5x01 Conviction

Här pratas det om Angel Säsong 5

Ny säsong (äntligen!). Vad tyckte du om första avsnittet?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
2
6%
6
4
12%
7
10
29%
8
14
41%
9
1
3%
10
3
9%
 
Antal röster : 34

5x01 Conviction

Inläggav caffeineaddict » fre okt 03, 2003 21:16

Gör ännu ett ämne av detta (så ingen tror att avsnittet heter "Wildfeed" ;) . Och så får jag en sån där älskad omröstning).

Det första nya avsnittet på en EVIGHET (eller, okej, fyra månader) och en RIKTIGT bra start på den femte säsongen. Minst lika mycket en nystart för Angel som The Freshman var för Buffy. Serien känns betydligt lättsammare och mer underhållande i ton än, tja, någonsin tidigare, men utan att förlora karaktärerna och dramatiken.

Spännande, roligt, annorlunda och mycket intressant. Älskar twisten som allt har tagit nu när våra hjältar jobbar för W&H. De moraliska och tekniska problemen med att alltid behöva jobba emot sig själv, i förhoppningen att i slutändan kunna göra ännu mer gott.

Angel själv verkar ha blivit brutalare efter att ha förlorat sin stora kärlek och sin son. "What happened to mercy?"

Angående Harmony, så visst ligger hon på gränsen för hur god en själlös vampyr bör kunna vara, men hon var likadan i Disharmony. Och förhoppningsvis lär allt det utvecklas.

En annan fråga som måste besvaras (och som bekymrar mig) är: om inte Gunn, Wes, Fred och Lorne minns Connor alls, VAD minns de då av vad som hänt de senaste två åren? Gillar inte riktigt att man "raderar" så mycket av händelserna enligt karaktärerna själva. Varför tror Wes att han gått igenom sådana förändringar t.ex.? Utan Connor finns ju ingen förklaring till detta...

Andra kommentarer: en hel del schysst humor ("Spanky"), jag gillar verkligen bad girl Eve, och Harmonys sista kommentar är ju GULD! :D Dessutom är helt otippat Gunns historia nästan den mest intressanta... hur mycket har han egentligen låtit sig påverkas?

Lika välregisserat och välskrivet som nästan alltid när Joss står bakom kameran. Ska bli underbart att se del två, också skrivet och regisserat av maestro.

Kan bland annat knappt vänta med att få reda på vem som räddat amuletten från Sunnydales ruiner och postat den till Angel? Buffy? Giles? Eller något betydligt ondare? Den kan inte direkt varit så lätt att hitta i den röran...

Betyg: 8, med en viss lutning uppåt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » fre okt 03, 2003 22:03

klistrar in det jag skrev i andra tråden:

Äntligen har man sett avsnittet och det måsta sägas att den här säsongen verkar bli riktigt bra. Detta avsnitt kändes dock som en "nystart" för att få nya tittare. Saker som alla vet förklarades väldigt noga vilket jag blev lite trött på.

Budgeten verkar ha höjts och dom spinner vidare på sina fina fightscener från s04. Angel mot insatsstyrkan var riktigt coolt.

En sak undrar jag dock över. Varför e harmony god helt plötsligt? Som de visade förra gången hon var med så fastän hon försökte så kunde hon ju inte hålla sig borta från den onda sidan (låter lite star wars-aktigt, för trött för å komma på nåt annat ) Nu dricker hon helt plötsligt grisblod å ska vara sjysst .

Jaja det är väl dock en mindre detalj, hon är ju faktiskt ganska rolig

Väntar med spänning till nästa veckas avsnitt
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Horrabin » lör okt 04, 2003 13:55

Njae, det är skönt att se Angel & Co tillbaka, men detta avsnitt höll inte för förväntningarna. På ett sätt gillar jag den nya stilen med kontorslokaler, ljus miljö, W&H osv, men den skapar också problem som att alla i Fang Gang blir mer eller mindre separerade från varandra. Fred sitter med sin assistent i sitt labb, Angel går omkring och har problem med W&H anställda (särskilt Harmony), Gunn kör sin grej och Wes vet jag inte ens vad han sysslade med. Nu var det här bara första avsnittet på en helt ny säsong (på fler sätt än ett), så jag kan nog tänka mig att det kommer att bli bättre när författarna börjar få en bättre känsla för hur gänget kommer jobba och passa in på W&H. Det var inte ett dåligt avsnitt, men precis som Off säger så var det verkligen en nyintroduktion till nya tittare och jag tror det är därför jag är lite missnöjd. Själva Monster-Of-The-Week (MOTW) handlingen var ju verkligen menlös och tafatt. Det hade varit mycket bättre om de hade ignorerat den biten och bara kört ett avsnitt om hur gänget försökte lista ut hur de ska jobba i de nya miljöerna. Fightingscenerna var fortsatt bra, även om jag inte kan förstå varför de inte kan få Angels stunman att se lite mer ut som DB - hans panna måste ju vara en decimeter högre än DB och dessutom hälften så bred.

Jag är ett Harmony-fan och gillade att hon är med, även om jag känner att det kan bli lite väl jobbigt om hon kommer att vara lika entusiastisk i varje avsnitt. Att det var Gunns "förvandling" som var mest intressant tycker jag inte alls är oväntat med tanke på vad som doldes för oss tittare när han var i The White Room. Får väl se om han blivit mer W&H än någon annan. Jag har lite problem med Freds assistent Knox, främst för att det ju är Holden från Conversations With Dead People, men det är väl en vanesak. Den nya W&H skurken Eve är jag inte så imponerad av ännu. Det kändes mest som en flicka som hade tagit på sig för stora skor och försökte vara med vuxen och farlig/mystisk än vad hon är. Det är ingen Lilah i alla fall.

Sen kändes det som att det var *för* mycket komedi i avsnittet. Nog för att Angel också brukar vara roligt emellanåt, men det här var mer åt Buffy-hållet, och det är inte så jag vill ha min Angel. Får se om det var en medveten inriktning eller om det var Joss som inte riktigt hade koll på vilken serie han skrev åt.

Spikes återkomst känns än så länge ganska platt. Var det där allt? Förhoppningsvis kommer han ha mycket att säga/reda ut i nästa avsnitt.

Nå, skönt att ha tillbaka Angel i alla fall, men jag hoppas nästa avsnitt blir ett litet snäpp bättre.
"I wish to do more violence."
Användarvisningsbild
Horrabin
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 24 sep 2003

Inläggav AKS » sön okt 12, 2003 19:33

Nu har jag äntligen hunnit se detta avsnitt! Phew! Härligt att Angel är tillbaka. Råkade rösta fem vilket inte var vad jag tänkte eftersom jag inte tänkt rösta alls. Har ju bara sett avsnittet en enda gång. Måste ha sett det tre-fyra gånger innan jag kan sätta ett rättvist vetyg enligt Buffyskalan.

Jag tyckte dock inte att detta avsnitt var så överdrivet bra. För mycket introduktion -- gjordes det inte mycket bättre och mycket roligare av min käre Doyle i City Of...?

Harmony -- nej! Jag vill inte ha henne där. Hennes idioti är ofta kul, men lika ofta irriterande. Blondie Bear-grejen var så förväntat att det inte ens fick mig att le.

Eve!!! Wow! Me likes. Me likes very much. Hittills är hon bättre än Lilah både karaktärsmässigt och skådespelarmässigt. Hoppas hon fortsätter så här bra så kan hon nog bli en av mina favoritkaraktärer.

Spike... Han såg lite plågad ut. Men det kan nog bli bra till slut.

Gunn -- grabben har inte haft nåt att göra över huvud taget sen slutet av S1. Nu händer äntligen nåt intressant kring karaktären.

Wes -- kommer knappt ihåg honom. Inte Lorne heller. Vad gjorde de??

Fred -- precis lika trist som vanligt. Lite tuffare, men fortfarande tråkig.

Dixie Chicks-affischen... Whedon takes a stand?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » sön okt 12, 2003 19:47

Tycker du om Eve bättre än Lilah :eek:
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » mån okt 13, 2003 21:13

Utan tvekan. Jag har alltid tyckt att Lilah har varit en tråkig karaktär. Definitvt den jag gillar minst av alla som varit med i serierna mer än 15 gånger. Förutom Riley då... Dessutom tycker jag att Stefanie Romanov(stavning?) är en ganska dålig och tråkig skådespelare. Sen har Lilah ofta haft höjdpunkter... men det har alla karaktärer i Buffy/Angel. Hon är bara inte särksilt bra överlag. Ointressant. Eve är intressantare (hittills) och hon som spelar Eve är kanske inget skådespelargeni men mycket bättre än Romanov.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » mån okt 13, 2003 21:36

Vet inte vad jag ska säga :)

Jag tyckte inte man fick någon större känsla för Eve första avsnittet. Lilah tyckte jag växte enormt för varje avsnitt hon var med i. Oerhört cool å lite småkomplicerad av sig.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » mån okt 13, 2003 23:02

Lilah rockar!

Eve är jag obestämd, om än positivt lagd emot ("What would you like passing through my lips?"), efter Conviction.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav gaspode » lör feb 07, 2004 0:46

Äntligen får man kolla lite nya Angel, och vilket avsnitt. en klar åtta.

Väldigt lovande, håller väl med om att Fred/Lorne/Wesley inte fick så mycket att göra i det här avsnittet. Fred lite mer då, men ändå.

Tänkt einet ens på Holden/knox, fastän jag visste att Holden skulle dyka upp :D Bara sett CWDP en gång..

Tyccker ju om komedi-delen av både Buffy och Angel väldigt mycket, så jag hade absolut inga problem med det, dessutom är väl Angel en ganska rolig serie emellanåt, tyckte inte att detta avsnitt stod ut som särskilt komiskt då.

Eve går inte att säga något om såhär tidigt, men jag gillade Lilah väldigt mycket i slutet, så det blir väldigt svårt att ersätta henne..

Nu måste jag se nästa avsnitt för att få veta vem som hatar Angel så mycket att han ger honom Spike :D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Matt » ons jun 09, 2004 21:48

AKS skrev
Eve!!! Wow! Me likes. Me likes very much. Hittills är hon bättre än Lilah både karaktärsmässigt och skådespelarmässigt. Hoppas hon fortsätter så här bra så kan hon nog bli en av mina favoritkaraktärer.


Håller du med om det här fortfarande nu när du sett hela säsongen?

Jag hade nog hoppats på mer av karaktären Eve men tycker verkligen hon blev helt ointressant relativt snabbt.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav VelocityBoy » ons jun 09, 2004 23:39

Eve bättre än Lilah *svimmar* :)

Jag hör inte till vi-hatar-Eve-falangen men jag tyckte inte att hon var speciellt kul och jag älskade Lilah...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Illyria » tor jun 10, 2004 0:09

VelocityBoy skrev:Eve bättre än Lilah *svimmar* :)

Vad var det för fel på Lilah? Jag gillade henne :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav VelocityBoy » tor jun 10, 2004 0:13

Illyria: som jag skrev så är jag extremt förtjust i Lilah så inget är fel med henne (förutom att hon dog förstås... :) )
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Off » tor jun 10, 2004 0:40

Jag tyckte Lilah var riktigt grym. Eve känns lite sådär faktiskt, iallafall efter det här avsnittet.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Illyria » tor jun 10, 2004 0:52

VelocityBoy: haha jag missuppfattade lite visst ;)

Lilah var grym, saknade verkligen henne i femte säsongen. Eve kändes som en liten skolflicka som lagt sig till med en attityd.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Nea » tor jun 10, 2004 11:27

Illyria skrev:

Eve kändes som en liten skolflicka som lagt sig till med en attityd.


Exakt så kände jag det också. Dessutom gillar jag inte Sarah Thompson´s skådespeleri, det känns väldigt platt och oinspirerat.

Jag gillade aldrig Lilah, men hon var definitivt bättre än Eve.
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby
 
Inlägg: 526
Blev medlem: 29 mar 2004
Ort: Sydligaste delen av landet

Inläggav caffeineaddict » tor jun 10, 2004 11:42

Lilah rules!

Eve är okej, men inte hälften så kul.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Nea » lör jun 12, 2004 18:36

För att utveckla något mer om vad jag tyckte om själva avsnittet så kände jag mig något besviken första gången jag såg det. Jag hade väntat mig mer av ett "Joss-avsnitt". Det tog mig lite tid att vänja mig vid att de nu är hos Wolfram & Hart.

Följande utbyte älskade jag dock:

Angel:(över telefonen) Uh, could I get a cup of coffe or something?
Phone voice: You have reached Ritual Sacrifice! For goats, press "1" or say "goats".

Ha! :D

Harmony är inte någon favorit direkt och jag skulle verkligen vilja ha en förklaring till hela "ingen själ-men-helt-ok-ändå" upplägget.

spoiler s5 "Angel"
Även fast det tas upp något i "Not Fade Away", så är jag inte nöjd. Jag vill ha en bättre förklaring.

Att det sen är Wes som har valt henne gör inte direkt saken bättre... Men ok, jag har accepterat att hon är där.

Första gången jag såg Gunn agera advokat visste jag inte riktigt vad jag skulle tro. Jag var rädd att de skulle tillägna många scener i rätten och att det skulle bli något liknande "Advokaterna" del 2. Tack och lov för att Joss är smartare än så.

Vad gäller Spike, så var jag glad att han skulle dyka upp i "Angel" men jag var rädd att de skulle rasera all den utveckling hans karaktär hade gått igenom under s7 av "Buffy". Jag var förväntansfull, men något nervös över vad som komma skulle.

På det stora hela, en ok säsongs-öppnare.
Senast redigerad av Nea tor jun 17, 2004 22:50, redigerad totalt 1 gång.
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby
 
Inlägg: 526
Blev medlem: 29 mar 2004
Ort: Sydligaste delen av landet

Inläggav AKS » lör jun 12, 2004 19:04

Matt skrev:AKS skrev
Eve!!! Wow! Me likes. Me likes very much. Hittills är hon bättre än Lilah både karaktärsmässigt och skådespelarmässigt. Hoppas hon fortsätter så här bra så kan hon nog bli en av mina favoritkaraktärer.


Håller du med om det här fortfarande nu när du sett hela säsongen?


SPOILER resten av S5
Ja, jag håller naturligtvis med om det jag sa här efter att bara ha sett ett avsnitt. Eve visade oändligt mer potential än Lilah i The Ring. Den åsikten kommer jag alltid att ha. Däremot så blev Eve aldrig en favoritkaraktär, men så fick hon inte så många avsnitt på sig heller (i jämförelse med Lilah) och hon blev väldigt snart väldigt ointressant.

Vad gäller Lilah så tyckte jag alltid att hennes scener (förutom de med Angel och den klassiska med Cordy i S2) var tråkiga. Det var först runt mitten av S3 som jag började tycka att hon var ens 1% intressant. Under S4 tyckte jag att hon var helt okej.

SPOILER resten sv S5
Eve fick aldrig den chansen att utvecklas, men jag tvivlar på att de kunnat göra henne ens lika lite intressant som Lilah är/var för mig.

EDIT: Kan inte fatta att jag inte spoilermarkerade dessa stycken om Eve då jag skrev det! Bad AKS! :)
Senast redigerad av AKS tor jun 17, 2004 21:13, redigerad totalt 1 gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav VelocityBoy » lör jun 12, 2004 20:29

Jag minns att jag var förhoppningsfull inför säsongen the fang gang i W&H och jag tyckte att det här avsnittet levererade det första klippet var ruggigt snyggt...

Telefonsvararen kommer för evigt att vara en klassiker...

Jag är jätte förtjust i Harmony, även om det var ganska ologiskt att Wes skulle välja just henne, så jag var nöjd med henne...

Scenen där Angel dödar black ops snubben var en riktig favorit jag minns att jag blev väldigt överraskad över att de lät Angel ta livet av honom.

Scenen där Spike kommer tillbaka var helt suverän framförallt Harmonys reaktion Blondiebear? :D
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Zaxx » fre jun 18, 2004 1:50

O herregud, mina drömmar är besvarade!! Spike scenen i slutet är något av det bästa jag sett! Så otroligt grymm kanske för att jag gillar Spike?

Det roligaste har redan radats upp, med "1" for Goats .. hohoho

grymt kul
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » ons aug 25, 2004 4:13

Nästan ett år efter alla andra. Nåväl, ny till hela det här bredbandstjafset och jag fick ordning på mitt tv-out-kort idag så det lär väl bli en hög avsnitt imorgon. Fördelen med att klumpladda en säsong. Nåväl, till avsnittet.

Jag tyckte inte att Spike-scenen i slutet var speciellt bra, mer oinspirerad kanske. Sättet DB levererade sin replik på var nog bäst av hela slutet.

Och Lilah är bättre än Eve. Lilah var nervös men hade ändå något att sätt abkom sina ord och attityd. Eve känns mer som roadkill waiting to happen. Tyvärr.

Och byråkratiscenen i början var rätt kul den också.

Nej, nu ska jag sova.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Zaxx » ons aug 25, 2004 13:20

noike har alltså inte sett S5?

Ser ganska mkt skillnad på våra sista inlägg här (jämför noike och Zaxx), slutscenen verkar inte gillas av de som är "anti-Spike". ;)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » ons aug 25, 2004 13:39

Zaxx: jag gillar Spike, det är bara det att jag inte dyrkar honom som vissa vars namn jag inte vill peka ut.

Men hans introduktion är inte bra skriven -- den har ingen uppbyggnad, är klichéfylld och känns som en nödlösning på problemet "hur ska vi få in Spike i serien?" Speciellt att the Joss skrev avsnittet gör att det känns ännu mer som en besvikelse.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Zaxx » ons aug 25, 2004 13:50

noike: jag sa det lite med glimten i ögan, dock är jag förmodligen en av dem som dyrkar Spike ;)

Men till introduktionen av Spike i serien. Hur skulle de annars ha gjort det? Allt detta med att återuppväcka, åka till andra diminsioner (stavning?) för att "hämta tillbaka", det är redan så beprövat. Dessutom ville ju inte ens Angel, om man dömmer till hans uttryck när han ser Spike, ha Spike där? Hur skulle de då få dit honom?

Nej jag ser detta som ett grymt BRA sätt att få in honom igen! När han "dog" fångades han i Medaljongen, det tycker iallfall jag är ett av de bästa sätten att få tillbaks honom. Men det är ju iofs bara jag.

ps. Sen att det ser RIKTIGT bra ut, när han kommer tillbaka, gör ju inte saken sämre.

Spoiler nästa avsnitt:
ps.nr2: nästa avsnitts intro är ngt av det bästa och coolaste jag sett
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » ons aug 25, 2004 14:05

Jo, men helt plötsligt står han där. Utan att de byggt upp någonting. Det vore bra mycket bättre ifall Angel fick reda på något som skullekunna hjälpa hopnom, han sökte efter det och så är det Spike. Det finns ingen koppling till varför Spike är där från Angels sida, från WH finns det säkert någon anledning. Och eftersom Angel inte gillar Spike så känns det rätt dumt. Det måste finnas ett band mellan huvudkaraktärerna redan från början. Speciellt om någon blir fast karaktär direkt.

Det kanske kommer, men jag vidhåller fortfarande att introduktionen var tafatt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Zaxx » ons aug 25, 2004 14:31

noike: du, om ngn, borde väl veta att "Trust in the Joss" ? 8)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav TheLingon » ons okt 13, 2004 17:13

Måste säga att det bästa med det här avsnittet var vinjetten; Ingen Cordy och ingen Connor. Jag hatar båda två, eller kanske inte Cordy. Men hon började ändå bli ointressant.

Lilah var ju klockren i mitten och slutet av sesong 4, men Lindsey var ju klart med intressant. Eve platsar inte riktigt.

Och var innebär Wes jobb?
TheLingon
Demon Fodder
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 01 jul 2004
Ort: Göteborg

Inläggav poser » ons okt 13, 2004 17:33

Hata Cordy...
You my dear sir just sinned.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav caffeineaddict » ons okt 13, 2004 17:35

TheLingon: Just stating the obvious, men: det där var inte Cordy i S4. Den riktiga Cordy, som ingen vettig människa inte älskar, försvann sakta men säkert efter Birthday.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Nästa

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]

cron