Omröstning karaktärernas utveckling . Spoilers hela serien!

Ett forum för att prata om Angel

Vilken karaktär utvecklas mest?

Angel
3
12%
Connor
0
Inga röster
Cordelia
4
16%
Darla
2
8%
Doyle
0
Inga röster
Fred
0
Inga röster
Gunn
0
Inga röster
Illyria
0
Inga röster
Kate
0
Inga röster
Lilah
1
4%
Lindsey
0
Inga röster
Lorne
0
Inga röster
Wesley
15
60%
 
Antal röster : 25

Omröstning karaktärernas utveckling . Spoilers hela serien!

Inläggav mattek72 » fre okt 12, 2007 2:03

Vilken karaktär tycker ni utvecklas mest under seriens gång, från att vi får träffa den för första gången, tills den försvinner ut ur serien?

Tror att det blir rätt så eniga röster här. :)
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav Rombat » fre okt 12, 2007 6:15

Sir Wäs.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav AKS » fre okt 12, 2007 7:13

Behövde inte ens läsa alternativen, bara lokalisera Wes. Jag har sagt det tidigare och säger det igen: den bästa (och mesta) karaktärsutvecklingen i hela Buffyverse. Och det säger inte lite...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav sjostrand » fre okt 12, 2007 8:31

Egentligen den lättaste frågan på det här forumet (möjligen efter sex eller pannkaka). Det är Wesley! 8)

Men eftersom det är så självklart så valde jag att rösta på Lilah som genomgår en fantastisk resa, nästan lika stor som Wesleys. Lika tråkig och intetsägande som hennes roll är i The Ring, lika fantastisk är den i Calvary och Home!

Så därför får dom dela på var sitt hjärta... :lovebunnier:
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

Inläggav Nyx » fre okt 12, 2007 11:26

Håller med ovanstående att den här gången var det lätt. Wesley utvecklas nog mest av alla karaktärerna i båda serierna. Jag gillar också Lilah enormt och visst gör karaktären en slags resa men jag tycker nog egentligen inte att hon ändrar särskilt mycket på sin grundkaraktär (eller alignment - förlåt mitt rollspelsnördtänkande ;) ) under resans gång. Och det är en stor del av hennes charm, att hon trots att hon håller sig på den mörkgrå sidan av svartvitskalan ändå lyckas framstå som så mänsklig.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav wyndham » fre okt 12, 2007 14:06

Wesleys förändring är kanske störst, men den följer å andra sidan ganska raka spår. Från det att han kommer in i gemenskapen så reagerar han bara på händelserna runt omkring och hamnar i nya livssituationer.

Angels utveckling känns för mig som en djupare personlighetsförändring. Hans värderingar och syn på livet förändrades nog mest av alla. Och så blev han tjock.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Tam » fre okt 12, 2007 14:18

Ja, jag röstar på Angel, jag.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav noike » fre okt 12, 2007 14:21

wyndham skrev:Angels utveckling känns för mig som en djupare personlighetsförändring. Hans värderingar och syn på livet förändrades nog mest av alla. Och så blev han tjock.

Jaha, du tänker rationellt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav carre » fre okt 12, 2007 15:57

Cordy, såklart. titta på henne i början och sen i slutet, det är inte samma person det. och hon väljer också att förändras och prioriterar bort saker man i början trodde var det viktigaste för henne.
ananrs hade jag sagt Angel. för han är min favvis!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Bulsebub » fre okt 12, 2007 19:54

hmm tycker nog också Wesley,
Angel är ju favvo men tycker inte han har utvecklats så mkt, Cordelia och Wesley var ju barnsliga och roliga från början men Wesley blev "cool" medans Cordelia blev tråkig och irriterande
Bulsebub
Minion
 
Inlägg: 141
Blev medlem: 05 aug 2007

Inläggav adolvsson » sön okt 14, 2007 21:55

noike skrev:Jaha, du tänker rationellt.

Haha. Aj.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm


Återgå till Allmänt om AtS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron