre andra gången faktiskt. Jag kan helt enkelt inte förmå mig att tycka om det. Nu var det några veckor sedan jag såg det, och jag minns att jag reagerade på några rätt skojiga repliker, men nej. Den gigantiska bönsyrsan går helt enkelt inte hem hos mig.
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

Inläggav Nyx » mån sep 15, 2008 23:54

Såg också Teachers Pet idag och nej, det är verkligen, för att vara BtVS, inte ett särskilt bra avsnitt alls. Men ändock finns här charm och en hel del roliga repliker. Hade glömt att Principal Flutie var så kul: "You have to heal. Heal!"

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » ons jan 07, 2009 1:43

Skall man ha en omtitt får man inte lov att hoppa över avsnitt. Inte ens Teachers Pet. som är hemskt dåligt.

Behöver inte upprepa vad jag sagt tidigare i tråden, men hu!

You know? Like, how even used Mercedes still have leather seats!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Echolls » lör okt 03, 2009 19:59

Insektsstoryn är pinsamt dåligt, men i övrigt tycker jag att avsnittet är ganska roligt. Xander fortsätter att vara underbar, han är min favoritkaraktär hittills i serien.

Jag saknade inte Angel alls i förra avsnittet, hade helt glömt bort honom faktiskt. Jag ser ingen som helst kemi mellan honom och Buffy än.

Favoritcitat:
Miss French: Have you ever been with a woman before?
Xander: You mean, like, in the same room?

Betyg: Det blir inte mer än 4 p.g.a. den usla storyn.
Senast redigerad av Echolls tis okt 13, 2009 12:14, redigerad totalt 1 gång.
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » lör okt 03, 2009 21:17

Echolls skrev:Insektsstoryn är pinsamt dåligt, men i övrigt tycker jag att avsnittet är ganska roligt.


Indeed! (Fortsätt kommentera förresten. Kul att läsa!)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Binchy » lör okt 03, 2009 21:24

Echolls, är detta första gången du ser dem, eller är det återseende? I forget...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Echolls » lör okt 03, 2009 21:42

Det är min andra omtitt av hela serien. :)
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Catfight » sön okt 04, 2009 3:36

aaaw... andra
Killing pigs is just so wrong! And also hard.

http://catfight.blogg.se/

http://www.myspace.com/svepunk
Användarvisningsbild
Catfight
english is fun!
 
Inlägg: 1115
Blev medlem: 19 jul 2007
Ort: Linköping

Inläggav Binchy » sön okt 04, 2009 22:49

Aaaaw, bara andra?!?
I kind of envy you... Har ingen aning om vilken omtit jag skulle starta, om jag började titta om i morgon. Sjunde, åttonde, tionde?
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Echolls » tis okt 06, 2009 19:56

Vissa avsnitt har jag sett väldigt många gånger, men hela serien var det länge sen jag såg sist. :)
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » tis okt 06, 2009 21:06

Ja, att se separata avsnitt och att se alltihop från början till slut är ju liksom två olika saker. En genomtitt är ju om inte annat ett helt företag, det är ju ett och annat avsnitt, speciellt om man tar med Angel-avsnitten.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav konstant » ons maj 26, 2010 2:27

Jag har börjat se hela serien från säsong 1 nu, sett en del spridda avsnitt från lite olika säsonger men alltså inte haft ens en första genomtitt. Denna hade jag sett tidigare och jag blev inte överdrivet glad att se det igen om jag ska vara ärlig, men ska man se alla avsnitt på raken så ska man! Början med Xanders dröm + snäll lärare mot Buffy (alla behöver lite uppmuntring ibland!) är rätt trevlig ändå, men jäklar vilken urarting! Avsnittet har ju någonstans sin charm dock, som alltid.

Dock rätt tacksam faktiskt att det aldrig blev någon uppföljare, man blev ju onekligen lite illa till mods när man såg äggen, av just den anledningen...
"Om du håller så slår jag" - Mulan
Användarvisningsbild
konstant
Minion
 
Inlägg: 72
Blev medlem: 15 maj 2010

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare