2x22 There's no place like plrtz glrb

Diskutera Säsong 2

Betygsätt There's no place like plrtz glrb

1
0
Inga röster
2
1
3%
3
4
11%
4
1
3%
5
1
3%
6
1
3%
7
12
33%
8
8
22%
9
4
11%
10
4
11%
 
Antal röster : 36

Inläggav VelocityBoy » tor jun 10, 2004 12:33

Nea: ...du är förstås medveten om att det var Joss som spelade Numfar

Jag önskar att man hade fått se "the dance of shame" också.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Nea » tor jun 10, 2004 12:38

VB - Jepp, fast jag läste någonstans att han inte berättade det för alla skådespelarna. Andy Hallett fick t.ex veta det av David och Joss blev "sur" för att han förstörde överraskningen. :D
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby
 
Inlägg: 526
Blev medlem: 29 mar 2004
Ort: Sydligaste delen av landet

Inläggav sus@n » tor jun 10, 2004 12:48

Va vad det Joss *lol*
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav VelocityBoy » tor jun 10, 2004 12:51

Nea: Jag har hört något liknande...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Re: 2x22 There's no place like plrtz glrb

Inläggav sus@n » tor jun 10, 2004 14:14

pfant skrev:Satan vad risiga de sista tre avsnitten av säsong 2 var! Jag hoppas de aldrig får för sig att hitta på nått sånt här igen. En jättedålig säsongsavslutning utan någon som helst spänning inför nästa säsong.


Jag tyckte det var en utmärkt säsongsavslutning men kan förstå din besvikelse över att det inte ger något inför nästa säsong men det gör det (det här vet jag utan att ha sett s3) Spoiler s3 Fred t.ex. blir ju regular och i dessa avsnitt introduceras hon
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Calle » sön aug 08, 2004 4:17

Jag tycker faktiskt att pylea var bra. Det var först riktigt kul att se "sprattiga" angel rusa ut i solen. Och självklart var numfars "the dance of joy" riktigt kul. En helt okej sässongsavslutning.
Willow: "There were, you know, razor scooters and pictures of the vulcan lady on Enterprise."
Xander: "Ooh! I mean pff, nerds"
Användarvisningsbild
Calle
Minion
 
Inlägg: 191
Blev medlem: 06 apr 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Koala » sön sep 12, 2004 12:10

Halvdant avslut. Lite halvspoiler för oss som inte sett klart på säsong 5 i buffy :/
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav latarmig » sön sep 12, 2004 13:12

Vadå för halvspoiler? Någon sådan kommer jag inte ihåg.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Koala » sön sep 12, 2004 14:11

Man får veta att nåt hemskt kommer hända med buffy i sista säsong fem avsnittet.

Gänget kommer hem, så sitter willow och halvgråter. och angel utbrister "Buffy.."
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav latarmig » sön sep 12, 2004 14:25

Ja visst ja, hade glömt att det var med i det här avsnittet.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav sus@n » sön sep 12, 2004 14:26

Det är därför serierna ska ses samtidigt eller att man ska ha sett Buffy först. Jag råder dig Koala att se klart Buffy Säsong 5 innan du börjar på Angel S3.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav gaspode » sön sep 12, 2004 16:17

Händer inte detta i slutet på nästa avsnitt (2x22)?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » sön sep 12, 2004 16:25

Gaspode: Jo.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaspode » sön sep 12, 2004 16:43

då flyttar jag hit diskussionen.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Koala » sön sep 12, 2004 17:21

sus@n Jo, jag insåg också det. Blir en lååång väntan :(
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Noggster » mån sep 27, 2004 12:09

Tyckte det pylea-arcen var rätt bra faktiskt, kan inte hålla med om att den är dålig eller risig eller vad fan ni nu vill kalla den. Den var ju helt klart mkt bättre än t.ex. buffys season 4 arc..

Sen tycker jag avsnittet i sig inte var så bra, kändes inte som en riktig säsongsavslutnings. Den hade en Buffy season 1 feel, jaha... nu är säsongen slut, doesnt mather.
Man känner ju sig inte indragen i det och verkligen ledsen över att säsongen är slut.

Ljuspunkterna är förstås Wesleys iskalla beslut om hur dom skulle gå till väga, och självklart fred.. så fin hon ä.
The dance of joy osv var väl inte så jävla kul? fniss-material.
Sen förstod jag mig inte riktigt på han goor(pökmannen)'s ögon? hoppas det var linser, cause that shit didnt look right.

Slutet var lätt det bästa, när willow sitter där och halvgråter när dom kommer in, så jävla bra. Well done Joss

Spoiler buffy season 7
För övrigt så är det inte lite konstigt att angels "pure"-vampyr form som Wesley uttryckte det inte alls är lik ubervamps i buffy season 7? trodde ubervamps var vampyrer som är mindre morphade? alltså mer pure..
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Pazuzu » fre okt 22, 2004 23:02

Som jag skrivit i trådarna för ep 20-21, är jag inte särskilt förtjust i Pylea-arcen, men jag verkar inte vara särskilt ensam om den åsikten här. Jag hade faktiskt väntat mig en större cliffhanger på slutet, men man kan väl inte få allt. ;)
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Re: 2x22 There's no place like plrtz glrb

Inläggav Yog-Sothoth » lör nov 27, 2004 11:47

Jag kommer inte ihåg om det var i detta avsnittet eller förra - men när Wesley läser i böckerna och de kommer fram till Wolf, Ram and Hart.... det tyckte jag var riktigt stämningsfullt!

I övrigt; lite underhållande avslutning, men ganska ful och tråkig dimension. Som någon sade innan, Xena goes Planet of the Apes ungefär.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Re: 2x22 There's no place like plrtz glrb

Inläggav Joamna » lör nov 27, 2004 13:52

Ah jag gillar verkligen Fred, och hennes söta små försök att göra "enchilada out of tree bark". och även
Not a lot. The trionic speechcraft formulation/modification has to alter the dynamic reality sphere... - Lutzbalm predicted it at Zurig in '89 -- laughed him off the stage - although this slavery and degradation's no laughing matter...(laughs) ... it's no Crug-grain and Kalla berry breakfast all right.


Är desutom förälskad i när Angel blir sur och pratar för sig själv.. som här när han först tror att Cordelia säger "I love him" till honom.

Mönsterstudenten Thomas skrev:Jag kommer inte ihåg om det var i detta avsnittet eller förra - men när Wesley läser i böckerna och de kommer fram till Wolf, Ram and Hart.... det tyckte jag var riktigt stämningsfullt!

Kan bara hålla med!

Slutet blev verkligen en helomvändning, de tidigare avsnitten har jag alltid tänkt på vad som händer paralellt i Buffy men hade inte haft tid nu så jag blev helt överraskad när Willow satt där.. blir alltid dramatiskt hoppar mellan stämningar såhär.
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Re: 2x22 There's no place like plrtz glrb

Inläggav Zaxx » lör nov 27, 2004 14:04

Mönsterstudenten Thomas skrev:Jag kommer inte ihåg om det var i detta avsnittet eller förra - men när Wesley läser i böckerna och de kommer fram till Wolf, Ram and Hart.... det tyckte jag var riktigt stämningsfullt!


Då ryser man ju! ... fantastiskt
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Re: 2x22 There's no place like plrtz glrb

Inläggav Yog-Sothoth » lör nov 27, 2004 14:49

Zaxx skrev:
Mönsterstudenten Thomas skrev:Jag kommer inte ihåg om det var i detta avsnittet eller förra - men när Wesley läser i böckerna och de kommer fram till Wolf, Ram and Hart.... det tyckte jag var riktigt stämningsfullt!


Då ryser man ju! ... fantastiskt

Jag är inne på början av S4, jag hoppas verkligen att de följer upp det senare....
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Djehuti » lör feb 12, 2005 17:05

Helvete, det var ju typiskt! Satt och skrev ett rätt långt inlägg, samtidigt som jag nästan hade nere en stor fil på DC...då jag plötsligt råkade nudda, bara nudda, avstängningsknappen...och voila, allt gick åt skogen. DOH!

Jaja, får bli korta versionen så länge: Det var helt ok, de mer experimentella avsnitten i Buffyverse har en tendens att mot alla odds lyckas...rejält. Det gjorde inte dessa avsnitt, men det var likväl några helt ok och stundtals bra episoder. Intressant med Angel-avsnitt som för en gångs skull inte utspelar sig i en storstad mitt i mörka natten, nu ser man tillockmed när folk slåss! ;)

Synd bara att det där Wolf, Ram and Hart inte utvecklades något mer...
Är de värsta intergalaktiska advokatbyrån? Ligger säkert bakom Darth Vader också...

Hrmmm...betyder detta att Lorne inte är en demon utan...en utomjording? :/ Och...varför använder de där prästerna endast högteknologi till att göra halsband, resten av samhället är typ kvar i medeltiden. Jaja, jag vet att man aldrig skall tänka för rationellt när det kommer till TV-serier, för det är bara dumt (exempelvis när man frågar sig hur vartenda folk kan engelska, eller varför gänget inte dör av alla sjukdomar som borde finnas på denna planeten, och som de helt saknar motståndskraft mot...förlåt)...Men som sagt, hyffsat bra avsnitt i vilket fall, i all sin konstighet.
Remember, always be yourself. Unless you suck.
Djehuti
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 06 jan 2005
Ort: 314

Inläggav sus@n » lör feb 12, 2005 19:17

Djehuti skrev: Jaja, jag vet att man aldrig skall tänka för rationellt när det kommer till TV-serier, för det är bara dumt.


Jag tycker definitivt att du har en poäng där :D Att tänka för rationellt när det gäller tv-serier (och filmer för den delen) kan förstöra nöjet ganska mycket. Att titta på smådetaljer eller för noga kan också förstöra. Jag gillar att drömma mig bort!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Binchy » tor mar 10, 2005 12:33

Jag var tvungen att se de tre sista avsnitten direkt efter varandra. Hur sjutton ska de lyckas komma tillbaka? Till att börja med är de ju aldrig tillsammans allihop samtidigt. Och hur ska de lyckas hitta en hot spot, "orden" verkar ju Fred ha, så just det problemet verkar löst.

Härligt att se Lorne med hel kropp igen. För en sekund tror man nästan att hans mamma är ledsen att se honom försvinna igen, but not a chance in hell!

Överstepräsen Silas really had it comming.

Och allt slutar lyckligt med att de är hemma i hotellet igen...not!

Att få återse Willow är helt underbart, och trogen karaktären så gråter hon.

Spoiler Buffy 5:22 The Gift
Och det är ju inte så konstigt när man vet vad hon måste berätta. Buffy är DÖD! Riktigt död den här gången, med begravning och allt.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Binchy » tor mar 10, 2005 12:49

sus@n skrev:
Djehuti skrev: Jaja, jag vet att man aldrig skall tänka för rationellt när det kommer till TV-serier, för det är bara dumt.


Jag tycker definitivt att du har en poäng där :D Att tänka för rationellt när det gäller tv-serier (och filmer för den delen) kan förstöra nöjet ganska mycket. Att titta på smådetaljer eller för noga kan också förstöra. Jag gillar att drömma mig bort!


Håller helt med, jag råkade gå för långt i rationellt tänkande när jag skrev om "I fall to pieces" och det var ingen hit, alls. Insane Troll Logic, here we come!
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Buffybot Wannabe » mån mar 21, 2005 13:47

Jaha, det var den säsongen det.

Tycker detta avsnittet var helt OK. Ingen höjdare men det funkar. Scenen med Willow i slutet fick tårarna att börja spruta och jag blev helt plötsligt sugen på en omtitt av Buffy!

Fred är ju helt underbar! Helt sanslöst underbar! Hennes miner och allt hon säger får mig att gapskratta!
SM-GULD 2004
SM-SILVER 2005
SM-GULD 2006
Åkte ur i semin 2007... va fan hände?
Användarvisningsbild
Buffybot Wannabe
Big Bad
 
Inlägg: 2494
Blev medlem: 16 okt 2004
Ort: Speedwayheaven

Inläggav A bear » tis apr 05, 2005 9:18

Nä, avslutningen på Pyleaarcen är inte mycket roligare än de två föregående. Några hyfsade grejer - Freds försök att förklara om portaler ("Uh... she's been here a while"), och den här:
GUNN: I've got a plan.
WESLEY: Oh thank God!  What is it?
GUNN: We die horribly and painfully, you go to hell and I spend eternity in the arms of baby Jesus.


Annars... nä. Jag försöker hitta de bitar av karaktärsutveckling de faktiskt strör in - Angels kamp mot demonen i sig, t ex, och Wesleys iskalla konstaterande att Angel nog går mot sin död - men hela sammanhanget är så dumt att jag inte kan bry mig.

Vad Groo har i serien att göra vet jag ärligt talat inte.
Hans funktion i s3 är ju mest att var Cordelias Riley, och det hade hon väl kunnat få en med normala ögon lika gärna?

Men slutscenen är fin. Gillar att de inte gör någon stor grej av det - det hade de ju faktiskt kunnat göra här, de låg ju ändå fortfarande på samma nätverk, men de vet att vi vet vad Willow har att berätta och låter oss själva föreställa oss vad som händer efter blackouten.
ANGEL: There's no place like...!


...Willow?

Fast lite underligt är det att Willow passat på att kila till frissan mellan Buffys död och resan till LA. Fast vem vet hur länge hon suttit där i lobbyn förstås.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Binchy » tis apr 05, 2005 9:27

A bear skrev:Fast lite underligt är det att Willow passat på att kila till frissan mellan Buffys död och resan till LA. Fast vem vet hur länge hon suttit där i lobbyn förstås.


Iofs är det rätt avkopplande att gå till frisören, man blir ompysslad och lite uppfräschad. Det kanske var vad Willow behövde, hela gänget är ju i sorg så de klarar kanske inte av att pyssla om varandra.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Gordo » tor apr 21, 2005 16:08

Så, då var säsong 2 slut. Det kändes inte riktigt som en säsongsavslutning men jag höll andan när de kom tillbaka och såg Willow sitta i soffan.

Skönt att pylea-storyn är över, för det är den väl? Och skönt att Lorne överlevde, jag trodde verkligen att han dog i förra avsnittet.

Avsnittet som helhet var ingen höjdare men jag tror att jag kanske behöver se sista delan av säsong 2 igen för att uppskatta den.

Nu väntar säsong 3 :)
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav dansdansdans » fre apr 22, 2005 17:54

ja inget bra att vara rationell. som jag när jag började fundera på hur angel fixade sin frisyr egentligen!!
det blir lite så när man tittat på avsnittet mer än en gång. eller vilket avsnitt som helst. man ser smågrejjerna. eller man och man!
jag! :)

bra med förklaring till varför det blev en sån avslutning som det blev. det med julie benz och det.. blir mer förståeligt då.
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

FöregåendeNästa

Återgå till Angel Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron