1x06 The Pack

Här pratar vi mest om Säsong 1

Så här jäkla bra:

1
2
4%
2
2
4%
3
1
2%
4
9
17%
5
8
15%
6
5
9%
7
12
22%
8
9
17%
9
2
4%
10
4
7%
 
Antal röster : 54

Inläggav forever » tis dec 19, 2006 10:12

Ai skrev:...för att inte tala om Sexig Xander i ultrarapid, gåendes över skolgården .... :eek:



What she said! :)

ja jag vet länge sedan- men det tål definitivt att upprepas..
Give me grace to accept with serenity the things that cannot be changed, courage to change the things that should be changed, and the wisdom to distinguish the one from the other.

Reinhold Niebuhr
Användarvisningsbild
forever
Singstar Champion
 
Inlägg: 2296
Blev medlem: 18 jul 2005
Ort: Göteborg

Inläggav Murnau » tis dec 19, 2006 15:25

noike skrev:
gollum skrev:Eller varför Giles skulle ha ett låsbart rum med gallerdörrar i biblioteket för den delen.

Jadu. Det är en väldigt bra fråga, och det fin ns väl inget egentligt svar på den. Jag antar att förr i tiden så var biblioteket väldigt populärt -- till skillnad från nu -- och de var tvugna att låsa in vissa böcker.


Har ni varit på ett bibliotek typ någonsin? Väldigt få (om ens något) bibliotek jag har varit på har inte haft en låst avdelning för antingen värdefulla eller helt enkelt bara gamla och ömtåliga böcker. Möjligen är det ovanligt för ett så litet bibliotek som Giles' att ha en stängd avdelning, men det är ju inte riktigt något vanligt bibliotek heller.
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav noike » tis dec 19, 2006 15:39

Men iu sådana fall, varför är det inte låst i vanliga fall? Gallerdörren står ju öppen 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan utom vid högtidliga tillfällen när de behöver låsa in någon.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Murnau » tis dec 19, 2006 15:42

noike skrev:Men iu sådana fall, varför är det inte låst i vanliga fall? Gallerdörren står ju öppen 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan utom vid högtidliga tillfällen när de behöver låsa in någon.


Det är däremot en väldigt bra fråga. Det är väl dessutom ganska oansvarigt att ha dörren öppen med tanke på alla vapen som finns därinne, och alla Hellmouthhöga tonåringar som springer omkring utanför.
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav A bear » tis dec 19, 2006 15:54

Murnau skrev:
noike skrev:Men iu sådana fall, varför är det inte låst i vanliga fall? Gallerdörren står ju öppen 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan utom vid högtidliga tillfällen när de behöver låsa in någon.


Det är däremot en väldigt bra fråga. Det är väl dessutom ganska oansvarigt att ha dörren öppen med tanke på alla vapen som finns därinne, och alla Hellmouthhöga tonåringar som springer omkring utanför.

Jo, men ingen av dem kommer ju någonsin in i biblioteket.

(Vilket ger frågan - vad gjorde Xander på biblioteket i "Welcome to the Hellmouth"?)
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » tis dec 19, 2006 16:00

A bear skrev:(Vilket ger frågan - vad gjorde Xander på biblioteket i "Welcome to the Hellmouth"?)

Willow sa ju till honom att man kunde låna matteböcker där som om det vore en cool hemlighet hon nyss upptäckt. You know, where the books live.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Capt. Peroxide » ons jan 31, 2007 19:54

Svagt avsnitt, klarar sig på elake Xander.

Ett stort minus för att Giles tydligen fäster någon som helst tilltro till Malleus Maleficarum, en propagandaskrift av två kvinnohatande munkar som användes för att rättfärdiga morden på s k "häxor".
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav AKS » mån maj 21, 2007 22:44

Let's face it: Detta avsnitt är för mig en enda nedräkning till då Xander går i slowmotion över skolgården och ser alldeles bad boyish ut.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Slayernurse » tis okt 02, 2007 23:21

det här avsnittet har en del roliga partier, men de är inte så många. Nicholas Brendon gör ett snyggt jobb som elak mobbare med hyenainstinkter (synd att hans medspelare är rätt usla). En av de roligaste replikerna är när Giles lite trött konstaterar att "testosterone is a great equalizer, it turns all men into morons" när han tolkar Xanders nya onda jag som en normal utvecklingsfas.

en 4:a
What is hateful to thyself do not do to another. This is the whole Law; the rest is commentary.
Användarvisningsbild
Slayernurse
Demon Fodder
 
Inlägg: 43
Blev medlem: 25 aug 2007
Ort: Visby

Inläggav krullo » sön okt 07, 2007 3:43

Jag har precis sett 3:e abvsnittet. Jag e sååå glad att jag e hemma ensam ikväll. Den här serien är ju helt fantastisk. Massa Vampyrer!! Så coolt.

Dom e ju så sexiga, mums!
krullo
Demon Fodder
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 07 okt 2007

Inläggav makane » mån sep 15, 2008 19:58

Detta avsnitt var faktiskt bättre än vad jag mindes, hyena - mobbing parallellen (oj vad många l) känns riktigt schysst. Och det känns lite fånigt att erkänna det med Xander är SJUKT snygg med sin hyena blick. :drool: Synd att han ska behöva bli ond för att bli så snygg... Mindes även detta avsnitt som riktigt dåligt, men som sagt, det var mycket bättre än jag mindes. Dessutom är Willow fantastisk när Xander sårar henne. :lovebunny:
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

Inläggav AKS » mån sep 15, 2008 20:38

makane skrev:Och det känns lite fånigt att erkänna det med Xander är SJUKT snygg med sin hyena blick. :drool:


Haha, ja se mitt inlägg ovan från maj 2007. :D Bad boyish Xander = inte ful.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav gaspode » ons jan 07, 2009 2:10

Alltså, såhär skrev jag i början av tråden.
gaspode skrev:Det här var riktigt dåligt. Jag tycker nog att det var sämre än Teachers Pet, inga små höjdare som lyfter avsnittet något ens.
Några småroliga grejer finns det väl alltid men...


Tycker nog att jag var väl hård. Visst, det är inget bra avsnitt, men mycket är underhållande ändå. Xander gör ett väldigt bra jobb som creepy hyena possessee.
Det är väldigt synd om Willow när Xander är elak mot henne. Men i grund och botten är det sådär. Men nu har vi tagit oss igenom halva säsong 1 och det är uphill from here!

The kid is fat.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Echolls » ons okt 07, 2009 23:06

Nej, usch, det här gillar jag inte alls. Hyenagänget är fruktansvärt och jag saknar Cordy. Det enda bra var att avsnittet kändes kort, vilket även dåliga Buffy-avsnitt gör av någon anledning.

Favoritcitat: Inget sticker ut.
Betyg: 1
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav konstant » tor maj 27, 2010 0:52

Hela äta-rektorn blev för mycket för mig, eller, överlag, det finns rätt mycket dåligt med det här avsnittet men ungefär där så började jag fundera vad i hela friden jag såg på, faktiskt. Jag menar... Ja. Det börjar dåligt och blir sedan bara värre, faktiskt, dock så blev det ju till slut så dåligt att jag faktiskt började skratta åt det, så pluspoäng för det, I guess!

Men, här kommer några störigheter: de coola kidsen som dyker upp från ingenstans och försvinner sedan. (I och för sig, de åt en människa, att stanna hemma med samvetskval/magont är väl inte direkt konstigt) och jag saknar någon slags referens till dom när Xander erkänner till Giles att han faktiskt minns vad som hänt, de gjorde trots allt mycket mycket värre saker än vad han gjorde. Bara något litet, det hade varit skönt att få ett litet avslut på vad som hände med dom, nu spanar jag efter dom så fort jag ser skolungar och dom finns inte! Buhuhu! Även lite konstigt att de coola kidsen inte verkar ha någon koppling alls till Cordy, som ändå ska vara balens drottning osv. Jag menar, hur cool kan man vara om man inte är kompis med henne?


En fyra. Underhållningsvärde, ja, jo. Och kul att se Xander i en annorlunda från sin vanliga roll, lite cool och lite sexig! Han lyckas bra, måste jag säga.
"Om du håller så slår jag" - Mulan
Användarvisningsbild
konstant
Minion
 
Inlägg: 72
Blev medlem: 15 maj 2010

Inläggav delirium » mån maj 31, 2010 0:43

konstant skrev:Men, här kommer några störigheter: de coola kidsen som dyker upp från ingenstans och försvinner sedan. [...] Även lite konstigt att de coola kidsen inte verkar ha någon koppling alls till Cordy, som ändå ska vara balens drottning osv. Jag menar, hur cool kan man vara om man inte är kompis med henne?


Jag tolkade det som att de inte var väldigt populära, utan bara gick omkring och ansåg sig själva vara häftiga samtidigt som de mobbade andra. Då Cordy är någon som vill vara omtyckt så ser jag det som ganska vettigt att hon inte vill ha något att göra med dem.

Men ja, det var lite störande att de dök upp från ingenstans och sedan försvann helt.
delirium
Demon Fodder
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 30 maj 2010

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare